Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
De primaire loyaliteit moet Nederlands zijn om binding met de samenleving aan te gaan, en te behouden. In de VS heeft men dat begrepen; daar is het een eer om de Amerikaanse nationaliteit te mogen ontvangen. Het mag niet zo zijn dat een allochtoon de Nederlandse maatschappij met al haar verworvenheden uitkost. Zulke mensen zullen nooit mee kunnen helpen met het opbouwen van de matschappij; al spreekt men de taal nog zo goed. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Op zo'n manier is het niet raar dat een Turk zich Turks voelt, maar dan is het wel raar dat een Turk in Nederland woont en niet in Turkije. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Als 'allochtonen' moeten integreren, moeten wij Nederlanders ze de kans bieden om dat te doen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
pvm schreef op 02-01-2004 @ 10:18:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als blijkt dat het effect dat wij willen bereiken met straffen (of dat nou preventie, retributie of wat dan ook is) op een andere manier bereikt kan worden bij allochtone dan bij autochtone jongeren, dan moeten we dat doen. We kunnen niet geforceerd en blindelings dezelfde straffen of maatregelen blijven toepassen omdat je 'anders zou discrimineren'. Da's namelijk BS. Discriminatie is ongeloorloofd onderscheid. Een andere straf toepassen omdat díe op déze dader effectiever is, is niet ongeoorloofd. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Dat 'loyaliteit aan Nederland' waar een aantal mensen het hier over hebben lijkt mij verwant met de plannen van Fortuyn om mensen eenheidsgevoel bij te brengen door Wilhelmus te laten zingen op scholen etc.. Ook doet het mij denken aan de praktijk in de VS waar loyaal zijn aan staat en vlag ook de standaard is.
Ik vind het wat nationalistisch en onwenselijk. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Dat je daaraan loyaal bent wil nog niet zeggen dat je je ook per se meer nederlander dan turk moet voelen. Citaat:
Ik vind dat ik goed geintegreerd bent (ben ook hier geboren), maar voel me nog wel meer turk dan nederlander, maar dat zorgt voor geen enkel probleem dus t hoeft helemaal niet zo te zijn dat je je meer nederlander moet voelen dan turk, dat komt over 2 generaties wel, niet nu. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat dat nog vaak t geval is, is inderdaad jammer, maar t is JUIST vaak t geval bij diegenen die zich erg weinig nederlander voelen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat als het in Nederland duidelijk is wat onze identiteit is en wat onze gezamenlijke normen en waarden zijn, de allochtonen dat makkelijker oppikken en integratie bevordert wordt. Laatst gewijzigd op 02-01-2004 om 18:04. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een 'wij-gevoel' willen creëren is enkel nationalistisch en zorgt voor een 'wij tegen zij-gedachte', de autochtonen tegen de allochtonen. Ik denk dat we dat toch niet moeten willen. Verder verwacht ik dat het Nederlanderschap uiteindelijk ook zal verwateren en op zal gaan in het Europeaan zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens valt men daar sneller onder de term extreem rechts dan hier in nederland. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
pvm schreef op 02-01-2004 @ 18:21:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Bovendien is een gemeenschappelijk gevoel nodig voor solidariteit. Ik wil graag premies betalen voor Nederlanders die nu zonder werk zitten. Maar het draagvlak voor staats-solidariteit zou wel eens drastisch kunnen afnemen als er geen gemeenschappelijke noemer is; het volk feitelijk niet meer bestaat. Waarom zou je nog geld geven aan iets waar je je niet meer mee verbonden voelt? |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik kna geen echte Nederlander worden, aangezien beiden ouders uit Turkije komen. Ik vind t niet nodig om me meer Nederlander te voelen dan Turk, aangezien dat voor mij totaal nix uit maakt met mijn gedrag en inzet in deze samenleving. En dat ik niet bereid ben om t leger in te gaan hefet nix mee te maken met wat ik me voel, want ik wil liever ook niet in t turkse leger. Bovendien zijn er zat autochtonen die niet in t nedelrandse leger zouden willen. En in oorlogstijd ben je verplicht op komen te dagen dus das weer wat anders. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Bron: http://www.cbs.nl/nl/publicaties/per...0/pb00n214.pdf |
![]() |
|||
Verwijderd
|
pvm schreef op 03-01-2004 @ 18:17:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat het AEL voorbeeld aangeeft hoe de situatie in Belgie, Frankrijk en Spanje zijn. Denkbeelden van immigranten zijn misschien nogsteeds 'ouderwets' naar 'onze' maatstaven gezien, maar zijn wel beter geintergreerd. Ze spreken de taal vaker, hebben vaker werk en doen het ook beter in het onderwijs dan in Nederland. Citaat:
1. De groep die nooit inburgeringscurusen heeft gehad erg klein is. 2. Verreweg de meeste immigranten kwamen toen er al wel intergratiebeleid was (de jaren '90). 3. Dat ons beleid (intergratie met behoud van identiteit) slechter uitpakt dan geen beleid voeren (zie Duitsland). |
![]() |
|||
Verwijderd
|
pvm schreef op 03-01-2004 @ 21:03:
Citaat:
Citaat:
2. Zie 1, de grootste groep Marokkanen en Turken kwam zeer zeker niet in de jaren tachtig, de groep waarvan een deel nu overlast bezorgt. 3. Dat is m.i. dus nog onvoldoende bewezen. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Het CPB bericht gaat overigens ook over totale migratie, in tussenkopjes vermeld het o.a. Antilianen, asielzoekers en arbeidsmigratie. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Het is allemaal de schuld van die gasten zelf.. Als die gasten hierheen komen met als doel om te werken (Polen) dan is er niks aan de hand.. Want dan weten ze dat ze moeten opletten als ze mee willen tellen.. Maar die andere gasten die zitten lekker te rukken en die vinden het wel best als ze lekker hun geld gestort krijgen..
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Er zijn pas GOEDE cursussen en projecten etc. voor integratie gekomen rond 1997, toen er eindelijk es meer geld en mankracht in werd gezet. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Toen mn vader hierheen kwam bijv. begin 80, heeft hij hier een hbo-opleiding gevolgd(had ie in turkije ook al gedaan), maar kreeg bij integratiecursussen (waar hij overigens zelf naar is gegaan, want de overheid die bood nix aan toen) papiertjes met sommen als 6+4 en 8x6. Zulke dingen en andere projecten zijn pas eind jaren 90 echt goed op gang gekomen, daarvoor bestonden ze wel, maar de uitvoering was gewoonweg slecht. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Maar ik zou het anders willen zien; landen zoals Duitsland hebben nauwelijks beleid, terwijl Nederland dat wel heeft. Dat beleid is zelfs zo opgezet dat het met 'terugwerkende' kracht zou moeten werken. Om Prof. R. Koopmans nog maar eens aan te halen: "tot voor een paar jaar kon van een Duits integratiebeleid überhaupt niet gesproken worden. Dat verwijt kan de Nederlandse overheid niet gemaakt worden: zij heeft sinds het begin van de jaren tachtig een actief integratiebeleid gevoerd. De vergelijking met Duitsland laat echter maar één conclusie toe: het Nederlandse beleid heeft op dramatische wijze gefaald; het lijkt er zelfs op dat we met helemaal geen beleid beter af waren geweest dan met het gevoerde. [...] In dat kader is Nederland – Bolkestein, Scheffer en WIN ten spijt – nog altijd een extreme vertegenwoordiger van een "multiculturele" visie op integratie, waarin migranten eenvoudig toegang krijgen tot formele sociale en politieke rechten, en tegelijkertijd de eigen culturele identiteit van migranten van staatswege gefaciliteerd wordt." (Bron: pp. 87-92 in Migrantenstudies 18e jaargang 2002, nummer 2) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Edit: het ligt dus ook aan de opzet van die cursussen. Cursussen waarop je leert een buskaartje te bestellen zijn leuk een aardig, maar het gaat primair om de taal leren en de begeleiding daarna is ook belangrijk. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|