Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Satanisten zijn gewoon dom.
Je kunt geloven dat er een God is, en je gedragen zoals die God wil, zodat je gelukkig bent in het hiernamaals. Je kunt geloven dat er géén God is, en zondigen zo veel of weinig als je wil, omdat er toch geen hiernamaals is. En je kunt dus geloven dat er wél een God is (want geen Satan zonder God), en expres zo veel mogelijk protesteren tegen die God, zodat je ongelukkig bent in het hiernamaals. Juiuiuiuist.... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 04-01-2004 om 13:41. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
De kerk heeft de afgelopen eeuwen (eigenlijk sinds het begin van het hun bestaan) alles afgekraakt wat ze tegenkwamen dat ook maar een beetje een pontentieel gevaar voor de kerk was.. Ik vind het niet zo gek dat mensen zo reageren..
Tuurlijk is het irritant.. En het zou zo mooi zijn als iedereen elkaar zou respecteren.. maar ach.. dan wordt het ook zo saai zullen we maar zeggen... (Er blijft uiteraard een verschil tussen luiheid en ontwetendheid..) Zou het beter geaccepteerd worden als het onder een hele andere naam zou gaan? Zouden Satanisten beter aan de man komen als geen Satanisten genoemt zouden worden maar iets anders? Niet dat het voor de kerk uitmaakt, zit je niet bij de kerk; dan zit je fout.. maar voor de niet gelovige onder ons.. naja.. ik dwaal af geloof ik..
|
God is almachtig. ( maar daarom hoeft die niet aardig te zijn en om ons geven)
De duivel gevaarlijk listig en heeft ook bovennatuurlijke krachten. Mensen die een geloof hebben slijmen aan hun beiden om ook een deel van hun krachten te krijgen . Wat je probeert is een poging tot vriendschap met het behulp van het geloof of wat je ook doet om een van de twee je tevreden wilt houden. Youre kiss his ass en hope for the best youre not one of them but part of the rest. (maak niet uit welke van de twee je volg en na welke je slijmt) Want de duivel geeft geen hol om je en god ook niet. Ze nemen geneens de moeite om je te misbruiken. Want they are the men en wij zijn nobody .
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Oke, ik ken satanisme alleen van satanisten die op tv komen vertellen dat het satanisme zo goed is... en die aanbidden satan en geloven zeker wel in een God (omdat er anders geen satan zou kunnen zijn) en gaan toch maar met satan mee. Die zijn dom.
Ik zou het trouwens vrij krom vinden als satanisten niet in een Satan geloven? Waarom noem je jezelf naar iets waar je niet in gelooft? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(Ik ben btw geen satanist, eerder christen, maar met men eigen aanpassingen)
|
![]() |
Ik zocht eigenlijk het citaat wat Anathema hierboven maakt.. maar ik kan het niet vinden
![]() ![]() Maar seeker of ligt waarom zou je iets moeten aanbidden? Er zijn genoeg mensen die niets aanbidden.. En dan kan je wel zeggen "ja maar ze leiden een leeg bestaan.." sommige van hen doen dat ook ja.. maar ook een zooi Chistenen, of Joden of maakt het ook uit ;hebben leeg bestaan.. Wat is het verschil? Gaat het er echt zo moeilijk je niet in een God hoeft te geloven om een leven te hebben? Gaat het er nou zo moeilijk in dat als je niet in God geloofd je helemaal niet 'verdoemd' bent of bezeten door de duivel? En gaat het er echt zo moeilijk in dat een mens zichtzelf centraal wil zetten? En Upke.. ik ben het met het symbool toch niet helemaal eens.. Een pentagram (in welke vorm dan ook) is een symbool.. daar ben ik het mee eens.. Maar het is zeker wel een symbool met betekenis.. Erg veel betekenis.. Het visje of het kruis is voor een (goed) Christen hetzelfde als het pentagram voor mensen (die hem met overtuiging dragen). Maar Satan is zeker geen symbool voor mij..
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
zal het ons wel even haarfijn uitleggen! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maarre eh.. die laaste 2 berichten gaan echt heel snel aan me voorbij ![]()
|
Als de punt naar boven staat dan staat het voor geest boven de materie, met de punt naar beneden is het materie boven de geest , en dus de "satanistische" "versie" van het pentagram.
zo wassut geloof ik
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Het Satanisme is ook geen godsdienst *zucht* Het kan dus ook niet vergeleken worden met het geloof in een God / of meerdere Goden.. het is louter een levensovertuiging..
Citaat:
![]() In ieder geval zijn er mensen die de duivel aanbidden en mensen die dat niet doen.. ![]()
|
Maar om dan het topic weer nieuw leven in te blazen..
Zijn hier Satanisten? Wat vindt de rest van het Satanisme? Ik ben zelf geen Sataniste hoewel ik het wel inspirerend en interessant vind. Ik zit dan ook regelmatig op satanistische fora en lees satanistische literatuur. De denkwijze spreekt me wel aan, maar is me net wat té kritisch en negatief over dingen. Te hard, te bot.
|
Dat heb ik al gedaan. Ik vind het alleen een erg boeiend onderwerp en het is jammer dat het al zo snel weer 'gesloten' is. Probeer er wat nieuw leven in te blazen, aangezien ik weet dat dit onderwerp een onderwerp is waar je interessante discussies over kun houden.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
hehehe!!!(6)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
satanisten Selimmm | 41 | 24-01-2011 19:29 | |
Satanisten donkeypunch | 45 | 14-06-2005 11:29 | |
Waarom satanist worden? zomer_oud | 25 | 28-07-2002 09:09 | |
Satanen en satanisten? Mey | 36 | 14-02-2002 20:10 | |
Satanisten hebben kennis vermoord....voor satan alternatiefje4life | 8 | 19-01-2002 18:27 |