Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2004, 20:19
blueeyes_jochie
blueeyes_jochie is offline
Kop op mense nu is het weer genoeg geweest, kappe..! We gaan weer verder over sit-ups dat de bedoeling was van de TP en kloten doe je maar bij KANTINE ofzo..
Oud 08-01-2004, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Syphon schreef op 07-01-2004 @ 20:46:
Hehehe nu beginnen we pas
Laat het daar dan ook meteen maar bij.

We gaan weer verder over sit-ups dat de bedoeling was van de TP. En kloten doen we nergens hier en al helemaal niet op DK.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 08:54
blueeyes_jochie
Sjorry Bitje foutieve omschrijving van mij hierboven
Oud 08-01-2004, 08:59
blueeyes_jochie
Uhm simpel gekopieerd en geplakt maar zoek ook eens op het internet zou ik zeggen :

1. Crunches

Ga op uw rug liggen en houd de handen achter hoofd. Breng de bovenbenen in verticale positie en buig de knieën:
adem in, til de schouders van de grond en breng uw hoofd richting knieën door de wervelkolom voorzichtig 'op te rollen'. Adem uit.

2. Sit Up

Ga liggen op uw rug en buig uw knieën. Laat uw voeten rusten op de grond en breng uw handen achter het hoofd.
adem in en richt het bovenlichaam op door de rug op te rollen. Adem aan het eind van de beweging uit. Kom terug in uitgangspositie, maar leg het bovenlichaam niet helemaal neer. Herhaal deze oefening tot u een branderig gevoel in uw buik krijgt.

3. Incline Sit Up

Ga zitten op de bank en klem uw voeten vast onder de rolkussens. Leg uw handen achter uw hoofd:
adem in en til het bovenlichaam op (niet verder dan 20°);
kom omhoog door de rug licht te krommen en de nadruk op de rechte buikspier te leggen. Adem aan het eind van de beweging uit.

4. Leg Raise

Steun op uw ellebogen en laat uw rug tegen de rugleuning rusten:

adem in en til de knieën op naar de borst door uw rug te krommen en de buikspieren goed samen te trekken. Adem aan het eind van de beweging uit.

Oud 08-01-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
DaLoverBoy schreef op 08-01-2004 @ 09:59:
verhaal
opzich wel een goeie post maar die handen achter de nek, dat is wel gevaarlijk. De persoon op de foto zal het wel goed doen maar in het echt ben je dan geneigd aan je nek te gaan trekken. Ik legde altijd mijn handen kruislinks over mijn borstkast.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Ernieee schreef op 07-01-2004 @ 20:59:
OK, dan doe ik ook mee: Kun jij niet beter aan sumoworstelen gaan doen?
Hehehe, ik moest hier echt hard om lachen, super
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 12:51
Hulk
Hulk is offline
Heel even een reactie op de reacties over de foto's die RedFiredSoul heeft gepost. Zoals je misschien gelezen hebt doet hij bulking en cutting periodes. Als hij momenteel toentertijd in een bulking periode zat is het wellicht heel logisch dat je geen aderen en spieren ziet. Ook de buikspieren komen dan natuurlijk niet of minder goed uit.
Maar inderdaad zou het dan in ieder geval een beter idee geweest zijn om foto's van een cutting periode te posten.
Oud 08-01-2004, 15:21
Ernieee
Ernieee is offline
Citaat:
Syphon schreef op 08-01-2004 @ 12:14:
Hehehe, ik moest hier echt hard om lachen, super
thnx
Oud 08-01-2004, 16:16
Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
Daster schreef op 08-01-2004 @ 13:51:
Heel even een reactie op de reacties over de foto's die RedFiredSoul heeft gepost. Zoals je misschien gelezen hebt doet hij bulking en cutting periodes. Als hij momenteel toentertijd in een bulking periode zat is het wellicht heel logisch dat je geen aderen en spieren ziet. Ook de buikspieren komen dan natuurlijk niet of minder goed uit.
Maar inderdaad zou het dan in ieder geval een beter idee geweest zijn om foto's van een cutting periode te posten.
Kan je even uitleggen wat Bulking en Cutting is?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 16:43
js0-
js0- is offline
bulking: veel eten & weinig/niet trainen
cutting: weinig/"gezond" eten en veel trainen

*geloof ik*
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:04
Maarten
Maarten is offline
Nee, het is denk ik ook een andere vorm van trainen.

Bulking is voornamelijk trainen op spiermassa en veel eten. Ze krijgen dan veel vet erbij maar ook veel spiermassa.

Cutting is voornamelijk trainen op het reduceren van vet en weinig eten en veel drinken.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:24
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Syphon schreef op 05-01-2004 @ 22:18:
Dit kan je niet menen, soory hoor maar dit geloof ik gewoon niet. Dit kan iedereen, alleen die 40 pushups zorgen voor wat inspanning. Dit is zeker voor de marine, zeker weten niet voor de korps mariniers lijkt mij.
Jawohl, maar wat meneer niet zegt is dat dit binnen bepaalde tijd moet.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:27
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 07-01-2004 @ 07:52:
Fout fout fout. Dan heb je nog te weinig eiwitten en Kcal in je lichaam en worden spieren juist afgebroken in plaats van aangemaakt.

Ikzelf doe er 500 per dag (met extra gewichten) en doe deed meestal rond 8 uur.
spieren worden juist sterker als je ze eerst afbreekt. Als ze daarna weer 'dichtgroeien' dan worden ze sterker aangemaakt...

ofzoiets dacht ik
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:53
RedFiredSoul
RedFiredSoul is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 08-01-2004 @ 17:16:
Kan je even uitleggen wat Bulking en Cutting is?
Ik zal hier toch maar op reageren ook al haten sommige mensen mij. Bulken is een periode waarin je veel eet vooral gezonde dingen met eiwitten erin. In een bulking periode ren je niet je doet alleen maar gewichtheffen voor maximale spiergroei. Na een Bulking periode heb je veel spiermassa erbij maar ook veel vetmassa je hebt dikkere armen en benen en borstkasspieren maar geen sixpack omdat je dat niet traint in die periode en omdat je wat vet erbij hebt. Je hebt ook geen definitie van spieren.Een voorbeeld hoe je eruit ziet na een bulking periode was dus mij foto wat vele mensen niet begrepen. Ik was daar ook 15 het was geen recente foto. Waarom ik geen foto post van recent en van mij naar een Cutting periode? Omdat ik die dan allemaal moet gaan aanvragen van mij en ze dan nog moet gaan scannen. En dat kan niet allemaal ff 1,2,3 en jullie wouden een foto dus poste ik maar een oude van mij na een Bulking periode.Maar om dan lullige opmerkingen te gaan uiten zoals kun jij niet beter sumoworstelen doen. Nou zielig hoor.Maar goed je hebt zielige mensen. Ik ga nu maar verder: Een cutting periode is een periode waarin je 3 tot 4 keer per week rent minder eet maar niet te weinig! en gewoon nog steeds wel gewichtheffen natuurlijk en net zo intensief. Na een cutting periode (ongeveer 2 maanden) als je het dan goed hebt gedaan is het laagje vet weg en zie je al je spieren. In een cutting periode doe je ook veel buikspier trainingen niet ieder kan in 2 maanden een sixpack creeren maar een ervaren bodybuilder wel. Maar anders stel je cutting periode gewoon uit naar 3 maanden. Na een cutting periode heb je dus al je aderen te voor schijn (als je die veel hebt ligt aan je genen) en je ziet alle spieren heel duidelijk en je hebt een sixpack. Hierna doen bodybuilders mee aan wedstrijden. Maar je kunt het ook doen om gewoon goed over jezelf te voelen. Je kunt ook niet vies abnormaal gespierd worden zoals syphon zegt dat kan alleen met behulp van steriods alle Elite bodybuilders nemen steriods namelijk! Bodybuilders kunnen net zo goed rennen als normale mensen ik had 2900 voor me koepelltest en trap 10 voor Shuttleruntest. Deze presaties had ik natuurlijk wel behaald naardat ik een cutting periode had gehad. Ik hoop dat jullie bodybuilding nu meer respecteren en niet nog meer Kinderachtige beledigen naar mij gaan gooien wie is hier nou jong syphon? Niet te geloven dat jij 18 bent jongen....ik hoop dat je dat niet naar iedereen doet die in andere dingen gelooft dan jij. Maarja veel geluk mensen met wat jullie ook doen en hoop dat jullie nu wat aardiger kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 19:00
Ernieee
Ernieee is offline
Citaat:
RedFiredSoul schreef op 08-01-2004 @ 19:53:
Ik zal hier toch maar op reageren ook al haten sommige mensen mij. Bulken is een periode waarin je veel eet vooral gezonde dingen met eiwitten erin. In een bulking periode ren je niet je doet alleen maar gewichtheffen voor maximale spiergroei. Na een Bulking periode heb je veel spiermassa erbij maar ook veel vetmassa je hebt dikkere armen en benen en borstkasspieren maar geen sixpack omdat je dat niet traint in die periode en omdat je wat vet erbij hebt. Je hebt ook geen definitie van spieren.Een voorbeeld hoe je eruit ziet na een bulking periode was dus mij foto wat vele mensen niet begrepen. Ik was daar ook 15 het was geen recente foto. Waarom ik geen foto post van recent en van mij naar een Cutting periode? Omdat ik die dan allemaal moet gaan aanvragen van mij en ze dan nog moet gaan scannen. En dat kan niet allemaal ff 1,2,3 en jullie wouden een foto dus poste ik maar een oude van mij na een Bulking periode.Maar om dan lullige opmerkingen te gaan uiten zoals kun jij niet beter sumoworstelen doen. Nou zielig hoor.Maar goed je hebt zielige mensen. Ik ga nu maar verder: Een cutting periode is een periode waarin je 3 tot 4 keer per week rent minder eet maar niet te weinig! en gewoon nog steeds wel gewichtheffen natuurlijk en net zo intensief. Na een cutting periode (ongeveer 2 maanden) als je het dan goed hebt gedaan is het laagje vet weg en zie je al je spieren. In een cutting periode doe je ook veel buikspier trainingen niet ieder kan in 2 maanden een sixpack creeren maar een ervaren bodybuilder wel. Maar anders stel je cutting periode gewoon uit naar 3 maanden. Na een cutting periode heb je dus al je aderen te voor schijn (als je die veel hebt ligt aan je genen) en je ziet alle spieren heel duidelijk en je hebt een sixpack. Hierna doen bodybuilders mee aan wedstrijden. Maar je kunt het ook doen om gewoon goed over jezelf te voelen. Je kunt ook niet vies abnormaal gespierd worden zoals syphon zegt dat kan alleen met behulp van steriods alle Elite bodybuilders nemen steriods namelijk! Bodybuilders kunnen net zo goed rennen als normale mensen ik had 2900 voor me koepelltest en trap 10 voor Shuttleruntest. Deze presaties had ik natuurlijk wel behaald naardat ik een cutting periode had gehad. Ik hoop dat jullie bodybuilding nu meer respecteren en niet nog meer Kinderachtige beledigen naar mij gaan gooien wie is hier nou jong syphon? Niet te geloven dat jij 18 bent jongen....ik hoop dat je dat niet naar iedereen doet die in andere dingen gelooft dan jij. Maarja veel geluk mensen met wat jullie ook doen en hoop dat jullie nu wat aardiger kunnen zijn.
We haten je niet... (althans...eh...mensen?? ) we wouden alleen ff laten zien dat je misschien niet zo heejl erg moet doen alsof je zo'n spierbundel ben en alsof je alles van spieren kweken afweet (wat misschien wel zo is, maar dan moet je et niet zo laten blijken)... Zow, nou heb ik mijn filosofische praatje voor vandaag ook weer gehad
Oud 08-01-2004, 19:03
blueeyes_jochie
Jep ik ga mee met Bert uhhh Ernieee.. Was een mening en bedankt voor de uitleg nu zijn we iig een stuk wijzer! Je bent een goed mens En eerlijk gezegd heb ik daadwerkelijk veel respect voor je.. Ik kan al die schema`s nooit volhouden! Heb je ook een speciaal voedingsschema of niet?! Dat is egt moeilijk om vol te houden vooral als je nog bij ouders woont.. Heb het al een keer geprobeerd maar na een paar dagen lukte het me al niet meer
Oud 08-01-2004, 19:14
RedFiredSoul
RedFiredSoul is offline
Okay bedankt mensen. Tja het is inderdaad lastig om aan mij voedingschema te houden vooral op school . Maar de kennis die ik deel is echt hoor en zo werkt het ook eigelijk. Maarja thanx voor de positieve reply ik zo ook niet meer zo overdreven over bodybuilding gaan zeiken .
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 20:12
blueeyes_jochie
Hahaha is goed or maar zou je niet es jouw voedingsschema willen pm`en of hier plaatsen?! Kijke hoe het bij jouw in elkaar steekt dat is zo verschillend.. En zoveel verstand heb ik er ook weer niet van jammergnoeg.. Maar het stimuleert iig wel je lichaam om spieren aan te maken.. Ik heb nu geen echt voedingsschema, want kreeg altijd van die vet ingewikkelde schema`s.. Om het uur eten is sowieso al aso.. Maar nu eet ik gewoon `s morgens havermout/brinta etc (granen) enkele fruit, water met druivesuiker, soyamelk en dan nog wat van die troep.. S`middags probeer ik op sgool altijd granen en eiwitten binnen te krijgen door een beetje van die Hero troep (van die muesli koeken en drank) enne eet ook veel eieren maar veel andere dingen doe ik eigenlijk niet.. Tips?!
Oud 09-01-2004, 09:42
RedFiredSoul
RedFiredSoul is offline
nou mij voedingschema is probeer precies om de 3 uur te eten en 6 tot 7 kleine maaltijden per dag dus dit is mij voedingsschema:
(sochtends is altijd wel heel groot ontbijt omdat dit voor de rest in de dag je lichaam gebruikt)
Maaltijd 1 om 7 uur sochtends:
Proteinshake
Havermoet met 2 rauwe eieren erin
5 bruine boterhammen
Water en 2 kopjes melk

Maaltijd 2 om 10 uur sochtends: Proteinshake die ik mee heb genomen naar school
Pakje Cottage cheese
Water

Maaltijd 3 om 1 uur smiddags
2 kippenvleugels geroosterd
kopje bruine rijst
2 kopjes melk

Maaltijd 4 om 4 uur smiddags

Broodje tonijn of broodje gezond
als ik broodje gezond eet neem ik nog een blikje tonijn
- 5 mg creatine
- 2 Animal pak vitamine tabletten
en nog een banaan of een appel

Maaltijd 5 : om 7 uur savonds
Aardappelen
Stuk vlees
Groente
en hierna wat magere yoghurt

Maaltijd 6 : 9 uur savonds
Appel of Banaan
2 boterhammen met pindakaas

Maaltijd 7: 11 uur savonds
Eiwit shake met Caseine (melk eiwitten erin) voor het slapen gaan zodat je voor de rest voor de nacht genoeg eiwitten hebt

Nou das mij voedingsschema beetje extreem he
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 09:47
Verwijderd
Rauwe eieren zijn toch hartstikke ongezond?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 09:50
fayt-D
fayt-D is offline
Ik kan zien dat je serieus met je sport bezig bent. Daar kan ik je mn complimenten voor geven, maar pas wel op dat je het allemaal niet overdrijft en je lichaam niet verpest. Hier moet je namelijk nog een heel leven mee doen. Als ik jou was zou ik het de komende 2 jaar even iets rustiger aan doen, voedingsschema lijkt me wel goed, en dan daarna echt serieus ertegenaan...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 10:01
RedFiredSoul
RedFiredSoul is offline
Rauwe eieren zijn juist harstikke Gezond !
Dit voedingsschema geeft je een snellere spijsvertering dus je kunt het ook gebruiken voor afvallen. Het verpest niet je lichaam het is allemaal gezond eten. En ik hou me er trouwens zelf ook niet altijd aan is moeilijk. En ik verander het af en toe voor variatie in me eten
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 10:11
Verwijderd
Citaat:
RedFiredSoul schreef op 09-01-2004 @ 11:01:
Rauwe eieren zijn juist harstikke Gezond !
In rauwe eieren kan salmonella zitten. Lijkt me niet gezond.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 10:27
RedFiredSoul
RedFiredSoul is offline
Nou in Nederland komt dat niet veel voor en ja in 1 van de 6000 eieren ofsow kan dat zitten maar gebeurt bijna nooit. En als je daar niet naar kijkt zijn rauwe eieren dus heel gezond en zitten gezonde snel oplosbare eiwitten. Maar zoiezo dat soort iets doen alleen bodybuilders en Athleten dus je hoeft het niet te nemen...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 12:49
Maarten
Maarten is offline
En wat heb jij te zeggen over cholesterol?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:14
RedFiredSoul
RedFiredSoul is offline
Je moet natuurlijk niet te veel eieren nemen maar iedereen weet dat. Daarom haal ik ook het gele eibolletje eruit en die witte drab doe ik in de havermout. In ieder geval volgens veel mensen zit in dat gele eibolletje het vet en de cholesterol dus...Maar kunnen we ff stoppen met de eieren zo boeiend is het niet toch?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:16
blueeyes_jochie
Nope vind ik ook niet, maar bedankt voor je schema .. Misschien kan ik dat wel aanhouden.. Iig iets eenvoudiger en wat meer aangepast dan de schema`s die ik van mensen kreeg.. Maar uhhh sit-ups?!
Oud 09-01-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
RedFiredSoul schreef op 09-01-2004 @ 15:14:
Je moet natuurlijk niet te veel eieren nemen maar iedereen weet dat. Daarom haal ik ook het gele eibolletje eruit en die witte drab doe ik in de havermout. In ieder geval volgens veel mensen zit in dat gele eibolletje het vet en de cholesterol dus...Maar kunnen we ff stoppen met de eieren zo boeiend is het niet toch?
Twee eieren per dag is (te) veel. Hoe het zit met het geel/wit weet ik niet...maar 'mensen' zeggen zoveel...je kunt beter zelf nakijken of het ook klopt.

Ik vind het wel boeiend.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:26
RedFiredSoul
RedFiredSoul is offline
Ow das raar volgens mij eten alle mensen zowat 2 eieren als ze besluiten eieren te eten. In ieder mij zussen en mij ouders en alle vrieden die ik ken doen dat en die bodybuilden niet eens . Mij cholesterol gehalte is pas nog gecheckt en hij is prima in orde en ik eet dus vet vaak eieren. Dus het zal heus wel meevallen
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:30
Verwijderd
Citaat:
RedFiredSoul schreef op 09-01-2004 @ 16:26:
Ow das raar volgens mij eten alle mensen zowat 2 eieren als ze besluiten eieren te eten. In ieder mij zussen en mij ouders en alle vrieden die ik ken doen dat en die bodybuilden niet eens . Mij cholesterol gehalte is pas nog gecheckt en hij is prima in orde en ik eet dus vet vaak eieren. Dus het zal heus wel meevallen
Mijn dietiste (uit het ziekenhuis) zei één (max. twee) ei per week.
Twee eieren per dag lijkt me dan dus aardig wat.

Ik ken geen helemaal geen mensen die 2 eieren per dag eten.
Ja, m'n vader op tweede paasdag, maar verder niet.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:33
blueeyes_jochie
Nou dan ken je er nu al 2 ... En ben nog steeds springlevend .. Wel gekookt of gebakken dan.. Uhmm niet rauw
Oud 09-01-2004, 15:37
Verwijderd
Citaat:
DaLoverBoy schreef op 09-01-2004 @ 16:33:
Nou dan ken je er nu al 2 ... En ben nog steeds springlevend .. Wel gekookt of gebakken dan.. Uhmm niet rauw
Jullie 'ken' ik, maar ken ik niet.

En gekookt of gebakken lijkt me iig al een heel stuk gezonder.
(Al is dat om een andere reden.)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:47
bloemie
bloemie is offline
met situps train je alleen je boven buikspieren, dan moet je voor je onderbuik andere oefeningen gebruiken:
gaan liggen en steeds je benen optillen (ze wel gestrekt houden) en je handen liggen dan naast je benen op de grond zodat je steun hebt!! suc6
en schuine buikspieren is ook handig om te trainen.
als je elke week 3/4 keer (15/20 minuten per keer) traint, zie je na 2 maanden resultaat. (volgens mijn gymleraar die ook op een sportschool werkt)

ps. ik heb niet heel het forum doorgelezen
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 08:39
Muzzle
Muzzle is offline
RedFiredSoul:

Ik heb respect voor je levensstijl . Geweldig als je je ergens zo voor inzet, daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben! Ik doe ook veel aan spieren en conditie (maar ik vind de bodybuilders look persoonlijk niet zo mooi) en ik ben nu al een half jaar bezig met mijn bovenlijf en buikspieren. Je ziet vooral bij armen en borst zeker resultaat, maar ik krijg mijn buikspieren nog niet zoals ik het wil.

Dus respect voor jou hoe makkelijk je dat doet .
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 09:13
RedFiredSoul
RedFiredSoul is offline
Bedankt das fijn om te horen . Je krijgt inderdaad bij arm en borstspieren het meest resultaat. Maar de meest snel groeiende spieren zijn je traps (je nekspieren). Nog veel geluk met je training. Onthoud wel ik zou je buikspieren maar 1 keer per week trainen en heel intensief daarmee heb je de meeste resultaten.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten