Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Adolf Hitler is iemand geweest die bewust (om een schuldige aan te wijzen voor de problemen van Duitsland) miljoenen mensen heeft uitgemoord. Stalin heeft ook een hoop mensen laten vermoorden, maar dat was alleen om zijn eigen machtspositie te bewaren. Als we Stalin gaan verbieden, wat dan te doen met Saddam Hoessein, Osama bin Laden, Fidel Castro, Kim Yil Sung (ofzo) en George Bush?
|
Persoonlijk ben ik altijd tegen het in openbaar mensen proberen te overtuigen van bepaalde denkbeelden. Dat je erover discussieert, ja, oke, prima, leuk zelfs. Maar soms gebeurt het dat men anderen probeert te overtuigen van het gelijk van een persoon als Hitler of Stalin die in mijn ogen allebei even erg waren in het verspreiden van terreur en het vermoorden van mensen, waarbij het verschil is dat Hitler het ook buiten zijn eigen grenzen flikte en Stalin wat minder.
Als het daarop neer komt, dat men het gelijk van zo iemand probeert te overtuigen, dan ben ik zeer zeker voor een waarschuwing met een lesje geschiedenis. En of dat bij deze persoon zo is twijfel ik aan.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het belachelijk en hypocriet dat de ene die miljoenen vermoord, omdat ze hem niet aanstaan, verboden wordt, terwijl de ander, die ook mensen vermoord, omdat ze hem niet aanstaan, niet verboden wordt, alleen maar omdat het wat minder slachtoffers waren. Laat ik eens gaan vertellen ergens over de goede kanten van de Rode Khmer en alle goede daden die Fidel gedaan heeft en Bin Laden. Maar ik zwijg over Hitler, hij is immers wel slecht en over hem mag je niets in je sig zetten, niets positiefs tenminste. |
![]() |
|
Ik denk dat het eraan ligt wat je aanhaalt van de persoon. Denk niet dat veel mensen er moeite mee zullen hebben als men gaat praten over de manier waarop Hitler mensen aan een baan hadden geholpen (wegenbouw), of iets dergelijks.
Maar wel als zijn rassentheorie gepropageert en verheerlijkt wordt - nog niet eens zozeer als je die zou bediscussieren. Als je Stalin gaat verheerlijken om zijn Goelag Archipel en de overige manieren waarop hij afrekende met mensen die t niet met m eens waren, dan heb je net zo goed een steekje los imo als wanneer je een jood voor rat uitmaakt. Dus m.a.w.: ligt r maar aan hoe en dan met name wat je over die persoon zegt/schrijft.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
bij het verbieden van avatars wordt rekening gehouden met de reactie die een kop oproept bij de mensen. Hoe je het ook wendt of keert: iemand met een hitler-avatar zal veel meer mensen over zich heen krijgen dan iemand met een stalin-avatar, al was hert maar omdat een meerderheid van de schoilieren niet eens weet hoe stalin er uitziet (al zou ik het persoonlijk neit erg vinden als die tweede ook verboden werd). Dat is iderdaad een zeer objectieve regel en daar zijn we ons ook van bewust.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Angellena: Dat na 'in principe' is onzin, ik gaf nog wel zo'n mooie verklaring dat het om zijn manier-van-speechen gaat. Anders zeg je met een Stalin avatar ook 'in principe aan dat je zijn denkbeelden (+moorden, want dat paste bij zijn denkbeelden) steunt'. Dus zou dat ook, zonder dat er verder gepropageerd wordt, verboden moeten worden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
1) ik vind het niet psychologisch interessant dat iemand na afgewezen te zijn voor een of andere opleiding, totaal flipt en vervolgens voor alle vervelende dingen in zijn leven een bepaald ras de schuld geeft. bij die man was gewoon iets in de hersenen mis, de zoveelste oninteressante gek.
2) hitler stond stijf van de dope bij zijn speeches, dan kan iedereen wel blčren zonder remmingen. wat interessanter is, is dat bij het duitse volk zijn onzin er zonder problemen inging. maargoed, zij 'hatten es nicht gewußt'. Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 22:12. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Dat er iets mis was in zijn hersenen kan juist interessant zijn (voor de psychologie). Tevens vind ik je speculaties over hoe en wat Hitler in elkaar zat, een beetje te op-lucht-gebaseerd. edit: tijd om te douchen |
Advertentie |
|
![]() |
|
Waarom mag je niet gewoon je eigen avatar uitkiezen, zolang je de regels niet overtreedt (dus no 18+, rotten enz.)...
En als iemand een top-slager als avatar neemt, dan weet je ook meteen met wat voor persoon en hoe laag de niveau waarmee je te maken hebt. Daar zijn we wel oud genoeg voor, denk ik.
||
![]() |
Citaat:
als je met slimme tactiek bedoelt een land uitzoeken waar de inwoners dom genoeg zijn om door iemand zonder middelbare-schooldiploma tot een genocide bewogen te worden en bovendien verder puur teren op terreur (wow, wat intelligent ![]() dat er iets mis was in zijn hersenen is totaal niet (meer) psychologisch of neurologisch interessant, aangezien zijn hersenen allang weggerot zijn, waardoor je er totaal geen onderzoek meer naar kunt doen en slechts erover kunt doen wat je mij schijnt te verwijten, namelijk speculeren. Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 22:32. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Een avartar van volkert van der G mag toch ook niet.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En jij zegt dat hij geen moordenaar is ![]() Jullie snapen zeker wel waar ik opuit wil ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een avatar van Hitler moet kunnen, van Stalin ook, van Mao ook etc. etc. Ook nazi's mogen hun held vereren. |
![]() |
||
Citaat:
Of we daarop aan het wachten zijn? ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() en jullie moeten ook niet achter me rug lullen ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik ben het eens met Tampert: Je moet niet kijken naar het aantal doden of andere slachtoffers, maar kijken welke reacties het gebruiken van een avatar van die persoon losmaakt. Objectief gekeken naar het aantal doden enz is Stalin meer dan te vergelijken met Hitler.
||
Citaat:
Helaas is de arbeidsbewustheid niet zo sterk in Nederland ![]() |
![]() |
|
Het bewind van Stalin had anders weinig met communisme te maken. Doe dan een avatar van Trotski. Een avatar van de hamer en sikkel die het communisme als ideologie zien vind ik kunnen, dat roept niet direct haatgevoelens op. Een hakenkruis of de kop van Hitler wel.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |