Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2003, 23:45
Xaira
Xaira is offline
Hoi, ik ben Xaira en ik heb een hoortoestel.. Op zich zit ik er niet echt mee, ben er eigenlijk heel blij mee, want zonder zou ik toch enigzins geïsoleerd zijn.

Maar wat ik me al een tijdje afvraag: Wat denken mensen die het zien? Wat denk jij als je een meisje ziet met een hoortoestel? Wat is je eerste indruk? Of denk je gewoon 'naja, maakt niet uit'.

Ik ben daar echt benieuwd naar, als ik het aan m'n vrienden vraag, zeggen ze dat het niks uitmaakt etc. Maar ik kan me voorstellen dat mensen het raar vinden ofzo.

Ik heb vrienden, af en toe een vriendje, doe VWO en zie dr verder ook niet raar uit ofzo. Ik verberg m'n gehoorapparaat nooit..

Ik zou heel graag jullie mening willen horen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-12-2003, 23:58
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik zit bij iemand in de klas met zo'n klein oor dingetje. Die heeft de eerste les even verteld dat ze soms niet goed kon verstaan wat er gezegd werd, en dat ze wellicht wat hard praat. Nou ja, verder heb ik er nooit wat van gemerkt, het stoort me niet en het is alleen prettig voor haar en voor jou ook waarschijnlijk.
Oud 23-12-2003, 00:01
Verwijderd
Ik ken wel een paar mensen die dat hebben.
Eigenlijk denk ik niks.
Hetzelfde als een bril ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 00:06
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ik vind het niet storend, hetzelfde zoals een bril idd.

@ Noé: Karen Walker
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 00:07
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
Noé schreef op 23-12-2003 @ 01:01:
Ik ken wel een paar mensen die dat hebben.
Eigenlijk denk ik niks.
Als het maar niet zo'n esthetisch onverantwoord opa-ding is, een kleintje heb ik eigenlijk nog nooit gezien dus waarschijnlijk valt het dan niet eens op
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 00:11
Alkazar
Alkazar is offline
Nee, dat maakt totaal niet uit. Bovendien weet ik precies wat het inhoudt, want ik verkoop ze zelf.
Als je nog een x vragen hebt kan je het me altijd vragen
Oud 23-12-2003, 00:16
Xaira
Xaira is offline
bedankt voor jullie reacties

Citaat:
Kadaver schreef op 23-12-2003 @ 01:07:
Als het maar niet zo'n esthetisch onverantwoord opa-ding is, een kleintje heb ik eigenlijk nog nooit gezien dus waarschijnlijk valt het dan niet eens op
Hij is niet superklein (kan m'n oor niet tegen) maar ook niet heel groot ofzo.. Hij lijkt nog het meest hierop:

Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 00:26
Verwijderd
Dat maakt me werkelijk niets uit het is ten eerste onopvallend, ten tweede noodzakelijk. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die daarover struikelen, als ze je voor de rest een leuk persoon vinden.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 07:57
Garbage
Garbage is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-12-2003 @ 01:26:
Dat maakt me werkelijk niets uit het is ten eerste onopvallend, ten tweede noodzakelijk. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die daarover struikelen, als ze je voor de rest een leuk persoon vinden.
Oud 23-12-2003, 08:22
meisjekim
meisjekim is offline
Ik denk dat ik het misschien wel zou zien, maar het is voor mij inderdaad zo als sommigen ook al zeiden, net als een bril. Het zou me waarschijnlijk wel opvallen. Ik denk dat ik er, als ik die persoon beter leer kennen wel naar zal vragen, maar goed meer uit interesse dan iets anders.
Oud 23-12-2003, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Noé schreef op 23-12-2003 @ 01:01:

Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 09:07
Verwijderd
Natuurlijk zal ik even knipperen, ben in de trein ook wel eens een jongen tegen gekomen met 2 van die "hoortoestellen" in, maar maakt verder niets uit...

Voor jou is de keuze simpel, of je hoort wel iets, of helemaal niets.. , en dan heb ik liever een vriend[in] die wel iets hoort met zo'n ding in het oor

Wat ik mij wel afvraag: hoe zit met dichtbij? Ik bedoel.. als iemand tegen je oor gaat praten, word dat dan ook zo versterkt dat het pijn doet oid?

ps: dat ding is klein
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 10:19
Goede Fee
Goede Fee is offline
Citaat:
Oud 23-12-2003, 11:15
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
Xaira schreef op 23-12-2003 @ 01:16:
Hij is niet superklein (kan m'n oor niet tegen) maar ook niet heel groot ofzo.. Hij lijkt nog het meest hierop:

[afbeelding]
Ik vind m wel aardig groot. Een verre familielid van mij heeft ook zo'n ding maar dan veel kleiner. Was wel geinig. Zaten we een keer zo te praten. Op een gegeven moment hoorde ie nix meer, moest ie ff zn batterijen vervangen Ik heb er geen problemen mee, tis niet vreemd ofzo, tis voor jou en je omgeving ook handiger.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 13:40
Laïs
Laïs is offline
Laats zag ik nog een meisje met een gehoorapparaat, ik dacht gewoon even 'heej' en dat was het.
Oud 23-12-2003, 14:07
S
S is offline
Maakt me echt niks uit. Als ik een meisje leuk vind, verandert een hoorapparaat daar niks aan.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 14:15
Verwijderd
Mijn top 3 lijstje voor sexy accesoires voor een chickie:
1. Orthopedische schoenen
2. Hoorapparaten
3. Buitenboord beugel
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 14:17
Verwijderd
Kan d'r moelijk problemen mee hebben?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 19:34
Xaira
Xaira is offline
Citaat:
@Moon schreef op 23-12-2003 @ 12:15:
Ik vind m wel aardig groot. Een verre familielid van mij heeft ook zo'n ding maar dan veel kleiner. Was wel geinig. Zaten we een keer zo te praten. Op een gegeven moment hoorde ie nix meer, moest ie ff zn batterijen vervangen Ik heb er geen problemen mee, tis niet vreemd ofzo, tis voor jou en je omgeving ook handiger.
dat is helemaal niet grappig, maar juist heel vervelend

Hehe, nee, ik krijg dan onwijze storing enzo als m'n batterijtje leeggaat. Nogal klote als je dan geen nieuwe bij je hebt en je de hele dag geïsoleerd bent zeg maar.. Maar goed, dan is t m'n eigen schuld.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 19:42
Otis
Otis is offline
Oh ik zou denk ik alleen in het begin denken: praat ik niet te zacht, of schreeuw ik teveel ?

Maar voorderest als het idd geen groot lomp blok in je oor is, who cares...Heb je wel eens negatieve reacties gehad dan?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Xaira schreef op 23-12-2003 @ 20:34:
dat is helemaal niet grappig, maar juist heel vervelend

Hehe, nee, ik krijg dan onwijze storing enzo als m'n batterijtje leeggaat. Nogal klote als je dan geen nieuwe bij je hebt en je de hele dag geïsoleerd bent zeg maar.. Maar goed, dan is t m'n eigen schuld.
Och, als de batterij van onze GSM onderweg leeg raakt zijn we ook allemaal sociaal geïsoleerd
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 19:45
Verwijderd
Citaat:
S schreef op 23-12-2003 @ 15:07:
Maakt me echt niks uit. Als ik een meisje leuk vind, verandert een hoorapparaat daar niks aan.
was wel lachen, mijn biologie leraar was altijd slechthorend,hoorde nooit wat, moest soms echt shreeuwen, tot hij zon ding had, bij gefluilster zat hij al tegen het plafond....hm, wat heb ik toch altijd geweldige annecdotes.ik ga bier drinken
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 19:58
Verwijderd
jammer van dat vleeskleurige... zwart was beter
voor de rest no prob
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 20:10
Roos
Roos is offline
Citaat:
Otis schreef op 23-12-2003 @ 20:42:
Oh ik zou denk ik alleen in het begin denken: praat ik niet te zacht, of schreeuw ik teveel ?
Ja dat zou ik ook hebben... maar verder maakt het me niet uit Ik denk ook niet dat je er echt rekening mee moet houden.

Een van mijn oppaskindjes <3 heeft 2 gehoorapparaten, daar merk je ook niets van.
Oud 23-12-2003, 20:27
Gadje
Gadje is offline
bij ons op school zit ook een kneus met een hoortoestel(en nee niet omdat ie zo'n ding heeft). en als ik achter hem zit dan wil ik wel eens stiekem dat ding op off zetten.
maar verder stoor ik mij er niet aan, net als een bril idd,aleen zie je dat minder.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 20:30
Otis
Otis is offline
Citaat:
Gadje schreef op 23-12-2003 @ 21:27:
bij ons op school zit ook een kneus met een hoortoestel(en nee niet omdat ie zo'n ding heeft). en als ik achter hem zit dan wil ik wel eens stiekem dat ding op off zetten.

Wat gaaaaaaf zeg!!!!!

Als je dan toch mensen pest, doe het dan bij mensen die iets meer in staat zijn om iets terug te kunnen doen..kom je zelf ook wat minder kansloos over.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 20:51
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
maar verder stoor ik mij er niet aan, net als een bril idd,aleen zie je dat minder.
jij bent cool zeg, en dat merkt ie zeker niet?
ik kende eerst wel een jongen maar die was bijna volledig doof, vond het toch wel moeilijk om tegen hem te praten enzo
maar dat kwam meer door hem ( niet lullig bedoelt) maar hij praatte heel onduidelijk omdat hij z'n hele leven al zo doof was.
Oud 23-12-2003, 20:53
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 23-12-2003 @ 21:51:
jij bent cool zeg, en dat merkt ie zeker niet?
ik kende eerst wel een jongen maar die was bijna volledig doof, vond het toch wel moeilijk om tegen hem te praten enzo
maar dat kwam meer door hem ( niet lullig bedoelt) maar hij praatte heel onduidelijk omdat hij z'n hele leven al zo doof was.
het gaat om het idee meid, en je kent hem niet eens...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2003, 22:06
grensgeval
grensgeval is offline
ik vind het absoluut niet storend, en natuurlijk ziet het er niet mooi uit, je zou dit nu kunnen opvatten als een belediging, maar dat is het absoluut niet, maar je kunt natuurlijk wel mooi zijn mét zo'n ding, waarom niet? er zijn zoveel mensen met dat soort dingen (denk aan buitenboordbeugel, orthopedische schoenen) die gwoon mooi zijn,
kweet niet of je het wil, maar zou je een foto kunnen posten, want dan is het mogelijk een mening te geven hoe het bij jou staat, en of je er misschien iets aan kan doen om het minder te laten opvallen (denk aan haarstijl enzo)
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 09:23
Verwijderd
Ik zou eerst wel ff kijken van, he? En idd, net als een bril oid, daarna zie je het niet eens meer.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 09:53
Renoi
Renoi is offline
ken niemand met zo'n ding.. maar anders zou ik wel wat meer gaan praten met m'n handen etc
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 17:34
Verwijderd
Niet storend... als ik het zou zien zou ik denken.... wow kewle bluetooth headset ofzo. Maar het maakt me echt totaal niet uit
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 18:04
Hubers
Hubers is offline
ik geef er niks om als een meisje een hoortoestel heeft.
wat hier al vaak gezegd word: Het is vergelijkbaar met een bril
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 22:37
Paris
Paris is offline
Citaat:
freakjuh schreef op 24-12-2003 @ 10:23:
Ik zou eerst wel ff kijken van, he? En idd, net als een bril oid, daarna zie je het niet eens meer.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2003, 23:53
Liss
Liss is offline
Een vriendin van mij heeft er een en dat vind ik eigenlijk gewoon normaal, de een heeft een bril en de ander een hoortoestel.
Ik ga dus echt niet anders over iemand denken die een hoortoestel heeft ofzo..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 14:25
Xaira
Xaira is offline
Citaat:
a new nose schreef op 23-12-2003 @ 20:58:
jammer van dat vleeskleurige... zwart was beter
voor de rest no prob
Ja, toen ik em kreeg was ik 15 ofzo en toen begon ik ook al over paars enzo.. Tot ze zeiden dat geestelijk gehandicapten vaak een kleur nemen, toen zag ik er toch maar vanaf..
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Xaira schreef op 25-12-2003 @ 15:25:
Ja, toen ik em kreeg was ik 15 ofzo en toen begon ik ook al over paars enzo.. Tot ze zeiden dat geestelijk gehandicapten vaak een kleur nemen, toen zag ik er toch maar vanaf..
omdat je daar niet geassocieerd wil worden?

Nee maar ik vind dat vleeskleurige gewoon een averechts effect geven altijd. Het moet zogenaamd niet opvallen maar het geeft net iets vies, alsof het organisch is ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 14:47
Xaira
Xaira is offline
Citaat:
a new nose schreef op 25-12-2003 @ 15:39:
omdat je daar niet geassocieerd wil worden?

Nee maar ik vind dat vleeskleurige gewoon een averechts effect geven altijd. Het moet zogenaamd niet opvallen maar het geeft net iets vies, alsof het organisch is ofzo.
Ja ik snap wat je bedoelt.. Maar het is geen belediging tegenover mensen met een geestelijke handicap ofzo, maar het geeft gewoon een verkeerd beeld.
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 15:18
Verwijderd
als ik een hoortoestel zie bij iemand dan denk ik meestal owww die is vast slecht horend...
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 15:43
Verwijderd
ik ken meerdere (jonge) mensen met een hoortoestel, en als ik er iemand mee zie lopen denk ik eigenlijk helemaal niks ik zie het gewoon en ga weer verder
Met citaat reageren
Oud 25-12-2003, 17:43
Kaps
Kaps is offline
Meestal denk ik "..."

Maar ik denk sowieso "..."
En af en toe "...!"
Oud 25-12-2003, 19:34
annetjuh
annetjuh is offline
het maakt mij niet uit.
Bij mij maakt het netzoveel indruk als iemand met een goeie bril.
met dikke glazen.
Alleen een bril zie je vaak sneller.
Oud 26-12-2003, 01:15
Xaira
Xaira is offline
ja, daarom.. Als je een bril bij iemand ziet, denk je 'heej een bril' of helemaal niks. Maar een gehoorapparaat zie je meestal pas later.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2003, 11:29
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Gadje schreef op 23-12-2003 @ 21:53:
het gaat om het idee meid, en je kent hem niet eens...
het blijft triest om iemand te pesten, en al helemaal wanneer je hij/zij, zoals Otis al zei, ergens op pakt waar diegene niets aan kan doen. Zielig.

Goed, hoortoestel, natuurlijk niets mis mee. Dat van dat harder praten dat ken ik wel, want mijn nichtje heeft ook een hoortoestel en in het begin praatte ik onbewust ook wat harder.
Het is hetzelfde verhaal als een bril, ja
Oud 26-12-2003, 23:34
Xaira
Xaira is offline
grappig dat bijna iedereen wel iemand kent die een hoortoestel heeft.. Ik ken alleen mezelf
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 12:22
Verwijderd
Citaat:
Je hebt blijkbaar zelf nog niet eens door hoe triest je eigenlijk bent...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 14:04
Sven
Sven is offline
Zoiets valt me nieteens echt op..

Vind het eigenlijk net zoiets als een bril idd.. niet echt boeiend
Met citaat reageren
Oud 29-12-2003, 12:07
Xaira
Xaira is offline
ok.. Bedankt voor al jullie reacties!
Met citaat reageren