|
|
Bekijk resultaten poll: Welke partij krijgt jouw stem | |||
PvdA |
![]() ![]() ![]() ![]() |
13 | 6.70% |
VVD |
24 | 12.37% |
CDA |
18 | 9.28% |
D66 |
22 | 11.34% |
GroenLinks |
59 | 30.41% |
SP |
30 | 15.46% |
Leefbaar Nederland |
1 | 0.52% |
CU |
6 | 3.09% |
LPF |
19 | 9.79% |
Overige (SGP; VSP; NMP enz) |
2 | 1.03% |
Aantal stemmers: 194. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() gewoon veel klonen maken dus ![]()
|
Ik heeb nog geen goede ideeën...
CU/CDA trekken me wel, maar ik wil eerst de programs doorgelezen hebben. anders wordt het ws een middenpartij (pvdA, d'66, als is de laatste mij veels té 'democratisch')
|
Groenlinks, alhoewel ik, net als meerdere mensen hier, nogal zit te twijfelen tussen GL en SP...
Ben het met bijna alles uit het programma van GL wel eens, behalve de veiligheid, daar vink ze erg slecht ![]() En SP... tja, voor het grootste gedeelte wel goede punten vind ik, alleen als je kijkt (op www.geenwoorden.nl) wat ze voor elkaar hebben gekregen de afgelopen 4 jaar... ![]() Kweet het nog niet helemaal... ![]() Mja, khoef ook nog niet te stemmen ![]()
||
Citaat:
|||||||
![]() |
Citaat:
10x zoveel is dus redelijk. Citaat:
Ze hebben 2 maanden moeten wachten en de prijs met kweet niet hoeveel duizend euro moeten verlagen vorodat iemand reageerde. Hetzelfde was zo toen mijn ouders 8 jaar geleden hun huis verkochten. LPF hoor je er ook niet overklagen en aangezien dat de grootste oppertunistische zeikerds zijn in Nederland zal er daar wel geen probleem zijn ![]() Citaat:
2. iemand 20 jaar in een gevangenis houden is een enorm geestelijk balast dus de vergelijking is helemaal niet zo stom omdat het hier beiden over een geestelijke last gaat. Citaat:
Nou tevreden ![]() Citaat:
Citaat:
De bedoeling is de macht te verdelen. Zodat niet iemand of een groep mensen de macht kan grijpen. Daarom moet het verdeeld worden en daarom moet de Eerste Kamer blijven bestaan zodat er een verdeling is tussen de macht. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Neem een snelweg. Laten we zeggen: in één richting rijden per minuut 25 auto's. 35x60=2100. We gaan ervan uit dat in het overgrote deel van de auto's slechts één persoon zit. Eén DD-AR stel heeft 344 zitplaatsen. Eén trein kan 3 van die stellen hebben. Dus 1032 zitplaatsen pet trein. Dan kun je met een 15-minutendienst dus 4128 mensen vervoeren. Het dubbele van de auto. En dan blijft er tussen die 15 minuten in nog tijd over voor andere treinen. Maak het viersporig, 10-minutendienst, en je kan zo 10.000 reizigers per uur vervoeren, in één richting. Jouw argument klopt dus van geen kant. PS. Door wie is dat 'berekend'? ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb nog nooit ergens een rechtse dictatuur gezien die het al zo lang uit heeft gehouden als de links Cuba en Noord-Korea. (Al is Noord-Korea niet links, alleen een dictatuur. Die overigens misschien wel meer rechts dan links is.) 100 miljoen lijken? Eh, hoeveel zijn er ook alweer in WOI en WOII gevallen? Ben de cijfers even vergeten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ten eerste : hoe wil jij die treinen vol krijgen als ze maar in een paar plaatsen aan komen en je altijd moet wachten op treinen en ze trager zijn dan de auto , en ze duurder zijn dan de benzine die je zou moeten kopen , en je nooit in de buurt van je bedrijf of huis uitkomt waardoor je alsnog een taxi/bus moet nemen en de wegen alsnog vol zitten maar dan met taxi's. Ok , stel aan al deze zaken word iets gedaan , dan hebben we weer een probleem , want aangezien er bijna niemand meer de auto neemt wordt het openbaar vervoer gigantisch belast waardoor er weer allemaal nieuwe rails aangelegd moeten worden. Kortom , extra wegen bouwen is veel effectiver en zal uiteindelijk nog goedkoper zijn ook na al die maatregelen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() zie ESF-subsidie 'schandaal' afkeuren van JSF zie lijsttrekkers debat
|
btw.. waarom vinden zoveel mensen GL zo goed
![]() volgens een peiling hadden ze zo'n 12 zetels kan iemand mij uitleggen waarom nou GL ![]()
||
Citaat:
In de joods-christelijke traditie past het om straf te geven. Ook in de Koran vinden we dit uitganspunt terug. De Koran schrijft zelfs voor welke straffen er voor bepaalde misdrijven moeten worden uitgedeeld. Orthodox-christelijke stromingen en fundamentalistische moslimbewegingen gaan nog steeds van deze ideeën uit. Zo pleit het SGP in Nederland nog steeds voor invoering van de doodstraf.
||
Citaat:
![]() En om dat allemaal te steunen, steun ik GroenLinks.
||
-hogere belastingen
![]() -hun aanpak van file probleem staat me nie aan (alleen geld pompen in OV en niet in wegen lost het probleem niet op) -ze zijn voor kilometerheffing ![]() -schiphol niet geprivatiseren en (nog) strengere milieu regels en ze willen studiefinaciering omgooien qoute van z'n verkiezingsprogramma Citaat:
![]() daarom vind ik des te vreemder dat er hiero zoveel GL stemmen zijn. aangezien zij het hele Stufi gebeuren willen omgooien
|||||
![]() |
Citaat:
Ik vind de mens belangrijker als de natuur maar heel veel mensen schijnen het met mij oneens te zijn. Ze willen echt op alles milieu heving gaan nemen , op water , op energie en zelfs op vlees ![]() Ze laten imigranten ook veels te snel in Nederland : "als de asielprocedure lang dan anderhalfjaar duurt krijgt de asielzoeker een verblijfsvergunning." Ja op deze manier krijg je een hele stortvloed van vluchtelingen over je heen. Praktijk heeft geleerd dat vluchtelingen het eindeloos zullen proberen uit te rekken en dat de procedures van nu soms wel 5 jaar duren. Dus dit is niet echt een slimme manier om met het vluchtelingenbeleid om te gaan. En zal uiteindelijk ook niet meer sociaal zijn. Citaat:
Kvind niet dat je dan nog overdreven veel voor elkaar moet op komen zoals GL zou willen. Citaat:
Met pacifisme is niet de bevolking van Kosovo gered van etnische zuiveringen nog de mensen uit Afghanistan van een onderdrukkend regime. Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
kzou eerst graag ff willen toevoegen(sorry voor als het al gezegd is, ik heb niet heel het topic aandachtig doorgelezen want niet zo veel tijd):
LPF kan nooit met meer dan 50% v.d. zetels in de tweede kamer komen, hij kan dus echt geen dictatuur vormen, omdat hij maar 49 van de 150 zetels kan krijgen. de overige zetels (als hij genoeg stemmen zou krijgen voor bijv. 60 zetels) worden onder de andere partijen verdeeld. - Ik vind eigenlijk alle argumenten om op een partij te stemmen wel goed(dit is maybe wel wat anders maar da wou ik er toch even bij zetten), ik denk dat het hier nog niet is voorgekomen, maar er zijn ook mensen die stemmen op LPF, in de vorm van condoleanceregister. ik vind hier eigenlijk niets mis mee, want als die mensen dat zo willen; waarom zouden ze het niet doen. dan is het ook een politieke mening. daarvoor is nl nou eenmaal een democratie: iedereen mag stemmen op wie die wil). Ikzelf mag nog niet stemmen ( ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
maar volgens mij klopt het wel dat ze maximaal 49 zetels kunnen krijgen, krijgen ze meer zetels dan gaan die overige naar andere partijen, want ik een verkeerde regeling vindt, want stel dat LPF 56 zetels krijgt, gaan er 7 naar andere partijen, waaronder bv. PVDA |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Censuur en dictatuur in de SP T_ID | 189 | 03-02-2008 18:31 | |
Chávez maakt aanspraak op Nederlandse Antillen en Aruba Gatara | 500 | 13-12-2007 19:58 | |
Politicus van het jaar Politiker | 244 | 09-01-2007 15:57 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
,,Nederland is de perfecte islamstaat'' Yousra | 85 | 19-01-2004 10:29 | |
Help, ik ben de weg kwijt in de politiek! Severus | 25 | 25-01-2003 03:16 | |
"Druk op paars-groene ketel uit de rode zone" REIE | 3 | 14-12-2002 15:52 |