Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Bekijk resultaten poll: ben jij eenzaam?
ja ik voel me aan een stuk door eenzaam 27 12.44%
ja ik voel me regelmatig eenzaam 86 39.63%
af en toe ben ik wel eenzaam; wie niet? 79 36.41%
bijna niet / zelden 21 9.68%
anders..... 4 1.84%
Aantal stemmers: 217. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-12-2003, 09:53
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Tulpje6 schreef op 27-12-2003 @ 23:05:
Vroeger voelde ik me aan een stuk door eenzaam/ rot en verveelde ik me te pletter omdat ik geen vrienden had (eentje die ik al vanaf haar geboorte ken maar die zie ik maar een paar keer per jaar) en op school de pispaal was etc.
Ik zat de hele dag thuis en deed nooit iets leuks omdat ik niet zo ergens naar toe durfde te gaan in mn eentje (behalve de stad en de supermarkt etc. dan, maar niet uitgaan s'avonds, dat vond ik voor lul) en ik verder niemand had die ik mee kon vragen.
Ik kreeg ook nog eens een minderwaardigheidscomplex door mn ouders omdat die het maar raar vonden dat ik niet zo goed alleen uit durfde en me steeds zaten uit te kafferen dat ik gewoon in mn uppie naar een cafe moest gaan, bij een vereniging moest gaan, niet zo chagerijning moest kijken, niet zo ascoiaal over moest komen etc.

Pas later ben ik daardoor gaan inzien dat ik echt niet de enige 14 of 16-jarige was die niet zo goed alleen uit wou gaan (s'avonds bijv.) omdat ze dan bang was dat dat ontzettend op zou vallen als ze helemaal remi de discotheek binnen zou stappen en die bang was dat ze dan de hele avond als een muurbloem langs de kant zou staan omdat ze niemand kende daar.

Tegenwoordig voel ik me niet meer vaak eenzaam. Alleen op momenten dat ik zie hoeveel vrienden/ kennissen en activiteiten anderen hebben en weer met mn neus op de feiten gedrukt wordt dat ik toch best eenzaam ben.
Of op momenten dat ik mn leven als een sleur zie en graag iets leuks wil gaan doen, es lekker uit de band springen (uitgaan, ergens heen): ik heb dan geen mensen met wie ik iets kan gaan doen (heb maar 4 vrienden/ kennissen en die wonen niet allemaal even dichtbij.)
Ik heb geen mensen die ik kan opbellen als ik uit wil gaan of zin heb in een dagje uit/ shoppen, ik heb geen mensen om mee te vragen naar een saunacentrum want zij durven allemaal niet naakt etc., ik heb geen mensen met wie ik bepaalde interesses kan delen, ik heb geen mensen bij wie ik gezellig over de vloer kan komen als ik me verveel, heb geen mensen die ik zomaar even kan bellen om ff loos te babbelen (als de 2 mensen van de 4 die ik wel eens bel niet thuis zijn). En ga zo maar door.
tja dan baal ik best wel van het feit dat ik niet zo durferig ben om vrienden te maken en dat ik niet weet hoe ik vrienden moet behouden -als ik een leuk iemand heb ontmoet- etc. en voel ik me verveeld en eenzaam.
wil je mijn vriend dan zijn?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-12-2003, 10:23
Verwijderd
Ja, ik ben wel eens eenzaam ja. Maar ik denk dat iedereen dat wel eens heeft. Dat je gewoon even een moment hebt dat je denkt dat niemand je begrijpt bijvoorbeeld, dat je er alleen voor staat.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 14:25
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
forum_verslaafd schreef op 26-12-2003 @ 01:31:

soms is het heel fijn om alleen te zijn maar op sommige dagen heb ik echt het gevoel alsof niemand mij kent, alsof men vrienden langs me heen leven en het bijna niemand wat boeit wie ik ben. dat voelt wel *** (LOGISCH!). geen vriendin hebben is ook wel iets van eenzaamheid denk ik. de meeste tijd maakt het me niets uit maar soms is het ----> i need love. en dan niet van me ouders ofzo, dat snap je vast wel

maar wat doen jullie zoal tegen deze eenzaamheid, of moet ik voor deze vraag weer een nieuwe topic openen? ik zoek meestal me heil op msn (fout??) of op me kamer. heb ook niet echt zin om naar mensen toe te gaan (wat ik overigens ook heel eng vindt) of ze te gaan bellen. op msn ligt de drempel toch wat lager. en ik denk aan wat mooiere moment uit een verleden. of draai mooie muziek (robbie williams - no regrets: weet niet waarom).
Dat "I need love" heb ik (soms) ook heel sterk!

Ik heb msn ook altijd aanstaan, niet dat ik er ooit iemand spreek, maar goed. (vele mensen in mijn lijst, van o.a. zeilkamp enzo waarvan ik niet eens meer weet wie het zijn)
Nou heb ik geen vrienden (vind ik), maar voor zover er mensen zijn die ik ken hier, en waar ik ook adres en telefoonnummervan heb, ga ik niet bij ze langs of bel ik ze niet op. Durf ik stomweg niet. Ben zoiezo erg slecht in bellen, naar wat of wie dan ook, maar ja, soms kan het niet anders...

Verder wil ik nog even zeggen (zoals ik eerder ook al zei) Dat eenaamheid absoluut niet hetzelfde is als alleen zijn. Mensen hebben nou eenmaal behoefte aan rust, aan eens alleen zijn, dat ze even geen rekening hoeven te houden met een ander, maar dan ben je nog niet eenzaam! Eenzaamheid en alleen zijn kunnen natuurlijk wel ook erg goed samengaan! Dat zal ik zeker niet ontkennen.
Oud 28-12-2003, 14:33
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Vroeger voelde ik me aan een stuk door eenzaam/ rot en verveelde ik me te pletter omdat ik geen vrienden had (eentje die ik al vanaf haar geboorte ken maar die zie ik maar een paar keer per jaar) en op school de pispaal was etc.
Ik zat de hele dag thuis en deed nooit iets leuks omdat ik niet zo ergens naar toe durfde te gaan in mn eentje (behalve de stad en de supermarkt etc. dan, maar niet uitgaan s'avonds, dat vond ik voor lul) en ik verder niemand had die ik mee kon vragen.

Pas later ben ik daardoor gaan inzien dat ik echt niet de enige 14 of 16-jarige was die niet zo goed alleen uit wou gaan (s'avonds bijv.) omdat ze dan bang was dat dat ontzettend op zou vallen als ze helemaal remi de discotheek binnen zou stappen en die bang was dat ze dan de hele avond als een muurbloem langs de kant zou staan omdat ze niemand kende daar.
Erg herkenbaar. Te herkenbaar misschien wel.
Ik ga ook niet alleen uit ofzo, maar ja, wat voor lol is daar nou ook helemaal aan in je eentje, als je niemand kent enzo? Voor zover ik dat wel eens gedaan heb beviel het slecht!
Citaat:
Tegenwoordig voel ik me niet meer vaak eenzaam. Alleen op momenten dat ik zie hoeveel vrienden/ kennissen en activiteiten anderen hebben en weer met mn neus op de feiten gedrukt wordt dat ik toch best eenzaam ben.
Of op momenten dat ik mn leven als een sleur zie en graag iets leuks wil gaan doen, es lekker uit de band springen (uitgaan, ergens heen): ik heb dan geen mensen met wie ik iets kan gaan doen (heb maar 4 vrienden/ kennissen en die wonen niet allemaal even dichtbij.)
Ik heb geen mensen die ik kan opbellen als ik uit wil gaan of zin heb in een dagje uit/ shoppen, ik heb geen mensen om mee te vragen naar een saunacentrum want zij durven allemaal niet naakt etc., ik heb geen mensen met wie ik bepaalde interesses kan delen, ik heb geen mensen bij wie ik gezellig over de vloer kan komen als ik me verveel, heb geen mensen die ik zomaar even kan bellen om ff loos te babbelen (als de 2 mensen van de 4 die ik wel eens bel niet thuis zijn). En ga zo maar door.
tja dan baal ik best wel van het feit dat ik niet zo durferig ben om vrienden te maken en dat ik niet weet hoe ik vrienden moet behouden -als ik een leuk iemand heb ontmoet- etc. en voel ik me verveeld en eenzaam.
Maar je hebt toch maar die 4 vrienden en 2 daarvan kun je dus toch altijd wel bellen. Mensen kunnen er nou eenmaal niet altijd voor een ander zijn helaas.
Een vereniging kan wel helpen hoor! Vooral als je er ook echt actief wordt er wat voor gaat doen! Heb je ook meteen een activiteit! En als je het niet leuk vindt stop je er toch gewoon mee, zo makkelijk gaat dat echt hoor! En al helemaal als het een beetje goedkoop is! Of je gaat leuk vrijwilligerswerk doen voor enkele uurtjes per week/maand. Dat is er echt in heel veel soorten en je leert er zeker mensen kennen!

Sterkte en succes!
Oud 28-12-2003, 16:10
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
extinction schreef op 24-12-2003 @ 21:17:
ik voel me regelmatig eenzaam, zélfs bij m'n beste vrienden.
Oud 28-12-2003, 19:14
AlopiA
AlopiA is offline
Ja, ik voel me regelmatig eenzaam..
Ik heb wel vrienden om me heen, maar vaak begrijpen ze toch niet wat er in me om gaat..ik doe vaak vrolijker dan ik eigenlijk ben, maar je kan beter eenzaam zijn met een groepje mensen om je heen, dan eenzaam zijn in je eentje..
Oud 28-12-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 28-12-2003 @ 20:14:
Ja, ik voel me regelmatig eenzaam..
Ik heb wel vrienden om me heen, maar vaak begrijpen ze toch niet wat er in me om gaat..ik doe vaak vrolijker dan ik eigenlijk ben, maar je kan beter eenzaam zijn met een groepje mensen om je heen, dan eenzaam zijn in je eentje..
hoe herkenbaar
eigenlijk zeg ik ook niet tegen mijn (stoere) vrienden als er wat mis is. dan zeggen ze: ahhh moet je naar je mammie. de meeste vrienden van me zijn een beetje te stoer voor iets over gevoelens enzo. gelukkig zijn er nog lieve meisjes die daar niet te stoer voor zijn
Met citaat reageren
Oud 28-12-2003, 23:09
Charlottetje
Charlottetje is offline
De jongens die het stoerst doen, zijn vaak de mensen met het kleinste hartje
Oud 01-01-2004, 21:11
blacky
blacky is offline
iedereen voelt zich wel eens eenzaam. Opzich niks mis mee denk ik.
Oud 01-01-2004, 23:26
Shadowme
Shadowme is offline
ja, ik voel me eenzaam ja. heel vaak
Oud 02-01-2004, 11:23
Charlottetje
Charlottetje is offline
Als we ons dan zo eenzaam voelen, zouden we daar dan niet wat aan moeten doen, of moeten we juist "de natuur z'n gang laten gaan".
Zelf weet ik bijvoorbeeld niet zo goed of ik wel of niet genoeg m'n best doe om vrienden te krijgen (of moet je daar nou juist niet zo spastisch je best voor doen) of heb ik gewoon geen vrienden omdat niet "mijn type mensen" hier rondloopt?
Zou er een standaardregel voor bestaan, of juist helemaal niet?
Oud 02-01-2004, 11:35
Dory
Dory is offline
Steeds minder wel.

Wanneer nu nog: als ik met een goede vriendin ben en ze zegt opeens iets heel raars, waardoor ik denk: ken je mu nog niet ofzo

Sorry, ik kom niet zo goed uit mn woorden
Oud 02-01-2004, 14:16
Verwijderd
tot een paar jaar terug wel,nu niet meer
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 14:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
forum_verslaafd schreef op 28-12-2003 @ 22:34:
hoe herkenbaar
eigenlijk zeg ik ook niet tegen mijn (stoere) vrienden als er wat mis is. dan zeggen ze: ahhh moet je naar je mammie. de meeste vrienden van me zijn een beetje te stoer voor iets over gevoelens enzo. gelukkig zijn er nog lieve meisjes die daar niet te stoer voor zijn
Daarom heb ik ook eigenlijk alleen maar vriendinnen (en wat mannelijke 'kennissen')

Ik kan me ook wel een beetje vinden in het antwoord van AlopiA. In een groepje vrienden doe ik vaak veel vrolijker dan ik eigenlijk ben, maar bij maar 3 goede vriendinnen -als ik met één van hen alleen ben, dan- ben ik zoals ik ben.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2004, 14:39
Anne
Anne is offline
Af en toe. Maar ik ben nu alleen op mijn kamer, en ik voel me helemaal niet eenzaam, omdat ik weet dat er zoveel mensen zijn op wie ik altijd terug kan vallen.
Oud 03-01-2004, 14:52
Debje
Debje is offline
Ja af en toe wel..
Dan zou ik willen dat ik een vaste vriend had.. (Wat vast nog wel komt hoor..)
En een beste vriendin om alles mee te delen..
Ik heb wel goede vriendinnen maar niet een beste vriendin zegmaar..
Oud 03-01-2004, 14:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ja, nu.

Vanaaf alleen thuis. Eenzaam. Vriendinnen opgebeld. Allemaal weg of iets te doen. Meestal met vriendjes . Zaterdagavond, he.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2004, 15:02
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ja. Iets te verslaafd aan het forum, daarom mn normale sociale contacten niet goed onderhouden

en nu ook aangezien ik al 3 dagen ziek thuis zit en niets anders doe dan computeren en video's kijken
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 19:24
Charlottetje
Charlottetje is offline
Gaat eenzaamheid dan zo erg samen met het niet hebben van vrienden?
Oud 07-01-2004, 19:41
Verwijderd
regelmatig
Met citaat reageren
Oud 07-01-2004, 19:47
perfectme
perfectme is offline
Citaat:

Herken me hier in
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 09:15
moenbase
moenbase is offline
meer dan de helft van die 39.64% die zich eenzaam voelt, heeft vast een vriendje/vriendinnetje met wie die praten kan.
Hoe definiëer je eenzaamheid?

Ik zou stellen: 'je bent eenzaam wanneer je niemand in je omgeving hebt om mee te praten/bij te kunnen zijn.'

Maar ja, bladiabla
Oud 08-01-2004, 09:42
elledc
elledc is offline
Zo'n poll is niet echt representatief voor een hele groep mensen. Plaats deze post bij 'liefde en relatie' en veel minder mensen zullen stemmen 'ik voel me vaak eenzaam'.
Op het forum psychologie komen meer mensen die het even niet meer zien zitten of die problemen hebben dan andersom, daarom is het niet heel juist om deze poll hier te maken.

Maargoed... ik heb gestemd op 'zelden', hoewel dit zeer periodiek is. Het hangt af van de periode, nu heb ik een vriend en ik voel me daar (vaak) goed bij... terwijl langer dan een jaar geleden ik vaak zelfmoordgedachten had en ik me vaak alleen voelde.
Ik voel me nu nog af en toe alleen, maar ik ben graag alleen, hoewel ik sommige dingen soms graag anders had gezien...
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 13:09
TranceGirl
TranceGirl is offline
Ik ben ook behoorlijk eenzaam. Ik mis gewoon iets in mijn leven. Heel erg leeg gevoel. Ja nu gaat het gelukkig weer wat beter, maar... Soms dan is dat gevoel er opeens. En dan is het ook zo soms weer opeens weg. Als ik afleiding heb dan gaat het op zich wel, maar als ik thuis zit, achter mijn computer dan komt het erg sterk terug.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 14:44
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
moenbase schreef op 08-01-2004 @ 10:15:

Hoe definiëer je eenzaamheid?

Ik zou stellen: 'je bent eenzaam wanneer je niemand in je omgeving hebt om mee te praten/bij te kunnen zijn.'

Maar ja, bladiabla
inderdaad, wat is de definitie, want stel dat je gewoon de behoefte niet hebt om met mensen te praten in je omgeving, ben je dus ook niet per definitie eenzaam als er geen mensen zijn om mee te praten... toch?
Oud 08-01-2004, 16:23
elledc
elledc is offline
Citaat:
moenbase schreef op 08-01-2004 @ 10:15:
Ik kan me eenzaam voelen tussen 30 mensen, bijvoorbeeld omdat ik geeneen ken of omdat ik het gevoel heb dat ze me niet begrijpen. Ik voel me zelfs soms al eenzaam als ik met iemand babbel, omwille van het feit dat hij/zij me niet begrijpt...
Maarja, dat komt gelukkig niet veel voor.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2004, 17:17
Verwijderd
Zelfs als de hele wereld je vrienden zijn, dan nog blijf je zitten met het feit dat we maar machteloze, kuttige individuen blijven. En dat drukt op me, een heel eenzaam gevoel.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2004, 17:31
Verwijderd
ik heb zelf dit topic nog gestart, met me ouwe forumnaam

maarre ontopic ik bedoelde met eenzaam gewoon of je je eenzaam voelt. ik neem aan dat je jezelf toch wel eenzaam voelt zonder dat je er een specifieke definitie van hebt. snappez vous??
ik snap ook wel dat eenzaam zijn door iedereen anders ervaren wordt
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 18:04
perfectstranger
perfectstranger is offline
Citaat:
wallflower schreef op 24-12-2003 @ 20:27:
ik ben wel eenzaam opzich, ik ben vaak alleen.
maar ik voel me niet eenzaam.
ikke andersom ik heb het idee dat mensen me gewoon niet snappen en daardoor voel ik me wel vaak eenzaam ja...
Oud 10-01-2004, 18:06
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik voel me soms alleen eenzaam als me vriendin weer eens niks 'kan' (of wil) afspreken...zoals nu.

Dus het niet eenzaam zijn, zorgt voor eenzaam zijn....mooi hoor zo'n relatie. Die zal vast nog heel 'lang' duren

Laatst gewijzigd op 10-01-2004 om 19:40.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2004, 19:51
Mother Earth
Mother Earth is offline
Op de momenten dat ik me eenzaam voel, dan doe ik er wel wat aan. Dus dan ben ik niet meer eenzaam
Oud 14-01-2004, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Mother Earth schreef op 10-01-2004 @ 20:51:
Op de momenten dat ik me eenzaam voel, dan doe ik er wel wat aan. Dus dan ben ik niet meer eenzaam
klinkt simpel
waarom is het dan niet voor iedereen zo simpeL?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 21:10
Yeeeeeehaa!!!
Yeeeeeehaa!!! is offline
ja, ik voel me regelmatig eenzaam. Dat komt denk ik vooral omdat dat tussen m'n oren zit. Ik heb immers genoeg familie en vrienden om me heen. Toch heb ik vaak momenten dat ik het gevoel heb dat ik 'iets'mis. Ik ben ook depressief geweest en ik zak vrij snel terug. Ik sluit me ook af. Misschien dat ik me daarom alleen voel.

Greetzzz,

Yeeeeeehaa!!!
Oud 14-01-2004, 21:15
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
STUFF schreef op 14-01-2004 @ 22:06:
klinkt simpel
waarom is het dan niet voor iedereen zo simpeL?
omdat het niet altijd kan, in het achterhoofd houdende dat je ook eenzaam kan zijn als er mensen in de buurt zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 13:12
Verwijderd
k ben eigenlijk ook te vaak eenzaam..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten