Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
En kunnen houden van iemand die 8 jaar ouder is dan jezelf, is dat een soort zijn? zelfs 10/12 jaar verschil hoef ik geen ramp te vinden, dus waarom 8 jaar wel? Alleen is hier het relatieve verschil wel erg groot en dat zit mij ook wel een beetje dwars ja....
|
dat je velfieft word op iemand van 8 jaar ouder DA kan nog wel...... maar om er dan ook nog een relatie mee te beginne en dan ook nog is jezelluf late dwingen EN voor te doen dat je het helemaal nie errug vind das wel errug triest!!!!!!
Maar wat kan jou al die mense toch schele??? Als JIJ het leuk vind dan moet je over SKEIT aan hebbe enne sorry van net kwas in een erruge klierbui ![]()
||
![]() |
Citaat:
Of verkeer jij in dezelfde situatie ofzo? |
![]() |
|
8 jaar is inderdaad veel! Zoals girlyinlove zei, verliefd zijn kan, maar een relatie gaat toch een beetje ver
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Sorry hoor, maar een vent van 21 die met een meisje van 13 heeft is gewoon ziek. |
![]() |
||
Citaat:
21 en 13 vind ik ook niet kunnen, maar wat maakt 20 en 28 of 20 en 30 uit? Het feit dat zij 'gedwongen' wordt tot seks en zoenen etc. dat is erg, maar had ook gekund wanneer ze een 'relatie' zou hebben met een jongen van 15 of 16 die haar daar toe dwingt... (ik moet toch echt een cursus verwoorden gaan volgen ofzo, want niemand lijkt hier de essentie van mijn verhaal te begrijpen)
||
Citaat:
||
Citaat:
Ja, ik vind een verschil van 10 jaar als je 20 bent ook belachelijk ja. Een vent van 30 die met een meid van 20 neemt zou eens hard moeten gaan nadenken over waar 'ie in hemelsnaam mee bezig is. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb zelf ook gewone vrienden van 10 jaar ouder, dus waarom zou een relatie met dat verschil niet kunnen dan? Ben ik nou ook gestoord? Zou je mij nou in een gesticht willen droppen ofzo en het dan het liefst nog met electroshocks proberen te veranderen (niet dat het zal helpen, maar goed) Dat jij zo'n relatie nog nooit gehad hebt en denkt nooit aan te zullen gaan, wil nog niet zeggen dat het onmogelijk of onmenselijk is ofzo. (Let eens op andere culturen waar het doodnormaal is en goed gaat (en dan bedoel ik niet die uitgehuwelijkte mensen, nee))
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hebben jullie eigenlijk wel eens tekstverklaring op school gehad enzo! pfff, *zucht* *wordt moe* volgens mij is dit zinloos....
||
Citaat:
|
![]() |
|
sinds dat joch dit topic gelezen heeft is het toch uit?
dan kunnen we net zo goed niet door praten natuurlijk. Dan is het gewoon onzin dat iemand van 13 wat heeft met iemand van 21. En dan voornamelijk omdat dat kind zelf nog niet eens slim genoeg is om te bedenken dat ze zich nooit moet laten dwingen tot iets.
||
Citaat:
Twintig is ook een grensgeval, dat is nog niet zo volwassen als het lijkt. Maar iemand van vijfentwintig is gewoon een volwassene. Dan is tien of voor mijn part vijftien jaar niet eens zo gek. Als je bij elkaar past, so what? ( Mijn persoonlijke verschil zou maximaal 5 jaar zijn, daar merk je niets van. Dan heb je in je vormende jaren echt in het zelfde wereldje geleefd. Meer dan dat vergt enig aanpassingsvermogen en veel interesse in elkaar. Je mist een stuk common ground) De TS is dertien, die mag wat mij betreft nog niet eens sex hebben met een joch van haar eigen leeftijd. Handjevasthouden, dat mag je op die leeftijd. Laatst gewijzigd op 14-01-2004 om 12:15. |
![]() |
|
hey girl.. Ik ben zelf ook 13 en heb nog nooit een vriend van mn eigen leeftijd gehad, waren ook altijd ouder... Ja, mijn ex was ook 21.. Maar je moet jongens die zoveel ouder zijn als 13 eerst heeeel goed leren kennen, ze echt vertrouwen en je niet zo laten gebruiken!!!! dat je dat zelf niet door hebt... Arme jij...
|
Het is niet strafbaar hoor, om zoveel leeftijdverschil te hebben. Pas als de ouders van het meisje (in dit geval) het er niet mee eens zijn en naar de politie gaan wordt er gepraat met de jongen ofzo, en dan pas is het strafbaar. Maar als niemand er problemen mee heeft is het niet strafbaar.
||
Citaat:
||
Citaat:
als er door niets of niemand waar dan ook melding van wordt gemaakt is het ook niet strafbaar en dan nog moet het eerst onderzocht worden, omdat het meisje al 12 is geweest...
||
Citaat:
|
![]() |
|
Dan zal het meisje wel een pupil van de kinderbescherming moeten zijn. Daartoe dienen dan de ouders (tijdelijk) uit de ouderlijke macht ontzet te worden, waarna de kinderbescherming de voogdij krijgt.
Werd vroeger wel gedaan om polio inentingen te kunnen geven tegen de wil van de ( streng gereformeerde) ouders. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Oke, voor het geval dit serieus is....
OP zich, het leeftijdsverschil, is wel groot, maarja, als n meisje van 13 erg volwassen is, en de jongen misschien wat minder, moet het best kunnen, op zich. Het ligt er ook een beetje aan met wat voor mensen je verder omgaat, vrienden enzo... Maar dat een jongen van 21 sex met een meisje van 13 wil....terwijl zij dat in eerste instantie niet wil, vind ik getuigen van een ongelooflijk gebrek aan empathie! Hij moet er rekening mee houden dat een meisje van 13 (13!!) daar nog wel eens niet aan toe zou kunnen zijn, en haar grenzen onmiddelijk accepteren. En dat hij cadeau's geeft, kan voor hem alleen maar een manier zijn om je liefde (sex) "af te kopen" . Hij kan dan later zeggen: "nou lekker ben jij, koop ik wel mooie cadeau's voor je, maar je wilt niet met me naar bed"..en je zo een schuldgevoel aanpraten.... hoe jonger je bent, hoe makkelijker je door dit soort praatje te beïnvloeden bent. En dan nog wat.....dat hij het zomaar toestaat en erom lacht dat zijn vrienden jou proberen te zoenen....nee die vriend geeft lekker veel om je hé! Ik zou m allang gedumpt hebben, en dat doe ik niet zomaar! maar nogmaals.....in hoeverre klopt dit verhaal eigenlijk?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar cadeaus voor je vriend(in) zouden eigenlijk altijd uit liefde moeten zijn, niet om af te kopen!
|||
Citaat:
Citaat:
| | VV |
![]() |
|
![]() |
okej, voor de nitpickers onder ons: "Het zou voor hem wel eens een manier kunnen zijn om sex af te kopen"...
En ik doel niet alleen op loverboys, er zijn ook (en daarmee zeg ik dus niet dat dat hier het geval is!) jongens die denken dat het zo werkt. Niet dat ze dan meisjes in de protitutie laten werken of andere zieke shit, maar omdat ze niet zien dat sex iets moois is om te delen met iemand van wie je houdt. Maargoed, ik kan ook niet oordelen over wat de situatie is of was, maar ik weet wel dat dr een hoop meisjes misbruikt worden op deze manier...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Deze gaat dicht. De relatie was al een tijdje uit en bovendien is er nu weer een ander topic over leeftijdsverschil. Daar is een iets betere discussie dan hier moet ik zeggen.
![]() (groot) leeftijdsverschil, kan dat? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Liefde en het leeftijdsverschil keepdreaming | 2 | 14-03-2010 18:13 | |
Liefde & Relatie |