Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2003, 14:17
Verwijderd
ik zet het maar even in een link want het ziet er niet leuk uit

mjah mijn oog bloed best vaak, kan dit kwaad?

hierboven een foto van hoe het er dan uit ziet
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 14:26
Verwijderd
Het lijkt mij niet de bedoeling dat je oog spontaan gaat bloeden nee... misschien zit er een erg breekbaar adertje, net zoals veel mensen in hun neus hebben waardoor ze dan steeds een bloedneus krijgen? Ik zou hiermee toch maar eens naar een arts gaan, er hoort geen bloed uit je oog te komen...
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 14:32
Quiana
Quiana is offline
Vorig jaar had een meisje per ongeluk een potlood in m'n oog gestoken, (vraag niet hoe ), en ik ben toen voor de zekerheid
naar de eerste hulp gegaan, omdat het leek alsof er een wondje in zat...

D'r is toen iig gezegd dat open wondjes in je ogen voor ontstekingen ed kunnen zorgen. Ik weet niet of dat een open wond in je oog is, maar goed lijkt het me sowieso niet...

Naar de dokter dus, al is het maar voor de zekerheid.
Oud 18-12-2003, 15:28
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Voor zoiets ga je toch zonder het te vragen naar de dokter?
Vooral als het vaak gebeurt... tsss
Oud 18-12-2003, 17:25
ratonita7
ratonita7 is offline
Citaat:
Bellenblaas schreef op 18-12-2003 @ 16:28:
Voor zoiets ga je toch zonder het te vragen naar de dokter?
Vooral als het vaak gebeurt... tsss
inderdaad en vlug ook
Oud 18-12-2003, 17:55
Hulk
Hulk is offline
als mijn oog spontaan zou beginnen te bloeden (ook als het niet spontaan zou beginnen) zou ik inderdaad ook direct naar de huisarts gaan
Oud 18-12-2003, 18:02
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Quiana schreef op 18-12-2003 @ 15:32:
Vorig jaar had een meisje per ongeluk een potlood in m'n oog gestoken, (vraag niet hoe )......
Zow heb je soms geen reflexen meer? Of was dat meisje zo snel

Maareuh een beetje bloed kan geen kwaad, mijn vader en ik hebben heel vaak gesprongen adertjes, maar dit is wel heel veel bloed. Komt het echt uit je oogbol of uit je ooglid (dus ook dat roze waar je oogbol aan vast zit?) Dicht laten branden lijkt me geen optie Kweenie, het lijkt me iig niet helemaal oké...
Oud 18-12-2003, 18:34
Princesita
Princesita is offline
ehm tsja...hoe zeg ik dit...? ik geloof je ook wel als het echt een wondje (nouja wondje...tis nogal wat...) is, maar zou dit ook niet geschminkt kunnen zijn? Ik bedoel...dit is ook niet zomaar een wondje, of een paar druppels bloed Ik schaam me echt dood als het wel echt serieus is maar t zinnetje wat je erbij schreef 'mijn oog bloed best vaak' vond ik er niet helemaal bij kloppen. En als ik zo'n oog had was ik allang naar de dokter gerend...
nogmaals sorry als niemand het met me eens is en dit serieus is
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 19:02
Debje
Debje is offline
zo eng...
Oud 18-12-2003, 19:52
Verwijderd
Ik had het voor het eerst toen haar vader had geslagen en sindsdien vaker. En het is nu weer waarschijnlijk omdat mijn pa mij gister weer geslagen heeft. Het lijkt op de foto erger als het is omdat ik veel ging knipperen.

@ Princesita \

Juh ik kick erop ketchup in mijn oog te smeren, jij ook?
(nee maar ff serieus)
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 20:03
Psychopath
Psychopath is offline
Zolang je scherp ziet kan het geen kwaad. Maar zodra het zien minder gaat moet je echt even naar laten kijken.

Altijd handig als je pa huisarts is
Oud 18-12-2003, 20:45
Auntie M
Auntie M is offline
Citaat:
Sorbet schreef op 18-12-2003 @ 20:52:
Ik had het voor het eerst toen haar vader had geslagen en sindsdien vaker. En het is nu weer waarschijnlijk omdat mijn pa mij gister weer geslagen heeft. Het lijkt op de foto erger als het is omdat ik veel ging knipperen.

@ Princesita \

(nee maar ff serieus)
Dat stukje snap ik ff niet in het geheel. Laat jij je door iemand anders vader slaan? En toen sloeg je vader weer? Niet echt een gezond geheel.
Oud 18-12-2003, 21:13
Debje
Debje is offline
Als je vader je slaat moet je echt met iemand op school gaan praten
Oud 18-12-2003, 21:18
M@rco
M@rco is offline
Citaat:

@ Princesita \

(nee maar ff serieus)
Heu?
Vaders horen je niet te slaan... daar moet je eerst 'es iets aan doen, en met dat oog zou ik ook maar naar de dokter gaan.

Laatst gewijzigd op 18-12-2003 om 21:22.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Auntie M schreef op 18-12-2003 @ 21:45:
Dat stukje snap ik ff niet in het geheel. Laat jij je door iemand anders vader slaan? En toen sloeg je vader weer? Niet echt een gezond geheel.
Oeps, overheen gelezen.
Sorbet was offline en ik had haar aan de telefoon toen ze vroeg of ik die post even wilde neerzetten. Had de helft getypt met haar vader en haar oog en de andere helft met mijn oog en mij.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 14:02
Hulk
Hulk is offline
dan mag je het wel overnieuw typen want hij snapt er niks meer van
Oud 19-12-2003, 14:33
Debje
Debje is offline
Citaat:
Daster schreef op 19-12-2003 @ 15:02:
welke hij?
Oud 19-12-2003, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Daster schreef op 19-12-2003 @ 15:02:
Ik had het voor het eerst toen MIJN vader had geslagen en sindsdien vaker. En het is nu weer waarschijnlijk omdat mijn pa mij gister weer geslagen heeft. Het lijkt op de foto erger als het is omdat ik veel ging knipperen.

zo moeilijk is het toch niet
Met citaat reageren
Oud 19-12-2003, 23:33
4zer
4zer is offline
Je vader hoort je niet te slaan en er hoort ook geen bloed uit je oog te komen. Zo moeilijk is het toch niet?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 15:03
Princesita
Princesita is offline
Citaat:

@ Princesita \

(nee maar ff serieus)
Sorry dat ik dat zei, maar ik d8 dat je bedoelde dat je oog spontaan begon te bloeden...dan leek het me een btje sterk dat het er zo uitzag Maar als je geslagen wordt/bent is dat natuurlijk niet goed
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 15:30
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
Debje schreef op 19-12-2003 @ 15:33:
welke hij?
als je de posts ervoor leest snap je de grap misschien
Oud 20-12-2003, 15:48
zus
zus is offline
Citaat:
Daster schreef op 20-12-2003 @ 16:30:
als je de posts ervoor leest snap je de grap misschien
Ik denk dat ik heel dom ben, want ik heb het nu al 3x gelezen en snap het nog niet..
Oud 20-12-2003, 16:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
kissy schreef op 20-12-2003 @ 16:48:
Ik denk dat ik heel dom ben, want ik heb het nu al 3x gelezen en snap het nog niet..
D'oh

en ontopic (maar toch off topic): vaders mogen wel eens slaan.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2003, 17:58
Auntie M
Auntie M is offline
Ja, maar je hebt slaan en slaan. Dit is niet normaal. Een tik kan nog net.
Oud 21-12-2003, 15:39
Evil creature
Evil creature is offline
Citaat:
Quiana schreef op 18-12-2003 @ 15:32:
Vorig jaar had een meisje per ongeluk een potlood in m'n oog gestoken, (vraag niet hoe )
*krijgt kippevel*
Oud 21-12-2003, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 20-12-2003 @ 17:35:
vaders mogen wel eens slaan.
*?*
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 20:41
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-12-2003 @ 21:08:
*?*
Dat is af en toe een goede leerweg.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-12-2003 @ 21:41:
Dat is af en toe een goede leerweg.
Een vader mag iemand een bloedend oog slaan?
En wie mogen dat dan? Een vader bij z'n kinderen, of ook bij andere mensen die hij iets wil "leren".. en mag een moeder dat ook bij haar kinderen? En de kinderen ook bij elkaar en hun ouders? Misschien willen kinderen hun ouders ook wel iets leren.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2003, 22:03
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 21-12-2003 @ 21:48:
1. Een vader mag iemand een bloedend oog slaan?
2. En wie mogen dat dan?
3. Een vader bij z'n kinderen, of ook bij andere mensen die hij iets wil "leren"..
4. en mag een moeder dat ook bij haar kinderen?
5. En de kinderen ook bij elkaar en hun ouders?
6. Misschien willen kinderen hun ouders ook wel iets leren.
1. Nee, het zou een onglukje kunnen zijn misschien (al zie ik niet precies hoe).
2. ouders bij hun kinderen.
3. alleen eigen kinderen, daar hebben zij de voornamelijkste opvoedende taak voor.
4. zie 2, beide dus.
5. kinderen niet bij ouders en ook niet bij elkaar.
6. ouders hebben bepaald gezag en meer kennis van wat wel en niet mag dan de kinderen.

Volgens mij is er enigzins een verband tussen hardhandig en streng opvoeden (en meer het gebrek eraan) en deelse verloedering van de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 21:41
morlock
morlock is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 21-12-2003 @ 23:03:
Volgens mij is er enigzins een verband tussen hardhandig en streng opvoeden (en meer het gebrek eraan) en deelse verloedering van de maatschappij.
kee dan...

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Slaan mag, mits het extreem sporadisch is en slechts 'een corrigerende tik' is. Zodra je bij je kinderen lichamelijk of geestelijk letsel toebrengt heb je naar mijn mening jammerlijk gefaald in je opvoedkundige rol. Slaan, nee laat ik het anders noemen, een tik uitdelen mag alleen om het kind in kwestie te laten schrikken en na te laten denken over zijn/haar daden.

Ennuh.. als je als opvoeder zo lomp bent dat je een kind van boven de 12/13 nog steeds 'slaat', terwijl je met deze kinderen makkelijk een discussie aan kunt, ben je de grootste lafbek die ik ooit gezien hebt....

Zo.. dat is eruit..

Ennuh... te hardhandig optreden is minstens net zo'n grote boosdoene betreffende de 'verloedering van de maatschappij' (klinkt overigens ook enorm alsof het zo uit het LPF-woordenboek komt ) als te zacht zijn voor je kinderen.
Oud 23-12-2003, 00:31
vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
morlock schreef op 22-12-2003 @ 22:41:
kee dan...

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Slaan mag, mits het extreem sporadisch is en slechts 'een corrigerende tik' is. Zodra je bij je kinderen lichamelijk of geestelijk letsel toebrengt heb je naar mijn mening jammerlijk gefaald in je opvoedkundige rol. Slaan, nee laat ik het anders noemen, een tik uitdelen mag alleen om het kind in kwestie te laten schrikken en na te laten denken over zijn/haar daden.
Ben ik mee eens. Je mag je kinderen niet slaan maar wel een tik geven.
Ik weet nog, toen ik een jaar of 5 was, dat ik iets stouts gedaan had en mn vader had een klets op mn hand gegeven. Ik was daardoor boos geworden en heb superarrogant gezegd: 'Het doet toch geen zeer, ik veeg je klets weg!' Mijn vader heeft mij toen nog een (ietsje hardere) klets gegeven. Op zich deed het niet zoveel zeer maar ik had die tweede echt niet zien aankomen. Het was in ieder geval de eerste en laatste keer dat ik arrogant was tegen mn vader.
Dus volgens mij moet je niet slaan om pijn te doen, maar gewoon om te tonen dat het kind iets fouts gedaan heeft.

Laatst gewijzigd op 23-12-2003 om 00:34.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 16:00
Verwijderd
Citaat:
morlock schreef op 22-12-2003 @ 22:41:
kee dan...

Ennuh.. als je als opvoeder zo lomp bent dat je een kind van boven de 12/13 nog steeds 'slaat', terwijl je met deze kinderen makkelijk een discussie aan kunt, ben je de grootste lafbek die ik ooit gezien hebt....

Zo.. dat is eruit..

Ennuh... te hardhandig optreden is minstens net zo'n grote boosdoene betreffende de 'verloedering van de maatschappij' (klinkt overigens ook enorm alsof het zo uit het LPF-woordenboek komt ) als te zacht zijn voor je kinderen.
Inderdaad.

En Fade of Light: als een vader z'n kind een bloedend oog slaat dan is dat heus geen "ongelukje", dan is er iets goed mis... beetje raar om in een topic als dit te zeggen dat vaders hun kinderen mogen slaan. In deze context is dat een ontzettend foute uitspraak..
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 16:59
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ga naar de huisarts, en vertel hem of iemand anders dan ook even direct hoe het komt.
Oud 23-12-2003, 17:46
Fade of Light
Fade of Light is offline
Neen, het is zeker geen foute uitspraak, ook niet in deze context. Vader wil kind corrigerend tikken. Kind houd net haar duim verkeerd en vadert tikt tegen de hand aan waardoor duim van het kind in het oog prikt. Hoppa bloedoog.

Geen onwaarschijnlijke situatie. Kinderen van 12 zijn randgeval, imo tot een jaar of 14 en vanaf dan moet je ze maar opsluiten oid (vervelende pubertjes kennen we allemaal, daar kun je geen discussie mee aangaan).

Ik had zelf nog geen onderscheid gemaakt tussen corrigerend tikken en slaan. Logischerwijs bedoel ik natuurlijk niet iets wat onderhand op mishandeling lijkt.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 19:13
Verwijderd
punt 1 ik ben zeventien
punt 2 aan dat slaan word gewerkt
punt 3 het ging om mijn oog, niet om mijn vader
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 12:42
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Sorbet schreef op 24-12-2003 @ 20:13:
punt 1 ik ben zeventien
punt 2 aan dat slaan word gewerkt
punt 3 het ging om mijn oog, niet om mijn vader
je hebt je antwoord mbt je oog toch al? Dan wijkt een topic vaak genoeg ('legaal') af, no big deal.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten