![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ga bij jezelf eens na nu: Hoe ga je met eten om, op het moment? Hoe kijk je naar je lichaam en je gewicht?(lichaamsbeeld) Hoe kijk je naar je zelf(zelfbeeld)? Welke gevoelens/gedachten spelen hier bij op?
|
Verwijderd
|
ik ben al een hele tijd niet meer hier geweest, en het is op de weegschaal te zien: 69 kilo!!!
![]() maar goed, nieuw jaar, goede voornemens: ik ga minder snoepen. nou goed, die eerste 3 daagjes tellen we dan niet mee (veel oliebollen, appelflappen enz.) maar nu wil ik toch echt beginnen. ik denk dat ik eerst es begin om geen snoep meer op school te kopen en meer fruit en groente eten. dat es een weekje volhouden en dan zie ik wel weer verder. is dat een goed idee? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
*geeft ook een schouderklopje* Vandaag was de dag rijp voor een misstapje in het eten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
vandaag ging wel goed, op school niet gesnoept, heb fruit gekocht alleen vanavond een paar tucjes gehad, maar dat mag nog deze week. voor de rest gewoon veel boterhammen en avondeten met als toetje vla. ik heb mijn ouders ook gevraagd of ze weer lightfrisdranken willen kopen, dus dan krijg ik daar ook al weer minder calorieen binnen. ik hoop dat ik dit keer afval en ook niet meer bijkom! |
![]() |
|
![]() |
's cohtends:
2 geroosterde boterhammen met kaas en margarine. 1 kop thee (1 klontje suiker) 1 glas karvancevitan 's middags 2 bruine boterhammen met kaas (en margarine) na school: cracker met kaas (ik eet echt teveel kaas ![]() avond eten, pasta met veel groenten en een glas multivitamine en een halfe rol chocolade koekjes, dat gaat weer goed ![]() ![]() (op school vetmassa en gewicht lengte en gedoe meten. echt vreselijk, blijk ik boven het weet ik wat gemiddelde te zitten) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik weet niet of je alleen een kop thee en twee glazen drinken hebt gedronken? Maar dan mag je ook wel iets meer drinken (je 'moet' ongeveer 1,5 tot 2 liter per dag drinken). Ik zit ook (ver) boven het gemiddelde. Het heeft ook (veel) met je bouw te maken, volgens mij. En ieder mens is anders gebouwd, das nou eenmaal een feit. |
![]() |
||
Citaat:
Maar na mijn verjaardag ga ik ook lijnen. ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik wil ook graag een paar kilo's afvallen. Nou ga ik letten op wat ik eet (ik heb geen vast dieet ofzo, maar gewoon niet te vet, minder snoep e.d.) maar ik wil ook wat meer trainen. Ik zit namelijk niet op een sport, maar moet wel elke dag 25 km. naar school fietsen (heen en terug).
Daarnaast doe ik nog elke dag wat buikspier oefeningen, maar nou wil ik ook graag wat van mijn dijen af. Heeft iemand oefeningen om mijn dijen te trainen? mvd
|
![]() |
Decemeber is egt n ongezonde maand!!!! Njah heb je voor t nieuwe jaar weer wat te doen (op dieet) ik ben alleen als de maand decmeber 3kilo aangkomen( slecht!!!!!!!!!!!!) Najah gwoon goe dop letten wt k eet. Ik ben nu 53 en k wil wr 50 zijn (me ouwe gewicht dus)Iemand nog goeie tips????Ps 53 lijkt maybe nie zwaar maar k ben maar 166 dusjah
Ik drink vooral heel veel water dat vult hongergevoel en t is gewoon lekker |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En 53kg bij 1.66m is nog niet echt veel... |
![]() |
|
Mja hoi
![]() Ik ben 1.68 en weeg 66 kilo. Ik ben in de afgelopen 2 maanden 4 kilo afgevallen en eigenlijk wilde ik er nog 6 kwijt, maar dit duurde me te lang en in dec. lukte t lijnen sowieso niet. Nu wil ik voor 20 feb 5 kilo kwijt zijn. Ik heb een 'dieet' samengesteld wat ik wel lekker vind en daar de punten achter geschreven (40 punten dieet dus): - Ontbijt: 2 Knackebroden met boter en rookvlees: 5,6 - 1ste pauze: Knackebrod met ham: 2,3 - 2de pauze: Knackebrod met ham: 2,3 - Thuiskomst: 1 appel: 2,5 - Tussendoor: 1 mandarijntje: 1 - Totaal: 13,5 - Avondeten: 40-13,7 = 26,3 (Het avondeten mag dus 657,5 Kcal bevatten.) - Totaal: 40 - Drinken: water K weet niet of het gaat lukken maar k vind dit toch redelijk weinig? Ik sport verder niet omdat ik verschrikkelijk lui ben. Misschien dat k elke dag een uurtje met ma ga lopen, vind ze vast leuk ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vraag je huisarts om een doorverwijzing naar een dietiste en doe het op een gezonde manier. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gaat er om hoe vaak je eet, hoe veel je eet en bovenal wat je eet. Ik vind wat jij van plan bent te gaan eten, te weinig en te eenzijdig. Zoek een leuke sport en die zijn er echt (ik vind fitness en streetdance ook vreselijk, bij een teamsport blijf je sowieso vaak wat gemotiveerder, is mijn ervaring). Of ga idd wandelen. Iig bewegen. |
![]() |
||
Citaat:
K denk dat ik maar ga wandelen elke dag een uur ja.. en wat buikspieroefeningen ofzo ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En je eet dus maar 4 knackebroden = 2 boterhammen op een dag en dat is dus errug weinig (5 tot 7 oid is 'normaal'). |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zorgen dat je geen honger krijgt (dus zorgen dat je voldoende gezonde dingen eet), dan hoef je je ook niet vol te gooien met lekkere dingen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een mens in de groei heeft er, ik geloof iets van 2200 oid nodig. 1000 is zo wat gevaarlijk, daar kan je niet normaal op leven. Verder is gezond eten (en ook afvallen) niet alleen afhankelijk van calorieën. Als je snel afvalt, zit het er ook snel weer aan. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je moet niet de ene maaltijd met de andere op willen heffen...dat is niet goed. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik doe ook aan dat 40 punten dieet , (ik zit meestal eroverheen, dus ongeveer 1200 kalorieen per dag).
En ik ben in totaal al 5 kilo afgevallen, met de feestdagen weer wat aangekomen.. Ik merk wel dat dit dieet helpt als je het goed doet. Je moet alle voedingsstoffen die je per dag nodig hebt wel binnenkrijgen en dan krijg ik echt geen honger tussendoor. Het is vooral een manier om te zien wat je fout eet. Tenminste, ik zie in dat ik vante voren erg ongezond at, en nu ben ik me er meer bewust van geraakt. Ik vind het dus een aanrader, maar wel als je het goed opvolgt! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
40 punten dieet is inderdaad denk ik meer geschikt voor als je serieus overgewicht hebt. maar (zeker in combinatie met sport) is het een effectieve manier van afvallen. een semi-klasgenoot van mij die is er 10 kg mee afgevallen
in de cosmopolitan van januari stond ook iets over een dieet, dat leek volgensmij wel een beetje op het 40 punten-dieet ik ben van plan meer te gaan sporten, iig drie uur per week in de fitnesschool (hoe ik m'n moeder moet overtuigen weet ik niet, zei vind 2 uur meer dan genoeg omdat ik eindexamen moet doen dit jaar), waarvan wel 2 uur spinning, dat schijnt erg te helpen ik denk in totaal 5 kg af te willen vallen, dan weeg ik 58/59 denk ik, maar ik moet eerst op de weegschaal durven en dan elke week er weer keurig op gaan staan.. en geen slechte dingen meer naar binnenwerken, maar gewoon een boterham
|
Verwijderd
|
aah, nou vandaag was het weer es prutje.
hebben jullie dat ook wel es, dat je ineens zon het-kan-me-allemaal-niks-schelen-bui krijgt en overal de schijt aan hebt en dan je helemaal volpropt en dat soort dingen? ik kan daar niet tegen, tenminste, op dat moment kan het me niks schelen, maar als zon bui is afgelopen voel ik me zo ontzettend schuldig. ik MOET gewoon afvallen maar het lukt me niet! dat wil zeggen. soms lukt het me heel goed, ik bedoel ik ben een keer in een paar weken 10 kg afgevallen, maar heel vaak lukt het helemaal niet zoals ik het wil. grrr... sorry, moest ff mijn frustraties kwijt, nu ga ik weer verder met mijn dieet... hoewel.... ik heb nog een heerlijke wafel in mijn tas zitten... nja, na die wafel dan ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar ik heb toch nergens gezegd dat ik van plan was maar 1000 kcal per dag te eten? (ik nam aan dat het voor mij bedoeld was)
|
![]() |
Ik denk dat ik ook maar een mee ga doen aan dat 40 punten dieet. Ik denk alleen niet dat het erg veel nut heeft.. ik heb een HEKEL aan sporten
![]() ![]()
|
![]() |
3 x
brood volkoren 1 snee 30g 9 3 x leverworst voor 1 snee brood 15g 6 1 x thee met suiker 1 glas 125ml 0.8 1 x brood wit 1 snee 30g 3 1 x achterham 1 plak 15g 0.8 1 x margarine voor 1 snee brood 5g 2 2 x pita brood 1 stuk 50g 10 1 x cola pepsi light 0 1 x limonadesiroop 1 glas 3.5 1 x appel 2.5 Totaal 37.6 (940 calorieën) Poeh, zelfs nog onder de 1000 calorieen. Alleen heb ik Pita gegeten inplaats van pitabroodjes, die heb ik maar twee keer meegerekend. Zo een erg streng dieet vind ik dit helemaal niet, als ik niet snoep ( ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote lijntopic #21 MieX | 481 | 18-05-2004 15:07 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Lijntopic # 19 Miracle | 488 | 14-03-2004 15:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
ephedra artez | 1 | 05-03-2004 17:32 | |