Advertentie | |
|
![]() |
|
meis, al is het iets wat 14 jaar terug gebeurd is: als jij d'r nog steeds last van hebt dan is het een probleem. Die mensen hebben gestudeerd om te helpen wanneer je problemen hebt; het doet er dus totaal niet toe hoe lang het terug is gebeurd.
Het gaat erom dat jij je NU niet goed voelt en dat moet verbeteren. Daarom zal geen enkele maatschappelijk werker vinden dat jij je aanstelt. Overigens is het ook nog eens heel normaal dat negatieve dingen uit het verleden jaren later nog steeds niet goed verwerkt zijn. Je bent dus echt niet de enige.
||
bedankt voor de snelle reacties...
het neemt wel een groot deel van me angst af... ik ben alleen heel erg bang als ik daar zit ik het niet durf te vertellen (ik ben niet zo een prater) maar dat is iets wat ik natuurlijk zelf in de hand heb. Ik denk dat ik het echt ga proberen... nu alleen nog de dokter bellen ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In Rotterdam hebben ze spreekuur. En je kunt idd bellen voor een afspraak. |
![]() |
|
![]() |
hoi lotjesnotje,
ik ben momenteel aan het studeren voor maatschappelijk werk en geloof me uitlachen zullen ze je niet waar je ook mee zit. Mensen met zo een beroep zijn er namelijk voor opgeleid net zoals je vriend je verteld heeft. Nu, ik weet niet echt wat je net over maatschappelijk werkers wilt weten maar het is zo dat het een zeer ruim beroep is en dat het inderdaat zou kunnen dat je eerst bij een maatschappelijk werker terecht komt eer je bv. naar een psychiater of een psychologe wordt doorverwezen. Maatschappelijk werker is namelijk een soort brugfunctie . Dit wilt zeggen dat ze makkelijker bereikbaar zijn en ze je bv. informatie kunnen geven over hoe iets in zijn werk gaat in de sociale sector. Mij lijkt het mss intressant voor jouw om eens naar een JAC (jongeren advies cenrtum) te gaan, aangezien je zegt dat je nogal angst hebt om hulp te zoeken. Je kan er op elk moment van de dag binnen stappen en het is volkomen anoniem en gratis. Hier werken ook maatschappelijk werkers en ik ben er zeker van dat ze je een heel stuk verder op weg kunnen helpen en voor een groot deel je angst voor dat onbekende zullen helpen wegnemen. Ik wens je in ieder geval er veel moet in en wees maar zeker dat je niet uitgelachen zult worden. Groetjes Neteke |
![]() |
||
Verwijderd
|
http://www.spilspijkenisse.nl/welzij...x.php?recID=52
Citaat:
|
![]() |
|
@ leonoor: thnx voor je reactie hier heb ik echt heel erg veel aan. Tis ook vrij moeilijk om de stap te nemen tot het opzoeken...
tjah ik vind alles moeilijk @neteke: aan jou reactie heb ik ook wel heel erg veel omdat ik tog wat meer erover weet nu. ik denk dat mijn angst tog wel minder geworden is door dit topic maar nog wel blijft... |
![]() |
|
hoi!
ten eerste, wat al zo vaak is gezegd, lachen die mensen je echt niet uit! Ze horen zoveel verhalen, de een misschien, in hun ogen ernstiger dan het andere, maar daarom niet minder de moeite waard om te helpen!! En hoe lang het ook geleden is, jij hebt er NU last van, en moet er dus nu iets aan gedaan worden. Wanneer je naar een huisarts gaat, kan je doorverwezen worden. covered eyes zei dat ze dacht dat je dan doorverwezen werd naar een psych maar volgens mij hoeft dat niet zo te zijn. Zelf had ik mijn 'probleem' aan een lerares (die tevens vertrouwenspersoon is bij ons op school) verteld. die had toen jeugdzorg gebeld. Toen heeft mevr. S me dat nummer met een naam van degene die zij had gesproken gegeven. Ik heb uiteindelijk dat nummer gebeld. Die vrouw was heel erg aardig. ![]() Maar volgens mij hoeft een arts je dus niet per se naar een psych door te verwijzen. Ik weet niet wat er is gebeurd, en hoe lang geleden, maar dat maakt ook allemaal niets uit!! als jij er nu last van hebt moet je daar wat aan doen, en dat wil je ook, dat is echt ![]() echt waar, niemand zal je uitlachen meis, echt niet!!] succes ermee! liefs, wen
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat je donderdag of vrijdag gaat bellen ervoor is echt een moedige stap, weet je dat!!! Ik wens je er veel succes mee en je zal wel zien dat het allemaal veel beter zal meevallen dan je had verwacht !!! Lieve Toedels neteke |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik steun je toch al in ieder geval met gans mijn hart!!! ![]() Lieve toedels en veel succes Neteke |
![]() |
||
Citaat:
sorry, niet bij stil gestaan. maar dat wist ik wel ja.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Maatschappelijk werk en Dienstverlening? dien91 | 2 | 14-11-2009 12:03 | |
Psychologie |
wel of niet maatschappelijk werk bellen? strontkind | 8 | 29-02-2008 17:05 | |
Psychologie |