![]() |
|
Verwijderd
|
Ja en nee.
(even filosofie, foucault , erbij halen ![]() Door open over onze seksualiteit te praten bepalen wij in feite wat normaal is. Veel gesprekken zijn immers het zoeken naar een soort bevestiging, 'doe jij dat ook?', alleen dan niet zo letterlijk ![]() Dus als we juist niet openlijk over onze seksualiteit spreken kunnen we normalisering tegen gaan en worden taboe's opgeheven. Hier is op zich wel wat voor te zeggen, ik denk alleen niet dat het werkt. Praat dus lekker maar over vanalles ![]() |
![]() |
|
Beste Juicy
Daar ben ik het niet mee eens, ik vind het heerlijk om alle gaatjes af te gaan en me al likkend over haar hele lichaam te bewegen.. Dus dat vind ik geen taboe, ok!?
|
Ik neem aan dat het niet over seks als forum gaat, maar seksualiteit in het algemeen.
Nee, ik vind dat taboes wel gedeeltelijk mogen vervagen of verdwijnen. De gevaren van seks moeten besproken worden met jongeren die zich niet bewust zijn van de gevaren. Dat vind ik heel belangrijk. En je mag mensen ook laten weten dat seks niet slecht is (tenminste, niet volgens alle mensen). Praten over lichamelijke reacties rond seksualiteit voorkomt een heleboel onzekerheid. Enz. Sommige taboes mogen ook wel een beetje blijven bestaan. Mensen horen niet graag over dingen die ze ronduit goor vinden. Dat hoeft wat mij betreft dan ook niet besproken te worden.
|
waarom zou het een tabboe zijn?
het is iets wat iedereen doet en het is normaal maar omdat men zich "schaamt" moet het een tabboe zijn ik heb altijd al open gepraat over sexualiteit en zou dit ook altijd doen k heb vrijwel geen tabboe's
|
Verwijderd
|
Het taboe vind ik stom. Dat je er echt soms op wordt aangekeken, zelfs in een normale situatie, dat het raar wordt gevonden om over seks te praten, etcetera.
Maar ik zou het wel jammer vinden als het normaal zou worden om zonder na te denken bij elk sprankje geilheid met de eerste de beste in bed te duiken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
![]() ![]() niet dat het bij seks er alleen om gaat dat je iets doe wat lekker fout is en daarom spannend, dat is wel erg overdreven. maar wat is er nou leuk aan als je bv alles van je vriend weet? je wil toch de dingen ook zelf ontdekken, wat hij leuk/ lekker vindt bv ook hoef ik echt niet van iedereen te weten wat voor dingen ze op seksueel gebied uitspoken..... moet je je ff voorstellen, dat je leraar over ze weekendje met zn vrouw begint en alle standjes gaat zitten beschrijven (lees op t bord schematisch weergeven)... ![]() ...hoeft tog nie...... |
![]() |
|
in theorie ben ik t wel met de laatste paar posts eens; in principe moeten mensen overal over kunnen praten, hetzij met vriendjes en vriendinnetjes hetzij met een psycholoog, zonder er meteen op aangekeken te worden
aan de andere kant, ook al moet het kunnen, ik hoef niet van iedereen t sexleven te horen, in het bijzonder niet van mensen van boven de 30. dus ondanks dat er dan geen taboe moet zijn, vind ik wel dat als je erover wilt praten, je er rekening mee moet houden dat niet iedereen alles wil horen.
||
Citaat:
Te kort door de bocht dus ![]() edit: wat heeft dit met seksualiteit te maken? Nou vervang doden door wurgseks... Of ga het hebben over hoe je het beste een vrouw kan verkrachten zonder dat de politie erachter komt. Allemaal seksualiteit, allemaal taboe. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar kom op zeg: sex. Da's iets wat iedereen zo af en toe wel doet (behalve die kloosterfiguren misschien). Is gewoon zo natuurlijk als ik weet niet hoe. Waarom zouden we daarvan dan een taboe maken? Agressie hoeft in gespreksonderwerpen ook geen taboe te zijn. Alleen niet iedereen oefent het dan wel niet op een extreme manier uit. En dat heeft dan weer te maken met normen en waardes en al dat soort ongein. Maar het bespreken ervan (waar het uiteindelijk over gaat hier) is geen taboe.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
discussie taboe op mannenmishandeling breaktaboos | 0 | 06-01-2017 10:49 | |
De Kantine |
Naamzoeken --> taboe Verwijderd | 60 | 02-02-2005 16:21 | |
Seksualiteit |
Anaal, taboe? Timmert | 61 | 12-04-2004 20:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |