Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Mathfreak :
Ik kom er niet helemaal uit. Ik heb hier het figuurtje getekend, zoals ik denk dat je het bedoelde (waarschijnlijk mis, want ik vind de rechthoekige driehoek niet). Eerst probeerde ik ook te goochelen met een hoeksector en de oppervlakte van die hoeksector gelijk te stellen met de helft van de oppervlakte van de grote cirkel, maar, als ik dat doe, heb ik er geen rekening mee gehouden dat de geit ook de groene gebieden kan afgrazen. Dus de geit zal bij mijn redenering te veel gegrazen hebben. Ik hoop dat je mijn problemen begrijpt. Als je mijn figuur verbetert of zelf eentje op het net zet, zal ik het waarschijnlijk (hopelijk, anders ben ik blond) doorkrijgen. |
![]() |
|
![]() |
Er is een mogelijkheid om T uit te drukken in R.
Beide cirkels hebben dan door de snijpunten van de cirkels een gemeenschappelijke koorde. Deze koorde splitst beide cirkeldelen in sectoren die precies de helft van de oppervlakte van cirkel R omvat!! De opp. van het segment = Opp. sector - Opp. Driehoek. Met opp. driehoek wordt bedoelt de driehoek gevormd door de koorde, het middelpunt en de straal R of die van T. Opp. segment van cirkel R = [{(pi.R^2.a)/360} – 0,5.R^2.sina]. a is de hoek tussen beide stralen van R. b is de hoek tussen beide stralen van T. Opp. segment van cirkel T = [{(pi.T^2.b)/360} – 0,5.T^2.sinb]. Je kunt hier T^2 buiten haakjes plaatsen. Opp. Segment van cirkel T =[{((pi.b)/360} – 0,5.sinb]T^2 De halve opp. van cirkel R = Opp. segment R + Opp. segment T 0,5.pi.R^2 = [{(pi.R^2.a)/360} – 0,5R^2.sina] + [{(pi.b)/360} – 0,5.sinb]T^2 T = sqrt [0,5.pi.R^2 – {(pi.R^2.a)/360} + 0,5.R^2.sina]/[{(pi.b)/360} – 0,5.sinb] sqrt = square root = wortel GEEN BENADERINGEN GEPLEEGD!!!!!
||
Citaat:
Wat Oens vraag betreft: ik denk dat het me hooguit 15 minuten gekost heeft om een oplossing te vinden. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de oplossing van [Pierewiet] me meer aanspreekt dan die van mij.
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat [Pierewiet] de enige is die het juist heeft. |
![]() |
||
Citaat:
Het is inderdaad mogelijk dat ik bij mijn uitwerking een stap gemist heb en dat de oplossing van [Pierewiet] de juiste is.
|
![]() |
Mag ik iedereen bedanken voor de oplossingen die jullie gegeven hebben. De meeste wiskunde leraren op onze school kwamen er niet eens uit!
Ik heb het, samen met een vriend, ook geprobeerd en we dachten er uit te zijn maar jullie berekeningen zijn heel anders. Ik ga ze nu rustig lezen en als jullie nog een andere som willen: Er is een gang met oneindige hoogte en met een breedte B. In deze gang staat een ladder van vier meter met de poten in de linkerhoek te leunen tegen de rechter wand. Een ladder van drie meter staat in de rechterhoek tegen de linkerwand. Het snijpunt H, of eigenlijk kruispunt, is 1 meter boven de grond. Hoe groot is B. En kunnen jullie B ook uitdrukken in H? Als jullie deze opgelost hebben heb ik een ECHT moeilijke voor jullie. Succes!
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Duurt soms extreem lang voordat mdma begint te werken? Verwijderd | 12 | 23-02-2009 19:32 | |
Verhalen & Gedichten |
Soms Chon | 1 | 01-09-2004 17:43 | |
Verhalen & Gedichten |
Soms heb je... Verwijderd | 7 | 28-02-2004 08:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Soms.. Verwijderd | 1 | 20-03-2003 16:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Soms leentje_16 | 0 | 15-01-2003 09:12 | |
Verhalen & Gedichten |
SomS Angeleyes16 | 2 | 09-11-2002 09:03 |