Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2004, 15:17
Lindatje
Lindatje is offline
Dag computerfreak van Nederland. Wie kan mij een handje helpen? Ik heb namelijk geen verstand van computers en ik zoek wel een computer (2de handsje).
Wat moet ik voor een computer hebben als ik gewoon wil kunnen typen in word en internet wil kunnen draaien? Meer heb ik niet nodig maar daarom heb ik ook geen zin om een te dure computer aan te schaffen. Dus wat heb je dan minimaal nodig?

Dank u alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2004, 15:23
CryptapiX
CryptapiX is offline
mjah dan heb je eik niet eens zoveel nodig..
maar het simpelste systeem wat je kan samenstellen @ computer winkel voldoet dan ook voor je en da kost ook bijna niets
Oud 08-01-2004, 15:43
Thompie
Thompie is offline
laptop tegenwoordig ook niet zo duur meer, maar zoals hierboven al gezegd is, zo'n systeempje kun je ook gwoon nieuw kopen, want zoveel kost het niet, tenminste ik weet niet wat je eventuele budget is, maar in verhoudig tot iemand die het allernieuwste van het nieuwste wil ben jij stukke goedkoper uit.

Edit: Ik wil geen reclame maken ofzow, maar neem nou bijv. Paradigit. (!!) Daar staan al systemen (en die gwoon goed voor je zijn) rond de 600 a 650 euro. of zelfs nog goedkoper, rond de 500 euro, net wat jezelf wil.

Laatst gewijzigd op 08-01-2004 om 15:49.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:01
Verwijderd
Gewoon een all-in-one Pentium-3 of AMD systeempje van een MHz'je of 500 will do.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 20:38
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Lindatje schreef op 08-01-2004 @ 16:17:
Dag computerfreak van Nederland. Wie kan mij een handje helpen? Ik heb namelijk geen verstand van computers en ik zoek wel een computer (2de handsje).
Wat moet ik voor een computer hebben als ik gewoon wil kunnen typen in word en internet wil kunnen draaien? Meer heb ik niet nodig maar daarom heb ik ook geen zin om een te dure computer aan te schaffen. Dus wat heb je dan minimaal nodig?

Dank u alvast!
Jammer dat je zover uit de buurt zit, anders heb ik nog wel een leuk systeem voor je in de aanbieding.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 22:58
unpopular
unpopular is offline
Voor alleen type en internet voldoet een pentium 200 met gemak maar goed veel mensen willen toch meer.

bijv. MSN wil toch liever een nieuwere/snellere PC.

maar zoals Dobermann al zegt voor een 500 euro heb je een leuk (nieuw) systeem.

kijk deze bijv: http://www.computer-land.nl/index.ph...&back=systemen

399euro (zonder monitor!) en ook daar kun je nog wat opties aan veranderen zo zou je bijv. een cd writer er in kunnen (laten) zetten, als je dat zou willen tenminste.

succes
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 11:56
Lindatje
Lindatje is offline
Ja dat is ook allemaal leuk maar als student heb ik bijna geen rooie cent te besteden... alleen als het nou echt het waard is dan zou ik het wel doen... Maar waarom zou een tweedehandsje niet goed zijn? Computers verouderen zo snel...en dus als ik een nieuwe koop heb ik er over een tijdje niks meer aan en kan ik weer een nieuwe kopen, terwijl ik misschien maar twee jaar op kamers zit... Dus wat zou je dan doen; nieuw of 2dehands??
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 12:28
Timmert
Timmert is offline
Tweedehands is prima voor wat jij ermee wil gaan doen . Voor een eurotje of 75/100 heb je een Compaq of Dell systeempje van rond de 400mhz, 8gb harddisk en vaak 128mb erin. Windows 98 of 2000 erop en gaan met die banaan

Eventueel kan ik je aan een 2e hands HP systeempje helpen, mocht je interesse hebben: mailadres etc staan in m'n profile.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 12:44
unpopular
unpopular is offline
Probleem is natuurlijk wanneer weet je of een 2de handse pc goed is?

Je kunt moeilijk iedereen geloven die er zelf een aanbied.

(probeer anders iemand uit je omgeving te vinden die mee kan gaan om te kijken of de pc goed is)

Ik dacht altijd dat je als Marketing Manager redelijk wat verdiende

Laatst gewijzigd op 09-01-2004 om 12:47.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 14:39
Lindatje
Lindatje is offline
Citaat:
Timmert schreef op 09-01-2004 @ 13:28:
Tweedehands is prima voor wat jij ermee wil gaan doen . Voor een eurotje of 75/100 heb je een Compaq of Dell systeempje van rond de 400mhz, 8gb harddisk en vaak 128mb erin. Windows 98 of 2000 erop en gaan met die banaan

Eventueel kan ik je aan een 2e hands HP systeempje helpen, mocht je interesse hebben: mailadres etc staan in m'n profile.
75 a 100 euro zou natuurlijk toppie zijn....

jij woont alleen een beetje ver weg....dus lijkt me niet echt makkelijk
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 15:17
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
klik

klik 2

Zijn 2 systemen, de 2e zonder monitor (maar is maar 80 euro ofzo) en allebei in noord brabant (dus da's te doen...)
Oud 09-01-2004, 15:26
aap777
aap777 is offline
Neem in ieder geval minimaal een pentium 3 of verglijkbaar en minimaal 128 mb geheugen.
Liefst ook een harde schijf van minimaal 5 GB.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 20:22
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
wat is je budget? is wel handig om te weten
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 21:31
Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Timmert schreef op 09-01-2004 @ 13:28:

Oh dan heb ik iemand flink afgezet door mn Cyrix 266 met 128mb ram en 2gb harddisk aan iemand te verkopen voor 120 euro Mja, er zat wel een bijna nieuwe USB-flatbedscanner bij, 14" schermpje en een Spycam.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 18:28
Lindatje
Lindatje is offline
Ik heb niet echt een budget want ik het er dus geen verstand van. Als ik zeg 150 euro kan dit weinig of veel zijn ik zou hetniet weten. Maar dat mag het wel kosten, iets meer misschien ook wel.
Ik weet gewoon helemaal niet wat zoiets kost en er zit zoveel verschil in.
Net als die eerste advertentie; wat moet je daarop nou serieus bieden?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 22:09
Orion16
Orion16 is offline
Vooral niet bij mij kopen, ik ben veels te duur Jij kunt denk ik wel uit de voeten met een Pentium II 350 met 256mb ram en 6gb harddisk. Daar Windows XP op, Office XP, enz. Gelijk lekker recente software wat nog goed loopt ook, Win 98' is niet erg stabiel vind ik. WinXP raad ik je wel aan om te gebruiken

Ik heb een soortgelijke PC gebruikt op mn stageplek en ik moet zeggen dat ik het afgelopen halfjaar daar prima stageverslagen en etc. op heb kunnen tikken! En het hoeft niet veel te kosten..

ex-bedrijfcompaqjes, die dingen zijn volop te krijgen, vooral op beurzen heel goedkoop. Mn stageplaats (HBO-school met weinig centen) had er zo'n 20 gehad van een bedrijf. Fijne dingen. Doen 't altijd.. Op marktplaats vind je ze ook. Erg wisselend qua prijs, vanaf 50 euro al met scherm tot zo'n 150 euro. Ik zou vooral letten op de hoeveelheid RAM, zo'n 256mb dat windows XP lekker loopt. Als je voor dat geld een Pentium 3 processor krijgt is dat mooi meegenomen. De harddisk ongeveer 4-6gb of meer. Videokaart is helemaal niet belangrijk. Weergave van 1024x768 of 800x600 is prima voor jou, dus al 4mb videogeheugen heb je genoeg.

Laatst gewijzigd op 10-01-2004 om 22:18.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 11:25
Gimme more beer
Citaat:
Lindatje schreef op 10-01-2004 @ 19:28:
Ik heb niet echt een budget want ik het er dus geen verstand van. Als ik zeg 150 euro kan dit weinig of veel zijn ik zou hetniet weten. Maar dat mag het wel kosten, iets meer misschien ook wel.
Ik weet gewoon helemaal niet wat zoiets kost en er zit zoveel verschil in.
Net als die eerste advertentie; wat moet je daarop nou serieus bieden?
Eerste advertentie: 60 euro en gaan tot 90...
Oud 12-01-2004, 19:49
Lindatje
Lindatje is offline
Dank u dank u!!!

Ik heb een budget van 200 euri dus dat moet wel genoeg zijn. Maar hoezo beurzen? Waar zijn die dan en hoe heet dat want ik heb daar meer over gehoord. Maar dan kan ik toch met een budget van 200 niet heen???
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 20:40
Gimme more beer
Citaat:
Lindatje schreef op 12-01-2004 @ 20:49:
Dank u dank u!!!

Ik heb een budget van 200 euri dus dat moet wel genoeg zijn. Maar hoezo beurzen? Waar zijn die dan en hoe heet dat want ik heb daar meer over gehoord. Maar dan kan ik toch met een budget van 200 niet heen???
Wat bedoeld wordt is een computerbeurs, maar daar heb je opzich niet zo heel veel aan, haal gewoon ergens een 2e handsje vandaan voor een euro of 100 en je bent wel klaar. Zoveel doe je er toch niet mee?

Daarnaast kost een computerbeurs meestal ook nog geld om binnen te komen, ze zijn vaak ver weg en je hebt niet altijd kans dat je slaagt...
Oud 13-01-2004, 21:17
Agamemnon
Agamemnon is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-01-2004 @ 21:40:

ze zijn vaak ver weg

Niet als je in Utrecht woont
Oud 14-01-2004, 15:38
Q
Q is offline
Beurs moet je niet naar toe gaan als leek. Koop je dadelijk een gedrocht voor n hoop geld. Als je een nieuwe wilt hebben incl. monitor ben je zo'n 500 euro kwijt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 10:01
unpopular
unpopular is offline
Citaat:
Q schreef op 14-01-2004 @ 16:38:
Beurs moet je niet naar toe gaan als leek. Koop je dadelijk een gedrocht voor n hoop geld. Als je een nieuwe wilt hebben incl. monitor ben je zo'n 500 euro kwijt.
valt tegenwoordig mee de beurzen zijn voort veranderd in "gewone" winkels.

Heel veel systemen daar zijn gewoon in doos (volgende week is hij in eindhoven) kom gezellig langs

ps voor iets meer dan 300 heb je ook een nieuwe maar daar wil de topicstarter niet naar toe (naar een nieuwe )

in tilburg komt hij op 6-3-04

Laatst gewijzigd op 15-01-2004 om 10:08.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 13:10
Q
Q is offline
Citaat:
unpopular schreef op 15-01-2004 @ 11:01:
valt tegenwoordig mee de beurzen zijn voort veranderd in "gewone" winkels.

Heel veel systemen daar zijn gewoon in doos (volgende week is hij in eindhoven) kom gezellig langs

ps voor iets meer dan 300 heb je ook een nieuwe maar daar wil de topicstarter niet naar toe (naar een nieuwe )

in tilburg komt hij op 6-3-04
Ja ik bedoelde dus dat je voor 500 een nieuwe had incl. Monitor, toetsenbord en muis etc. alles nieuw helemaal compleet.

En ik vond dus toen der tijd dat het een hoop aanbod was, een hoop 2e hands ook en dat zeker nie alles even goedkoop of betrouwbaar was. Toevallig zag ik iemand daar weglopen met een printer, die wij een paar maanden van te voren hadden verkocht aan een opkoopbedrijf. Verkocht was meer weggegeven samen met wat andere rommel. Die printer was toen al 8 jaar oud en omdat we er zoveel hadden waren er nog overgebleven maar die dingen waren gewoon op, daar zie je dan iemand vrolijk mee weglopen terwijl ik ze zelf nog heb lope weggooie
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 15:07
unpopular
unpopular is offline
Dat zou altijd kunnen idd maar je moet het wel zo zien dat voor de een spullen troep zijn maar voor de andere nog goed om te gebruiken.

heb hier ook een 1400 in de kast liggen niet dat ik hem gebruik maar voor sommige zou het een perfect systeem zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 21:57
Lindatje
Lindatje is offline
Heb een computer nu dus deze kan dicht, kan hem zelf niet meer verwijderen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2004, 23:22
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Lindatje schreef op 25-01-2004 @ 22:57:
Heb een computer nu dus deze kan dicht, kan hem zelf niet meer verwijderen
Een topic gaat niet dicht als de topicstarter antwoord heeft. En verwijderen is al helemaal not-done!
Oud 25-01-2004, 23:30
Verwijderd
Wat voor een is het geworden?
Wilde verder nog even kwijt dat ik veel mensen wel érg makkelijk zie doen over wat al voldoende is om tekst te kunnen verwerken en browsen etc.
Leuk en wel dat dat op een pII 350 allemaal goed zou kunnen, maar ik zou bijvoorbeeld nooit op zo'n systeem willen werken. Het is toch traag ondertussen omdat software gewoon steeds zwaarder wordt. Ook tekstverwerkings software, browsers, etc. Ja, je kunt d'r voor kiezen word 97 te gaan draaien onder windows 98. Leuk, maar de halve wereld slaat z'n bestanden op in een nieuwer word formaat..zit je daar weer mee te kijken.
Ik zou als minimale eis voor mezelf wat dat betreft stellen dat je een pc moet hebben waar XP goed op draait + office XP. En dan moet je denk ik denken aan een bak van een gigahertz ofzo. Ook goed betaalbaar tegenwoordig.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2004, 23:53
Verwijderd
Citaat:
Glow schreef op 26-01-2004 @ 00:30:
Wat voor een is het geworden?
Wilde verder nog even kwijt dat ik veel mensen wel érg makkelijk zie doen over wat al voldoende is om tekst te kunnen verwerken en browsen etc.
Leuk en wel dat dat op een pII 350 allemaal goed zou kunnen, maar ik zou bijvoorbeeld nooit op zo'n systeem willen werken. Het is toch traag ondertussen omdat software gewoon steeds zwaarder wordt. Ook tekstverwerkings software, browsers, etc. Ja, je kunt d'r voor kiezen word 97 te gaan draaien onder windows 98. Leuk, maar de halve wereld slaat z'n bestanden op in een nieuwer word formaat..zit je daar weer mee te kijken.
Ik zou als minimale eis voor mezelf wat dat betreft stellen dat je een pc moet hebben waar XP goed op draait + office XP. En dan moet je denk ik denken aan een bak van een gigahertz ofzo. Ook goed betaalbaar tegenwoordig.
Uhmz...heb je ooit weleens gewerkt op een PII-350? Als je enkel wat aan tekstverwerken doet en een beetje wilt internetten voldoet zo'n bak echt wel. Ook windows XP en de nieuwere versies van Word mogen geen probleem zijn. De processor is snel genoeg. Geheugen is waar het om draait. In combinatie met voldoende geheugen trekt zo'n PII-350 het wel.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 00:01
Verwijderd
xp op een pii 350?
Ik denk dat dat toch écht te weinig is, maar nee, ik heb het nog nooit geprobeerd. Wie weet heb je wel gelijk maar het lijkt me vrij sterk.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 14:19
Agamemnon
Agamemnon is offline
XP kan nog draaien op een 486, hadden ze op www.tomshardware.com uitgetest...
Oud 26-01-2004, 19:44
Verwijderd
Tussen draaien en prettig kunnen werken zit een gigantisch verschil.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2004, 20:11
Agamemnon
Agamemnon is offline
Jah natuurlijk maar om maar even aan te geven wat allemaal mogelijk is...
Oud 27-01-2004, 11:21
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Glow schreef op 26-01-2004 @ 01:01:
xp op een pii 350?
Ik denk dat dat toch écht te weinig is, maar nee, ik heb het nog nooit geprobeerd. Wie weet heb je wel gelijk maar het lijkt me vrij sterk.
Dat gaat prima, mensen snappen alleen niet dat geheugen de meest limiterende factor is bij oude computers. Hedendaags worden ook nog computers verkocht met 256MB ram. Dat werkt nu wel snel, maar over een paar jaar kan dat ding gewoon niet meer meekomen. Een P2 met 192MB ram kun prima XP op draaien.

Wel moet je mogelijk wat eye candy uitschakelen, omdat ook de grafische kaart niet bij bijster snel zal zijn. Maar dat lijkt me geen punt verder.
Oud 27-01-2004, 21:12
Lindatje
Lindatje is offline
Ik heb een compaq-systeempje gekocht: Pentium 3, 128MB, 6GB, 500 MHZ. met win XP professional Werkt allemaal prima alleen internet is nog te traag naar mijn zin maar dat is niet zo raar als je in een studentenhuis zit waar bijna iedereen internet heeft.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 23:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
Moet je ADSL nemen, 2 Megabit ofzo voor €54 (www.demon.nl).
Oud 27-01-2004, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-01-2004 @ 00:54:
Moet je ADSL nemen, 2 Megabit ofzo voor €54 (www.demon.nl).
Maar dat blijft traag met een huis vol studenten die tegelijkertijd fanatiek up- en downloaden.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2004, 00:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
PIE schreef op 28-01-2004 @ 00:58:
Maar dat blijft traag met een huis vol studenten die tegelijkertijd fanatiek up- en downloaden.
Nah hoor. Als ik full upload @ 50KB/s (mijn lijn is nog 512kbps) dan is mn ping tussen de 60 en 400ms. Gamen gaat ook wel, af en toe een hikje. Surfen gaat prima.

Het wordt pas k*t als 2 of 3 mensen full-speed aan het uppen zijn. Dan moet je gewoon wat gaan rate-limiten; eerlijk is eerlijk.
Reageren

Regels voor berichten