Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
een ander boek van renate dorrestein, 'het perpetuum mobile van de liefde' gaat over haar zus die anorexia had en zelfmoord pleegde. een aanrader : ' I never promised you a rosegarden' van Hannah Green. Ik geloof dat dat een must-read is voor eerstejaars studenten psychologie in de V.S. Een erg aangrijpend boek. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Boeken van Frederik van Eeden, hij was zelf psychiater. Ik heb Pauls Ontwaken van hem gelezen, een relaas over het sterven van zijn zoon. Hoe Paul geestelijk helemaal veranderde naarmate zijn dood dichterbij kwam. Misschien niet precies wat je zoekt, maar ik zou zeggen: Bekijk Van Eedens werk eens! Succes
![]()
||
Citaat:
In het boek komt dat te weinig naar voren denk ik, Is niet het doel van het boek. In de film is Reza wel helemaal 'gestoord' maar ja...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Keefman van Jan Arends.
Arends was zelf psychiatrisch patiënt (hij heeft in 1974 zelfmoord gepleegd) en je vindt dat echt terug in het verhaal Keefman dat totaal geen samenhang kent. Het is een 'jij'-verhaal (gericht aan onder meer de psychiater) en Keefman meldt voortdurend dat hij zich wil inzetten voor zijn 'psychisch en psychiatrisch gestoorde medemens'. Het is een vreemd verhaal, en het is ook geen literatuur, zoals ik het zou willen noemen (het is gewoon het relaas van een gek), maar het is wel bruikbaar voor je boekenlijst...
||
Citaat:
Dat boek heet 'Al mijn vrienden zijn gek'. Gaat over een jongen (Raf idd) die schizofreen is en het is geschreven door zijn moeder. Ik heb hem gebruikt voor mijn documap, maar omdat het geen literair meesterwerk is weet ik niet of je hem mag lezen voor je lijst. ps. Weet nog iemand een boek over schizofrenie, en dan bedoel ik niet ' Ik heb je nooit een rozentuin beloofd' |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bezetenheid / Psychische problemen Bubbeldoosje | 91 | 11-10-2008 01:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Zeden deliquenten kunnen genezen?? Donald Duck | 132 | 27-03-2007 15:08 | |
Psychologie |
MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN kleinedraak | 13 | 25-08-2002 20:43 |