Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-01-2004, 20:11
Renoi
Renoi is offline
En nu heb ik het eigenlijk vooral over sieraden, wat vind jij daarvan? Oké, ik denk dat iedereen het leuk vindt om een mooie ring of oorbellen ofzo te krijgen, maar wat doe je ermee als de relatie voorbij is? Want ik weet het niet zo goed namelijk. Zou je ze nog omdoen of 'moet' je het terug geven of bewaar je ze gewoon ergens?
Oud 11-01-2004, 20:13
Mindfields
Mindfields is offline
Hmm, ik had van mijn ex een kettingtje en een hangertje gekregen en een ring. Gewoon ergens dumpen
Oud 11-01-2004, 20:17
Charlottetje
Charlottetje is offline
Tsja, geen idee eigenlijk.
Andere dingen zou ik inderdaad wel gewoon bewaren enzo, en gebruiken misschien zelfs, maar sierraden, tsja.

Mijn zus heeft van haar ex-vriendje ooit een swatch-horloge gekregen. 12 jaar geleden ofzo, toen waren die dingen echt giga-duur. Ze heeft hem nog steeds en draagt hem ook, dus dat doe je dan ook wel met ander sieraden toch?
Oud 11-01-2004, 20:19
Slettelina *
Slettelina * is offline
Denk dat dat aan de band met je ex ligt. Als je met ruzie uit elkaar zou gaan zou ik het ergens in een hoekje dumpen maar als je nog gewoon normaal als vrienden met elkaar kan omgaan dan hou ik et gewoon om of geef het een speciaal plekje.

*is net gisteren oorbel van vriend verloren*
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 20:19
Nuck
Nuck is offline
Hmm, dat ligt aan het sieraad zelf. Als het gewoon mooie sieraden zijn, die ik zelf ook had gekocht, dan zou het zonde zijn om weg te gooien. Als het zoiets is van 'oh, ik vind het leuk omdát ik het van hem heb gekregen, maar daar houdt het dan ook op', zou ik het wel wegdoen.
Oud 11-01-2004, 20:27
miro
miro is offline
Alles van mijn ex zit in een grote doos. Ook sieraden, dat zijn dingen die gewoon leuk zijn om te bewaren (als t niet op een vervelende manier is uitgegaan), bovendien heb je ze gekregen.

En ja ik vind t altijd leuk om iets van mijn vriend te krijgen. Maar te vaak lijkt me ook weer niks.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 20:34
probeer
probeer is offline
als jij een (vervelende) relatie hebt uitgemaakt, en in staat bent (als je dat tenminste wil, en het sieraad niet als herinnering ziet) het ding los te koppelen van je ex, zou ik het houden, anders in de bak naar afrika (zonde om weg te doen).
Oud 11-01-2004, 20:53
ZerO
ZerO is offline
Citaat:
Denk dat dat aan de band met je ex ligt. Als je met ruzie uit elkaar zou gaan zou ik het ergens in een hoekje dumpen maar als je nog gewoon normaal als vrienden met elkaar kan omgaan dan hou ik et gewoon om of geef het een speciaal plekje.
Oud 11-01-2004, 20:58
Maarten
Maarten is offline
Ik zou het niet weggooien.. dat zou ik een beetje krom vinden. Zo een jongen geeft dat jou met (kennelijk) alle liefde, maar doordat het uit is gegaan en jullie misschien elkaar niet meer uitstaan ga je alles wat je aan hem herinnert wegflikkeren.

Of je bewaart het, of je draagt het of je geeft het terug.

Maar als hij een enorme player is of vreemd is gegaan ofzo dan kan ik begrijpen dat je het weg wil gooien en dan zou ik ook geen rekening met hem houden want dan weet je ook niet goed meer wat gemeend is enzo.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 21:13
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
zin in een doos... ik bewaar het allemaal
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Renoi schreef op 11-01-2004 @ 21:11:
En nu heb ik het eigenlijk vooral over sieraden, wat vind jij daarvan? Oké, ik denk dat iedereen het leuk vindt om een mooie ring of oorbellen ofzo te krijgen
ik dacht het niet

Citaat:
maar wat doe je ermee als de relatie voorbij is? Want ik weet het niet zo goed namelijk. Zou je ze nog omdoen of 'moet' je het terug geven of bewaar je ze gewoon ergens?
weggooien.
of als het heel lelijk is er later nog om gniffelen.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Rogue schreef op 11-01-2004 @ 22:45:
ik dacht het niet

weggooien.
of als het heel lelijk is er later nog om gniffelen.
En als het heel mooi is opnieuw laten taxeren natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 21:52
Verwijderd
ik heb sommige dingen terug gegeven, en sommige gehouden, die ik niet draag(ik draag bij voorbaat geen sieraden,als ik een relatie heb die ik dat meer voor die gene dan voor mezelf) of als t een leuk sierraad is bij speciale bedoelingen
Met citaat reageren
Oud 11-01-2004, 23:33
Verwijderd
Als het handig is, blijven gebruiken, als het waardevol is verkopen, als het waardeloos is in het rommelhok gooien.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 03:02
Verwijderd
ik haat het om dingen te krijgen, als ze niet van sinterklaas zijn.
En dan voorál die dingen als sieraden enzo. hm
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 07:20
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zou het gewoon blijven gebruiken. Behalve als het zo'n hangertje is met zijn naam erin Of ik moet er verkeerde herinneringen aan hebben, dan zou ik het terug geven of gewoon ergens opbergen.
Ik heb ooit een gouden armband van mijn ex gehad die ik gewoon nog ben blijven dragen toen het uit was. Nu ben ik m helaas kwijt
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 08:23
Punkygirl
Punkygirl is offline
Ik heb een speciaal doosje waar ik belangrijke brieven en dergelijke in bewaar. Ik denk dat ik daar mijn ketting + ring in zou bewaren.
Oud 12-01-2004, 08:50
snoopy
snoopy is offline
Nou, als t een ding in de vorm van een hartje oid is, dan draag ik t niet meer. Maar als t gewoon n mooie ketting (of whatever) is, dan draag ik t wel weer, zodra ik dr overheen ben
Oud 12-01-2004, 10:11
miekmuis
miekmuis is offline
Ik vind het zo'n onzin om sieraden terug te geven uit plichtsgevoel. Wat heeft zo'n jongen nou aan een leuk
armbandje of een mooie ketting? Bovendien heeft hij hem
ooit met de beste bedoelingen aan jou gegeven.

Tenzij de sieraden (of andere cadeau's) me aan nare dingen herinneren zou ik ze gewoon houden en (tenzij zijn naam er op staat) ze ook nog gewoon dragen.
Oud 12-01-2004, 13:16
Verwijderd
Ik zou sieraden echt niet meer om doen nadat het uit is. Maar ik zou ze zeker wel bewaren.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 14:07
Gwinnie
Gwinnie is offline
ligt eraan wat voor sieraden.
ik heb van mijn ex een gouden kettinkje gehad met een hangertje, en nu met kerst van de ouders van mn vriend een gouden hangertje.
die doe ik dus echt wel gewoon om het kettinkje van mn ex, ga geen nieuw kopen ofzo.

en ik vind dat je gewoon, standaard armbandjes/kettinkjes best wel om kan houden.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 14:16
Sade
Sade is offline
Ik zou ze denk ik niet meer dragen. Ligt er ook wel een beetje aan hoe je uit elkaar bent gegaan.
Ik zou ze in ieder geval wel bewaren
Oud 12-01-2004, 14:51
Verwijderd
Ik bewaar ze, of ik nou met ruzie of gewoon uit mekaar zijn. Ze hebben toch een bepaalde waarde en herinnering.
Zo koester ik nog een kettingkje dat ik van mn eerste vriendje kreeg, en eigenlijk moet ik het nog steeds laten maken bij de juwelier... Maar het komt er niet van...
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 14:53
Verwijderd
Ik doe ze niet meer om. Ik heb van mijn vorige vriend een kettingkje gehad, dat heb ik nooit meer omgedaan toen het uit was. Van m'n vriend daarvoor had ik ooit eens sokken gehad, zelfs die heb ik een paar jaar niet meer aangehad.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 17:39
Qimm
Qimm is offline
ik doe niet aan sieraden (gelukkig weet hij dat ook en ik verwacht daarom ook niks)
Ik verlies toch alles, zou zonde zijn he?
Oud 12-01-2004, 18:03
Strictly Aimee
Strictly Aimee is offline
als het zo'n VRESLIJK kettinkje is met een hartje en daar zijn of jou naam in..(hoezo cliche) dan zou ik bij voorbaat al weigeren om dat kettinkje om te doen...

maar als een jongen je een mooi sieraad geeft, vind ik dat je dat best kunt blijven dragen, behalve natuurlijk als je ruzie ofzo met diegene hebt. Hij heeft het je geschonken met liefde, en vooral als het ook nog een duur sieraad is zou het toch zonde zijn om hem weg te gooien.
Oud 12-01-2004, 19:30
Jules
Jules is offline
Zoiets gaat dan natuurlijk gewoon in De Schoenendoos.
Oud 13-01-2004, 12:44
Verwijderd
Wat ik zoal van mijn ex-vriend heb gekregen tijdens onze relatie zit nu in een schoenendoos in de kast . Leuk als herinnering. Ik heb trouwens geen sieraden van hem gekregen. Oh, wel een geurtje, dat gebruik ik nog steeds heel soms, maar niet zo vaak want 't past eigenlijk niet echt bij me.

teruggeven vind ik wel zó fout 't was een cadeautje, geen relatie-onderpand.

Laatst gewijzigd op 13-01-2004 om 12:46.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 13:20
Go
Go is offline
Spreek af elkaar geen dure cadeaus te geven, dan je je elkaar ook niet op hoge kosten. Als de relatie uitgaat zit je ook niet met allemaal kostbare goederen die je hebt gekregen.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 13:21
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 13-01-2004 @ 13:44:
Oh, wel een geurtje, dat gebruik ik nog steeds heel soms, maar niet zo vaak want 't past eigenlijk niet echt bij me.
Ik heb ook een geurtje gehad, van zijn moeder met kerst weliswaar, maar toch. Dat heb ik wel nog regelmatig op gehad. Nu zelden meer, want m'n vriend vindt het niet lekker.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 13:23
marlies
marlies is offline
ik zou het bewaren. Uit het zicht als het op een rotte manier uitgaat, maar over een paar jaar vind je het waarschijnlijk wel leuk dat je het gehouden hebt
Oud 14-01-2004, 12:42
Dree
Dree is offline
Ik moet het van mijn vriendje in dat geval houden, en blijven dragen. Mits het op een normale manier uit zou gaan ben ik dit ook wel van plan

Andere dingen die ik van hem gekregen heb (computer, kleren, mobiel, vissen) hou ik vanzelfsprekend ook.
Oud 14-01-2004, 12:59
Verwijderd
Citaat:
miekmuis schreef op 12-01-2004 @ 11:11:
Ik vind het zo'n onzin om sieraden terug te geven uit plichtsgevoel. Wat heeft zo'n jongen nou aan een leuk
armbandje of een mooie ketting? Bovendien heeft hij hem
ooit met de beste bedoelingen aan jou gegeven.
ik heb zelfs gehoord dat jongens ze terugvragen!
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:42
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 13-01-2004 @ 14:20:
Spreek af elkaar geen dure cadeaus te geven, dan je je elkaar ook niet op hoge kosten. Als de relatie uitgaat zit je ook niet met allemaal kostbare goederen die je hebt gekregen.
Wat is er mis met het hebben van kostbare goederen die je hebt gekregen, dan?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 14:44
Verwijderd
Citaat:
Strictly Aimee schreef op 12-01-2004 @ 19:03:
als het zo'n VRESLIJK kettinkje is met een hartje en daar zijn of jou naam in..(hoezo cliche) dan zou ik bij voorbaat al weigeren om dat kettinkje om te doen...
luukie en eefje ?
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 20:06
Verwijderd
Dingen die ik van m'n ex heb, bewaar ik wel.
Ik heb nog kettingkjes en armbandjes en nog een ring. Ik draag de armbandjes nog wel eens, maar de ring en het kettingkje niet. Die vond ik niet mooi.
Ik heb trouwens alles bewaard ergens. Waar weet ik alleen niet meer.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 20:18
Verwijderd
Ik zo zoiets niet weg willen geven, 't is toch een herinnering he.. en een cadeau... niet iets wat je geleend hebt... Dus ik zou het houden En ik weet dat mijn vriend dat ook zou willen.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 20:37
Verwijderd
Alles uit mijn vorige relatie weggesmeten, ik heb nu al 1,25 jaar met mijn huidige vriendin, en ik vind het maf om sieraden die ik van mijn ex had dan nog om te houden.
Bewaren is in mijn geval toch vaak kwijtraken, dus heb ik ze bij voorbaat weggegooid, en daarbij, herrinneringen draag je in je hart, en niet aan je lijf.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 20:43
Verwijderd
Citaat:
trumpetlover schreef op 14-01-2004 @ 21:37:
en daarbij, herrinneringen draag je in je hart, en niet aan je lijf.
Je hoeft die dingen niet aan je lijf te dragen, maar bv. in een doos stoppen... en dan kan je die herinneringen die je in je hart hebt nog eens versterken door die doos af en toe open te trekken.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2004, 20:45
Strictly Aimee
Strictly Aimee is offline
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Strictly Aimee schreef op 12-01-2004 @ 19:03:
--------------------------------------------------------------------------------

luukie en eefje ?

Ja, idd....daar dacht ik meteen aan

Kbedoel ik zou een sieraad best blijven dragen als ik het van iemand gekregen had, maar als het uit is, dan kun je zo'n kettinkje ook niet blijven dragen vind ik. Dus ik vind het maar helemaal nix
Oud 14-01-2004, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Strictly Aimee schreef op 14-01-2004 @ 21:45:
Kbedoel ik zou een sieraad best blijven dragen als ik het van iemand gekregen had, maar als het uit is, dan kun je zo'n kettinkje ook niet blijven dragen vind ik. Dus ik vind het maar helemaal nix
dan zijn we het helemaal eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten