Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2004, 13:21
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-01-2004 @ 18:23:
Zeker omdat ze maar 51 kilo weegt - ik neem aan dat ze toch langer is dan 1 meter 50.
wat willen jullie nou beweren? dat ik ook nog eens een eetprobleem heb?

en nu ben ik thuis, en vermijd ik de weegschaal want ik durf er niet op..
Oud 03-01-2004, 14:00
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 03-01-2004 @ 14:21:

ik beweer niks, maar in het fotoboek zie je er gezond en slank uit
Oud 04-01-2004, 09:24
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 03-01-2004 @ 15:00:
ik beweer niks, maar in het fotoboek zie je er gezond en slank uit
Dat is alleen de uiterlijke verschijning. Een eetprobleem zit in het "hoofd".
Oud 04-01-2004, 09:27
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
~~dolce~~ schreef op 03-01-2004 @ 14:21:

"

Ga bij jezelf eens na nu:

Hoe ga je met eten om, op het moment?
Hoe kijk je naar je lichaam en je gewicht?(lichaamsbeeld)
Hoe kijk je naar je zelf(zelfbeeld)?
Welke gevoelens/gedachten spelen hier bij op?
Oud 04-01-2004, 11:22
Verwijderd
ik ben al een hele tijd niet meer hier geweest, en het is op de weegschaal te zien: 69 kilo!!!
maar goed, nieuw jaar, goede voornemens: ik ga minder snoepen. nou goed, die eerste 3 daagjes tellen we dan niet mee (veel oliebollen, appelflappen enz.) maar nu wil ik toch echt beginnen. ik denk dat ik eerst es begin om geen snoep meer op school te kopen en meer fruit en groente eten. dat es een weekje volhouden en dan zie ik wel weer verder. is dat een goed idee?
Oud 04-01-2004, 11:32
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 04-01-2004 @ 10:27:

Hoe ga je met eten om, op het moment? ik eet, omdat het moet, of omdat ik het wil.. als ik eet uit vrije wil voel k me daar achteraf wel vaak schuldig over.. maar ik kots niks uit..(Al zou ik dat soms idd wel willen ja) bij alles wat ik eet denk k "eigenlijk mag dit niet" "hier word ik dik van" enz..

Hoe kijk je naar je lichaam en je gewicht?(lichaamsbeeld) klein, dik en vet... te zwaar..

Hoe kijk je naar je zelf(zelfbeeld)? laten we het daar maar niet over hebben.. het is al bekend dat ik een negatief zelfbeeld heb(zoals ze dat zo mooi zeggen)

Welke gevoelens/gedachten spelen hier bij op? uhh, schuldig na het eten...
en ik durf nu na me vakantie gewoon echt niet meer op de weegschaal...

ach, alles is neagtief....

Oud 04-01-2004, 13:14
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 04-01-2004 @ 10:24:
Dat is alleen de uiterlijke verschijning. Een eetprobleem zit in het "hoofd".
Ja, dat weet ik. Ik wil er alleen mee zeggen dat ze dus geen reden heeft om zich zorgen te maken.
Oud 04-01-2004, 17:30
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 04-01-2004 @ 12:22:
ik ben al een hele tijd niet meer hier geweest, en het is op de weegschaal te zien: 69 kilo!!!
maar goed, nieuw jaar, goede voornemens: ik ga minder snoepen. nou goed, die eerste 3 daagjes tellen we dan niet mee (veel oliebollen, appelflappen enz.) maar nu wil ik toch echt beginnen. ik denk dat ik eerst es begin om geen snoep meer op school te kopen en meer fruit en groente eten. dat es een weekje volhouden en dan zie ik wel weer verder. is dat een goed idee?
Ik denk het wel, je pakt het i.g. niet in 1 keer te hard aan. Lijkt mij heel redelijk zo . Een keer iets lekkers kan geen kwaad, of wil je al het snoepen stoppen?
Oud 05-01-2004, 17:23
sublime
sublime is offline
HA! het ging goed vandaag heb me (nog) niet vergrepen aan chocola en/of koekjes.

*geef mezelf een schouderklopje*
Oud 05-01-2004, 17:46
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
sublime schreef op 05-01-2004 @ 18:23:
HA! het ging goed vandaag heb me (nog) niet vergrepen aan chocola en/of koekjes.

*geef mezelf een schouderklopje*

*geeft ook een schouderklopje*

Vandaag was de dag rijp voor een misstapje in het eten , maar morgen weer een dag.
Oud 05-01-2004, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Dreamerfly schreef op 04-01-2004 @ 18:30:
Ik denk het wel, je pakt het i.g. niet in 1 keer te hard aan. Lijkt mij heel redelijk zo . Een keer iets lekkers kan geen kwaad, of wil je al het snoepen stoppen?
ik wil wel met snoepen stoppen, maar da mocht niet van mun psychologe omdat ik ook al gestopt ben met roken enzo, dus doe ik het iets rustiger aan.
vandaag ging wel goed, op school niet gesnoept, heb fruit gekocht alleen vanavond een paar tucjes gehad, maar dat mag nog deze week. voor de rest gewoon veel boterhammen en avondeten met als toetje vla. ik heb mijn ouders ook gevraagd of ze weer lightfrisdranken willen kopen, dus dan krijg ik daar ook al weer minder calorieen binnen.
ik hoop dat ik dit keer afval en ook niet meer bijkom!
Oud 05-01-2004, 18:57
sublime
sublime is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 05-01-2004 @ 18:46:
*geeft ook een schouderklopje*
dank je

Citaat:

Vandaag was de dag rijp voor een misstapje in het eten , maar morgen weer een dag.
ind, af en toe is dat niet erg.
Oud 05-01-2004, 19:49
runningwild
runningwild is offline
's cohtends:
2 geroosterde boterhammen met kaas en margarine.
1 kop thee (1 klontje suiker) 1 glas karvancevitan
's middags
2 bruine boterhammen met kaas (en margarine)
na school:
cracker met kaas (ik eet echt teveel kaas)
avond eten, pasta met veel groenten en een glas multivitamine
en een halfe rol chocolade koekjes, dat gaat weer goed!!

(op school vetmassa en gewicht lengte en gedoe meten. echt vreselijk, blijk ik boven het weet ik wat gemiddelde te zitten)
Oud 05-01-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Kaya schreef op 05-01-2004 @ 20:49:
*tekst*
Misschien wat meer brood en fruit eten?
En ik weet niet of je alleen een kop thee en twee glazen drinken hebt gedronken? Maar dan mag je ook wel iets meer drinken (je 'moet' ongeveer 1,5 tot 2 liter per dag drinken).

Ik zit ook (ver) boven het gemiddelde. Het heeft ook (veel) met je bouw te maken, volgens mij. En ieder mens is anders gebouwd, das nou eenmaal een feit.
Oud 05-01-2004, 20:54
Verwijderd
hmm, ik haat bonbons...veels te slecht voor een mens. ja, ik heb weer flink gezondigd. we gaan het er maar weer afwerken. morgen naar de sportschool. ben helemaal trots op mezelf.
Oud 05-01-2004, 21:09
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Jaahaaa, we gaanhet hier goed doen (ja echt ) .
Oud 06-01-2004, 13:17
Verwijderd
Hahaa, mijn eetlust is de laatste tijd zo'n stuk minder. &doordat ik in de vakantie sowieso al veel minder eet dan op school, ben ik 4 kilo afgevallen.

Nu vol zien te houden op school.
Oud 06-01-2004, 13:22
Lady Jane
Lady Jane is offline
Citaat:
Jewel schreef op 06-01-2004 @ 14:17:
Hahaa, mijn eetlust is de laatste tijd zo'n stuk minder. &doordat ik in de vakantie sowieso al veel minder eet dan op school, ben ik 4 kilo afgevallen.

Nu vol zien te houden op school.
Ik vind het wel een beetje saai dat je nu niets meer eet.

Maar na mijn verjaardag ga ik ook lijnen.
Oud 06-01-2004, 17:28
BaLLooN
BaLLooN is offline
Ik wil ook graag een paar kilo's afvallen. Nou ga ik letten op wat ik eet (ik heb geen vast dieet ofzo, maar gewoon niet te vet, minder snoep e.d.) maar ik wil ook wat meer trainen. Ik zit namelijk niet op een sport, maar moet wel elke dag 25 km. naar school fietsen (heen en terug).
Daarnaast doe ik nog elke dag wat buikspier oefeningen, maar nou wil ik ook graag wat van mijn dijen af.
Heeft iemand oefeningen om mijn dijen te trainen?
mvd
Oud 06-01-2004, 17:41
Verwijderd
Citaat:
ZwerfCath schreef op 06-01-2004 @ 14:22:
Ik vind het wel een beetje saai dat je nu niets meer eet.

Maar na mijn verjaardag ga ik ook lijnen.
Dan doen we het toch samen. <3

En gisteren nam Smeetje patat en ik niet! Ik kan het al!
Oud 06-01-2004, 19:58
Miracle_Sillie
Miracle_Sillie is offline
Decemeber is egt n ongezonde maand!!!! Njah heb je voor t nieuwe jaar weer wat te doen (op dieet) ik ben alleen als de maand decmeber 3kilo aangkomen( slecht!!!!!!!!!!!!) Najah gwoon goe dop letten wt k eet. Ik ben nu 53 en k wil wr 50 zijn (me ouwe gewicht dus)Iemand nog goeie tips????Ps 53 lijkt maybe nie zwaar maar k ben maar 166 dusjah
Ik drink vooral heel veel water dat vult hongergevoel en t is gewoon lekker
Oud 06-01-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Miracle_Sillie schreef op 06-01-2004 @ 20:58:
Decemeber is egt n ongezonde maand!!!! Njah heb je voor t nieuwe jaar weer wat te doen (op dieet) ik ben alleen als de maand decmeber 3kilo aangkomen( slecht!!!!!!!!!!!!) Najah gwoon goe dop letten wt k eet. Ik ben nu 53 en k wil wr 50 zijn (me ouwe gewicht dus)Iemand nog goeie tips????Ps 53 lijkt maybe nie zwaar maar k ben maar 166 dusjah
Ik drink vooral heel veel water dat vult hongergevoel en t is gewoon lekker
Weer gewoon gaan eten zoals je altijd deed?

En 53kg bij 1.66m is nog niet echt veel...
Oud 06-01-2004, 20:50
Hooligirl
Hooligirl is offline
Mja hoi

Ik ben 1.68 en weeg 66 kilo. Ik ben in de afgelopen 2 maanden 4 kilo afgevallen en eigenlijk wilde ik er nog 6 kwijt, maar dit duurde me te lang en in dec. lukte t lijnen sowieso niet. Nu wil ik voor 20 feb 5 kilo kwijt zijn. Ik heb een 'dieet' samengesteld wat ik wel lekker vind en daar de punten achter geschreven (40 punten dieet dus):

- Ontbijt: 2 Knackebroden met boter en rookvlees: 5,6
- 1ste pauze: Knackebrod met ham: 2,3
- 2de pauze: Knackebrod met ham: 2,3
- Thuiskomst: 1 appel: 2,5
- Tussendoor: 1 mandarijntje: 1

- Totaal: 13,5

- Avondeten: 40-13,7 = 26,3 (Het avondeten mag dus 657,5 Kcal bevatten.)

- Totaal: 40

- Drinken: water

K weet niet of het gaat lukken maar k vind dit toch redelijk weinig? Ik sport verder niet omdat ik verschrikkelijk lui ben. Misschien dat k elke dag een uurtje met ma ga lopen, vind ze vast leuk
Oud 06-01-2004, 21:06
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Hooligirl schreef op 06-01-2004 @ 21:50:
K weet niet of het gaat lukken maar k vind dit toch redelijk weinig? Ik sport verder niet omdat ik verschrikkelijk lui ben. Misschien dat k elke dag een uurtje met ma ga lopen, vind ze vast leuk
Ipv weinig te eten, kan je beter wel gaan sporten. Is effectiever en nog gezonder ook. Bovendien helpt het ook mee aan je figuur, vaak.
Oud 06-01-2004, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Hooligirl schreef op 06-01-2004 @ 21:50:
*tekst*
Ik vind het achtelijk weinig. Plus dat het niet alleen gaat om of je veel of weinig eet, maar ook om wat je eet. En ga idd toch sporten, is ook nog eens goed voor je.

Vraag je huisarts om een doorverwijzing naar een dietiste en doe het op een gezonde manier.
Oud 06-01-2004, 21:15
Hooligirl
Hooligirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-01-2004 @ 22:12:
Ik vind het achtelijk weinig. Plus dat het niet alleen gaat om of je veel of weinig eet, maar ook om wat je eet. En ga idd toch sporten, is ook nog eens goed voor je.

Vraag je huisarts om een doorverwijzing naar een dietiste en doe het op een gezonde manier.
Valt toch best mee? Ik eet dan gewoon 3 keer per dag? Aant sporten krijg je mij echt niet.. fitness: 2 maanden was k weg.. zwemmen: 2,5 maand was ik weg.. streetdance gehuppel: 3 weken ofzo?
Oud 06-01-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Hooligirl schreef op 06-01-2004 @ 22:15:
Valt toch best mee? Ik eet dan gewoon 3 keer per dag? Aant sporten krijg je mij echt niet.. fitness: 2 maanden was k weg.. zwemmen: 2,5 maand was ik weg.. streetdance gehuppel: 3 weken ofzo?
Als ik 's ochtends, 's middags en 's avonds een hapje van een appel neem, dan eet ik ook 3x per dag. Maar ik neem aan dat je begrijpt dat dat dan ondanks dat ik drie keer per dag eet, niet voldoende is.

Het gaat er om hoe vaak je eet, hoe veel je eet en bovenal wat je eet. Ik vind wat jij van plan bent te gaan eten, te weinig en te eenzijdig.

Zoek een leuke sport en die zijn er echt (ik vind fitness en streetdance ook vreselijk, bij een teamsport blijf je sowieso vaak wat gemotiveerder, is mijn ervaring). Of ga idd wandelen. Iig bewegen.
Oud 06-01-2004, 21:20
Hooligirl
Hooligirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-01-2004 @ 22:17:
Als ik 's ochtends, 's middags en 's avonds een hapje van een appel neem, dan eet ik ook 3x per dag. Maar ik neem aan dat je begrijpt dat dat dan ondanks dat ik drie keer per dag eet, niet voldoende is.

Het gaat er om hoe vaak je eet, hoe veel je eet en bovenal wat je eet. Ik vind wat jij van plan bent te gaan eten, te weinig en te eenzijdig.

Zoek een leuke sport en die zijn er echt (ik vind fitness en streetdance ook vreselijk, bij een teamsport blijf je sowieso vaak wat gemotiveerder, is mijn ervaring). Of ga idd wandelen. Iig bewegen.
Ja ok dat klopt wel. Maar ik kan 2 knackebroden eten en evenveel calorieën binnen hebben als van 1 boterham. Dan kan je toch beter knackebrod eten of niet?

K denk dat ik maar ga wandelen elke dag een uur ja.. en wat buikspieroefeningen ofzo
Oud 06-01-2004, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Hooligirl schreef op 06-01-2004 @ 22:20:
Ja ok dat klopt wel. Maar ik kan 2 knackebroden eten en evenveel calorieën binnen hebben als van 1 boterham. Dan kan je toch beter knackebrod eten of niet?
Waarom zou je dan beter knackebrod kunnen eten? Omdat je er dan 2 ipv 1 kan eten? Lijkt me geen reden waarom het iets uit zou maken.

En je eet dus maar 4 knackebroden = 2 boterhammen op een dag en dat is dus errug weinig (5 tot 7 oid is 'normaal').
Oud 06-01-2004, 21:24
BaLLooN
BaLLooN is offline
Citaat:
BaLLooN schreef op 06-01-2004 @ 18:28:
Ik wil ook graag een paar kilo's afvallen. Nou ga ik letten op wat ik eet (ik heb geen vast dieet ofzo, maar gewoon niet te vet, minder snoep e.d.) maar ik wil ook wat meer trainen. Ik zit namelijk niet op een sport, maar moet wel elke dag 25 km. naar school fietsen (heen en terug).
Daarnaast doe ik nog elke dag wat buikspier oefeningen, maar nou wil ik ook graag wat van mijn dijen af.
Heeft iemand oefeningen om mijn dijen te trainen?
mvd
Niemand die oefeningen heeft voor m'n dijen?
Oud 06-01-2004, 21:26
Hooligirl
Hooligirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-01-2004 @ 22:23:
Waarom zou je dan beter knackebrod kunnen eten? Omdat je er dan 2 ipv 1 kan eten? Lijkt me geen reden waarom het iets uit zou maken.

En je eet dus maar 4 knackebroden = 2 boterhammen op een dag en dat is dus errug weinig (5 tot 7 oid is 'normaal').
Ik vind knackebrod lekkerder Ik heb mijn hele leven nooit meer als 2 of 3 boterhammen per dag gegeten.. K vind die dingen bah.. Bij mij is het grote probleem dat als ik honger heb ik niet iets gezonds maar een bord pak en dat helemaal volgooi met lekkere dingen. En knackebrod lust ik graag, een boterham zal ik niet snel pakken..
Oud 06-01-2004, 21:31
BaLLooN
BaLLooN is offline
Citaat:
Hooligirl schreef op 06-01-2004 @ 22:26:
Ik vind knackebrod lekkerder Ik heb mijn hele leven nooit meer als 2 of 3 boterhammen per dag gegeten.. K vind die dingen bah.. Bij mij is het grote probleem dat als ik honger heb ik niet iets gezonds maar een bord pak en dat helemaal volgooi met lekkere dingen. En knackebrod lust ik graag, een boterham zal ik niet snel pakken..
Ik eet zelf ook liever knackebrod, maar wat doe je dr dan op? Niks? Want als je dr een dikke plak worst op doet, heeft het natuurlijk ook weinig zin
Oud 06-01-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Hooligirl schreef op 06-01-2004 @ 22:26:
Meer knackebrod is dan toch ook een optie...?

Zorgen dat je geen honger krijgt (dus zorgen dat je voldoende gezonde dingen eet), dan hoef je je ook niet vol te gooien met lekkere dingen.
Oud 06-01-2004, 21:32
Hooligirl
Hooligirl is offline
Citaat:
BaLLooN schreef op 06-01-2004 @ 22:31:
Ik eet zelf ook liever knackebrod, maar wat doe je dr dan op? Niks? Want als je dr een dikke plak worst op doet, heeft het natuurlijk ook weinig zin
Rookvlees is maar 0,5 punten van de 40 die je op een dag mag hebben
Oud 06-01-2004, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Hooligirl schreef op 06-01-2004 @ 22:32:
Rookvlees is maar 0,5 punten van de 40 die je op een dag mag hebben
Hoeveel calorieën is 40 punten? 1000 oid? Das achterlijk weinig.
Een mens in de groei heeft er, ik geloof iets van 2200 oid nodig.
1000 is zo wat gevaarlijk, daar kan je niet normaal op leven.
Verder is gezond eten (en ook afvallen) niet alleen afhankelijk van calorieën.

Als je snel afvalt, zit het er ook snel weer aan.
Oud 06-01-2004, 21:34
Hooligirl
Hooligirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-01-2004 @ 22:32:
Meer knackebrod is dan toch ook een optie...?

Zorgen dat je geen honger krijgt (dus zorgen dat je voldoende gezonde dingen eet), dan hoef je je ook niet vol te gooien met lekkere dingen.
Hehe mja maar k eet nogal veel vettigheid bij t avond eten Daarom probeer k overdag zo min mogelijk te eten
Oud 06-01-2004, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Hooligirl schreef op 06-01-2004 @ 22:34:
Hehe mja maar k eet nogal veel vettigheid bij t avond eten Daarom probeer k overdag zo min mogelijk te eten
Laat die vele vettigheid dan achterwege.

Je moet niet de ene maaltijd met de andere op willen heffen...dat is niet goed.
Oud 06-01-2004, 21:35
Hooligirl
Hooligirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-01-2004 @ 22:33:
Hoeveel calorieën is 40 punten? 1000 oid? Das achterlijk weinig.
Een mens in de groei heeft er, ik geloof iets van 2200 oid nodig.
1000 is zo wat gevaarlijk, daar kan je niet normaal op leven.
Verder is gezond eten (en ook afvallen) niet alleen afhankelijk van calorieën.

Als je snel afvalt, zit het er ook snel weer aan.
2200? Dan zou k me helemaal vol moeten proppen K ben een tijd geleden ook afgevallen door 40 punten te tellen. Met dec heb ik erg veel gegeten en het is er niet bijgekomen..
Oud 06-01-2004, 21:38
Verwijderd
Citaat:
Hooligirl schreef op 06-01-2004 @ 22:35:
2200? Dan zou k me helemaal vol moeten proppen
2200 is gemiddeld, maar 1000 is te weinig als je normaal leeft (het is misschien genoeg als je de hele dag in je bed ligt en niks doet, maar anders niet en dat verzin ik niet zelf (dat staat overal en dat is volgens mij ook onderzocht ed)).
Oud 06-01-2004, 21:40
Hooligirl
Hooligirl is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-01-2004 @ 22:38:
2200 is gemiddeld, maar 1000 is te weinig als je normaal leeft (het is misschien genoeg als je de hele dag in je bed ligt en niks doet, maar anders niet en dat verzin ik niet zelf (dat staat overal en dat is volgens mij ook onderzocht ed)).
Hmmja als ik de hele dag in bed lig eet ik denk ik niets? K ga het gewoon proberen en als k mij niet goed voel erdoor zal ik meer gaan eten. Ik ga nu naar bed anders kom k er niet uit morgen, doei
Oud 07-01-2004, 08:34
**Lololo**
**Lololo** is offline
Ik doe ook aan dat 40 punten dieet , (ik zit meestal eroverheen, dus ongeveer 1200 kalorieen per dag).
En ik ben in totaal al 5 kilo afgevallen, met de feestdagen weer wat aangekomen..
Ik merk wel dat dit dieet helpt als je het goed doet. Je moet alle voedingsstoffen die je per dag nodig hebt wel binnenkrijgen en dan krijg ik echt geen honger tussendoor.
Het is vooral een manier om te zien wat je fout eet. Tenminste, ik zie in dat ik vante voren erg ongezond at, en nu ben ik me er meer bewust van geraakt.
Ik vind het dus een aanrader, maar wel als je het goed opvolgt!
Oud 07-01-2004, 13:01
Verwijderd
Citaat:
**Lololo** schreef op 07-01-2004 @ 09:34:
Ik doe ook aan dat 40 punten dieet , (ik zit meestal eroverheen, dus ongeveer 1200 kalorieen per dag).
En ik ben in totaal al 5 kilo afgevallen, met de feestdagen weer wat aangekomen..
Ik merk wel dat dit dieet helpt als je het goed doet. Je moet alle voedingsstoffen die je per dag nodig hebt wel binnenkrijgen en dan krijg ik echt geen honger tussendoor.
Het is vooral een manier om te zien wat je fout eet. Tenminste, ik zie in dat ik vante voren erg ongezond at, en nu ben ik me er meer bewust van geraakt.
Ik vind het dus een aanrader, maar wel als je het goed opvolgt!
40 punten komt neer op 1000 kc, en dat mag als je serieus overgewicht hebt, maar niet als je gewoon een paar kilo eraf wil zonder dat je echt te dik bent... mik dan liever op 1500 kc (of beter nog, eet gewoon 2000-2500 kc per dag zoals elk normaal mens en ga een beetje sporten)
Oud 07-01-2004, 14:49
Divina Flor
Divina Flor is offline
40 punten dieet is inderdaad denk ik meer geschikt voor als je serieus overgewicht hebt. maar (zeker in combinatie met sport) is het een effectieve manier van afvallen. een semi-klasgenoot van mij die is er 10 kg mee afgevallen
in de cosmopolitan van januari stond ook iets over een dieet, dat leek volgensmij wel een beetje op het 40 punten-dieet

ik ben van plan meer te gaan sporten, iig drie uur per week in de fitnesschool (hoe ik m'n moeder moet overtuigen weet ik niet, zei vind 2 uur meer dan genoeg omdat ik eindexamen moet doen dit jaar), waarvan wel 2 uur spinning, dat schijnt erg te helpen
ik denk in totaal 5 kg af te willen vallen, dan weeg ik 58/59 denk ik, maar ik moet eerst op de weegschaal durven en dan elke week er weer keurig op gaan staan..
en geen slechte dingen meer naar binnenwerken, maar gewoon een boterham
Oud 07-01-2004, 16:47
Verwijderd
Je kunt toch niet sporten als je maar 1000 kcal per dag eet...?
Oud 07-01-2004, 17:00
Verwijderd
aah, nou vandaag was het weer es prutje.
hebben jullie dat ook wel es, dat je ineens zon het-kan-me-allemaal-niks-schelen-bui krijgt en overal de schijt aan hebt en dan je helemaal volpropt en dat soort dingen? ik kan daar niet tegen, tenminste, op dat moment kan het me niks schelen, maar als zon bui is afgelopen voel ik me zo ontzettend schuldig. ik MOET gewoon afvallen maar het lukt me niet! dat wil zeggen. soms lukt het me heel goed, ik bedoel ik ben een keer in een paar weken 10 kg afgevallen, maar heel vaak lukt het helemaal niet zoals ik het wil. grrr...

sorry, moest ff mijn frustraties kwijt, nu ga ik weer verder met mijn dieet... hoewel.... ik heb nog een heerlijke wafel in mijn tas zitten... nja, na die wafel dan
Oud 07-01-2004, 18:07
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-01-2004 @ 17:47:
Je kunt toch niet sporten als je maar 1000 kcal per dag eet...?
eh, in praktijk kan het wel
maar ik heb toch nergens gezegd dat ik van plan was maar 1000 kcal per dag te eten? (ik nam aan dat het voor mij bedoeld was)
Oud 07-01-2004, 18:18
*){immetje*
*){immetje* is offline
Ik denk dat ik ook maar een mee ga doen aan dat 40 punten dieet. Ik denk alleen niet dat het erg veel nut heeft.. ik heb een HEKEL aan sporten maar ja...ben nu al best veel afgevallen door mijn keelontsteking en heb nu wel motivatie genoeg om door te zetten met dieeten
Oud 07-01-2004, 19:43
runningwild
runningwild is offline
3 x
brood volkoren 1 snee 30g 9

3 x
leverworst voor 1 snee brood 15g 6

1 x
thee met suiker 1 glas 125ml 0.8

1 x
brood wit 1 snee 30g 3

1 x
achterham 1 plak 15g 0.8

1 x
margarine voor 1 snee brood 5g 2

2 x
pita brood 1 stuk 50g 10

1 x
cola pepsi light 0

1 x
limonadesiroop 1 glas 3.5

1 x
appel 2.5

Totaal 37.6

(940 calorieën)

Poeh, zelfs nog onder de 1000 calorieen. Alleen heb ik Pita gegeten inplaats van pitabroodjes, die heb ik maar twee keer meegerekend.

Zo een erg streng dieet vind ik dit helemaal niet, als ik niet snoep () red ik dit makkelijk.
Oud 07-01-2004, 19:56
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Weet je wat mijn probleem is ? (nee, lekker boeiend ook..)
Na school. Wij hebben al grote pauze van 12 tot half 1 dus ik heb om 3/4 uur echt honger, en weet dan niet wat ik moet eten. Een appel vult niet bij mij, en twee boterhammen ook al bijna niet

en ik eet uit verveling
Oud 08-01-2004, 08:53
Verwijderd
Citaat:
(940 calorieën)

Zo een erg streng dieet vind ik dit helemaal niet, als ik niet snoep () red ik dit makkelijk.
Gezond vind ik wat je eet dan ook niet bepaald. (veel) Te weinig en je mist ongelooflijk veel voedingsstoffen.
Topic gesloten

Regels voor berichten