Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 12:24
Nessa
Nessa is offline
Ik vind t behoorlijk relaxed. Weinig uren, vroeg uit. Dan heb je nog wat aan je dag. Behalve als je 3,5 uur moet wachten op je 2e repetitie, maar dat had ik maar één dag. Voorderest elke dag om 5 voor 10 klaar.
Wat vind jij van toetsweken?
Oud 15-01-2004, 12:26
Wawl
Wawl is offline
Ik heb ze liever verspeid over een heel jaar.
Oud 15-01-2004, 12:30
Verwijderd
Ik vind het nu wel heel fijn, na deze twee toetsweken sluit ik echt iets af, geen openstaande zaken meer, geen dingen die nog ingeleverd moeten worden... nee, het begint gewoon weer opnieuw met het tweede semester
Dat vind ik écht fijn.

Alleen mogen ze van mij wel 4 toetsperiodes invoeren, nu heb ik er maar 2.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 12:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gaat wel, vond het tijdens mijn middelbare schooltijd een proefwerkweek beter dan een groot proefwerk in een gewone schoolweek met al die lessen en andere kleine overhoringen nog erbij.
Oud 15-01-2004, 13:01
Snoopy=]
Snoopy=] is offline
Ik vind de toetsweek ook wel relaxed!!!!! Maaaaaaaaaaaaaaar............... je moet wel veel lere en das wa minder...... en de punten die ik krijg die tellen heel vaak mee op het rapport......
Maar toch vind ik het fijn!

xxxxxxxx
Oud 15-01-2004, 13:13
Verwijderd
Ik heb nu een tentamenweek en ik vind het absoluut VRESELIJK. Veel te veel leerstof.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 13:23
Dolores
Dolores is offline
Bij mij op school doen ze niet aan toetsweken

Voordeel: Geen toetsweken.. dus niet per blok 1 periode waarin je heel hard moet leren (veel mensen doen ook pas alles op het laatst, dus stress stress stress)

Nadeel: Je hebt alle toetsen gewoon verspreid over het jaar, en dus gewoon tijdens de lessen.. je hebt niet de rest van de dag vrij ofzo, dus niet extreem veel tijd om te leren.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 13:30
Verwijderd
Dat ligt er maar net aan. Als ik nog iets op te halen heb of mijn ouders willen dat ik beter presteer, zit ik in de stress omdat ik mezelf nooit aan het leren kan zetten.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 13:33
BCR
BCR is offline
Ik vind het alleen fijn als ik de toetsen het 2e-3e of het 4e-5e heb. En het liefst maar 1 toets op een dag en geen tig tussenuren tussen twee toetsen.
Oud 15-01-2004, 13:36
Philemon
Philemon is offline
Aan de ene kant is het wel fijn maar aan de andere kant niet..
Wij hebben periodes van 5/6 weken wat inhoud, dat je na 5 weken al weer aan het leren bent voor je toetsen.. geeft dus erg veel stress ...

Verder is het wel fijn dat je lekker vroeg vrij bent en dat je daarna gewoon weer aan een nieuwe periode kan beginnen...
Oud 15-01-2004, 13:41
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Vorige keer was het wel leuk want ik had maar 2 toetsen maar nu heb ik er eeh meer. Maar vind het nog steeds wel okee hoor.

Leer toch niet de hele middag die je vrij hebt dus dan is het wel lekker.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 14:17
Balance
Balance is offline
Citaat:
girlyinlove schreef op 15-01-2004 @ 14:01:
Ik vind de toetsweek ook wel relaxed!!!!! Maaaaaaaaaaaaaaar............... je moet wel veel lere en das wa minder...... en de punten die ik krijg die tellen heel vaak mee op het rapport......
Maar toch vind ik het fijn!

xxxxxxxx
ik dacht: wat praat Gothic ineens raar!

Ik vind toetsweken wel lekker, omdat ik vroeger hetzelfde aantal toetsen kreeg, maar dan d'r nog les bij. De docenten hielden zich niet aan de regel 'maximaal 4 toetsen in de week' en dat was dus een ramp.

Het is alleen wel irritant dat er maar 4 toetsweken in het jaar zijn. Dit betekent dat van te voren vast staat wanneer een toets is en soms komt het zo uit dat je de stof nog maar amper behandeld hebt. En tóch moet je er dan een toets over maken
Oud 15-01-2004, 15:21
Mother Earth
Mother Earth is offline
ik vind toestweken wel relaxt, beetje leren beetje toetsje maken ne voor de rest vrijheid&blijheid
Oud 15-01-2004, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Philemon schreef op 15-01-2004 @ 14:36:
Wij hebben periodes van 5/6 weken wat inhoud, dat je na 5 weken al weer aan het leren bent voor je toetsen.. geeft dus erg veel stress ...
Op mijn middelbare school had je elke week wel een toets, dan was je dus elke week alweer aan het leren, dat geeft volgens mij meer stress dan om de vijf weken...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:44
Verwijderd
periodes van 6 weken, elke 6e week toetsweek. joa, wel prettig.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 15-01-2004 @ 16:35:
Op mijn middelbare school had je elke week wel een toets, dan was je dus elke week alweer aan het leren, dat geeft volgens mij meer stress dan om de vijf weken...
Precies. Ik had gemiddeld 3 toetsen in een week. Soms waren het er meer (5 of 6), soms ook minder (1 of 0). Maar onderwijl moest je dus ook gewoon naar school (soms tot 16.00 uur) en huiswerk, handelingsdelen en PO's enz. maken.
Dát is pas kut. Ik ben dus wel blij dat het toetsweeksysteem is ingevoerd!
Oud 15-01-2004, 15:48
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
wij hadden altijd alleen de laaste week van het jaar toetsweek op me oude school... ik vond het allemaal wel best wist tog wel dat ik weinig kon verzieken...

schoolonderzoekweek vond ik wel fijn dat er egt een week voor was en niet tussendoor omdat je dan ook nog 10000 andere dingen moet doen vooral na januari moest ik veel doen....
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:51
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-01-2004 @ 15:17:
ik dacht: wat praat Gothic ineens raar!

Ja, ik ook

Citaat:
Balance schreef op 15-01-2004 @ 15:17:
De docenten hielden zich niet aan de regel 'maximaal 4 toetsen in de week' en dat was dus een ramp.
Als dat een nationale regel is, dan gaat mijn school (weer) tegen de regels in.

Ik vind toetsweken vreselijk. Wij hebben er 6 in een jaar (in examenjaren 5). Eerst 5 weken les, dan 1 week toetsweek. In de weken tussen de proefwerkweken in doe ik heel weinig, dus moet ik in de toetsweek heel veel doen. Dat is natuurlijk gewoon mijn eigen schuld, maar goed Meestal ben ik ook zenuwachtig tijdens en voor een toetsweek, dat maakt het er ook niet leuker op.

Er is nu proefwerkweek net een half uur afgelopen, dus ik ben blij dat het weer 5 weken duurt tot de volgende proefwerkweek
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 15:55
Balance
Balance is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 15-01-2004 @ 16:51:
Als dat een nationale regel is, dan gaat mijn school (weer) tegen de regels in.
nee, dat is geen nationale regel.
dat had mijn school als regel ingesteld, maar vervolgens gingen alle docenten er ruim overheen.
Naar de directeur stappen (ik had 8 toetsen in 1 week, 3 handelingsdelen in te leveren en 2 Po's ) leverde als reactie op: 'Als jij al die toetsen beter in kan plannen, dan kom je maar eens terug. Zo niet, dan verandert er niks'. Handig dus, zo'n regel..
(en het ging dus over het aantal toetsen in een gewone week. NIET in een toetsweek; dat mag een onbeperkt aantal zijn)
Oud 15-01-2004, 16:03
CoolJessy
CoolJessy is offline
Wij hebben alleen repetitie/tentamenweek aan t eind van het jaar, en dat is niet iets wat ze moeten afschaffen zoals vorig jaar, want dat levert meer schooltijd, stress en werk op..
Gelukkig dit jaar is ie weer terug
Oud 15-01-2004, 16:14
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Balance schreef op 15-01-2004 @ 16:55:
nee, dat is geen nationale regel.
dat had mijn school als regel ingesteld, maar vervolgens gingen alle docenten er ruim overheen.
Naar de directeur stappen (ik had 8 toetsen in 1 week, 3 handelingsdelen in te leveren en 2 Po's ) leverde als reactie op: 'Als jij al die toetsen beter in kan plannen, dan kom je maar eens terug. Zo niet, dan verandert er niks'. Handig dus, zo'n regel..
(en het ging dus over het aantal toetsen in een gewone week. NIET in een toetsweek; dat mag een onbeperkt aantal zijn)
Nutteloze regel dus

Wij hebben alleen als regel dat je in een niet-toetsweek niet meer dan 1 toets per dag mag hebben. Maar die heb je in de 6e alleen nog maar van Frans (2), Duits (2) en Nederlands (en ook niet in elke periode). In de 4e en 5e heb je er ook niet meer dan 3.
In een toetsweek mag je niet meer dan 3 toetsen per dag hebben, maar dat kan ook niet. Er beginnen namelijk alleen toetsen om 8.30, 11.25 en 14.15.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:14
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Helemaal , tijd zat om te leren en het wordt op allebei de scholen waar ik gezeten heb goed ingeroosterd!
Oud 15-01-2004, 16:15
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Soms vind ik het relaxed, soms niet. Het hoort er nou eenmaal bij en ik vind wat afwisseling wel leuk .
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 16:21
Nyawa
Ik heb liever die vier toetsweken per jaar dan elke week vier toetsen zoals we in de onderbouw hadden.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 21:58
Guidoos
Guidoos is offline
ik heb nu schoolexamen week!
ik vind het prachtig, al die mensjes aan het stressen
maar tis wel relaxed, want zoveel leerwerk is het niet, beetje opletten in de lessen en je kent 3 kwart van de stof
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2004, 23:25
Verwijderd
Ik vind het meestal niet zo heel erg, maar dan moet ik er niet te veel leertoetsen in hebben staan. Dat is meestal ook niet zo, maar dit keer wel. Helemaal erg als ze het zo fout plannen dat ik eigenlijk 2 toetsen gelijk moet maken. Dan zit je nog tijden op school om ze achter elkaar te maken
Maar meestal dus niet erg: vroeg vrij en je hebt genoeg tijd om te leren
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 12:00
Boozle
Boozle is offline
TOen wij dat hadden was het relaxed. In de toetsweek 12 toetsen ofzo. En na die toetsweek hadden we nooit toetsen dus nooit huiswerk.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 12:05
Briseïs
Briseïs is offline
Toen ik nog geen tentamens had was het idd relaxed. Maar dat is dus al bijna drie jaar niet meer. Ik zit gewoon de hele dag te leren.
Oud 17-01-2004, 13:02
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Tot en met de vierde klas keek ik echt uit naar de toetsweken omdat ik dan lekker veel vrije tijd had. Als ik uit school kwam leerde ik ongeveer 2 uur, waarna ik de hele middag nog vrij had.
Helaas is het de afgelopen twee jaar behoorlijk drukker geworden en ben ik juist blij als ik weer 'gewoon' naar school mag en niet iedere dag tot een uur of 10 hoef te leren.
Ik heb ook nog eens zo'n onmogelijke combinatie van vakken waardoor ik vorige toetsweek 6 schoolonderzoeken in één week heb en dat was echt bijna niet te doen... helaas is dit straks met het eindexamen ook het geval
Oud 17-01-2004, 13:58
Breg
Breg is offline
mwah, het gaat. Heb aankomende week een toetsweek. In totaal 11 toetsen, waarvan er 7 een dossiertoets zijn. Daarnaast zit ik 3 dagen gewoon tot 14.20 op school. Zo relaxed vind ik het eigenlijk niet...
Oud 17-01-2004, 14:24
alpha
alpha is offline
Het voordeel is dat je tussentijd geen gestres hebt met toetsen, maar nu is alles op een moment zonder dat we de tijd krijgen ons goed voor te bereiden voor zo'n stapel toetsen. Het enige wat wij krijgen, is de dag voor de eerste toetsweek-dag 's middags vrij. Nou, sorry hoor, in een middag kan ik geen 2 toetsen voorbereiden!
Oud 17-01-2004, 15:35
Erbenda
Erbenda is offline
Vroeger vond ik 't wel relaxed zo'n proefwerkweek, maar nu niet meer. Ik had 'm de afgelopen week, ik ben blij dat ik er nu weer voor ff vanaf ben. Elke dag om 6 uur half 7 op om nog ff te leren voor de toetsen die je die dag hebt, toetsen maken, naar huis en dan tot een uur of 10 leren voor de toetsen van de volgende dag. Ik ben gewoon de hele dag met leren bezig, dus daar is nix relaxed aan..
Oud 17-01-2004, 15:36
Verwijderd
Citaat:
alpha schreef op 17-01-2004 @ 15:24:
Het voordeel is dat je tussentijd geen gestres hebt met toetsen, maar nu is alles op een moment zonder dat we de tijd krijgen ons goed voor te bereiden voor zo'n stapel toetsen. Het enige wat wij krijgen, is de dag voor de eerste toetsweek-dag 's middags vrij. Nou, sorry hoor, in een middag kan ik geen 2 toetsen voorbereiden!
Moet je niet een dag van te voren beginnen met leren...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 15:38
Guidoos
Guidoos is offline
Citaat:
Erbenda schreef op 17-01-2004 @ 16:35:
Vroeger vond ik 't wel relaxed zo'n proefwerkweek, maar nu niet meer. Ik had 'm de afgelopen week, ik ben blij dat ik er nu weer voor ff vanaf ben. Elke dag om 6 uur half 7 op om nog ff te leren voor de toetsen die je die dag hebt, toetsen maken, naar huis en dan tot een uur of 10 leren voor de toetsen van de volgende dag. Ik ben gewoon de hele dag met leren bezig, dus daar is nix relaxed aan..
whehe, of je kiest gewoon vakken waar je weinig
voor hoeft te leren
Oud 17-01-2004, 15:43
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
stefano schreef op 17-01-2004 @ 16:36:
Ik begin ook altijd de middag ervoor met leren voor de toetsen van de volgende dag, simpelweg omdat ik daar eerder geen tijd voor heb gehad. Ze houden bij mij totaal geen rekening met de toetsweek, en ik moest de week ervoor dus nog allerlei werkstukken inleveren en voortgangstoetsen leren.
Oud 17-01-2004, 15:44
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
Guidoos schreef op 17-01-2004 @ 16:38:
whehe, of je kiest gewoon vakken waar je weinig
voor hoeft te leren
tja, das ook een idee...
Oud 17-01-2004, 16:02
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Toetsweken zijn
Het is veel en als je een slecht cijfer scoort moet je helemaal wachten op de volgende toetsweek om die cijfer op te kunnen halen met een andere toets.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 17:54
Liss
Liss is offline
Toetsweek vind ik altijd wel fijn, lekker vroeg vrij en de hele dag de tijd om wat anders te doen.
Komende toetsweek vind ik echt totaal niet fijn, ben een half jaar niet naar school geweest dus moet nog 2 toetsweken inhalen en in aankomende toetsweek moet ik dus nog alle stof van die toetsen leren omdat ik nog niets heb gemaakt..
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 19:57
Silver rain
Silver rain is offline
Ik zelf vind compoweken erg leuk ja Om half 11 al thuis, leren en dan computeren of tekenen oid

edit: vooral als ik zie dat ik nu 4 proefwerken heb deze week en heel de dag naar school moet. Dat is veel erger dan 2 proefwerken op 'n dag en dan heel de tijd vrij!
Oud 17-01-2004, 20:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
alpha schreef op 17-01-2004 @ 15:24:
waarom de ?
toch alleen maar beter dat ze er rekening meehouden en dat je die middag vrij krijgt? beter dan niks.
Oud 17-01-2004, 21:10
Mindfields
Mindfields is offline
Pas sinds dit jaar is er op mijn school een zogenaamd 'interemezzo' ingevoerd. 4x per jaar proefwerken, meerdere op 1 dag (terwijl mijn school er juist om bekend stond dat er geen proefwerkweek was) en tussendoor ook nog proefwerken. En jawel, aankomende maandag begint hij. 3 dagen, 6 proefwerken..

Relaxed; nee. Gestressed; ja
En het 4e intermezzo is een week voor de zomer vakantie, dat is helemaal stressen. Voor mij zal dat echt defenitief zijn. ('moet ik wel of niet van school')
Oud 17-01-2004, 21:18
PV
PV is offline
Jazeker, 1 a 2 tentamens in 2 weken, de rest vrij
alleen moet je soms ook opdrachten inleveren in die weken, dat is wel kut
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 10:06
Dory
Dory is offline
Citaat:
Parallel schreef op 17-01-2004 @ 22:10:
defenitief zijn.
nep neerlandicus!

Wij hebben op onze school 4 'intermezzo's'. In de vierde klas zijn de eerste en derde heel relaxed: 1 of geen SE, 2/3/4 proefwerken en nog twee dagen voor excursies of vrij

Maar in de tweede en de vierde (volgende week dus de tweede) heb je 2 tot 4 examens (ik nu dus vier) en nog een aantal proefwerken (ik nu 3).

En dat vind ik dus niet bepaald relaxt
Oud 18-01-2004, 11:32
alpha
alpha is offline
Citaat:
stefano schreef op 17-01-2004 @ 16:36:
als je die week ervoor nog allemaal werkstukken enzo moet inleveren, en als in de laatste week nog het hoofdstuk af moet worden gemaakt met aantekeningen, zit er niet veel anders meer op he.
Oud 18-01-2004, 14:08
El Kim
El Kim is offline
Ik vond het altijd relaxt op de middelbare school. Tja, leren deed ik niet, dus altijd lekker vrij

Nu op het HBO is het iets stressvoller omdat veel projecten dan ook ingeleverd moeten worden, maar goed, t is wel te doen.
Oud 18-01-2004, 15:33
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
eris schreef op 18-01-2004 @ 11:06:
nep neerlandicus!

Wij hebben op onze school 4 'intermezzo's'. In de vierde klas zijn de eerste en derde heel relaxed: 1 of geen SE, 2/3/4 proefwerken en nog twee dagen voor excursies of vrij

Maar in de tweede en de vierde (volgende week dus de tweede) heb je 2 tot 4 examens (ik nu dus vier) en nog een aantal proefwerken (ik nu 3).

En dat vind ik dus niet bepaald relaxt
Intermezzi, nep gymnasiast!

Bovendien geeft die fout goed aan hoe gestressed en zielig ik ben
Oud 18-01-2004, 16:04
Jampot
Jampot is offline
zo heerlijk, vooral nu we xamenweken hebben, hebben we telkens twee dagen van tevoren facultatief les (lees: vrij)

jottem!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 16:06
NN
NN is offline
Ik zit nu in mijn tentamenperiode en die vind ik niet erg leuk.
Oud 18-01-2004, 17:21
SuperwomanF
SuperwomanF is offline
Ik háát toetsweken! Ik ben er veel te gestrest voor!
Oud 18-01-2004, 17:32
Suey
Suey is offline
Kheb 't niet zo op toetsweke, zit je een week in de stress en ik haal dan al m'n cijfers omlaag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten