Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2004, 17:41
Jessy
Jessy is offline
Hey allemaal

afgelopen zomer ben ik ontzettend verbrand.
en niet een klein beetje ofzo, nee echt knal en knalrood en pijn dat het deed!

anyway, na verbranding gaat het vervellen en wordt je bruin.

maar nu in januari, ben ik nog superbruin

mooi zou je denken, maar ik heb meer het idee dat mijn huid niet 'vernieuwd' ofzo.

Pas zei een vriendin tegen me, wat ben jij bruin zeg, zonnebank genomen?
dus ik ; neuh..das nog van afgelopen zomer..
zij ; ja?! nou dat duurt wel erg lang dan

was het wel met haar eens..

is het normaal dat het zo lang duurt??
we zitten nu al in de winter, en als ik denk aan voorgaande jaren was ik tegen deze tijd allang weer een melkfles hoor!!

ik scrub regelmatig om de dode huidcellen weg te halen..maar kan niet echt zeggen dat ik verandering zie.

zijn jullie alweer 'wit' ?
en hoelang zou het duren voordat ik weer 1 kleurtje heb zeg maar, want ik loop erbij als een duo penotti persoon!!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 17:42
Otis
Otis is offline
misschien ben je wel exotisch.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 17:43
Roos
Roos is offline
Relaxed toch, waar maak je je druk om.. als je 1 egale kleur wilt krijgen zou ik een zonnebankje pakken, maar ja als je al bruin bent, is dat nogal zinloos

Ik blijf best lang bruin.. 1x kon ik wegens ziekte, twee zomers niet in de zon zitten, en toen zag je nog de lijntjes van m'n bikini
Oud 03-01-2004, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Otis schreef op 03-01-2004 @ 18:42:
misschien ben je wel exotisch.
Alsof je daar pas na twintig jaar achter komt
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 17:47
Qamra
Qamra is offline
Ik ben altijd wit (ik word nooit bruin )

Maareuh, denk niet dat het echt kwaad kan. Je hebt toch nergens anders last van?
Oud 03-01-2004, 17:48
Otis
Otis is offline
Citaat:
Lompo de Clown schreef op 03-01-2004 @ 18:46:
Alsof je daar pas na twintig jaar achter komt

deze was ik vergeten.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 17:50
Jessy
Jessy is offline
Nee, verder nergens last van..alleen schaam me dood als ik nu ga zwemmen
bovenkant van benen is wit ..(komt door rokje dat ik aan had)
en de onderkant is bruin..

naja, ziet er niet uit natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 17:52
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik word niet heel snel bruin, maar het blijft nog redelijk lang zitten (nee, geen half jaar, maar wel een paar maanden).
Oud 03-01-2004, 17:54
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Jessy schreef op 03-01-2004 @ 18:50:
Nee, verder nergens last van..alleen schaam me dood als ik nu ga zwemmen
bovenkant van benen is wit ..(komt door rokje dat ik aan had)
en de onderkant is bruin..

naja, ziet er niet uit natuurlijk
Zonnebankkuurtje met een handdoek over het bruine gedeelte van je benen?!
Oud 03-01-2004, 17:54
Verwijderd
In de zomer van 2002 was ik best bruin geworden, maar niet verbrand ofzo. In de zomer van 2003 zag je de bikini-lijnen nog steeds Dus ik denk niet dat het kwaad kan ofzo
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 17:55
Otis
Otis is offline
ooh en ontopic:

Ik ben altijd heel bruin en dat blijf ik ook altijd wel, vooral mijn buik tot in de winter toch wel...
Thuis hebben we ook n zonnebank dus als ik wit word ga ik er snel onder ...maar gelukkig heb ik van mezelf al n tintje en gelukkig is er zoiets als Bronzing Powder <3
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 17:58
Verwijderd
L&g.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 18:12
Balance
Balance is offline
ik word nooit echt bruin en ben spierwit in de winter.
maar tóch, als ik nou m'n kleren uitdoe zie je nog altijd m'n bikini zitten. dat komt denk ik omdat zowel het bruine stuk als het witte stuk lichter is geworden.
Oud 03-01-2004, 18:14
"Beltaine"
"Beltaine" is offline
mn onderarmen zijn nog wel bruinig van afgelopen zomer (voor mijn begrippen dan)
dus zo vreemd is dat niet.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 18:17
Quiana
Quiana is offline
Ik was zelfs bij mijn geboorte al bruin.

Nouja. Ik ben niet meer zo erg bruin als in de zomer,
maar je ziet wel de afdruk van bikini's & hemdjes ed.
Oud 03-01-2004, 18:19
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Quiana schreef op 03-01-2004 @ 19:17:
Ik was zelfs bij mijn geboorte al bruin.
Gepoept in je vruchtwater?
Oud 03-01-2004, 18:30
Erbenda
Erbenda is offline
Ik blijf ook altijd een beetje bruin in de winter. Bij mij zie je nog precies waar m'n bikini heeft gezeten, en dat blijf je zien. Maar het kan toch geen kwaad, dus wat maakt het uit?
Oud 03-01-2004, 18:42
Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:
Qamra schreef op 03-01-2004 @ 19:19:
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHA
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 18:43
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Bobby James schreef op 03-01-2004 @ 19:42:
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHA
Gelukkig weet ik dat Quiana het wel grappig vindt en daar was het dan ook voor bedoelt..
Oud 03-01-2004, 19:19
Fleur
Fleur is offline
Citaat:
Qamra schreef op 03-01-2004 @ 19:19:
haha, daar moest ik echt om lachen
(zonder )
Oud 03-01-2004, 20:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je veel smeert met aftersun blijf je ook langer bruin en omdat je flink verbrand was zou het best kunnen dat het hierdoor komt.(je hebt waarschijnlijk wel veel gesmeerd met aftersun).
Oud 03-01-2004, 20:42
damaetas
damaetas is offline
als je wilt merken dat je huid vernieuwd: bad nemen en daarna douchen & wassen met een vezelspons (weet ik veel, van die schuurwashandjesdingen)

maar voor zover ik me wat van biologie herinner zit de kleur in verschillende lagen hoor.
Oud 03-01-2004, 21:46
Silver rain
Silver rain is offline
Geen idee maar als je erg verbrand was duurt het misschien gewoon langer voordat de huid weer hersteld is? Ik weet nog wel dat ik m'n oren heel erg verbrand had, echt de vellen hingen er los aan en het bloedde als ik er aan kwam en dat was heel eng Maar nu is alles weer goed dus dat komt het bij jou ook wel
Oud 03-01-2004, 22:26
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
volgens mij zit het hem juist in het scrubben, ik scrub ook vrij vaak en bij mij zie je ook nog precies waar mijn bikini gezeten heeft.
Oud 03-01-2004, 22:45
stouver
stouver is offline
ik scrub nooit en bij mij zie je ook waar mijn bikini heeft gezeten, goed zelfs..

wel raar dat je dat nu ineens hebt, weet je zeker dat het andere jaren niet ook al zo was??

en verder zou ik geen idee hebben hoet het komt/wat eraan te doen etc

sorry
Oud 04-01-2004, 13:27
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Qamra schreef op 03-01-2004 @ 19:43:
Gelukkig weet ik dat Quiana het wel grappig vindt en daar was het dan ook voor bedoelt..
En hoe.
Oud 04-01-2004, 13:30
Verwijderd
m'n bruin blijft ook altijd zitten, zo kan ik elke zomer weer wat bruiner worden dan ervoor... Mja, mijn vader heeft hetzelfde... 't zal wel het Spaanse bloed zijn ofzo

Maar 't lijkt me niet iets om je druk over te maken.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:38
Jessy
Jessy is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 03-01-2004 @ 21:03:
Als je veel smeert met aftersun blijf je ook langer bruin en omdat je flink verbrand was zou het best kunnen dat het hierdoor komt.(je hebt waarschijnlijk wel veel gesmeerd met aftersun).
Jep

er zijn wel 2 flessen doorgegaan ofzo
want o my god wat deed dat pijn

had het nog nooit zo erg gehad ..en kijk volgende zomer wel beter uit
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 16:18
Verwijderd
Ik ben ook nog steeds vrij bruin. An sich heb ik er geen problemen mee, veel mensen denken echter dat ik regelmatig onder de zonnebank te vinden ben, terwijl ik tegen zonnebanken ben vanwege het hoge energieverbruik. Bovendien ben ik van mening dat je jezelf niet nóg meer aan uv-straling bloot moet gaan stellen, zeker niet kunstmatig. Zo gezond is dat nou ook weer niet, beter is het dan om naar buiten te gaan. Onder de zonnebank liggen veroorzaakt alleen maar huidkanker, daar zit niemand op te wachten.
'Wie mooi wil zijn, moet pijn lijden.'
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 16:21
Hulk
Hulk is offline
misschien dat je lichaam, omdat je zo ernstig verbrand bent, zich wel extra goed beschermt voor de volgende keer. Maar hier heb ik weinig verstand van .
Oud 06-01-2004, 20:33
Miracle_Sillie
Miracle_Sillie is offline
Ik net zo ik word nooit bruin nu ben ik vd zomer ook heel erg verbrand en daarna was i dus ook heel bruin(voor mijn doen dan) en dat bruin zit er bij mij ook nog behoorlijk(met name op me armen) Ik voonut ook al vaag ma k ben dus nie de enigste :-)
Ik vinnut nie zow erg normaal ben ik zo bleek als een lijk en nu dus nie zo w erg k hoop da k vd zomer strax ook wr sneller bruin word. Najah nix aan de hand lijkt me
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 20:39
Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
Citaat:
Miracle_Sillie schreef op 06-01-2004 @ 21:33:
Ik net zo ik word nooit bruin nu ben ik vd zomer ook heel erg verbrand en daarna was i dus ook heel bruin(voor mijn doen dan) en dat bruin zit er bij mij ook nog behoorlijk(met name op me armen) Ik voonut ook al vaag ma k ben dus nie de enigste :-)
Ik vinnut nie zow erg normaal ben ik zo bleek als een lijk en nu dus nie zo w erg k hoop da k vd zomer strax ook wr sneller bruin word. Najah nix aan de hand lijkt me
leer eens typen
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 20:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Heleentju! schreef op 03-01-2004 @ 23:26:
volgens mij zit het hem juist in het scrubben, ik scrub ook vrij vaak en bij mij zie je ook nog precies waar mijn bikini gezeten heeft.
van scrubben gaat de bruin d'r juist af.
alleen als je ook op vakantie scrubt (dus vlak voor het zonnen) wordt je huid bruiner.
zand over je lichaam kan dit effect ook hebben.
Oud 06-01-2004, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Miracle_Sillie schreef op 06-01-2004 @ 21:33:
Als je vóór je achttiende één keer of vaker verbrand bent, verhoogt dat de kans op het krijgen van huidkanker op latere leeftijd aanzienlijk, doordat je huid op jonge leeftijd een stuk slechter tegen uv-straling kan. Hoe vaker je verbrandt en hoe kleiner je aantal levensjaren dat je op dat moment hebt, hoe groter de kans op huidkanker.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2004, 21:38
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Qamra schreef op 03-01-2004 @ 18:19:
eigenlijk is dan het vruchtwater groen
Oud 06-01-2004, 22:05
Verwijderd
Ik ben ook nog redelijk bruin vergeleken met andere mensen. Er wordt me ook al regelmatig gevraagd of ik soms op wintersport geweest ben in de vakantie (en helemaal omdat ik nu ook op krukken loop) Niet waar dus.
Deze zomer ben ik wel redelijk bruin geworden en het is eigenlijk zo gebleven. Ik word niet makkelijk bruin: ik heb blond haar en een lichte huid met sproeten, dus vroeger verbrandde ik altijd. Maar de laatste jaren steeds minder en ik blijf ook steeds langer bruin. Niet heel erg, maar wel een beetje. Geen idee hoe het komt eigenlijk, maar ik heb er geen problemen mee

Misschien dat het scrubben bij jou ervoor gezorgd heeft dat je lang bruin blijft. Als je dat al lang van tevoren doet voor je de zon ingaat, dan is je huid er beter op voorbereid ofzo. Dan blijf je dus ook langer bruin.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 10:05
michieldewit
michieldewit is offline
Een oud klasgenoot van me vertelde me eens hoe hij aan een rare, grote bruine plek op zijn arm gekomen was. Hij vertelde dat zijn arm tijdens een vakantie in Griekenland ooit eens behoorlijk stevig verbrand was geraakt door het zonnen. Sindsdien is die verbrande plek nooit meer lichter geworden. Wel een gek gezicht, maar het was precies alsof dat deel van zijn arm zomerbruin was. Met andere woorden: ik zou er de huidarts eens naar vragen...

Regels voor berichten