Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2004, 18:53
japiejoo
japiejoo is offline
hallo
ik heb vandaag een oude stereo toren van zolder gehaald en alles doet het goed enzo, Ik heb er boxen op aangesloten maar er komt niet veel decibel uit als ik hem vol open draai. Hij geeft ook een laag "output level"aan (maar 1 streepje van de 10)
Dus Hoe krijg ik een hoger output level?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2004, 18:54
Shock
Shock is offline
Het lijkt erop dat je moet zorgen dat de input hoger is? Signaal dat er niet (voldoende) is kan niet versterkt worden ook...
Oud 03-01-2004, 19:09
Verwijderd
Zit je niet per ongeluk in een onversterkte PHONO-ingang te stuwen? Dat schiet inderdaad niet echt op, nee.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 19:11
Shock
Shock is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 03-01-2004 @ 20:09:
Zit je niet per ongeluk in een onversterkte PHONO-ingang te stuwen? Dat schiet inderdaad niet echt op, nee.
Dan zou het eerder andersom zijn. Een line-signaal in een phono-ingang blaast het zaakje op; een platenspeler aan een line-ingang geeft een veel te zwak signaal.

Laatst gewijzigd op 03-01-2004 om 19:15.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 21:18
Verwijderd
Citaat:
Shock schreef op 03-01-2004 @ 20:11:
Dan zou het eerder andersom zijn. Een line-signaal in een phono-ingang blaast het zaakje op; een platenspeler aan een line-ingang geeft een veel te zwak signaal.
Je blaast het zaakje pas op wanneer je een linesignaal in een versterkte phono-ingang propt, me dunkt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 22:12
Shock
Shock is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 03-01-2004 @ 22:18:
Je blaast het zaakje pas op wanneer je een linesignaal in een versterkte phono-ingang propt, me dunkt.
Dat is toch ook precies wat ik in m'n vorige reply neerzette?
Oud 04-01-2004, 15:39
Verwijderd
Citaat:
Shock schreef op 03-01-2004 @ 23:12:
Dat is toch ook precies wat ik in m'n vorige reply neerzette?
Geef dan ook even aan dat jij 't over een versterkte ingang hebt; met alleen "ingang" denk ik aan onversterkt
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 15:58
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 04-01-2004 @ 16:39:
Geef dan ook even aan dat jij 't over een versterkte ingang hebt; met alleen "ingang" denk ik aan onversterkt

jemig, jullie bedoelen precies hetzelfde, je zegt het alleen anders, en daarnaast was dat de goeie oplossing voor het verkeerde probleem of andersom.

Oplossing is om te kijken of je computer misschien twee uitgangen heeft; eentje onversterkt, en een die iets versterkt is. En even checken of het 'wave' volume en het 'master' volume allebei hard staan (dubbelklikken op het speakertje van je systray)
Met citaat reageren
Oud 04-01-2004, 16:24
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 04-01-2004 @ 16:58:
Oplossing is om te kijken of je computer misschien twee uitgangen heeft; eentje onversterkt, en een die iets versterkt is. En even checken of het 'wave' volume en het 'master' volume allebei hard staan (dubbelklikken op het speakertje van je systray)
Het zou weldegelijk kunnen dat hij de output van zijn geluidskaart aan een onversterkte phono ingang heeft geknoopt -- ik ga er jmmers vanuit dat de persoon in kwestie wel zo goochem is om eerst de mixerinstellingen te raadplegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten