![]() |
|
Verwijderd
|
ik zet het maar even in een link want het ziet er niet leuk uit
mjah mijn oog bloed best vaak, kan dit kwaad? hierboven een foto van hoe het er dan uit ziet |
![]() |
|
ehm tsja...hoe zeg ik dit...? ik geloof je ook wel als het echt een wondje (nouja wondje...tis nogal wat...) is, maar zou dit ook niet geschminkt kunnen zijn? Ik bedoel...dit is ook niet zomaar een wondje, of een paar druppels bloed
![]() ![]() ![]() nogmaals sorry als niemand het met me eens is en dit serieus is ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik had het voor het eerst toen haar vader had geslagen en sindsdien vaker. En het is nu weer waarschijnlijk omdat mijn pa mij gister weer geslagen heeft. Het lijkt op de foto erger als het is omdat ik veel ging knipperen.
@ Princesita \ Juh ik kick erop ketchup in mijn oog te smeren, jij ook? ![]() (nee maar ff serieus) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Vaders horen je niet te slaan... daar moet je eerst 'es iets aan doen, en met dat oog zou ik ook maar naar de dokter gaan.
Laatst gewijzigd op 18-12-2003 om 21:22. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sorbet was offline en ik had haar aan de telefoon toen ze vroeg of ik die post even wilde neerzetten. Had de helft getypt met haar vader en haar oog en de andere helft met mijn oog en mij. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
zo moeilijk is het toch niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En wie mogen dat dan? Een vader bij z'n kinderen, of ook bij andere mensen die hij iets wil "leren".. en mag een moeder dat ook bij haar kinderen? En de kinderen ook bij elkaar en hun ouders? Misschien willen kinderen hun ouders ook wel iets leren. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
2. ouders bij hun kinderen. 3. alleen eigen kinderen, daar hebben zij de voornamelijkste opvoedende taak voor. 4. zie 2, beide dus. 5. kinderen niet bij ouders en ook niet bij elkaar. 6. ouders hebben bepaald gezag en meer kennis van wat wel en niet mag dan de kinderen. Volgens mij is er enigzins een verband tussen hardhandig en streng opvoeden (en meer het gebrek eraan) en deelse verloedering van de maatschappij. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Slaan mag, mits het extreem sporadisch is en slechts 'een corrigerende tik' is. Zodra je bij je kinderen lichamelijk of geestelijk letsel toebrengt heb je naar mijn mening jammerlijk gefaald in je opvoedkundige rol. Slaan, nee laat ik het anders noemen, een tik uitdelen mag alleen om het kind in kwestie te laten schrikken en na te laten denken over zijn/haar daden. Ennuh.. als je als opvoeder zo lomp bent dat je een kind van boven de 12/13 nog steeds 'slaat', terwijl je met deze kinderen makkelijk een discussie aan kunt, ben je de grootste lafbek die ik ooit gezien hebt.... Zo.. dat is eruit.. ![]() Ennuh... te hardhandig optreden is minstens net zo'n grote boosdoene betreffende de 'verloedering van de maatschappij' (klinkt overigens ook enorm alsof het zo uit het LPF-woordenboek komt ![]()
||
Citaat:
Ik weet nog, toen ik een jaar of 5 was, dat ik iets stouts gedaan had en mn vader had een klets op mn hand gegeven. Ik was daardoor boos geworden en heb superarrogant gezegd: 'Het doet toch geen zeer, ik veeg je klets weg!' Mijn vader heeft mij toen nog een (ietsje hardere) klets gegeven. Op zich deed het niet zoveel zeer maar ik had die tweede echt niet zien aankomen. ![]() ![]() Dus volgens mij moet je niet slaan om pijn te doen, maar gewoon om te tonen dat het kind iets fouts gedaan heeft. Laatst gewijzigd op 23-12-2003 om 00:34. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En Fade of Light: als een vader z'n kind een bloedend oog slaat dan is dat heus geen "ongelukje", dan is er iets goed mis... beetje raar om in een topic als dit te zeggen dat vaders hun kinderen mogen slaan. In deze context is dat een ontzettend foute uitspraak.. |
![]() |
|
Neen, het is zeker geen foute uitspraak, ook niet in deze context. Vader wil kind corrigerend tikken. Kind houd net haar duim verkeerd en vadert tikt tegen de hand aan waardoor duim van het kind in het oog prikt. Hoppa bloedoog.
Geen onwaarschijnlijke situatie. Kinderen van 12 zijn randgeval, imo tot een jaar of 14 en vanaf dan moet je ze maar opsluiten oid (vervelende pubertjes kennen we allemaal, daar kun je geen discussie mee aangaan). Ik had zelf nog geen onderscheid gemaakt tussen corrigerend tikken en slaan. Logischerwijs bedoel ik natuurlijk niet iets wat onderhand op mishandeling lijkt. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
WEDSTRIJD-POLL: Predikt de waanzin en de zwartgalligheid! xineof | 231 | 22-01-2006 15:10 | |
Lichaam & Gezondheid |
blauwe plekken bij ogen ~louise~ | 4 | 29-02-2004 15:42 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Bloed in de straten Ieke | 0 | 02-02-2004 16:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Jong bloed Hydraul!C FunK | 11 | 26-07-2003 12:40 | |
Verhalen & Gedichten |
[~Bloedend ten einde~] Verwijderd | 1 | 30-09-2002 10:42 | |
ARTistiek |
Verhaal: brieven en bloed Anne | 10 | 22-07-2001 14:40 |