Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2003, 13:05
ShadowWolfie
ShadowWolfie is offline
Lang verhaal:

Ik werk sinds eind oktober bij een groot bedrijf. Ik kreeg na een week mijn contract toegestuurd, maar met een verkeerde geboortedatum. Ik ben geboren in 1987, er stond 1978; typfout dus. Mijn loon stond dus ook veel te hoog.

Eind september kreeg ik mijn eerste loonstrookje: nog altijd met de verkeerde geboortedatum en het verkeerde loon! Ik had dus teveel gekregen, heb dat ook eerlijk gezegd (ook waar het door kwam). Ze zouden me een nieuw contract toesturen en ik mocht het geld houden.

Na eindeloos veel bellen naar het hoofdkantoor nog twee keer een verkeerd conctract te hebben ontvangen kreeg ik eindelijk een contract met de juiste geboortedatum. Ondertussen had ik in oktober en november gewoon helemaal niets betaald gekregen. Ik heb het juiste contract doorgenomen en zag dat het loon nog altijd niet klopte (was dus te hoog). Daar heb ik nog over gebeld en ook gevraagd of ik mijn geld van oktober en november nog zou krijgen.

In de computer stond inderdaad dat ik nog betaald moest worden en dat heeft de administratiemevrouw meteen geregeld. Maar nog altijd staat het verkeerde loon er, en dus krijg ik nou voor zowel oktober, november als december veel te veel betaald.

Moet ik nou eerlijk zijn en nog een keer proberen uit te leggen wat er niet klopt of laat ik het zo tot ze er eindelijk zelf achter komen dat hun administratie slecht is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2003, 13:26
Chaucus
Chaucus is offline
Hmm, je zou eerlijk kunnen zijn en t nog n keer kunnen uitleggen...moet je vooral doen als je last krijgt van je geweten.

Maar persoonlijk denk ik dat jij je best wel hebt gedaan om het hen duidelijk te maken....dus ik zou zeggen houden, maar houd er wel rekening mee dat ze er eventueel nog op terug kunnen komen (nee, niet over twee jaar ofzow....maar op korte termijn) dus hou t even achter de hand....
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 17:27
Auntie M
Auntie M is offline
Nooit, maar dan ook nooit dat geld zelf achterhouden. Het is gewoon niet van jou en ze kunnen het terugvorderen ook al is het hun eigen domme fout. Als ze zeggen dat je het mag houden dan is dat een andere zaak, maar ik zou dat dan wel zwart op wit van een of andere bobo vragen die er werkelijk iets in te beslissen heeft (uitgave personeelsbudget bedoel ik daarmee).
Verder is het natuurlijk een ontzettend knullige salarisadministratie dat na jouw uitleg je contract wederom niet klopt, ik wil niet zeggen dat het altijd vlekkeloos moet verlopen maar ik zou nu net zolang blijven bellen tot het goed is.
Oud 22-12-2003, 17:41
Balance
Balance is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 22-12-2003 @ 18:27:
Nooit, maar dan ook nooit dat geld zelf achterhouden. Het is gewoon niet van jou en ze kunnen het terugvorderen ook al is het hun eigen domme fout.
Ach, als je tot die tijd van de rente kunt genieten, dan lijkt mij daar niet zo veel fout aan.
Je moet het uiteraard niet uit gaan geven, want dan heb je wél een probleem als ze het terugvorderen.
Oud 22-12-2003, 18:17
Auntie M
Auntie M is offline
Dat bedoel ik dus eigenlijk ook met niet achterhouden.
Oud 22-12-2003, 18:27
Verwijderd
Teveel ontvangen salaris is onverschuldigd betaald, dus ik zou het niet uitgeven.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 18:29
Verwijderd
Misschien helpt een nette brief schrijven iets beter, dan heb je ook 'bewijs' dat je het probleem hebt aangekaart.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 21:12
Verwijderd
ehm, zelfde topic?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 23:12
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Niet uitgeven gewoon bewaren op een rekening. Als xze het terug voorderen heb je dan geen problemen. Vordereneze het niet terug dan bof je na een x aantal jaar (ik weet effe niet hoeveeldat zou ik moeten nakijken (dacht 1 of 3 jaar) maar dat kan denk ik iemand anders wel uit ze hoofd zeggen

grtz
ivo
Met citaat reageren
Oud 22-12-2003, 23:17
Nuck
Nuck is offline
Ik heb ook in de zomervakantie te veel salaris gekregen, m'n baas heeft me toen direct gebeld hoe het zat...maar het is nog steeds niet teruggevorderd. Dat is wel irritant, dat hadden ze het beste meteen kunnen doen.
Oud 23-12-2003, 13:00
ShadowWolfie
ShadowWolfie is offline
Uitgeven wou ik sowieso niet gaan doen.

Ik vind het een goed idee om een brief te schrijven, dan kunnen ze er in elk geval niet doorheen praten en ze kunnen alles nog een keer nalezen. Bedankt voor de reacties trouwens
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 16:29
kakelkip
kakelkip is offline
Gewoon lekker opzij zetten op een rekening met hoge rente en als ze dan eindelijk zo snugger zijn om het terug te vorderen dan geef je dat geld terug en dan heb jij lekker de rente-opbrengst als extratje
Reageren

Regels voor berichten