![]() |
||
Citaat:
![]() mijn gewone kledingmaat is 36/38 (tsja, en mezelf dan nog te dik vinden, ik denk dat het eerder geestelijk is..)
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Maar..maar.. Het is gewoon heel logisch dat je daar mee bezig bent!!! [ik ben 1.72m en ik weeg zo'n 57-58 kilo. ] |
![]() |
||
Citaat:
![]() Niet doen dus |
![]() |
|
Verwijderd
|
En ik zit ook zwaar in de problemen met de kerstdagen
![]() Ik heb een verstuikte enkel, waardoor ik al 3 weken niet sport. Ook niet het dagelijkse half uurtje naar school fietsen, want dat kan ook niet met m'n enkel (al is het nu vakantie). Ik moet eigenlijk alleen maar met m'n been omhoog zitten. Ik ben bij de fysio geweest en heb oefeningen voor m'n enkel, maar niet voor de rest eigenlijk. Omdat ik normaal zoveel sport en nu dus niet, maar omdat nu ook die tijd van al dat lekkere eten is, ga ik dus waarschijnlijk wel redelijk wat aankomen, waar ik echt geen zin in heb. Heeft er iemand misschien tips over het eten, want ik kan het er dus niet afsporten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Er zijn veel lekkere dingen, ja. Neem dan gewoon een klein stukje, of combineer het met iets dat wel gezond is, zodat het bij elkaar goed vult en toch niet.. Tja. Te veel calorieën bevat. ![]() Er zijn toch ook gezonde dingen die lekker zijn. En trouwens. Zo snel word je niet dikker. Als je iets vets eet, heb je veel langer een vol gevoel. Het reguleert zichzelf wel weer.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat doe ik namelijk ook best wel vaak. Wat ik al eerder zei; December blijft een klotemaand. Ik doe mn best om weinig te eten, maar het lukt gewoon echt niet. ![]() En ik heb ook van die verschrikkelijke vreetbuien waar ik gewoon alles naar binnenprop. Dat heb ik ook nog niet gehad. Iemand enig idee hoe ik hieraan kom? ( en hoe ik er weer af kom eigenlijk ook wel) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ben ook begonnen met een dieet.
Moet namelijk BIJkomen, aangezien ik -hoewel niet heel ver- onder het ideale gewicht zit. Ik heb het zo vaak geprobeerd, maar ik stopte altijd na een week. Belangrijkste is dat ik regelmatig eet en dat lukt vooralsnog. Moet nog een kleine 7 kilogram aankomen, ben afgelopen 2 weken al 3 kilo aangekomen. Jeuj prestatie ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik ben ook net begonnen met lijnen. vroeger was ik nog heel mager maar ik werd steeds normaler, maar nu sla ik echt de verkeerde (dikke
![]() mijn lijnen ![]() - veel sporten hardlopen: lekker de polder in ![]() voetballen: ook buiten de club ![]() - weinig eten (DUH) sochtends brood tussen de middag brood smiddags banaan (veeeeeeeeel voedingsstoffen) savonds gewoon avondeten als altijd en dan zoveel dat ik de rest van de avond geen trek meer heb. wat betreft drinken: alleen water, thee en vifit (soort melk ofzo) het scheelt volgens mij echt een hele boel om geen cola meer te drinken!! op deze manier ben ik in een dag 1 kilo kwijtgeraakt (vink best wel extraordinary VEEL ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
klopt, & van appels blijf je een hongergevoel houden, van een banaan niet.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Appels zijn gezond, maar bananen zijn ook niet super ongezond. En of een appel lekker is (als tussendoortje of in het algemeen) zal per persoon verschillen. Ik ken zat personen die echt geen appels lusten. |
![]() |
|
pff... ik was wel afgevallen.. ik zat op de 51
![]() ![]() ![]() Btw, ik was afgevallen mede door heel veel stress.. ![]() moest ff zeiken, srry... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Mja, ik ben de afgelopen tijd niet echt goed bezig, zeker met kerst enzo niet. Ik zat de afgelopen tijd wel lekkerder in mijn vel en niet echt onzeker..maar toch wel erg veel gegeten.
Ik ga vaak eten uit verveling en moet daar dus echt iets aan doen. Ook moet ik betere dingen kiezen om te eten. Omdat ik door mijn onregelmatige levensstijltje (ik studeer net) ook heel onregelmatig ben gaan eten en vaak buiten de deur eet moet ik echt beter opletten. Ik ga er echt maar weer eens voor want voel me de laatste tijd en helemaal nu heel vol en dik (terwijl mijn figuur wel veel beter is dan vroeger). Toch laat ik het minder mijn humeur of zelfbeeld beïnvloeden. Het blijft nu bij de gedachte "ik eet teveel" of "Ik ben wel een beetje te zwaar aan t worden" en ik laat het geen weerslag meer hebben op hoe ik tegen mezelf aankijk. K ga maar eens een weegschaal aanschaffen voor op mijn kamer ook. Heb heel erg de neiging om in de ontkenning te schieten. Vanaf nu gewoon minderen. Ik heb morgen nog wel een diner maar is tot oud&nieuw al best mogelijk om gewoon even op te letten. Vanaf 1 of 2 januari gewoon echt even afvallen en dan weer rond de 52/53 belanden, dan ben ik hartstikke tevreden. ![]() ![]()
|
![]() |
Het is nu vakantie..en zit dus vaker thuis, waardoor ik meer begin te eten..(snoepen)
Het was me een paar maanden terug gelukt om 5 kg af te vallen in een maand en ik was erg trots op mezelf, maar er moest nog 10 kg af...Dat ging dus niet zo makkelijk zoals ik had verwacht en gaf het op. Anyway, ik ben gelukkig niet aangekomen, maar ook niet afgevallen! Ik ben mijn figuur gewoon spuugzat en ga weer beginnen met een dieet..Welke weet ik nog niet. Ik weet wel dat ik 'm zelf wil samenstellen...en misschien kunnen jullie mij een beetje daarbij helpen? Kennen jullie misschien voedingsproducten, met weinig caloriën en dat de honger stilt...? Bij voorbaat dank... |
![]() |
|
![]() |
Hallo iedereen, ik heb heel lang niets gepost hier.
Had niet veel zin meer om te lijnen. Ik weeg alleen op dit moment veeeel te veel. Van augustus tot oktober ben ik van 63 kilo naar 69 kilo gegaan (ben 1.68). En ik zit nu nog steeds op die stomme 69 ![]() Vanaf gister ga ik er weer iets aan doen want ik kom net terug van vakantie en merkte dat jongens mij ook al dik beginnen te vinden en dat kan niet. Ik doe dus weer mee vanaf nu! Laatst gewijzigd op 27-12-2003 om 17:29. |
![]() |
|
![]() |
ben gelukkig bijna weer terug op mn oude gewicht (75 kg bij 1.80) maar wil graag onder de 70 wegen. is echt jaaaaaren geleden dat ik dat woog. maar kerst en oud en nieuw is niet echt bevorderlijk voor lijnen. en thuiszitten ook niet.
volgende week begin ik wel ![]()
|
Vind niemand het eng om op de weegschaal te staan?
- beetje stomme vraag misschien ![]() Ik heb namelijk zoiets als een (lichte) weegschaalfobie, ik haat die dingen en wil er eigenlijk voor geen goud op. Twee maanden geleden heeft m'n vriend me er met veel moeite (en dus ook een aantal beloftes ![]() Dat is natuurlijk ook niet handig als je wilt afvallen, je merkt ook niet of het echt helpt (naja, ik kijk dan maar naar m'n buik, hoe dik/dun die is ![]()
||
Citaat:
Kijk alsjbl. gewoon naar hoe je jezelf voelt,of je lekker in je vel zit dat is veel belangrijker.(makkelijk gezegd dan gedaan, ik weet het ![]() >Hoe voel je, je?(lichaamsbeeld/zelfbeeld) ps: ik vond het eng, nu niet meer>Acceptatie.
||
Citaat:
Hmmja.. eigenlijk vind ik het wel eng.. bij mij is het echt de angst dat ik te zwaar ben en daardoor in paniek raak.. toch moet ik van mezelf 2x per dag op een weegschaal.. eigenlijk moet je je niet dwingen om op een weegschaal te gaan staan,... want dat stomme getal kan je echt dwars gaan zitten.. en dan kan je het beter niet weten... (naja, zo is het bij mij dan.. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Agree. Ik denk eerlijk gezegd, dat als je 2 keer per dag op een weegschaal staat, dat je dan een probleem hebt. 2 keer op een dag is veel. En ~~Dolce~~dan kijk ik even naar je "Moeten" en Angst voor op de weegschaal staan, dat klinkt niet goed....
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vroeg me af of als je diarree hebt (of dunne ontlasting) kom je dan niet aan als je veel eet? (even voor de duidelijkheid: ik gebruik geen lax of dat soort dingen, het is puur omdat ik niet tegen bepaalde stoffen in voeding kan)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En alles wat de weegschaal aan zou wijzen vind ik te hoog (tenminste, alles boven de 60) en ik ga er niet regelmatig genoeg op om te zien of m'n gewicht ook veranderd. Dus ga ik er maar niet op. ![]()
|
![]() |
Ik heb inmiddels mijn dieet samengesteld..en hoop hiermee in 2 maanden, 8 af te vallen...
'S ochtends: - 3x beschuit + jam - appel - thee, zonder suiker 'S middags: - sinaasappel - komkommer - 1 a 2 rijstwafels ( 17 cal. p. st.) 'S avonds: - avondeten... - fruit - magere yoghurt en natuurlijk dagelijks 2 liter water drinken... |
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Er van uitgaande dat je met 'komkommer' een héle komkommer bedoelt, en dat je 's avonds als avondeten bijvoorbeeld 3 aardappels, 3 opscheplepels broccoli en een kipfilet is, en het fruit 's avonds een peer, zijn dat zo'n 800 calorieen. Zelfs een heel streng dieet mag nooit minder dan 1000 calorieen tellen, en dat is dan alleen als je écht serieus overgewicht hebt.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Brood: 5-8 sneetjes Aardappelen (of rijst, pasta, peulvruchten): 4-6 stuks (200-300 gram) Groente: 3-4 groentelepels (150-200 gram) Fruit: 2 vruchten (200 gram) Melk en melkproducten: 2-3 glazen (300-450 gram) Kaas: 1-2 plakken (20-40 gram) Vlees, vis, kip, ei, tahoe en tempé: 100 gram rauw (75 gram gaar) Vleeswaar: 1-2 plakjes (15-30 gram) Halvarine op brood: 5 gram per sneetje brood Margarine voor de bereiding: 15 gram Vocht: 1,5 liter 8 kilo afvallen in 2 maanden is best aardig wat. Misschien kun je dat beter onder begeleiding van een dietiste doen. Dan weet je ook zeker dat je alle voedingsstoffen die je nodig hebt binnen krijgt en dat er dus geen tekorten ontstaan (een kans die erg groot is bij dieten). |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #21 MieX | 481 | 18-05-2004 15:07 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic # 19 Miracle | 488 | 14-03-2004 15:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
ephedra artez | 1 | 05-03-2004 17:32 | |