Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2004, 18:28
ekki
ekki is offline
Ik vraag me af of anderen dit ook hebben:

Als ik microsoft word of een ander programma van microsoft office start, dan duurt het echt retelang voor het helemaal is gestart. Als ik de datum op gisteren zet (7 januari 2004), gaat het wel snel.

Is dat bij jullie ook zo eigenlijk? Wie wil testen?

Ohja: win2k met office2k.
Oud 08-01-2004, 18:34
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
xp met o2k3. WFM.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:35
Verwijderd
Office 2000 start eigenlijk altijd rap (minder dan 3 sec) op een enigzins moderne PC :/

Dan maakt het datum ook niet zoveel uit hoor
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 18:45
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
ekki schreef op 08-01-2004 @ 19:28:
Ik vraag me af of anderen dit ook hebben:

Als ik microsoft word of een ander programma van microsoft office start, dan duurt het echt retelang voor het helemaal is gestart. Als ik de datum op gisteren zet (7 januari 2004), gaat het wel snel.

Is dat bij jullie ook zo eigenlijk? Wie wil testen?

Ohja: win2k met office2k.
sorry ekki, heb geen off2k
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 19:01
ekki
ekki is offline
Citaat:
******** schreef op 08-01-2004 @ 19:35:
Office 2000 start eigenlijk altijd rap (minder dan 3 sec) op een enigzins moderne PC :/

Dan maakt het datum ook niet zoveel uit hoor
Dat dacht ik ook, maar het is toch wel heel raar dat het trager is vandaag, maar als je hem op gisteren zet niet.

Nouja, een klant van m'n vriend ontdekte dat en wij hebben hetzelfde probleem, lijkt het. Maar ik geloof er niet zo in eigenlijk, volgens mij is het gewoon toeval.
Oud 08-01-2004, 19:04
Atje85
Atje85 is offline
Huh, Word bijv. opent zelfs op een p300 binnen 2 seconden, dus denk eerder dat t aan je PC ligt, ipv aan Word

Heb zelf Office 2000 en XP(2 PCs heb ik t dan over) en ze openen gewoon even snel.
Deze PC amd2000, zie ik dat schermpje met logo bij t openen nauwelijks..
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 19:15
ekki
ekki is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 08-01-2004 @ 20:04:
Huh, Word bijv. opent zelfs op een p300 binnen 2 seconden, dus denk eerder dat t aan je PC ligt, ipv aan Word

Heb zelf Office 2000 en XP(2 PCs heb ik t dan over) en ze openen gewoon even snel.
Deze PC amd2000, zie ik dat schermpje met logo bij t openen nauwelijks..
Ik geloof er ook niet zo in, maar het was echt heeeeeeeeeel traag net, echt vaag. Meestal start het zo, maar nu niet echt meer. Maar volgens mij is het gewoon toeval ofzo, ik vat er geen drol van in ieder geval.

Getest: Nieuwe boot, computer op 7 januari, office start direct. Daarna nieuwe boot, computer op 8 januari, office start zo traag als dikke stront of mogelijk nog trager.

En allebei gewacht tot de pc uitgerateld was.

Ook getest: nieuwe boot, computer op 7 januari, office start direct. Daarna computer op 8 januari (zonder nieuwe boot, word zou dus snel moeten starten enzo), office start weer heel traag.

vaaaaaaaaaaaaaaag.
Oud 08-01-2004, 22:57
ekki
ekki is offline
Ok, ik heb even een screenshotje gemaakt van taakbeheer (ofzoiets), om aan te geven hoe lang het opstarten duurt.

Het blauwe rondje geeft aan waar ik word gestart heb.

Het eerste screenshot heb ik word gestart met de datum op 8 januari 2004 en op het tweede screenshot heb ik word gestart met de datum op 7 januari 2004. Direct toen word op m'n scherm klaarstond om te gaan tikken heb ik een screenshot gemaakt.

Dit even om het tijdsverschil met opstarten te laten zien.

Overigens heb ik het eerste screenshot als eerste gemaakt en het tweede als tweede, maar daarna heb ik de datum weer op vandaag gezet en toen was het nog steeds traag. Het is dus niet zo dat word in de cache zit de tweede keer ofzo.

Nu dus de screenshots:

Oud 08-01-2004, 22:58
ekki
ekki is offline
Dit blijft hetzelfde, ook al doe ik het 100 keer achter elkaar, op 7 januari blijft ie snel en op 8 januari blijft ie traag...
Oud 08-01-2004, 23:13
ekki
ekki is offline
Ondertussen is het 9 januari.

Hij is even traag als op 8 januari.
Maarrrrr als ik nu de datum op 8 januari zet, is ie weer snel...

AAAAAAAAAAH

Ik ben dus niet de enige die dit heeft, een klant van m'n vriend heeft hetzelfde. Die heeft het namelijk ontdekt.

Ik snap er geen drol van, dit zou toch niet moeten kunnen ofzo?
Oud 08-01-2004, 23:15
Screaming Slave
en als je hem een dag vooruit zet?
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 23:27
ekki
ekki is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 09-01-2004 @ 00:15:
en als je hem een dag vooruit zet?
Dag vooruit helpt ook niet.

Problem solved overigens!!! Hele rare bug vind ik, maar goed. Het lag in ieder geval aan norton antivirus. 'Enable Office Plug-in' uit, en voilà.

Hoe kan dit ooit van z'n leven???? VAAAAAAAAG.

Maar goed, bedankt voor jullie hulp in ieder geval .

Ps iemand die dit kan verklaren? Dat ie trager wordt van antivirus-software snap ik ook wel, maar dit specifieke probleem, heeft iemand daar een verklaring voor?

Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 23:34.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 23:32
ekki
ekki is offline
Klant ook weer tevreden .
Oud 09-01-2004, 08:35
Manuzhai
Manuzhai is offline
Ligt het misschien hieraan?
Oud 09-01-2004, 09:46
ekki
ekki is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 09-01-2004 @ 09:35:
Ligt het misschien hieraan?
Denk het niet eigenlijk.
Oud 09-01-2004, 10:03
Screaming Slave
ik denk van wel.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 12:21
bam
bam is offline
Citaat:
ekki schreef op 09-01-2004 @ 10:46:
Denk het niet eigenlijk.
wellus

http://www.neowin.net/comments.php?id=16456

daar staat het in normaal engels
Oud 09-01-2004, 14:29
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 09-01-2004 @ 11:03:
ik denk van wel.
Denk het ook. Zie ook dit draadje op GoT.
Oud 09-01-2004, 15:38
ekki
ekki is offline
Ok, het zal inderdaad dat zijn .

Bedankt voor de links, sorry dat ik het zelf niet geloofde, maar ik begreep het stukkie gewoon niet.

Betekent het eigenlijk dat het nu is opgelost ofzoiets? Want ik lees namelijk dit:
This has effectively DOS'ed that site, and Verisign has now updated the DNS record for that address to include several non-routable addresses, reducing the load on their servers.
Oud 09-01-2004, 16:29
Puta
Puta is offline
shit ik heb het zelfde probleem
Oud 09-01-2004, 16:53
Puta
Puta is offline
Citaat:
Ronnie_T schreef op 09 januari 2004 @ 02:00[/b]

oplossingen zouden zijn:
- Zet de Office-plugin uit in Norton Antivirus
- (Workaround) zet het vinkje uit bij "Check for publisher's certificate revocation" onder de geavanceerde internet-opties. Hierna zal Explorer niet meer moeten hangen.
- Wat ook helpt is de datum een aantal dagen terug te zetten
Oud 09-01-2004, 18:27
ekki
ekki is offline
Citaat:
Put@ schreef op 09-01-2004 @ 17:53:
- Wat ook helpt is de datum een aantal dagen terug te zetten
dûh.

maareh.. hetzelfde probleem? het zou nu wel opgelost moeten zijn, hoor...
Oud 09-01-2004, 18:29
Puta
Puta is offline
Citaat:
ekki schreef op 09-01-2004 @ 19:27:
dûh.

maareh.. hetzelfde probleem? het zou nu wel opgelost moeten zijn, hoor...
sorry had
Oud 09-01-2004, 18:32
ekki
ekki is offline
Citaat:
Put@ schreef op 09-01-2004 @ 19:29:
sorry had
ok . gelukkig maar.
Oud 09-01-2004, 18:38
dystopia
dystopia is offline
http://slashdot.org/articles/04/01/0...tid=172&tid=95

.......

staan een boel interessante posts in. O.a. die van Dengue. Herinner je je nog die geweldige site finder? Je weet wel, dat je een internet address in typt dat niet bestaat en vervolgens uit komt op een site die jou helpt met zoeken? Je weet wel, die feature waar je altijd al over gedroomt hebt? Je wildste verlangens?! Chaos op het net, inbreuk op privacy. Zelfde eikel-bedrijf dat aan "beveiliging" doet.
Reageren

Regels voor berichten