Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2004, 20:27
Fleurrr
Fleurrr is offline
Wat vinden jullie: Taboe op seksualiteit moet blijven bestaan.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 20:28
miekmuis
miekmuis is offline
Is dit niet juist bedoeld als de plek waar je al je vragen kwijt kunt?
Oud 12-01-2004, 20:29
Qimm
Qimm is offline
in eerste instantie nee, alles moet bespreekbaar zijn, maar ook weer ja, sommige dingen zijn gewoon te. Maar aan de andere kant je hoeft de topics niet te lezen.

uhm ik ga voor nee, want aan de topictitel kun je zien wat erin staat en als het je niet aan staat dan lees je het niet.
Oud 12-01-2004, 20:32
guess what
guess what is offline
Citaat:
Qimm schreef op 12-01-2004 @ 21:29:
in eerste instantie nee, alles moet bespreekbaar zijn, maar ook weer ja, sommige dingen zijn gewoon te. Maar aan de andere kant je hoeft de topics niet te lezen.

uhm ik ga voor nee, want aan de topictitel kun je zien wat erin staat en als het je niet aan staat dan lees je het niet.
Het gaat toch niet alleen op het taboe op dit forum? Ik dacht eerder dat de TS bedoelde op seksualiteit in het algemeen..?
Oud 12-01-2004, 20:46
Dolores
Dolores is offline
Citaat:
guess what schreef op 12-01-2004 @ 21:32:
Het gaat toch niet alleen op het taboe op dit forum? Ik dacht eerder dat de TS bedoelde op seksualiteit in het algemeen..?
Dat dacht ik ook ja.. ik vind dat het een onderwerp is waar je in beperkte mate over moet kunnen praten
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 21:03
Qimm
Qimm is offline
ik meende seksualiteit als sub-forum
Oud 12-01-2004, 21:19
Verwijderd
Ja en nee.

(even filosofie, foucault , erbij halen ).
Door open over onze seksualiteit te praten bepalen wij in feite wat normaal is. Veel gesprekken zijn immers het zoeken naar een soort bevestiging, 'doe jij dat ook?', alleen dan niet zo letterlijk . Wanneer iemand dus een afwijkende seksuele interesse heeft, een taboe dus vaak, kan het zijn dat hij/zij verstoten wordt. Dat is misschien wel heel extreem, maar neem bijvoorbeeld homoseksualiteit 30 jaar geleden .
Dus als we juist niet openlijk over onze seksualiteit spreken kunnen we normalisering tegen gaan en worden taboe's opgeheven.

Hier is op zich wel wat voor te zeggen, ik denk alleen niet dat het werkt.

Praat dus lekker maar over vanalles
Met citaat reageren
Oud 12-01-2004, 21:24
JuicY JuiCe
JuicY JuiCe is offline
ik wil geen kont likken
Oud 12-01-2004, 21:33
Chileno
Chileno is offline
Beste Juicy

Daar ben ik het niet mee eens, ik vind het heerlijk om alle gaatjes af te gaan en me al likkend over haar hele lichaam te bewegen..
Dus dat vind ik geen taboe, ok!?
Oud 12-01-2004, 22:08
Nona
Nona is offline
Ik neem aan dat het niet over seks als forum gaat, maar seksualiteit in het algemeen.

Nee, ik vind dat taboes wel gedeeltelijk mogen vervagen of verdwijnen. De gevaren van seks moeten besproken worden met jongeren die zich niet bewust zijn van de gevaren. Dat vind ik heel belangrijk. En je mag mensen ook laten weten dat seks niet slecht is (tenminste, niet volgens alle mensen). Praten over lichamelijke reacties rond seksualiteit voorkomt een heleboel onzekerheid. Enz.
Sommige taboes mogen ook wel een beetje blijven bestaan. Mensen horen niet graag over dingen die ze ronduit goor vinden. Dat hoeft wat mij betreft dan ook niet besproken te worden.
Oud 13-01-2004, 10:12
Tumor
Tumor is offline
waarom zou het een tabboe zijn?
het is iets wat iedereen doet
en het is normaal

maar omdat men zich "schaamt" moet het een tabboe zijn
ik heb altijd al open gepraat over sexualiteit en zou dit ook altijd doen

k heb vrijwel geen tabboe's
Oud 13-01-2004, 12:15
Verwijderd
Het taboe vind ik stom. Dat je er echt soms op wordt aangekeken, zelfs in een normale situatie, dat het raar wordt gevonden om over seks te praten, etcetera.
Maar ik zou het wel jammer vinden als het normaal zou worden om zonder na te denken bij elk sprankje geilheid met de eerste de beste in bed te duiken.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 13:02
Verwijderd
Wie zegt dat er nog steeds zo'n taboe is daarop? Okay, soms nog wel een beetje, maar het is hier veel minder dan in andere landen en bovendien is het veel minder dan bijv. 20 jaar geleden.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 13-01-2004 @ 14:02:
Wie zegt dat er nog steeds zo'n taboe is daarop?
Toen een paar jaar geleden mijn klas erachter kwam dat ik met mijn ex-vriend naar bed was geweest, waren ze allemaal diep geschokt dat ik zoiets zou doen en dat ik het nog toegaf ook (ze vroegen ernaar)... ik was 16, bijna 17, en we waren al ruim 9 maanden samen. Dat vind ik dan toch wel een taboe, als twintig mensen daarvan overstuur raken.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 13:05
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 13-01-2004 @ 14:04:
Toen een paar jaar geleden mijn klas erachter kwam dat ik met mijn ex-vriend naar bed was geweest, waren ze allemaal diep geschokt dat ik zoiets zou doen en dat ik het nog toegaf ook (ze vroegen ernaar)... ik was 16, bijna 17, en we waren al ruim 9 maanden samen. Dat vind ik dan toch wel een taboe, als twintig mensen daarvan overstuur raken.
Ja, dat is Twente hè.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 13:10
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 13-01-2004 @ 14:05:
Ja, dat is Twente hè.
Twente is ook Nederland
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 13:15
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 13-01-2004 @ 14:10:
Twente is ook Nederland
Shit.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 18:20
esprit-chick
esprit-chick is offline
ik denk dat er veel taboes wel opgeheven mogen worden, bv om homoseksualiteit, maar een beetje taboe geeft toch ook de spanning???
niet dat het bij seks er alleen om gaat dat je iets doe wat lekker fout is en daarom spannend, dat is wel erg overdreven.

maar wat is er nou leuk aan als je bv alles van je vriend weet?
je wil toch de dingen ook zelf ontdekken, wat hij leuk/ lekker vindt bv

ook hoef ik echt niet van iedereen te weten wat voor dingen ze op seksueel gebied uitspoken.....

moet je je ff voorstellen, dat je leraar over ze weekendje met zn vrouw begint en alle standjes gaat zitten beschrijven (lees op t bord schematisch weergeven)...

...hoeft tog nie......
Met citaat reageren
Oud 13-01-2004, 18:26
little nemo
little nemo is offline
in theorie ben ik t wel met de laatste paar posts eens; in principe moeten mensen overal over kunnen praten, hetzij met vriendjes en vriendinnetjes hetzij met een psycholoog, zonder er meteen op aangekeken te worden

aan de andere kant, ook al moet het kunnen, ik hoef niet van iedereen t sexleven te horen, in het bijzonder niet van mensen van boven de 30. dus ondanks dat er dan geen taboe moet zijn, vind ik wel dat als je erover wilt praten, je er rekening mee moet houden dat niet iedereen alles wil horen.
Oud 14-01-2004, 13:20
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Alles wat serieus is bedoeld moet te bespreken zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 01:11
Verwijderd
Citaat:
Fleurrr schreef op 12-01-2004 @ 21:27:
Wat vinden jullie: Taboe op seksualiteit moet blijven bestaan.
jah dat zou een taboe moeten blijven en seks zou eigenlijk verboden moeten worden
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 13:26
Sperzieboon
Sperzieboon is offline
Citaat:
bertbart schreef op 17-01-2004 @ 02:11:
jah dat zou een taboe moeten blijven en seks zou eigenlijk verboden moeten worden

jup..alle mannetjes gecastreerd en alle vrouwtjes gesteriliseerd
Oud 17-01-2004, 13:29
MrOizo
MrOizo is offline
Citaat:
*Cayenne* schreef op 14-01-2004 @ 14:20:
Alles wat serieus is bedoeld moet te bespreken zijn.
Vertel

Trouwens nee alsjeblieft niet laat die taboes maar weg gaan, kenk me lekker uitleven he
Oud 18-01-2004, 13:35
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:
MrOizo schreef op 17-01-2004 @ 14:29:
Vertel
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:39
LoveStarLady
LoveStarLady is offline
Iedereen doet het met elkaar, dus waarom er niet openlijk over praten
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 14:43
AngelLena
AngelLena is offline
1 woord, nou oke 2 dan: Human Nature

Nuff said lijkt mij.
Oud 18-01-2004, 15:13
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 18-01-2004 @ 15:43:
1 woord, nou oke 2 dan: Human Nature

Nuff said lijkt mij.
Het doden van mensen - Human nature, geen taboe lekker bespreken hoe we elkaar pijnlijk af kunnen maken.

Te kort door de bocht dus

edit: wat heeft dit met seksualiteit te maken? Nou vervang doden door wurgseks... Of ga het hebben over hoe je het beste een vrouw kan verkrachten zonder dat de politie erachter komt.
Allemaal seksualiteit, allemaal taboe.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 15:17
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 18-01-2004 @ 16:13:
Het doden van mensen - Human nature, geen taboe lekker bespreken hoe we elkaar pijnlijk af kunnen maken.

Te kort door de bocht dus
Eeeuh... ja agressie is ook een drift ja... En bespreken kan je met alles. Alleen het uitvoeren moet je bij sommige dingen achterwege laten.

Maar kom op zeg: sex. Da's iets wat iedereen zo af en toe wel doet (behalve die kloosterfiguren misschien). Is gewoon zo natuurlijk als ik weet niet hoe. Waarom zouden we daarvan dan een taboe maken?

Agressie hoeft in gespreksonderwerpen ook geen taboe te zijn. Alleen niet iedereen oefent het dan wel niet op een extreme manier uit. En dat heeft dan weer te maken met normen en waardes en al dat soort ongein. Maar het bespreken ervan (waar het uiteindelijk over gaat hier) is geen taboe.

Regels voor berichten