Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2004, 17:59
WJAG
WJAG is offline
Kan even iemand me vertellen wat domicella betekent? Of dat een klassiek of middeleeuws latijns woord is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2004, 18:20
Chaucus
Chaucus is offline
Als k weer op mn kamer ben kan k wel helpen, maar das pas vanaf morgenavond.....k zal je posts in de gaten houden
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 18:51
WJAG
WJAG is offline
Graag, het moet maandag zo ongeveer ingeleverd worden dus dat zou mooi zijn. Als iemand anders me kan helpen op 1 van mn 2 topics zou dat heel mooi zijn
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 19:33
Odicanes Naso
Odicanes Naso is offline
Domicellus wordt als verkleinwoord gebruikt bij dominus en betekent: schildknaap. Domicella kan ik niet in mijn woordenboek vinden. Hier: http://17.1911encyclopedia.org/D/DA/DAME.htm vond ik een etymologie van het woord dame waarin domicella voorkomt: "In the early middle ages damoiseau, medieval Latin domicellus ... domicella, were used as titles of honor for the unmarried sons and daughters of royal persons and lords." Op een andere site vond ik een kort verhaaltje over een domicella monasterii, waaruit we wellicht kunnen opmaken, dat domicella ook zoiets betekent als (jonge?) non of (algemener) vrome, toegewijde vrouw (http://www2.latech.edu/~bmagee/latin...wright_096.htm).

Laatst gewijzigd op 03-01-2004 om 19:36.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 20:00
WJAG
WJAG is offline
harstikke bedankt, heb je ook nog gekeken naar mn andere topic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten