Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2004, 16:20
Verwijderd
Via m'n pa's werk een laserjet 4 (plus? -maar dat weet ik niet zeker) gekregen. Leuk en wel, maar d'r zit niks aan documentatie oid bij. Ik heb al even zitten zoeken naar drivers e.d. maar daar kom ik ook niet ver mee.
Kan iemand me vertellen hoe ik dit apparaat werkend krijg? Het liefst dmv de netwerkfunctie van het bakbeestje. [Ding zelf mankeert als het goed is niks overigens]

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-01-2004, 16:52
Moonspell
Moonspell is offline
HP heeft drivers + handleiding

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport...odTypeId=18972

Installatie gewoon uitvoeren, ( kies voor downloaden het type OS, bijv. winXP of 2K, of win98.. ) en vaak zit er ook handleiding bij. anders vind je deze op de site van hp door bij drivers te klikken en dan " laserjet 4 plus " te kiezen.

Doormiddel van delen kan je printer door meerdere pc's gebruikt worden. dit kan je doen door na installatie van de printer te klikken op de printer met rechtermuisknop, en dan delen / or whatever

Als je zover bent moet je maar zegge
Oud 12-01-2004, 16:53
Moonspell
Moonspell is offline
[ohja, dit mag ook op S&M]
Oud 12-01-2004, 17:32
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
je moet bij printers en faxapparaten de wizard ff doorlopen. Hij is wss aangesloten op lpt1. Zelf heb ik hem ook en had geen drivers van de site van hun nodig
Oud 12-01-2004, 17:53
Verwijderd
Had gister al ff geprobeerd dat ding over een normale LPT kabel te gebruiken. Nog niet echt verder naar gekeken maar dat is ook eigenlijk niet echt wat ik er mee wil. Idee is juist dat ik gebruik wil maken van de netwerk functie van dat apparaat zelf; ding moet toch kunnen fungreren als stand alone netwerkapparaat?
[want niet echt behoefte om constant de pc waarop ie aangesloten is aan te móeten hebben om een printje te kunnen maken]

Dus, iemand?
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 19:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
-> S&M

Softwarevraag.
Oud 12-01-2004, 19:43
Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Glow schreef op 12-01-2004 @ 18:53:
Had gister al ff geprobeerd dat ding over een normale LPT kabel te gebruiken. Nog niet echt verder naar gekeken maar dat is ook eigenlijk niet echt wat ik er mee wil. Idee is juist dat ik gebruik wil maken van de netwerk functie van dat apparaat zelf; ding moet toch kunnen fungreren als stand alone netwerkapparaat?
[want niet echt behoefte om constant de pc waarop ie aangesloten is aan te móeten hebben om een printje te kunnen maken]

Dus, iemand?
Tsjah, als je hem kan aansluiten via utp om te delen zou dat mogelijk zijn. Anders zul je toch echt naar een printservertje moeten kijken die dat voor je regelt.
Oud 12-01-2004, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Moonspell schreef op 12-01-2004 @ 20:43:
Tsjah, als je hem kan aansluiten via utp om te delen zou dat mogelijk zijn. Anders zul je toch echt naar een printservertje moeten kijken die dat voor je regelt.
D'r zit dus gewoon een utp kaart in idd. Maar je schijnt dus software van HP nodig te hebben. 'jetAdmin' oid.
En dat kan ik nergens vinden..

Via telnet schijnt het ook te kunnen, maar ik heb echt geen idee hoe ik achter het ip van de printer kom/ toewijs. etc.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 21:10
Tuinkabouter !!
Tuinkabouter !! is offline
http://www.idp.net/freesoft/hpsoft.asp

Iets minder met de ogen dicht goochelen
Oud 12-01-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
meyer3 schreef op 12-01-2004 @ 22:10:
http://www.idp.net/freesoft/hpsoft.asp

Iets minder met de ogen dicht goochelen
Hmm, ja die url deed het vanochtend niet. Maargoed, nu wel en ik ga die zooi ff downloaden. Thnx iig.

[edit]alleen een NT versie daar. Nouja. eens even kijken of dat ook wil werken[/edit]

Laatst gewijzigd op 12-01-2004 om 21:48.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 14:08
Verwijderd
Nt versie wil helaas niet werken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten