Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik eet al een jaar of 11 geen vlees meer.
Melkproducten en suiker heb ik een paar jaar niet gebruikt. Melkproducten gebruik nu zo nu en dan (yoghurt bv.), suiker alleen bij bv. een verjaardag, dat ik dan heel af en toe wel een stukje taart eet. Melk schijnt niet super goed te zijn voor jongeren en volwassenen. Elk zoogdier wordt idd met melk grootgebracht, maar een mens van boven die ??? (iig die van onze leeftijd) kun je als 'groot' beschouwen. Maar als je het mate gebruikt zal het niet zoveel kwaad kunnen, denk ik. De toegevoegde suikers zijn ook niet goed voor een mens...ik kan nu ff niks vinden op internet, als ik nog iets vind, dan post ik het wel. Dat iets plantaardig is, zegt niet altijd meteen dat het ook goed is. Hasj en paddo's zijn ook plantaardig (is wel iets anders natuurlijk, maar 't gaat om het idee). |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik neem btw aan dat de tweede keer voordelen nadelen moet zijn? [edit]Eén keer niet teveel in de zin.[/edit] Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 17:18. |
![]() |
|||
Citaat:
Zijn redevoering is niet goed. Zijn basis is namelijk dat iets slecht voor je is. Een gematigde hoeveelheid is niet slecht voor je, dus hij heeft geen goede basis om te stoppen, dus de opzet is 'onzin'. Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het idee is alleen niet per se onzin, vind ik iig. |
![]() |
||
Citaat:
"Omdat er mensen zijn die teveel sporten en daardoor hun lichaam verneuken, lijkt het me leuk om een project te beginnen waar we allemaal stoppen met sporten"....goede analogie, die ook nergens op slaat. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik neem ook geen producten met melk omdat ik daar niet zo goed tegenkan. Het is idd niet echt gezond om veel koemelk te drinken: die melk ik bedoeld voor lammetjes en die groeien 7 keer zo snel als mensen, het is dus veel te sterk voor de mens.
Maar ook geen vlees en suiker meer? Dit is toch allebei redelijk natuurlijk om te eten, en trouwens, ik zou zo'n 'dieet' toch noooit volhouden ![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat er in melk zit dat NIET goed voor ons is... Het is geen pure koemelk wat je drinkt, want dat is volgens mij ook gewoon ontzettend ranzig
![]() ![]() Als je gewoon goed, en gevarieerd eet, wat is dan de reden om zoveel helemaal te laten staan. Ik vind het persoonlijk ook een beetje raar om allerlei voedingssuplementen te moeten gaan slikken omdat je in je dagelijkse voeding zoveel vitamines mist als je veganist bent. Als je die vitamines ook gewoon via je voeding naar binnen kan krijgen, wat is daar dan mis mee? Als je de bio-industrie zielig vind voor de beestjes: OK, vooruit ik heb er begrip voor. Ik vind alleen niet dat je een campagne moet gaan starten om mensen zo ver te krijgen dat ze veganist worden "omdat te veel van bepaalde dingen niet goed is". Teveel alcohol is niet goed, gematigd alcoholgebruik (1 à 2 glazen per dag) is WEL gezond. En dat is meermaals bewezen, en ik las vandaag in de krant dat het niet alleen voor ouderen geldt, maar ook voor jongeren. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je het verspreid, en je niet in het weekend helemaal bezopen zuipt "omdat het gezond is". En nogmaals, het is ook bewezen dat het beste dieet voor mensen gewoon het holbewoner dieet is. Vlees, vruchten en noten... |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Koemelk is trouwens helemaal niet zo gezond als iedereen denkt, beter is het om sojamelk te drinken (100 % plantaardig met toegevoegde calcium). Ik zal even dat onderzoek opzoeken... [edit] Voor het gemak quote ik even een andere veganist: Citaat:
En nóg een bron: http://utopia.knoware.nl/users/wwits...len/melk1.html (met dank aan TechXP (damn, waar blijft die gast?! ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 20:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Sojamelk, weet jij wel wat ze allemaal met die soja doen ![]() Alles in mate lijkt me het beste ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2. Zou je dat toe willen lichten? |
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Echter is het melk drinken bij de mens er zeer ingegroeid en daarom is dacht iets van 3-5% van de Nederlandse bevolking die nog zeer slecht tegen melk kunnen. Echter kampen denk genoeg mensen met problemen met huid of ernstige slijmvorming. Ten gevolge van het vele melkproducten. Ik ken diverse verhalen van mensen die darmklachten hadden e.d. en die maar stopten met melk en daarna geen klachten meer hadden. Citaat:
De kalfjes die maar dood gaan voor die 'melkproductie' is groot en ook nog een reden om niet melk te drinken. De nadelen van melk zijn zoals op de link hierboven. En verder kan je nog een heleboel vinden op: http://www.notmilk.com/ en http://www.dumpdairy.com/index2.html Citaat:
Dan moet je eens weten hoeveel vitamines en mineralen er aan je eten worden toegevoegd. Zelfs aan het eten van de koeien worden stoffen toegevoegd. Dus misschien kan je juist stellen dat veganisten juist gezond eten, omdat ze juist vooral dingen eten waar niet echt veel aan toegevoegd word. De producten die ik eet zijn veelal biologisch en daar zitten niet echt vitaminen en mineralen aan toegevoegd, omdat er in die producten nog veel stoffen zitten. NIet echt nodig om wat toe te voegen. Daarnaast moet je bedenken dat in biologische groenten 25%-50% meer voedingsstoffen zitten dan in de 'gewone' groenten. Citaat:
Citaat:
Veganisme voelt iig goed!
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Soja word vooral geproduceerd in armere landen van deze wereld. Omdat met soja veel geld te verdienen valt proberen deze landen daar veel van te produceren. Het gevolg daarvan is dat er voor de verbouwing van soja grote stukken oerwoud worden gekapt om er sojavelden aan te kunnen leggen. Verder put soja de grond heel erg uit, waardoor er verwoestijning van de grond optreed. Verder probeert man natuurlijk de grond zolang mogelijk goed te houden door er veelmest overheen te gooien, wat natuurlijk ook niet bepaald goed is voor de grond. Ook voor de lokale bevolking schijnt deze verbouwing een ramp te zijn, omdat er zoveel ruimte aan de soja teelt word besteed zorgt dit ervoor dat er te weinig grond word gebruikt om voeding voor de bevolking te verbouwen. Verder worden deze mensen ook nog eens uitgebuit. Verder meende ik me te herrineren dat ze er de meest smerige pesticiden overheen gooiden. ![]() |
![]() |
|
ik ben wel vegetarier(vanwege gezondheid en wereldvoedselprobleem maar nie vanwege de diertjes in de eerste plaats ofzow), maar veganist zie ik mezelf nog niet zo snel worden. Tis niet zo gezond indd, vlees zoiezo niet (biologisch gaat al wel zeker de goede richting in) maar tja, suiker kan ik nie van afblijven en ik moet al aankomen eig
![]() ![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
En ergens op het forum (L&G?) zei iemand geloof ik dat in de vleesvervangers tegenwoordig ook wel eens B12 zit. (http://forum.scholieren.com/showthre...&highlight=b12) Citaat:
Enkele andere bronnen: http://cgi.milieucentraal.nl/buildfr...vervangers.htm http://home.hetnet.nl/~hindrikdejong/foliumenb12.htm http://www.vivera.com/gezondheid_vegenzwanger.htm En ik vermoed ook de verpakking van bepaalde vleesvervangers. ![]() Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 12:04. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het 4de argument gaat niet over het lichaam, maar over de economie...hmm wahtever, bullshit argument droeg ik niet aan als pro-melkdrinker. |
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Nee, dat is natuurlijk ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nou weet ik nog steeds niet wat '(te)veel' is... Citaat:
In principe zouden mensen uit West-Europa lactose dus moeten kunnen verteren, volgens die site dan iig. 't ligt er maar net aan op welke site je zit wat er gezegd wordt. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() (Daar komt het iig min of meer op neer.) Mensen kunnen overal ziek van worden, maar dat verschilt per persoon. Bij melk(producten) schijnt dat toch anders te liggen. Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
2 glazen (en 6 glazen ook nog niet) is in verhouding niks vergeleken met jouw 10 kilo groente. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 13:19. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ben je de afgelopen dagen met je verkeerde been uit bed gestapt oid? |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
De kalfjes worden vaak naar de slacht gebracht of worden melkkoe, etc. Citaat:
![]() In de natuurwinkel heb je 'mayachocola'. Zeer lekker. Vooral diegene met stukjes sinasappel erin. Jammie! ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Met dat brood dat zal wel gluten zijn. Iets waar mensen allergisch voor zijn. Gelukkig hebben we glutenvrij brood ![]() En daarnaast is melk drinken iets wat komt uit het onnatuurlijke gedrag van mensen. Namelijk het melk drinken van een ander dier. Zijn wij niet het enige dier dat dat ook doet? En dan nog op bepaalde leeftijden ...
|
![]() |
|
|