Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2003, 11:50
shut*up
shut*up is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 18-12-2003 @ 09:20:
als je het een keertje doet dan werkt het idd voor geen meter
ik doe het nu 3/4 keer per week, 15-20 minuten per keer, op een vast tempo (niet te langzaam en niet te snel). Dan ben ik daarna wel doodmoe. Als ik stop dan voel ik het ook echt in mijn dijen, zo'n brandgevoel, dus het moet dan wel werken denk ik. Het stomme is dat het een paar maanden duurt voordat je echt verschil begint te zien, maar helpen doet het altijd
ja das waar, tis altijd beter dan nix doen toch? Nou ja, dan ga ik denk ik maar ns een schema aanleggen met de ene dag hardlopen en de andere dag roeien, beetje afwisseling kan vast geen kwaad
Ik ga het ook voornamelijk voor mn buikje en dijen doen, hardlopen helpt in principe tegen alles wel een beetje, en hoop dan dat ik met roeien mn dijen en buikje wat extra train...!
Oud 18-12-2003, 14:38
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Basia schreef op 17-12-2003 @ 20:16:
volgens mij bedoelen ze spijkerbroek breedtematen
ehm, ja, sorry voor de onduidelijkheid
mijn gewone kledingmaat is 36/38 (tsja, en mezelf dan nog te dik vinden, ik denk dat het eerder geestelijk is..)
Oud 18-12-2003, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Basia schreef op 18-12-2003 @ 09:59:
maar dat zeg ik ook niet
Ik zeg ook niet dat je dat zegt.
Oud 18-12-2003, 18:27
ZIJ
ZIJ is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 17-12-2003 @ 19:25:
Maat 27 is wel klein, ik heb 29.
Over het algemeen accepteer ik mezelf nu veel meer en vind ik mezelf ook niet lelijk meer (gelukkig maar, lost een hoop problemen op). Maar het hangt erg van m'n bui af en het enige waar ik nu nog een beetje mee zit is m'n gewicht (al wisselt dat ook wel). Misschien moet ik gaan sporten, sinds ik dit schooljaar 6 uur minder ben gaan sporten per week heb ik ook het idee dat ik veel meer op m'n gewicht moet letten.
Gewicht zegt niet zo veel... Dit heb je vast al heel vaak gehoord, maar spieren zijn veel zwaarder dan vet, en dat verschilt ook nog per persoon. Zo zijn er meisjes die minder wegen dan ik, maar wel een stuk dikker zijn... Dus dat ligt er maar aan... Maar iets in de 50 klinkt altijd leuker dan in de 60, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat je dik, of ook maar stevig bent... . Sorry voor de botheid.
Oud 18-12-2003, 19:16
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
ZIJ schreef op 18-12-2003 @ 19:27:
Gewicht zegt niet zo veel... Dit heb je vast al heel vaak gehoord, maar spieren zijn veel zwaarder dan vet, en dat verschilt ook nog per persoon. Zo zijn er meisjes die minder wegen dan ik, maar wel een stuk dikker zijn... Dus dat ligt er maar aan... Maar iets in de 50 klinkt altijd leuker dan in de 60, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat je dik, of ook maar stevig bent... . Sorry voor de botheid.
nee, je zult wel gelijk hebben hoor (de meesten zullen ook vast vinden dat ik zeur), maar ik ben er zelf dus niet altijd van overtuigd
Oud 18-12-2003, 19:21
ZIJ
ZIJ is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 18-12-2003 @ 20:16:
nee, je zult wel gelijk hebben hoor (de meesten zullen ook vast vinden dat ik zeur), maar ik ben er zelf dus niet altijd van overtuigd
. Nee, ja, ik geloof dat haast niemand 24/7 tevreden is met zijn figuur. (ik ook niet hoor, maar ik mag niet meer zeuren van mezelf ).
Maar..maar..
Het is gewoon heel logisch dat je daar mee bezig bent!!!

[ik ben 1.72m en ik weeg zo'n 57-58 kilo. ]
Oud 20-12-2003, 20:11
marrel
marrel is offline
bij mijn vader op het werk was iemand die deed 1 keer per jaar een yoghurt dieet, en daneen week lang. Schijn je best van af te vallen. Hij at alleen maar yoghurt, wel met suiker erin maar verder nix anders.

Misschien een tip
Oud 20-12-2003, 21:32
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
marrel schreef op 20-12-2003 @ 21:11:
bij mijn vader op het werk was iemand die deed 1 keer per jaar een yoghurt dieet, en daneen week lang. Schijn je best van af te vallen. Hij at alleen maar yoghurt, wel met suiker erin maar verder nix anders.

Misschien een tip
Ja, echt een goede tip

Niet doen dus
Oud 21-12-2003, 10:34
Verwijderd
oooh, jemig de pemig! kerstviering, feestje, niet echt goed! nou ja, t mag wel een keertje, als k maar rustig aan doe.

hebben jullie het nou ook zo 'zwaar' met de kerstdagen?
Oud 22-12-2003, 23:32
Verwijderd
En ik zit ook zwaar in de problemen met de kerstdagen
Ik heb een verstuikte enkel, waardoor ik al 3 weken niet sport. Ook niet het dagelijkse half uurtje naar school fietsen, want dat kan ook niet met m'n enkel (al is het nu vakantie). Ik moet eigenlijk alleen maar met m'n been omhoog zitten. Ik ben bij de fysio geweest en heb oefeningen voor m'n enkel, maar niet voor de rest eigenlijk.
Omdat ik normaal zoveel sport en nu dus niet, maar omdat nu ook die tijd van al dat lekkere eten is, ga ik dus waarschijnlijk wel redelijk wat aankomen, waar ik echt geen zin in heb. Heeft er iemand misschien tips over het eten, want ik kan het er dus niet afsporten
Oud 23-12-2003, 10:38
Orchid
Orchid is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 23-12-2003 @ 00:32:
En ik zit ook zwaar in de problemen met de kerstdagen
Ik heb een verstuikte enkel, waardoor ik al 3 weken niet sport. Ook niet het dagelijkse half uurtje naar school fietsen, want dat kan ook niet met m'n enkel (al is het nu vakantie). Ik moet eigenlijk alleen maar met m'n been omhoog zitten. Ik ben bij de fysio geweest en heb oefeningen voor m'n enkel, maar niet voor de rest eigenlijk.
Omdat ik normaal zoveel sport en nu dus niet, maar omdat nu ook die tijd van al dat lekkere eten is, ga ik dus waarschijnlijk wel redelijk wat aankomen, waar ik echt geen zin in heb. Heeft er iemand misschien tips over het eten, want ik kan het er dus niet afsporten
Kom van het idee af dat het niet mag. Dat zorgt er alleen maar voor dat je 'doorschiet' en boos op jezelf wordt.
Er zijn veel lekkere dingen, ja. Neem dan gewoon een klein stukje, of combineer het met iets dat wel gezond is, zodat het bij elkaar goed vult en toch niet.. Tja. Te veel calorieën bevat.

Er zijn toch ook gezonde dingen die lekker zijn.
En trouwens. Zo snel word je niet dikker. Als je iets vets eet, heb je veel langer een vol gevoel. Het reguleert zichzelf wel weer.
Oud 23-12-2003, 16:18
Verwijderd
@Orchid: luister je ook naar jezelf?
Oud 23-12-2003, 16:55
Orchid
Orchid is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 23-12-2003 @ 17:18:
@Orchid: luister je ook naar jezelf?
Nee.
Oud 23-12-2003, 19:44
Verwijderd
Citaat:
Orchid schreef op 23-12-2003 @ 17:55:
Nee.
Dat is ook niet zo heel vreemd, want volgens mij doen veel meer mensen dat; andere mensen goede raad geven, maar er zelf niet naar (willen) luisteren.
Dat doe ik namelijk ook best wel vaak.
Wat ik al eerder zei; December blijft een klotemaand. Ik doe mn best om weinig te eten, maar het lukt gewoon echt niet.
En ik heb ook van die verschrikkelijke vreetbuien waar ik gewoon alles naar binnenprop. Dat heb ik ook nog niet gehad. Iemand enig idee hoe ik hieraan kom? ( en hoe ik er weer af kom eigenlijk ook wel)
Oud 23-12-2003, 22:47
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 23-12-2003 @ 20:44:
Dat is ook niet zo heel vreemd, want volgens mij doen veel meer mensen dat; andere mensen goede raad geven, maar er zelf niet naar (willen) luisteren.
Wat ik al eerder zei; December blijft een klotemaand. Ik doe mn best om weinig te eten, maar het lukt gewoon echt niet.
En ik heb ook van die verschrikkelijke vreetbuien waar ik gewoon alles naar binnenprop. Dat heb ik ook nog niet gehad. Iemand enig idee hoe ik hieraan kom? ( en hoe ik er weer af kom eigenlijk ook wel)
December is zeker een rotmaand, daarom vraag ik het ook. Ik eet best veel, maar doordat ik nu amper beweeg, komt het er echt snel aan. Ik zit nu op 65 in plaats van 'gewoon' 63 en voel me er niet prettig bij. Ik heb geen hele erge vreetbuien ofzo, maar ik eet wel meer snoep dan gewoonlijk. Ik mag het best van mezelf, maar ik vind het gewoon niet fijn dat ik er op deze manier snel gewicht bijkrijg, terwijl dat normaal niet zo zou zijn.
Oud 24-12-2003, 08:13
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 23-12-2003 @ 20:44:
Dat weet ik en dat zouden mensen dus eens meer moeten doen.
Oud 24-12-2003, 13:08
Verwijderd
Ben ook begonnen met een dieet.
Moet namelijk BIJkomen, aangezien ik -hoewel niet heel ver- onder het ideale gewicht zit. Ik heb het zo vaak geprobeerd, maar ik stopte altijd na een week. Belangrijkste is dat ik regelmatig eet en dat lukt vooralsnog. Moet nog een kleine 7 kilogram aankomen, ben afgelopen 2 weken al 3 kilo aangekomen. Jeuj prestatie
Oud 24-12-2003, 17:04
Verwijderd
ik ben ook net begonnen met lijnen. vroeger was ik nog heel mager maar ik werd steeds normaler, maar nu sla ik echt de verkeerde (dikke ) kant op.

mijn lijnen
- veel sporten hardlopen: lekker de polder in
voetballen: ook buiten de club
- weinig eten (DUH) sochtends brood
tussen de middag brood
smiddags banaan (veeeeeeeeel voedingsstoffen) savonds gewoon avondeten als altijd en dan zoveel dat ik de rest van de avond geen trek meer heb.

wat betreft drinken: alleen water, thee en vifit (soort melk ofzo) het scheelt volgens mij echt een hele boel om geen cola meer te drinken!!

op deze manier ben ik in een dag 1 kilo kwijtgeraakt (vink best wel extraordinary VEEL ) dus wel aan te raden. maar ik vertel vast niks nieuws ofzo, maar na 180 andere reacties op dit topic kan dat ook niet anders
Oud 24-12-2003, 18:27
Verwijderd
Citaat:
forum_verslaafd schreef op 24-12-2003 @ 18:04:

smiddags banaan (veeeeeeeeel voedingsstoffen)
banaan zou ik niet eten, is niet zo goed voor je als je lijnt. Eerder een appel of sinasappel
Oud 24-12-2003, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 24-12-2003 @ 19:27:
banaan zou ik niet eten, is niet zo goed voor je als je lijnt. Eerder een appel of sinasappel
dat wel
maar op een (sinaas)appel alleen hou ik het niet uit en begin ik aan koek enzo

DILEMMA!
Oud 24-12-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
forum_verslaafd schreef op 24-12-2003 @ 20:04:
dat wel
maar op een (sinaas)appel alleen hou ik het niet uit en begin ik aan koek enzo

DILEMMA!
dan eet je maar 2 appels ofzo, dat geeft niet, daar zit bijna niets in. Maar bananen zijn niet zo goed voor je
Oud 24-12-2003, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 24-12-2003 @ 20:08:
dan eet je maar 2 appels ofzo, dat geeft niet, daar zit bijna niets in. Maar bananen zijn niet zo goed voor je
dank U voor uw advies
ik zal mijn banaan-eetgedrag ernstig veranderen
Oud 25-12-2003, 14:35
shut*up
shut*up is offline
Citaat:
Mushu schreef op 24-12-2003 @ 19:27:
beetje onzin, banaan is echt niet slecht voor je hoor, zolang je het bij 1-tje per dag houdt... Je moet jezelf niet alles onthouden en het heeft sowieso 2 voordelen: vitamientjes en altijd beter dan koek ofzo...
Oud 25-12-2003, 16:59
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
shut*up schreef op 25-12-2003 @ 15:35:
beetje onzin, banaan is echt niet slecht voor je hoor, zolang je het bij 1-tje per dag houdt... Je moet jezelf niet alles onthouden en het heeft sowieso 2 voordelen: vitamientjes en altijd beter dan koek ofzo...

klopt,
& van appels blijf je een hongergevoel houden, van een banaan niet.
Oud 25-12-2003, 20:22
Verwijderd
Ik weet niet of elke dag een banaan goed is...maar af en toe een banaan en af en toe twee appels (ik blijf van na banaan btw ook wel eens honger houden en na twee appels ook niet altijd), varieren...'k denk dat dat ook (erg) belangrijk is.
Oud 25-12-2003, 21:01
Boef
Boef is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-12-2003 @ 21:22:
Ik weet niet of elke dag een banaan goed is...maar af en toe een banaan en af en toe twee appels (ik blijf van na banaan btw ook wel eens honger houden en na twee appels ook niet altijd), varieren...'k denk dat dat ook (erg) belangrijk is.
van banaan krijg je wel veel energie, die je ook weer kwijt moet...(toch? ) appels zijn gewoon gezond en lekker als tussendoortje
Oud 25-12-2003, 21:10
Verwijderd
Citaat:
*booh* schreef op 25-12-2003 @ 22:01:
van banaan krijg je wel veel energie, die je ook weer kwijt moet...(toch? ) appels zijn gewoon gezond en lekker als tussendoortje
Dan ga je toch rondjes rennen of de trap op en af oid?

Appels zijn gezond, maar bananen zijn ook niet super ongezond.

En of een appel lekker is (als tussendoortje of in het algemeen) zal per persoon verschillen. Ik ken zat personen die echt geen appels lusten.
Oud 25-12-2003, 21:17
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
pff... ik was wel afgevallen.. ik zat op de 51 nu ben ik op vakantie, wat echt top is maar ik kan me hier niet wegen, en ik ben zo bang om aan te komen.. Mijn gewicht word echt een obsessie.. ben ik bang.. hoe krijg ik dat klote getal uit me kop..

Btw, ik was afgevallen mede door heel veel stress.. denk k..

moest ff zeiken, srry...
Oud 25-12-2003, 21:19
Verwijderd
Ik ben aangekomen, vervelend, maar weinig aan te doen helaas.
Zal er maar mee moeten leren leven.

Klinkt luchtig, maar ja, heeft je heel rot voelen zin?
Het veranderd er niks aan, maakt het alleen (nog) maar erger, dus ja.
Oud 25-12-2003, 21:27
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-12-2003 @ 22:19:
Ik ben aangekomen, vervelend, maar weinig aan te doen helaas.
Zal er maar mee moeten leren leven.

Klinkt luchtig, maar ja, heeft je heel rot voelen zin?
Het veranderd er niks aan, maakt het alleen (nog) maar erger, dus ja.
nee, je rot voelen heeft geen zin... maar of ik het kan tegenhouden...naja, ik merk het wel als ik weer terug ben..
Oud 25-12-2003, 21:32
Verwijderd
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 25-12-2003 @ 22:27:
nee, je rot voelen heeft geen zin... maar of ik het kan tegenhouden...naja, ik merk het wel als ik weer terug ben..
Het was niet tegen jou bedoeld, het was in het algemeen. Ik snap ook wel dat tegen houden lastig is, het is voor mij ook lang niet altijd makkelijk (zeker omdat ik op dit moment toch wel op een behoorlijk gewicht zit), maar ik ben er ondertussen wel uit dat je helemaal dood ongelukkig voelen hierom absoluut geen zin heeft en het alleen maar erger maakt, dus dat vertik ik.
Oud 25-12-2003, 22:00
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 25-12-2003 @ 22:32:
Het was niet tegen jou bedoeld, het was in het algemeen. Ik snap ook wel dat tegen houden lastig is, het is voor mij ook lang niet altijd makkelijk (zeker omdat ik op dit moment toch wel op een behoorlijk gewicht zit), maar ik ben er ondertussen wel uit dat je helemaal dood ongelukkig voelen hierom absoluut geen zin heeft en het alleen maar erger maakt, dus dat vertik ik.
oke
Oud 25-12-2003, 23:16
stout!
stout! is offline
Mja, ik ben de afgelopen tijd niet echt goed bezig, zeker met kerst enzo niet. Ik zat de afgelopen tijd wel lekkerder in mijn vel en niet echt onzeker..maar toch wel erg veel gegeten.

Ik ga vaak eten uit verveling en moet daar dus echt iets aan doen. Ook moet ik betere dingen kiezen om te eten. Omdat ik door mijn onregelmatige levensstijltje (ik studeer net) ook heel onregelmatig ben gaan eten en vaak buiten de deur eet moet ik echt beter opletten.
Ik ga er echt maar weer eens voor want voel me de laatste tijd en helemaal nu heel vol en dik (terwijl mijn figuur wel veel beter is dan vroeger). Toch laat ik het minder mijn humeur of zelfbeeld beïnvloeden. Het blijft nu bij de gedachte "ik eet teveel" of "Ik ben wel een beetje te zwaar aan t worden" en ik laat het geen weerslag meer hebben op hoe ik tegen mezelf aankijk.

K ga maar eens een weegschaal aanschaffen voor op mijn kamer ook. Heb heel erg de neiging om in de ontkenning te schieten.

Vanaf nu gewoon minderen. Ik heb morgen nog wel een diner maar is tot oud&nieuw al best mogelijk om gewoon even op te letten. Vanaf 1 of 2 januari gewoon echt even afvallen en dan weer rond de 52/53 belanden, dan ben ik hartstikke tevreden.

Gelukkig 2004 alvast en laat je levensgeluk alsjeblieft niet afhankelijk zijn van wat je op een dag hebt gegeten of hoeveel je weegt.. Ik heb zóóóveel uren verspild aan het me zorgen maken over mijn figuur en het heeft me helemaal niets opgeleverd, alleen maar onzekerheid. Pas toen ik het een beetje kon loslaten ben ik veel tevredener geworden en heb ik een mooier figuur gekregen (wat nu weer ietsje minder is maar nog steeds heel ok). Hmm tot zover de wijze lessen.
Oud 26-12-2003, 22:51
Chiquita_bonita
Chiquita_bonita is offline
Het is nu vakantie..en zit dus vaker thuis, waardoor ik meer begin te eten..(snoepen)

Het was me een paar maanden terug gelukt om 5 kg af te vallen in een maand en ik was erg trots op mezelf, maar er moest nog 10 kg af...Dat ging dus niet zo makkelijk zoals ik had verwacht en gaf het op.

Anyway, ik ben gelukkig niet aangekomen, maar ook niet afgevallen! Ik ben mijn figuur gewoon spuugzat en ga weer beginnen met een dieet..Welke weet ik nog niet. Ik weet wel dat ik 'm zelf wil samenstellen...en misschien kunnen jullie mij een beetje daarbij helpen? Kennen jullie misschien voedingsproducten, met weinig caloriën en dat de honger stilt...?

Bij voorbaat dank...
Oud 27-12-2003, 17:22
Missy_X
Missy_X is offline
Hallo iedereen, ik heb heel lang niets gepost hier.
Had niet veel zin meer om te lijnen.
Ik weeg alleen op dit moment veeeel te veel.
Van augustus tot oktober ben ik van 63 kilo naar 69 kilo gegaan (ben 1.68).
En ik zit nu nog steeds op die stomme 69

Vanaf gister ga ik er weer iets aan doen want ik kom net terug van vakantie en merkte dat jongens mij ook al dik beginnen te vinden en dat kan niet.
Ik doe dus weer mee vanaf nu!

Laatst gewijzigd op 27-12-2003 om 17:29.
Oud 29-12-2003, 11:24
Basia
Basia is offline
ben gelukkig bijna weer terug op mn oude gewicht (75 kg bij 1.80) maar wil graag onder de 70 wegen. is echt jaaaaaren geleden dat ik dat woog. maar kerst en oud en nieuw is niet echt bevorderlijk voor lijnen. en thuiszitten ook niet.
volgende week begin ik wel
Oud 29-12-2003, 12:26
Divina Flor
Divina Flor is offline
Vind niemand het eng om op de weegschaal te staan?
- beetje stomme vraag misschien -

Ik heb namelijk zoiets als een (lichte) weegschaalfobie, ik haat die dingen en wil er eigenlijk voor geen goud op. Twee maanden geleden heeft m'n vriend me er met veel moeite (en dus ook een aantal beloftes) erop gekregen (toen was ik 63) maar de rest van het jaar heb ik er niet opgestaan.
Dat is natuurlijk ook niet handig als je wilt afvallen, je merkt ook niet of het echt helpt (naja, ik kijk dan maar naar m'n buik, hoe dik/dun die is).
Oud 29-12-2003, 17:46
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 29-12-2003 @ 13:26:

Ik heb namelijk zoiets als een (lichte) weegschaalfobie, ik haat die dingen en wil er eigenlijk voor geen goud op. Twee maanden geleden heeft m'n vriend me er met veel moeite (en dus ook een aantal beloftes) erop gekregen (toen was ik 63) maar de rest van het jaar heb ik er niet opgestaan.
Dat is natuurlijk ook niet handig als je wilt afvallen, je merkt ook niet of het echt helpt (naja, ik kijk dan maar naar m'n buik, hoe dik/dun die is).

Kijk alsjbl. gewoon naar hoe je jezelf voelt,of je lekker in je vel zit dat is veel belangrijker.(makkelijk gezegd dan gedaan, ik weet het)

>Hoe voel je, je?(lichaamsbeeld/zelfbeeld)

ps: ik vond het eng, nu niet meer>Acceptatie.
Oud 30-12-2003, 05:24
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 29-12-2003 @ 13:26:
das geen stomme vraag..

Hmmja.. eigenlijk vind ik het wel eng.. bij mij is het echt de angst dat ik te zwaar ben en daardoor in paniek raak.. toch moet ik van mezelf 2x per dag op een weegschaal..
eigenlijk moet je je niet dwingen om op een weegschaal te gaan staan,... want dat stomme getal kan je echt dwars gaan zitten.. en dan kan je het beter niet weten... (naja, zo is het bij mij dan.. )
Oud 30-12-2003, 06:51
WishfulDreaming
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 30-12-2003 @ 06:24:
das geen stomme vraag..

Hmmja.. eigenlijk vind ik het wel eng.. bij mij is het echt de angst dat ik te zwaar ben en daardoor in paniek raak.. toch moet ik van mezelf 2x per dag op een weegschaal..
eigenlijk moet je je niet dwingen om op een weegschaal te gaan staan,... want dat stomme getal kan je echt dwars gaan zitten.. en dan kan je het beter niet weten... (naja, zo is het bij mij dan.. )
2 keer per dag gaan is absoluut niet slim omdat je sochtends en savonds niet hetzelfde weegt.. 1 keer per dag gaan is eigenlijk al teveel, je wordt alleen maar paranoia van die cijfers.
Oud 30-12-2003, 22:43
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 30-12-2003 @ 07:51:
2 keer per dag gaan is absoluut niet slim omdat je sochtends en savonds niet hetzelfde weegt.. 1 keer per dag gaan is eigenlijk al teveel, je wordt alleen maar paranoia van die cijfers.

Agree.

Ik denk eerlijk gezegd, dat als je 2 keer per dag op een weegschaal staat, dat je dan een probleem hebt. 2 keer op een dag is veel. En ~~Dolce~~dan kijk ik even naar je "Moeten" en Angst voor op de weegschaal staan, dat klinkt niet goed....
Oud 01-01-2004, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Dreamerfly schreef op 30-12-2003 @ 23:43:
Agree.

Ik denk eerlijk gezegd, dat als je 2 keer per dag op een weegschaal staat, dat je dan een probleem hebt. 2 keer op een dag is veel. En ~~Dolce~~dan kijk ik even naar je "Moeten" en Angst voor op de weegschaal staan, dat klinkt niet goed....
Zeker omdat ze maar 51 kilo weegt - ik neem aan dat ze toch langer is dan 1 meter 50.
Oud 01-01-2004, 17:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vroeg me af of als je diarree hebt (of dunne ontlasting) kom je dan niet aan als je veel eet? (even voor de duidelijkheid: ik gebruik geen lax of dat soort dingen, het is puur omdat ik niet tegen bepaalde stoffen in voeding kan)
Oud 01-01-2004, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 01-01-2004 @ 18:56:
Ik vroeg me af of als je diarree hebt (of dunne ontlasting) kom je dan niet aan als je veel eet? (even voor de duidelijkheid: ik gebruik geen lax of dat soort dingen, het is puur omdat ik niet tegen bepaalde stoffen in voeding kan)
Ik denk dat je dan net zo goed aankomt...je lichaam neemt wel wat voedingsstoffen op, denk ik. Diarree is voornamelijk veel vocht. Als je lang diarre hebt, kun je uitdrogen. Voldoende drinken dus en proberen om de stoffen waar je niet tegen kunt niet te eten (dat dat niet altijd niet helemaal mogelijk is, snap ik ook wel).
Oud 01-01-2004, 21:45
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 29-12-2003 @ 18:46:
Kijk alsjbl. gewoon naar hoe je jezelf voelt,of je lekker in je vel zit dat is veel belangrijker.(makkelijk gezegd dan gedaan, ik weet het)

>Hoe voel je, je?(lichaamsbeeld/zelfbeeld)

ps: ik vond het eng, nu niet meer>Acceptatie.
De laatste tijd voel ik me over het algemeen wel goed, ik weet inmiddels dat ik niet dik ben (eigenlijk gewoon slank, ook wel slanker dan het gemiddelde) maar toch denk ik dat het mooier is als ik dunner ben.
En alles wat de weegschaal aan zou wijzen vind ik te hoog (tenminste, alles boven de 60) en ik ga er niet regelmatig genoeg op om te zien of m'n gewicht ook veranderd. Dus ga ik er maar niet op.
Oud 01-01-2004, 22:08
Chiquita_bonita
Chiquita_bonita is offline
Ik heb inmiddels mijn dieet samengesteld..en hoop hiermee in 2 maanden, 8 af te vallen...

'S ochtends:

- 3x beschuit + jam
- appel
- thee, zonder suiker

'S middags:

- sinaasappel
- komkommer
- 1 a 2 rijstwafels ( 17 cal. p. st.)

'S avonds:

- avondeten...
- fruit
- magere yoghurt

en natuurlijk dagelijks 2 liter water drinken...
Oud 01-01-2004, 22:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Chiquita_bonita schreef op 01-01-2004 @ 23:08:
Ik heb inmiddels mijn dieet samengesteld..en hoop hiermee in 2 maanden, 8 af te vallen...

'S ochtends:

- 3x beschuit + jam
- appel
- thee, zonder suiker

'S middags:

- sinaasappel
- komkommer

'S avonds:

- avondeten...
- fruit
- magere yoghurt

Tussendoortjes zijn ook gezond hoor, als het maar gezonde tussendoortjes zijn. Bovendien eet je helemaal geen brood. Waarom vervang je de beschuit en de rijstwafels niet door brood en eet je die beschuiten en die rijstwafels dan niet als tussendoortje. Lijkt me stukken gezonder hoor. Als je op deze manier gaat lijnen krijg je alleen maar last van het jojo-effect want dit houd je volgens mij nooit lang vol.
Oud 01-01-2004, 22:52
Verwijderd
Er van uitgaande dat je met 'komkommer' een héle komkommer bedoelt, en dat je 's avonds als avondeten bijvoorbeeld 3 aardappels, 3 opscheplepels broccoli en een kipfilet is, en het fruit 's avonds een peer, zijn dat zo'n 800 calorieen. Zelfs een heel streng dieet mag nooit minder dan 1000 calorieen tellen, en dat is dan alleen als je écht serieus overgewicht hebt.
Oud 02-01-2004, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Chiquita_bonita schreef op 01-01-2004 @ 23:08:

'S ochtends:

- 3x beschuit + jam
- appel
- thee, zonder suiker

'S middags:

- sinaasappel
- komkommer

'S avonds:

- avondeten...
- fruit
- magere yoghurt

't lijkt me idd wat weinig...'k sluit me aan bij Daantje_0705 en sarahbressers... Ga hier eens kijken. Je bent 18, je moet per dag ongeveer het volgende binnen krijgen:

Brood: 5-8 sneetjes
Aardappelen (of rijst, pasta, peulvruchten): 4-6 stuks (200-300 gram)
Groente: 3-4 groentelepels (150-200 gram)
Fruit: 2 vruchten (200 gram)
Melk en melkproducten: 2-3 glazen (300-450 gram)
Kaas: 1-2 plakken (20-40 gram)
Vlees, vis, kip, ei, tahoe en tempé: 100 gram rauw (75 gram gaar)
Vleeswaar: 1-2 plakjes (15-30 gram)
Halvarine op brood: 5 gram per sneetje brood
Margarine voor de bereiding: 15 gram
Vocht: 1,5 liter

8 kilo afvallen in 2 maanden is best aardig wat. Misschien kun je dat beter onder begeleiding van een dietiste doen. Dan weet je ook zeker dat je alle voedingsstoffen die je nodig hebt binnen krijgt en dat er dus geen tekorten ontstaan (een kans die erg groot is bij dieten).
Oud 02-01-2004, 15:58
WishfulDreaming
Een voordeel van ziekzijn, ik heb geen behoefte aan teveel eten..
Heb nu een bakje cruesli en een appel op
Topic gesloten

Regels voor berichten