Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2004, 16:23
Snoopy=]
Snoopy=] is offline
WAAAAYOOOOOOOOO JIJ HEBT ECHT EEN PSYGIATER NODIG MAN!

ik ben ook 13 en ik vind iemand van 16 al oud!!!!!!!!

jij bent ziek ik je kop en die enge vriend van jou al helemaal!!!!!!!!!!

DUMPE!!!!
Majah als jij zin hebt om zn speeltje te zijn moet je het zelluf wete he......
Oud 13-01-2004, 16:28
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Curunir schreef op 13-01-2004 @ 14:40:
Wat een gezeur van de meeste mensen hier. Ik vind het nergens op slaan dat hun relatie door al deze negatieve reacties nu afgelopen is. Wacht liever tot je zelf verliefd wordt op iemand die 8 jaar ouder is dan jij, en oordeel dan
Inderdaad, helemaal mee eens
Oud 13-01-2004, 16:39
Albert_Jan
Albert_Jan is offline
Citaat:
Curunir schreef op 13-01-2004 @ 14:40:
Wat een gezeur van de meeste mensen hier. Ik vind het nergens op slaan dat hun relatie door al deze negatieve reacties nu afgelopen is. Wacht liever tot je zelf verliefd wordt op iemand die 8 jaar ouder is dan jij, en oordeel dan
Dus jij bent ook van dat soort...
Oud 13-01-2004, 16:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Albert_Jan schreef op 13-01-2004 @ 17:39:
welk soort bedoel je dan???
Oud 13-01-2004, 16:49
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
girlyinlove schreef op 13-01-2004 @ 17:23:
WAAAAYOOOOOOOOO JIJ HEBT ECHT EEN PSYGIATER NODIG MAN!

ik ben ook 13 en ik vind iemand van 16 al oud!!!!!!!!

jij bent ziek ik je kop en die enge vriend van jou al helemaal!!!!!!!!!!

DUMPE!!!!
Majah als jij zin hebt om zn speeltje te zijn moet je het zelluf wete he......
pff, kun je nog erger overdrijven?

Citaat:
heb je dus absoluut gelijk in.

En kunnen houden van iemand die 8 jaar ouder is dan jezelf, is dat een soort zijn? zelfs 10/12 jaar verschil hoef ik geen ramp te vinden, dus waarom 8 jaar wel?

Alleen is hier het relatieve verschil wel erg groot en dat zit mij ook wel een beetje dwars ja....
Oud 13-01-2004, 16:51
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik wil graag uitleg over dat soort ja, je kan mensen daarom toch niet in hokjes gaan stoppen ofzo!
Oud 13-01-2004, 18:00
Albert_Jan
Albert_Jan is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 13-01-2004 @ 17:51:
Ik wil graag uitleg over dat soort ja, je kan mensen daarom toch niet in hokjes gaan stoppen ofzo!
en met minderjarigen naar bed gaan kan volgens jou dus zomaar...
Oud 13-01-2004, 18:03
duivelaartje
duivelaartje is offline
uh, dus als een jongen van 20 met een meisje van 15 heeft en daarmee naar bed gaat vind je dat fout!
Dat meisje is dan ook minderjarig...
Oud 13-01-2004, 18:50
Snoopy=]
Snoopy=] is offline
dat je velfieft word op iemand van 8 jaar ouder DA kan nog wel...... maar om er dan ook nog een relatie mee te beginne en dan ook nog is jezelluf late dwingen EN voor te doen dat je het helemaal nie errug vind das wel errug triest!!!!!!

Maar wat kan jou al die mense toch schele??? Als JIJ het leuk vind dan moet je over SKEIT aan hebbe

enne sorry van net kwas in een erruge klierbui
Oud 13-01-2004, 18:57
OldSchoolAngie
OldSchoolAngie is offline
beetje te he 8 jaar..
Oud 13-01-2004, 19:34
Albert_Jan
Albert_Jan is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 13-01-2004 @ 19:03:
uh, dus als een jongen van 20 met een meisje van 15 heeft en daarmee naar bed gaat vind je dat fout!
Dat meisje is dan ook minderjarig...
We hebben het hier over 8 jaar en dat vind jij dus normaal???
Of verkeer jij in dezelfde situatie ofzo?
Oud 13-01-2004, 19:45
duivelaartje
duivelaartje is offline
8 jaar is inderdaad veel! Zoals girlyinlove zei, verliefd zijn kan, maar een relatie gaat toch een beetje ver Vooral dat zij min of meer gedwongen werd tot sex. Fout dus! Maar ja, laat iemand daar zijn eigen keuzes over maken. Dat onze topicstartster haar oogjes een beetje dicht had was wel een beetje dom van haar. Maar ik verkeer zeker niet in dezelfde situatie.
Oud 13-01-2004, 20:16
Daevrem
Daevrem is offline
Verliefdheid kan je verraden.
Oud 14-01-2004, 08:53
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 13-01-2004 @ 17:49:
En kunnen houden van iemand die 8 jaar ouder is dan jezelf, is dat een soort zijn? zelfs 10/12 jaar verschil hoef ik geen ramp te vinden, dus waarom 8 jaar wel?
Ja, of 20 jaar, dat kan ook best!

Sorry hoor, maar een vent van 21 die met een meisje van 13 heeft is gewoon ziek.
Oud 14-01-2004, 09:20
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-01-2004 @ 09:53:
Ja, of 20 jaar, dat kan ook best!

Sorry hoor, maar een vent van 21 die met een meisje van 13 heeft is gewoon ziek.
als je nou mijn hele post had gelezen had je ook gelezen dat ik het relatieve verschil wel groot vind!!!!
21 en 13 vind ik ook niet kunnen, maar wat maakt 20 en 28 of 20 en 30 uit?

Het feit dat zij 'gedwongen' wordt tot seks en zoenen etc. dat is erg, maar had ook gekund wanneer ze een 'relatie' zou hebben met een jongen van 15 of 16 die haar daar toe dwingt...

(ik moet toch echt een cursus verwoorden gaan volgen ofzo, want niemand lijkt hier de essentie van mijn verhaal te begrijpen)
Oud 14-01-2004, 09:22
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
girlyinlove schreef op 13-01-2004 @ 19:50:
dat je velfieft word op iemand van 8 jaar ouder DA kan nog wel...... maar om er dan ook nog een relatie mee te beginne en dan ook nog is jezelluf late dwingen EN voor te doen dat je het helemaal nie errug vind das wel errug triest!!!!!!

Maar wat kan jou al die mense toch schele??? Als JIJ het leuk vind dan moet je over SKEIT aan hebbe

enne sorry van net kwas in een erruge klierbui
(het zou echt geen kwaad kunnen om wat extra lesjes Nederlands aan je docent te vragen hoor! Dit is wel heel bagger, als je te lui bent om een n achter een woord te plaatsen waar het nodig is, maar wel jezelluf schrijft ipv jezelf vind ik wat overdreven. Je wordt er (vooral op dit forum denk ik) echt niet stoerder of populairder van hoor, het is alleen maar irritant lezen!!!!)
Oud 14-01-2004, 09:44
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 14-01-2004 @ 10:20:
als je nou mijn hele post had gelezen had je ook gelezen dat ik het relatieve verschil wel groot vind!!!!
21 en 13 vind ik ook niet kunnen, maar wat maakt 20 en 28 of 20 en 30 uit?
Tja, dat vind je niks uitmaken? Wat nou als de jongen 20 is, en de vrouw 30, maakt het dan ook niks uit? Want tja, wat is 10 jaar nou?

Ja, ik vind een verschil van 10 jaar als je 20 bent ook belachelijk ja. Een vent van 30 die met een meid van 20 neemt zou eens hard moeten gaan nadenken over waar 'ie in hemelsnaam mee bezig is.
Oud 14-01-2004, 09:53
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-01-2004 @ 10:44:
Tja, dat vind je niks uitmaken? Wat nou als de jongen 20 is, en de vrouw 30, maakt het dan ook niks uit? Want tja, wat is 10 jaar nou?

Ja, ik vind een verschil van 10 jaar als je 20 bent ook belachelijk ja. Een vent van 30 die met een meid van 20 neemt zou eens hard moeten gaan nadenken over waar 'ie in hemelsnaam mee bezig is.
Nou, mooi is dat. In mijn familie zijn er 2 goedlopende relaties waarbij de partners 12 jaar schelen (de man is de oudste) en de ouders van een oud klasgenootje van mij scheelden ook 20 jaar ofzo, (ja, die moeder was 52 en haar vader 33), haar halfbroer en halfzus waren net zo oud als haar vader.... en dat loopt nu dus ook al 20 jaar goed, dus waarom niet, als je maar bij elkaar past.

Ik heb zelf ook gewone vrienden van 10 jaar ouder, dus waarom zou een relatie met dat verschil niet kunnen dan?
Ben ik nou ook gestoord? Zou je mij nou in een gesticht willen droppen ofzo en het dan het liefst nog met electroshocks proberen te veranderen (niet dat het zal helpen, maar goed)

Dat jij zo'n relatie nog nooit gehad hebt en denkt nooit aan te zullen gaan, wil nog niet zeggen dat het onmogelijk of onmenselijk is ofzo. (Let eens op andere culturen waar het doodnormaal is en goed gaat (en dan bedoel ik niet die uitgehuwelijkte mensen, nee))
Oud 14-01-2004, 10:06
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 14-01-2004 @ 10:53:
Nou, mooi is dat. In mijn familie zijn er 2 goedlopende relaties waarbij de partners 12 jaar schelen (de man is de oudste) en de ouders van een oud klasgenootje van mij scheelden ook 20 jaar ofzo, (ja, die moeder was 52 en haar vader 33), haar halfbroer en halfzus waren net zo oud als haar vader.... en dat loopt nu dus ook al 20 jaar goed, dus waarom niet, als je maar bij elkaar past.

Ik heb zelf ook gewone vrienden van 10 jaar ouder, dus waarom zou een relatie met dat verschil niet kunnen dan?
Ben ik nou ook gestoord? Zou je mij nou in een gesticht willen droppen ofzo en het dan het liefst nog met electroshocks proberen te veranderen (niet dat het zal helpen, maar goed)

Dat jij zo'n relatie nog nooit gehad hebt en denkt nooit aan te zullen gaan, wil nog niet zeggen dat het onmogelijk of onmenselijk is ofzo. (Let eens op andere culturen waar het doodnormaal is en goed gaat (en dan bedoel ik niet die uitgehuwelijkte mensen, nee))
8 jaar verschil is niet het probleem. 12 en 21, dat is het probleem. Iemand van 21 is een vent, een kerel, een man, geen jongentje meer. Iemand van 12 is nog een kind, die moet de hele puberteit nog door, dat is het.
Oud 14-01-2004, 10:17
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 14-01-2004 @ 11:06:
8 jaar verschil is niet het probleem. 12 en 21, dat is het probleem. Iemand van 21 is een vent, een kerel, een man, geen jongentje meer. Iemand van 12 is nog een kind, die moet de hele puberteit nog door, dat is het.
Dat zeg ik toch de hele tijd! Dat het om het relatieve verschil gaat! Of je wel of niet bij elkaar past enzo! En nee, je past niet bij elkaar als de een amper met de middelbare school begonnen is en de ander misschien al bijna afgestudeerd is!
Hebben jullie eigenlijk wel eens tekstverklaring op school gehad enzo! pfff, *zucht* *wordt moe* volgens mij is dit zinloos....
Oud 14-01-2004, 10:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 14-01-2004 @ 11:17:
Hebben jullie eigenlijk wel eens tekstverklaring op school gehad enzo! pfff, *zucht* *wordt moe* volgens mij is dit zinloos....
Deze thread gaat primair over een verschil van 8 jaar voor een meisje van 13. Je kunt wel gaan emmeren over dat 10 jaar ook best kan als je 20 bent, maar daar schiet zij dus helemaal niks mee op.
Oud 14-01-2004, 11:29
Charlottetje
Charlottetje is offline
sinds dat joch dit topic gelezen heeft is het toch uit?
dan kunnen we net zo goed niet door praten natuurlijk.

Dan is het gewoon onzin dat iemand van 13 wat heeft met iemand van 21. En dan voornamelijk omdat dat kind zelf nog niet eens slim genoeg is om te bedenken dat ze zich nooit moet laten dwingen tot iets.
Oud 14-01-2004, 11:34
juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-01-2004 @ 10:44:

Twintig is ook een grensgeval, dat is nog niet zo volwassen als het lijkt. Maar iemand van vijfentwintig is gewoon een volwassene. Dan is tien of voor mijn part vijftien jaar niet eens zo gek. Als je bij elkaar past, so what?

( Mijn persoonlijke verschil zou maximaal 5 jaar zijn, daar merk je niets van. Dan heb je in je vormende jaren echt in het zelfde wereldje geleefd. Meer dan dat vergt enig aanpassingsvermogen en veel interesse in elkaar. Je mist een stuk common ground)

De TS is dertien, die mag wat mij betreft nog niet eens sex hebben met een joch van haar eigen leeftijd. Handjevasthouden, dat mag je op die leeftijd.

Laatst gewijzigd op 14-01-2004 om 12:15.
Oud 14-01-2004, 11:43
frog
frog is offline
blijven zeuren.
het is toch uit?
na al onze zeer wijze tips
mag chicky het zelf uitzoeken.
Oud 14-01-2004, 15:18
lil_nasty
lil_nasty is offline
hey girl.. Ik ben zelf ook 13 en heb nog nooit een vriend van mn eigen leeftijd gehad, waren ook altijd ouder... Ja, mijn ex was ook 21.. Maar je moet jongens die zoveel ouder zijn als 13 eerst heeeel goed leren kennen, ze echt vertrouwen en je niet zo laten gebruiken!!!! dat je dat zelf niet door hebt... Arme jij...
Oud 14-01-2004, 15:51
Mother Earth
Mother Earth is offline
Het is niet strafbaar hoor, om zoveel leeftijdverschil te hebben. Pas als de ouders van het meisje (in dit geval) het er niet mee eens zijn en naar de politie gaan wordt er gepraat met de jongen ofzo, en dan pas is het strafbaar. Maar als niemand er problemen mee heeft is het niet strafbaar.
Oud 14-01-2004, 16:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 14-01-2004 @ 16:51:
Pas als de ouders
Of de kinderbescherming...
Oud 14-01-2004, 16:08
Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-01-2004 @ 17:04:
Of de kinderbescherming...
Ja, maar pas als het fout gaat volgens mij... Als gewoon alles goed loopt is er niks aan de hand...

toch?
Oud 14-01-2004, 16:13
maanmeisje17
maanmeisje17 is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 14-01-2004 @ 17:08:
Ja, maar pas als het fout gaat volgens mij... Als gewoon alles goed loopt is er niks aan de hand...

toch?
Volgens mij, al maken de ouders bezwaar, ook als er geen problemen zijn en het meisje aangeeft alles uit vrije wil te doen, kan de jongen nog problemen krijgen
Oud 14-01-2004, 16:15
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Mother Earth schreef op 14-01-2004 @ 17:08:

toch?
inderdaad
als er door niets of niemand waar dan ook melding van wordt gemaakt is het ook niet strafbaar en dan nog moet het eerst onderzocht worden, omdat het meisje al 12 is geweest...
Oud 14-01-2004, 16:20
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 14-01-2004 @ 17:15:
inderdaad
als er door niets of niemand waar dan ook melding van wordt gemaakt is het ook niet strafbaar en dan nog moet het eerst onderzocht worden, omdat het meisje al 12 is geweest...
Of iemand melding maakt bepaald niet of iets strafbaar is. Als de ouders en het meisje alles best vinden, maar de kinderbescherming die jongen aangeeft (omdat een buurvrouw ofzo ze ingelicht heeft), kan hij vervolgd worden.
Oud 14-01-2004, 16:35
juno
juno is offline
Dan zal het meisje wel een pupil van de kinderbescherming moeten zijn. Daartoe dienen dan de ouders (tijdelijk) uit de ouderlijke macht ontzet te worden, waarna de kinderbescherming de voogdij krijgt.

Werd vroeger wel gedaan om polio inentingen te kunnen geven tegen de wil van de ( streng gereformeerde) ouders.
Oud 14-01-2004, 17:45
Mother Earth
Mother Earth is offline
Citaat:
Chimera schreef op 14-01-2004 @ 17:20:
Of iemand melding maakt bepaald niet of iets strafbaar is. Als de ouders en het meisje alles best vinden, maar de kinderbescherming die jongen aangeeft (omdat een buurvrouw ofzo ze ingelicht heeft), kan hij vervolgd worden.
Als niemand er problemen mee heeft, waarom dat de buurvrouw wel (of zij moet de moeder van de vriend zijn ofzo)? Ik denk niet dat de kinderbescherming reageert op iets wat een buurvrouw zegt, of ze gaan mss eerst eens rustig kijken, maar strafbaar is het niet.... echt niet...
Oud 14-01-2004, 20:15
Daevrem
Daevrem is offline
Omdat de kinderbescherming voor dat kind opkomt.
Oud 14-01-2004, 21:34
Curunir
Curunir is offline
Citaat:
Albert_Jan schreef op 13-01-2004 @ 17:39:
Wat is dat voor een kutopmerking? Denk even na voordat je iets schrijft .

Trouwens, hoewel je er niks mee te maken hebt: mijn vriendin is even oud als ik. Zestien dus.
Oud 15-01-2004, 17:11
kleine wicca
kleine wicca is offline
Oke, voor het geval dit serieus is....
OP zich, het leeftijdsverschil, is wel groot, maarja, als n meisje van 13 erg volwassen is, en de jongen misschien wat minder, moet het best kunnen, op zich. Het ligt er ook een beetje aan met wat voor mensen je verder omgaat, vrienden enzo...
Maar dat een jongen van 21 sex met een meisje van 13 wil....terwijl zij dat in eerste instantie niet wil, vind ik getuigen van een ongelooflijk gebrek aan empathie! Hij moet er rekening mee houden dat een meisje van 13 (13!!) daar nog wel eens niet aan toe zou kunnen zijn, en haar grenzen onmiddelijk accepteren. En dat hij cadeau's geeft, kan voor hem alleen maar een manier zijn om je liefde (sex) "af te kopen" . Hij kan dan later zeggen: "nou lekker ben jij, koop ik wel mooie cadeau's voor je, maar je wilt niet met me naar bed"..en je zo een schuldgevoel aanpraten.... hoe jonger je bent, hoe makkelijker je door dit soort praatje te beïnvloeden bent. En dan nog wat.....dat hij het zomaar toestaat en erom lacht dat zijn vrienden jou proberen te zoenen....nee die vriend geeft lekker veel om je hé! Ik zou m allang gedumpt hebben, en dat doe ik niet zomaar!
maar nogmaals.....in hoeverre klopt dit verhaal eigenlijk?
Oud 15-01-2004, 17:35
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
kleine wicca schreef op 15-01-2004 @ 18:11:
En dat hij cadeau's geeft, kan voor hem alleen maar een manier zijn om je liefde (sex) "af te kopen"
ahum ahum...wat voor een relaties heb jij gehad? Een cadeau uit liefde geven en niet om af te kopen, komt bij jou nooit voor? Ook het idee kon niet gecreeerd worden in jouw minieme kopf? ok
Oud 15-01-2004, 19:14
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 15-01-2004 @ 18:35:
ahum ahum...wat voor een relaties heb jij gehad? Een cadeau uit liefde geven en niet om af te kopen, komt bij jou nooit voor? Ook het idee kon niet gecreeerd worden in jouw minieme kopf? ok
ze denkt aan loverboys, zeker gezien de leeftijd van TS!

maar cadeaus voor je vriend(in) zouden eigenlijk altijd uit liefde moeten zijn, niet om af te kopen!
Oud 16-01-2004, 18:53
kleine wicca
kleine wicca is offline
ja, daarom zei ik ook het KAN een manier zijn om je "om te kopen". Enne....ik heb prima relaties gehad, maar ik heb ook van hel dichtbij de andere kant meegemaakt....
Oud 16-01-2004, 19:12
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 15-01-2004 @ 20:14:
ze denkt aan loverboys, zeker gezien de leeftijd van TS!
Hoewel het aannemelijk lijkt, moet je geen constructies gebruiken als "kan alleen maar", dat is gewoonweg onzin.

Citaat:
maar cadeaus voor je vriend(in) zouden eigenlijk altijd uit liefde moeten zijn, niet om af te kopen!
ja, dat in tegenstelling tot de buren, die moet je afkopen....

| |
VV
Oud 16-01-2004, 19:26
kleine wicca
kleine wicca is offline
okej, voor de nitpickers onder ons: "Het zou voor hem wel eens een manier kunnen zijn om sex af te kopen"...
En ik doel niet alleen op loverboys, er zijn ook (en daarmee zeg ik dus niet dat dat hier het geval is!) jongens die denken dat het zo werkt. Niet dat ze dan meisjes in de protitutie laten werken of andere zieke shit, maar omdat ze niet zien dat sex iets moois is om te delen met iemand van wie je houdt. Maargoed, ik kan ook niet oordelen over wat de situatie is of was, maar ik weet wel dat dr een hoop meisjes misbruikt worden op deze manier...
Oud 16-01-2004, 19:34
Cattus
Cattus is offline
wat zijn dit allemaal voor negatieve berichten als zij dat toch leuk vind, gun haar haar geluk!!!!!!!!
Oud 17-01-2004, 11:44
Curunir
Curunir is offline
Wel, of je het nu geluk of ongeluk moet noemen, het is inmiddels voorbij.
Oud 18-01-2004, 21:51
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Cattus schreef op 16-01-2004 @ 20:34:
wat zijn dit allemaal voor negatieve berichten...
Verstandige berichten?

Citaat:
Cattus schreef op 16-01-2004 @ 20:34:
...als zij dat toch leuk vind, gun haar haar geluk!..!
Welk geluk?
Oud 18-01-2004, 21:57
Verwijderd
Citaat:
lil_nasty schreef op 14-01-2004 @ 16:18:
hey girl.. Ik ben zelf ook 13 en heb nog nooit een vriend van mn eigen leeftijd gehad, waren ook altijd ouder... Ja, mijn ex was ook 21.. Maar je moet jongens die zoveel ouder zijn als 13 eerst heeeel goed leren kennen, ze echt vertrouwen en je niet zo laten gebruiken!!!! dat je dat zelf niet door hebt... Arme jij...
Nee arme jij dat jij het niet door hebt wat je doet...
Oud 19-01-2004, 11:08
Verwijderd
Deze gaat dicht. De relatie was al een tijdje uit en bovendien is er nu weer een ander topic over leeftijdsverschil. Daar is een iets betere discussie dan hier moet ik zeggen.

(groot) leeftijdsverschil, kan dat?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten