Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2004, 13:43
druiveke
druiveke is offline
waar bestaat er nog een site waar jej je kan inloggen en dan deze gegevens per dag bij houd?
ook zoiets als het 40 punten dieet maar overzichtelijker

ik heb et enkele maanden geleden gezien maar ben de naam en lonk kwijt
misschien weet iemand het???
Oud 08-01-2004, 13:45
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 07-01-2004 @ 20:56:
Weet je wat mijn probleem is ? (nee, lekker boeiend ook..)
Na school. Wij hebben al grote pauze van 12 tot half 1 dus ik heb om 3/4 uur echt honger, en weet dan niet wat ik moet eten. Een appel vult niet bij mij, en twee boterhammen ook al bijna niet

en ik eet uit verveling
Ik heb precies hetzelfde. Ik eet daarom ook altijd wat zo rond drie uur half vier want anders ga ik lopen snoepen. Ik eet dan vaak een of twee boterhammen, een mueslibol, cup a soup (helder of gewoon), ontbijtkoek, mueslireep. Net waar ik zin in heb. Het helpt bij mij ook als ik tussen de middag (om kwart voor een) wat meer eet maar daar heb ik bijna geen tijd voor maar als ik thuis ben eet ik dan vaak cup a soup en dat vult wel goed.
Oud 08-01-2004, 13:50
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 08-01-2004 @ 14:45:
Ik heb precies hetzelfde. Ik eet daarom ook altijd wat zo rond drie uur half vier want anders ga ik lopen snoepen. Ik eet dan vaak een of twee boterhammen, een mueslibol, cup a soup (helder of gewoon), ontbijtkoek, mueslireep. Net waar ik zin in heb. Het helpt bij mij ook als ik tussen de middag (om kwart voor een) wat meer eet maar daar heb ik bijna geen tijd voor maar als ik thuis ben eet ik dan vaak cup a soup en dat vult wel goed.
Ja ik wou nou net cup a soup nemen maar mn broer heeft het ingepikt, hij is ziek

Heb nu maar een tosti gemaakt hoor, jammer dan.
Oud 08-01-2004, 14:54
sublime
sublime is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 08-01-2004 @ 15:30:
Op www.40punten.nl kun je het dus bijhouden, op www.overgewicht.nl ook, en op www.becel.nl ook. Van overgewicht.nl weet ik niet precies hoe het werkt, bij becel.nl zie je hoeveel calorieën je hebt gegeten, of je teveel vet binnen hebt gehad en of je teveel/ te weinig van bepaalde voedingsstoffen binnen hebt gekregen.
wist helemaal niet dat zoiets bestond heb me net ingeschreven bij becel.nl..

verder gaat t wel goed met lijnen. afgelopen zaterdag weer (eens) met goede moed begonnen, als goed voornemen voor 2004 natuurlijk en tot nu toe gaat t wel goed. alleen dinsdagavond patat gegeten :$ maar verder heb ik nog geen extreme lekkere trek aanvallen gehad, dus dat geeft hoop

misschien gaat t dit keer wel echt lukken
Oud 08-01-2004, 14:56
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 08-01-2004 @ 15:54:
heb me net ingeschreven bij becel.nl..
Waar kan je je daar inschrijven dan?

*is kippig*
Oud 08-01-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
bloempjuh schreef op 08-01-2004 @ 15:59:
Je moet in dat schemaatje links naar voedingsmeter gaan, dan kun je je inschrijven en bijhouden wat je eet enzo
Ik geloof dat ik het gevonden heb.
Oud 08-01-2004, 15:08
sublime
sublime is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 08-01-2004 @ 16:04:
Ik vind 40punten fijner omdat er wat meer dingen opstaan, verschillende soorten groentes en ook gerechten als moussaka enzo. Becel heeft weer uitegbreider advies

ik gebruik zelf om af te vallen het weight watchers systeem, daarvan hebben we thuis ook boekjes enzo, maar dat gaat echt om de hoeveelheid punten die iets bevat, dan weet je nog niet hoeveel vetten enzo > bij becel geven ze dat ook aan, dus dat vind ik wel fijn. en dat uigebreide advies is ook handig

kmaak er dus maar een combinatie van

@Leonoor; heb je het ind gevonden? zo niet, ik heb gewoon een x die voedingsmeter ingevuld en toen kon je gelijk door om je in te schrijven
Oud 08-01-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 08-01-2004 @ 16:08:
@Leonoor; heb je het ind gevonden? zo niet, ik heb gewoon een x die voedingsmeter ingevuld en toen kon je gelijk door om je in te schrijven
Ik heb het idd gevonden. Die voedingsmeter heb ik al zo vaak ingevuld, maar ik had het verder nog nooit gezien.

Door dat in te vullen kom ik tot de conclusie dat ik te weinig kcal binnen krijg en een normaal vetpercentage en toch aankom, toch raar. (Gister wel ietsje teveel verzadigd vet, maar ik had dan ook behoorlijk veel vette troep op, maar toch 'zeggen' ze dan "Uw voeding is niet erg calorierijk.".)
Oud 08-01-2004, 15:29
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik denk dat ik ook maar dat 40-punten dieet ga proberen.
Wil in een maand 5 kilo kwijtraken - zodat ik 58 kilo weeg -. Dat moet volgensmij wel lukken met dat dieet en sporten (spinning en nog iets anders denk ik).

- hopen maar dat er van mijn plannen nu wel wat terechtkomt -
Oud 08-01-2004, 15:46
sublime
sublime is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-01-2004 @ 16:13:
Ik heb het idd gevonden. Die voedingsmeter heb ik al zo vaak ingevuld, maar ik had het verder nog nooit gezien.

Door dat in te vullen kom ik tot de conclusie dat ik te weinig kcal binnen krijg en een normaal vetpercentage en toch aankom, toch raar. (Gister wel ietsje teveel verzadigd vet, maar ik had dan ook behoorlijk veel vette troep op, maar toch 'zeggen' ze dan "Uw voeding is niet erg calorierijk.".)
had ik ook hoor.. tenminste, bij mij zeiden ze ook dat ik erg weinig kcal binnenkreeg en dat ik - als ik bezig was met op gewicht te blijven of af te vallen - moest letten op gevarieerd eten enzo.. ik had ook iets te veel verzadigd vet, maar zeiden ze alleen over dat ik daar nog even op moest letten. > ik weet trouwens nog niet of ik er wel of niet van af ga vallen, want eet nog niet zo lang op deze manier
Oud 08-01-2004, 15:49
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef op 08-01-2004 @ 16:46:
had ik ook hoor.. tenminste, bij mij zeiden ze ook dat ik erg weinig kcal binnenkreeg en dat ik - als ik bezig was met op gewicht te blijven of af te vallen - moest letten op gevarieerd eten enzo.. ik had ook iets te veel verzadigd vet, maar zeiden ze alleen over dat ik daar nog even op moest letten. > ik weet trouwens nog niet of ik er wel of niet van af ga vallen, want eet nog niet zo lang op deze manier
Meestal eet ik te weinig vet of precies goed, alleen gister dus iets teveel (ook niet zo raar met veel patat, handje chips, een stroopwafel en wat slagroom ). Ach, we zien het wel.
Oud 08-01-2004, 15:54
Hooligirl
Hooligirl is offline
7 jan: 38,5 = 959 Kcal
8 jan:47,1 = 1177 Kcal (ik eet pizza vandaag )
9 jan: 41,1 = 1027 Kcal (heb alvast gepland wak morge eet)

Mja tis goed te doen hoor
Oud 08-01-2004, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Hooligirl schreef op 08-01-2004 @ 16:54:
Toch blijf ik er bij dat het ongezond is.
Oud 08-01-2004, 17:23
runningwild
runningwild is offline
Ik eet iedere dag zo, het zou nu raar zijn omdat ik wil afvallen meer te gaan eten zeg maar.
MAar over die pita, wat mijn moeder maakt zit geraspte aardappel en gehakt in dus dat lijkt mij wel degelijk een warme maaltijd.
Oud 09-01-2004, 07:36
Verwijderd
Citaat:
Kaya schreef op 08-01-2004 @ 18:23:
Ik eet iedere dag zo, het zou nu raar zijn omdat ik wil afvallen meer te gaan eten zeg maar.
Nogmaals, behalve hoeveel je eet, maakt het ook uit wat je eet. En dat is onder andere te weinig fruit, te weinig groente, te weinig melk/melkproducten en je drinkt te weinig. (En 't blijft ook gewoon erg weinig, wat je eet.) Wat je er mee doet moet je zelf weten, ik zeg het alleen maar.
Oud 09-01-2004, 07:57
sublime
sublime is offline
ha! goed bezig net terug uit het zwembad; 42 baantjes gezwommen
Oud 09-01-2004, 09:29
Gothic
Gothic is offline
Dat 40 punten dieeet is onmogelijk als je gezond eet ...

Je moet 6-8 boterhammen eten, als je daar wat op doet zit je er al bijna overheen.

Je moet 4 aardappels eten...

Dan nog groente, vlees, drinken ed... dit kan niet anders dan ongezond zijn
Oud 09-01-2004, 09:37
**Lololo**
**Lololo** is offline
6 tot 8 boterhammen?
Ik eet tussen de middag 2, soms 3 en dan zit ik al erg vol. Ik eet 's ochtends wel muesli ipv brood, dus misschien dat dat scheelt..
Oud 09-01-2004, 11:48
stout!
stout! is offline
Heb mezelf er eindelijk toe kunnen zetten om te beginnen, afgelopen maandag. Ben nu dus bijna 5 dagen bezig en ik moet zeggen dat het heel aardig gaat.
Maandag en dinsdag perfect, niet teveel gegeten (ook niet te weinig trouwens, ik moet wel genoeg eten anders hou ik het niet vol), na het avondeten niets meer en maandag op de kroeg alleen maar cola light gedronken. Woensdag ook niet de mist ingegaan, alleen 's avonds 4 wodka-cola light (ja zelfs dat light) gedronken, maar die had ik al ingepland. 1 avondje in de week mag ik best alcohol drinken. Gisteren voelde ik me niet zo lekker en heb ik een beetje bij een vriend op de bank gehangen.
Heb toen 's ochtends een bruin broodje met kaas en een broodje met komkommer en tomaatjes gegeten, verse jus gedronken... bij hem 1 koekje, wat chips en een glas fanta (maar: 1 koekje! Ik merk echt dat als ik eenmaal een tijdje bezig ben ik me echt véél beter kan beheersen, kwestie van gewenning). 's avonds gewoon gegeten en toen ben ik om half 9 al in slaap gevallen dus 's avonds ook geen honger meer gehad. Dat vind ik het moeilijkste; 's avonds of 's nachts als je echt heel erg zin hebt in iets lekkers. Gelukkig heb ik nooit slechte dingen in huis want anders zou ik me veel vaker vergrijpen.
Heb ook een hele grote theekop van mijn tante gekregen een tijdje geleden (ong 0,5 liter) en die drink ik ongeveer 3 keer per dag leeg (kruiden- of groene thee) verder drink ik grapefruitsap en af en toe water. Jammer is wel dat hier in Maastricht het water uit de kraan niet zo lekker is omdat er veel meer kalk in zit.
Vandaag tot nu toe goed bezig; zo'n grote kop thee gedronken en drie harde broodjes (één droog, één met (halva)jam en één met tonijnsandwichspread) gegeten. Voor straks heb ik nog een broodje, snackkomkommers en appels gekocht.
Het kost me al minder moeite, vind het eigenlijk ook wel heel lekker om weer een beetje gezond te eten. Ik weet niet hoeveel ik al ben afgevallen want heb me nog niet gewogen, maar voel me al beter en slanker.

Ik moet straks helpen op een borrel; hapjes bereiden en rondbrengen. Dat kan nog wel een probleem worden want het duurt tot 9 uur en van hapjes ga ik snel te veel eten als ik trek heb. Maar we zullen zien, ik probeer gewoon vol te houden. Ik ga over iets meer dan een week weer naar mijn ouders, dan zal ik wel weer eens op de weegschaal gaan staan. Ben benieuwd hoeveel ik weeg als ik het tot dan volhou. En dat ga ik sowieso doen!

Succes allemaal!
Oud 09-01-2004, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-01-2004 @ 10:29:
Dat 40 punten dieeet is onmogelijk als je gezond eet ...
Dat was ook mijn 'conclusie'.
Oud 09-01-2004, 11:56
sublime
sublime is offline
Citaat:
stout! schreef op 09-01-2004 @ 12:48:

Ik moet straks helpen op een borrel; hapjes bereiden en rondbrengen. Dat kan nog wel een probleem worden want het duurt tot 9 uur en van hapjes ga ik snel te veel eten als ik trek heb. Maar we zullen zien, ik probeer gewoon vol te houden. Ik ga over iets meer dan een week weer naar mijn ouders, dan zal ik wel weer eens op de weegschaal gaan staan. Ben benieuwd hoeveel ik weeg als ik het tot dan volhou. En dat ga ik sowieso doen!

Succes allemaal!
is het anders geen optie om nu tussen de middag warm te eten en dan brood mee te nemen zodat je bij die borrel gewoon brood kunt eten als je honger krijgt??
Oud 09-01-2004, 12:01
stout!
stout! is offline
Citaat:
sublime schreef op 09-01-2004 @ 12:56:
is het anders geen optie om nu tussen de middag warm te eten en dan brood mee te nemen zodat je bij die borrel gewoon brood kunt eten als je honger krijgt??
Dat is inderdaad best een goed idee ja, was ik zelf helemaal niet op gekomen! Eens even kijken of ik dat nog kan regelen. Bedankt voor de tip iig.
Oud 09-01-2004, 12:08
Verwijderd

Deze komt van http://www.vivera.com , op veel andere sites, in boeken, enz. staan soortgelijke tabellen, ze komen allemaal ongeveer op hetzelfde neer.
Oud 09-01-2004, 12:17
Verwijderd
Vandaag is bij mij btw weer de eerste dag dat het echt goed gaat. Ik heb weer eens een hongerhongerhongerperiode, wat inhoud dat ik continu honger heb en dus eigenlijk ook de hele dag door kan eten. Ik let wel op wat ik eet, dat is het probleem niet, maar het honger hebben is niet fijn en je eet dan toch (veel?) meer dan je anders zou doen. Op dit moment heb ik yoghurtontbijt, drie beschuitjes (met suikervrije jam), 500g meloensalade, paar glazen water, wat sap en twee bekers thee (met honing) op. Zometeen maar eens een boterham (of twee ). Moet ook wel goed gaan, ik moet komende woensdag m'n trouwjurk passen, zodat ie op maat gemaakt kan worden en als ik ga trouwen dan wil ik ook wat minder wegen dan nu, dus moet ik woensdag iig geen buikje hebben.

't zijn twee boterhammen met eiersalade geworden en ze waren lekker.

Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 12:28.
Oud 09-01-2004, 14:09
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Hooligirl schreef op 08-01-2004 @ 16:54:
7 jan: 38,5 = 959 Kcal
8 jan:47,1 = 1177 Kcal (ik eet pizza vandaag )
9 jan: 41,1 = 1027 Kcal (heb alvast gepland wak morge eet)

Maar een pizza is al 30 punten Wat heb je dan de rest van de dag gegeten en gedronken als je in totaal maar 47 hebt. Ik heb nu 4 boterhammetjes op en zit al op 21 punten met beleg erbij. Heb je zo weinig gegeten? Das niet goed hoor.
Oud 09-01-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
Narod schreef op 09-01-2004 @ 15:09:
Maar een pizza is al 30 punten Wat heb je dan de rest van de dag gegeten en gedronken als je in totaal maar 47 hebt. Ik heb nu 4 boterhammetjes op en zit al op 21 punten met beleg erbij. Heb je zo weinig gegeten? Das niet goed hoor.
Alleen 4 boterhammen is ook niet bepaald veel.
Oud 09-01-2004, 15:57
Silver rain
Silver rain is offline
1 x
appel 2.5
1 x
sinaasappel 1 st. 150g 3
6 x
water 0
1 x
brinta halfv. melk 1 bord 200ml 8
2 x
brood wit 1 snee 30g 6
1 x
pizza 300g 30

Totaal 49.5
(1237 calorieën)

Dit is wat ik normaal ongeveer eet. Helpt wel als je alleen maar water drinkt zie ik (en de melk bij brinta dan). Soms zelfs minder (vanwege de pizza).
Oud 09-01-2004, 16:00
Verwijderd
Ik word echt als ik zie hoe ongezond (weinig en veel voedingsstoffen missend) mensen eten... Maar goed...
Oud 09-01-2004, 16:17
Miracle
Miracle is offline
vandaag:
klein schaaltje crusli met melk
3 beschuitjes, met kaas en kipfilet
een hard gekookt eitje

en strakjes warm eten als ik wat door m'n keel krijg
Oud 09-01-2004, 16:18
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 09-01-2004 @ 17:17:
vandaag:
klein schaaltje crusli met melk
3 beschuitjes, met kaas en kipfilet
een hard gekookt eitje

en strakjes warm eten als ik wat door m'n keel krijg
Jij bent ziek, dat telt niet.
Oud 09-01-2004, 16:31
Divina Flor
Divina Flor is offline
Heb vandaag 5 boterhammen gehad met beleg (zonder boter, ik doe nooit boter op brood tenzij ik hagelslag eet), in totaal 21.5 punten.
Straks nog avondeten en wat fruit en dan zit ik volgensmij ook nog wel onder de 40.

- Ben naar school geweest, en 's middags naar paard gegaan. Dus overdreven actief heb ik nou ook weer niet gedaan. -
Oud 09-01-2004, 17:07
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2004 @ 17:18:
Jij bent ziek, dat telt niet.
gemeen hé

Btw: Ik hoorde gister in een programma dat koolhydrate dik maken. Ik eet niet echt gevarierd omdat ik veel groentes en vleessoorten niet lus. Hoe kan ik dat oplossen?
Oud 09-01-2004, 17:08
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 09-01-2004 @ 18:07:
gemeen hé

Btw: Ik hoorde gister in een programma dat koolhydrate dik maken. Ik eet niet echt gevarierd omdat ik veel groentes en vleessoorten niet lus. Hoe kan ik dat oplossen?
Ik weet niet of koolhydraten dik maken...zou best kunnen, maar je hebt ze ook wel nodig om te kunnen leven, volgens mij.

Zorgen dat je groente- en vleessoorten eet die je wel lust. Of vleesvervangers. Of peulvruchten, voldoende noten, enz.
Oud 09-01-2004, 17:11
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2004 @ 18:08:
Ik weet niet of koolhydraten dik maken...zou best kunnen, maar je hebt ze ook wel nodig om te kunnen leven, volgens mij.

Zorgen dat je groente- en vleessoorten eet die je wel lust. Of vleesvervangers. Of peulvruchten, voldoende noten, enz.
Ik kook niet en m'n moeder wil niet alleen maken wat ik lekker vind. Als het aan mij lag zou ik elke dag kip of kalkoen eten met rauwkost.

Ik merk ook gewoon dat ik meer macaroni of rijst moet eten om vol te zitten als ik geen vlees eet.
Oud 09-01-2004, 17:11
Verwijderd
Citaat:
Koolhydraten zijn de energieverschaffers van het lichaam. Wanneer je in één keer te veel calorieën uit koolhydraten binnen, dan wordt het overschot opgeslagen als vet. Koolhydraten die snel worden verteerd (enkelvoudige suikers of enkelvoudige koolhydraten genaamd) zullen eerder als vet worden opgeslagen omdat het lichaam onvoldoende tijd heeft om de calorieën te verbranden. Voedingswaren die enkelvoudige suikers bevatten zijn: fruit, vruchtensappen, snoep, en junkfood met suiker zoals koekjes, cake en frisdranken. Vanzelfsprekend zul je enkelvoudige suikers zoveel mogelijk moeten vermijden. Het enige moment waarop het gunstig is om enkelvoudige suikers te nemen is direct na de training, wanneer de glycogeenvoorraden laag zijn.

Koolhydraten die langzamer door het lichaam worden verteerd (complexe koolhydraten genaamd) hebben een kleinere kans om als vet opgeslagen te worden en bevatten vaak veel voedingsvezels. Bodybuilders geven de voorkeur aan deze bron van koolhydraten.

Vermijd enkelvoudige koolhydraten. Of, beter gezegd: vermijd producten die bol staan van de geraffineerde suikers, zoals frisdrank, drop, tumtums en wine-gums. Ze bevatten loze calorieën en geen andere belangrijke voedingsstoffen.
Zorg dat je je koolhydraten haalt uit natuurlijke, 'schone' voedingsmiddelen:bruin brood, aardappelen, rijst en fruit.
Zorg dat je zowel de complexe koolhydraten (brood en aardappelen)binnenkrijgt, als de simpele koolhydraten (fruit).
Vul je glycogeenvoorraden na de training aan met behulp van enkele snelle koolhydraten.
http://www.bodystore.nl/koolhydraten/koolhydraten.php

't ligt er dus erg aan welke en aan hoeveel...maar is dat niet met vrijwel alles zo?
Oud 09-01-2004, 17:12
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 09-01-2004 @ 18:11:
Ik kook niet en m'n moeder wil niet alleen maken wat ik lekker vind. Als het aan mij lag zou ik elke dag kip of kalkoen eten met rauwkost.

Ik merk ook gewoon dat ik meer macaroni of rijst moet eten om vol te zitten als ik geen vlees eet.
Misschien vragen of ze eens vleesvervangers wil proberen? Zelf vind ik Quorndingen bv best wel op kip lijken.

Dat is toch ook logisch? Als je van het één minder eet, moet je van het ander meer eten.
Oud 09-01-2004, 17:21
Divina Flor
Divina Flor is offline
Quorn dingen vind ik ook lekker, eten wij thuis ook best vaak.

Heb berekend dat ik nu, met avondeten, op 30-32 punten zit. Wil nog fruit eten, maar als het goed is kom ik niet boven de 35 punten uit.

Hoe reageert bij jullie de omgeving als je zegt dat je op dieet bent/gaat?
Positief/negatief/geen mening?
Oud 09-01-2004, 17:24
Miracle
Miracle is offline
Wat zijn Quorn dingen?
Oud 09-01-2004, 17:29
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 09-01-2004 @ 18:24:
Wat zijn Quorn dingen?
Quorn is een vleesvervanger. Ga maar eens kijken bij bv. de AH (die hebben het meest en de lekkerste dingen ).
Oud 09-01-2004, 20:26
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2004 @ 15:11:
Alleen 4 boterhammen is ook niet bepaald veel.
T was 3 uur smiddags en ik was pas om 12 uur uit mijn bed.
Oud 09-01-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Narod schreef op 09-01-2004 @ 21:26:
T was 3 uur smiddags en ik was pas om 12 uur uit mijn bed.
Vooruit.
Oud 09-01-2004, 20:41
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Divina Flor schreef op 09-01-2004 @ 18:21:
Quorn dingen vind ik ook lekker, eten wij thuis ook best vaak.

Heb berekend dat ik nu, met avondeten, op 30-32 punten zit. Wil nog fruit eten, maar als het goed is kom ik niet boven de 35 punten uit.

Mijn vriend neemt het niet meer zo serieus omdat ik zo vaak zeg dat ik begin en dan het 3 dagen volhou en weer terugval. Mijn zus schoteld me gerust rookworst voor als ik lijn en ik kom bij haar eten, maar dat komt omdat ze zelf geen benul heeft hoeveel calo's erin bepaald eten zit, ze had wel lekker boerenkoolstamp speciaal gemaakt, das toch wel lief.
Oud 09-01-2004, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 09-01-2004 @ 18:21:
Ze vinden het onzinnig.

En verder maakt het niet zoveel uit, ik eet minstens 6 dagen in de week thuis, kan dus maken wat ik wil. En die ene dag dat ik dan eens ergens anders eet, dan maakt het niet zo heel veel uit, vind ik. En bepaalde dingen eet ik toch al nooit, dat zijn mensen van me gewend.
Oud 09-01-2004, 21:56
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2004 @ 17:00:
Ik word echt als ik zie hoe ongezond (weinig en veel voedingsstoffen missend) mensen eten... Maar goed...
Inderdaad, ik ook. Die tabel die jij plaatste, daar moet je je aan houden. anders eet je gewoon ongezond (oke, uitzonderingen daar gelaten..)

Gisteren heb ik er toevallig nog een discussie over gezien op NL1, en misschien is het voor velen een idee op eens op suiker te gaan letten, ipv op vet.
Want je hebt duizend soorten vetten, net zoals je duizend soorten koolhydraten hebt. Je kunt niet zeggen "vet en koolhydraten zijn slecht".
Maar suiker, zoals suiker in snoep, is áltijd slecht. Echt, als je meer dingen suikervrij eet helpt dat erg.
En probeer na 20.00uur niets meer te eten (wel drinken) want je stofwisseling staat 's avonds op een veel lager peil dan overdag.
Goed ontbijten, goed middageten en gematigd avondeten is toch wel een van de beste remedies, imho.
Oud 09-01-2004, 22:01
Verwijderd
Citaat:
weezzz schreef op 09-01-2004 @ 22:56:
Maar suiker, zoals suiker in snoep, is áltijd slecht. Echt, als je meer dingen suikervrij eet helpt dat erg.
Heeft te maken met geraffineerde suikers,, gaat http://www.bodystore.nl/koolhydraten/koolhydraten.php ook over.
Oud 09-01-2004, 22:15
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-01-2004 @ 23:01:
Heeft te maken met geraffineerde suikers,, gaat http://www.bodystore.nl/koolhydraten/koolhydraten.php ook over.
juist, natuurlijke suikers en druivensuiker etc zijn niet zo slecht als de suikers in snoep etc
Oud 09-01-2004, 23:31
small sea
small sea is offline
hey,weet iemand wat er helpt tegen vreetbuien,want meestal als ik een paar dagen lijn,krijg ikdaarna ehct vreetbuien zodat dat lijnen voor nix was,

en iedereen suc-6

groetjes joyce
Oud 10-01-2004, 08:54
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
small sea schreef op 10-01-2004 @ 00:31:
hey,weet iemand wat er helpt tegen vreetbuien,want meestal als ik een paar dagen lijn,krijg ikdaarna ehct vreetbuien zodat dat lijnen voor nix was,
Hoe lijn je dan? Want als je na een paar dagen vreetbuien
krijgt, lijkt mij dat een teken dat er iets met het lijnen
niet in de haak is?

Voorkom dat je vreetbuien krijgt, zoek de oorzaak. Als
het is omdat je daarvoor te streng hebt gelijnd, zorg
dan dat je niet te streng lijnt...
Oud 10-01-2004, 10:37
Divina Flor
Divina Flor is offline
Citaat:
small sea schreef op 10-01-2004 @ 00:31:

en iedereen suc-6

groetjes joyce
Misschien heb je te streng gelijnd (wat Quiana ook al zei), probeer dan iets minder streng te lijnen maar gewoon je eetpatroon te veranderen (dus gezond eten, geen/weinig ongezonde dingen meer (chips/chocolade/koekjes etc.), maar ook niet te weinig eten). En misschien er bij te gaan sporten.
Oud 10-01-2004, 10:43
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
bloempjuh schreef op 09-01-2004 @ 17:06:
Dus je eet overdag alleen een appel, een sinaasappel, een bordje brinta en 2 boterhammen?

Ben je verder gewoon gezond enzo? En je gaat gewoon naar school/werk?

Dan lijkt het me ontzettend weinig.
Arg ik was brood vergeten. Maar daar komt niet veel bij omdat ik graag droog brood eet. Als ontbijt brinta, op school 1e pauze een appel, 2e pauze brood, als ik uit school kom sinaasappel en dan gewoon avondeten. Dat is toch normaal? Ik houd niet zo van snoep en cola enzo. En ja ik ben gezond en ga gewoon naar school

Regels voor berichten