Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dát is pas kut. Ik ben dus wel blij dat het toetsweeksysteem is ingevoerd!
|
wij hadden altijd alleen de laaste week van het jaar toetsweek op me oude school... ik vond het allemaal wel best wist tog wel dat ik weinig kon verzieken...
schoolonderzoekweek vond ik wel fijn dat er egt een week voor was en niet tussendoor omdat je dan ook nog 10000 andere dingen moet doen vooral na januari moest ik veel doen.... |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Ja, ik ook ![]() Citaat:
Ik vind toetsweken vreselijk. Wij hebben er 6 in een jaar (in examenjaren 5). Eerst 5 weken les, dan 1 week toetsweek. In de weken tussen de proefwerkweken in doe ik heel weinig, dus moet ik in de toetsweek heel veel doen. Dat is natuurlijk gewoon mijn eigen schuld, maar goed ![]() Er is nu proefwerkweek net een half uur afgelopen, dus ik ben blij dat het weer 5 weken duurt tot de volgende proefwerkweek ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
dat had mijn school als regel ingesteld, maar vervolgens gingen alle docenten er ruim overheen. Naar de directeur stappen (ik had 8 toetsen in 1 week, 3 handelingsdelen in te leveren en 2 Po's ![]() ![]() (en het ging dus over het aantal toetsen in een gewone week. NIET in een toetsweek; dat mag een onbeperkt aantal zijn)
||
![]() |
Citaat:
![]() Wij hebben alleen als regel dat je in een niet-toetsweek niet meer dan 1 toets per dag mag hebben. Maar die heb je in de 6e alleen nog maar van Frans (2), Duits (2) en Nederlands (en ook niet in elke periode). In de 4e en 5e heb je er ook niet meer dan 3. In een toetsweek mag je niet meer dan 3 toetsen per dag hebben, maar dat kan ook niet. Er beginnen namelijk alleen toetsen om 8.30, 11.25 en 14.15. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het meestal niet zo heel erg, maar dan moet ik er niet te veel leertoetsen in hebben staan. Dat is meestal ook niet zo, maar dit keer wel. Helemaal erg als ze het zo fout plannen dat ik eigenlijk 2 toetsen gelijk moet maken. Dan zit je nog tijden op school om ze achter elkaar te maken
![]() Maar meestal dus niet erg: vroeg vrij en je hebt genoeg tijd om te leren ![]() |
![]() |
|
Tot en met de vierde klas keek ik echt uit naar de toetsweken omdat ik dan lekker veel vrije tijd had. Als ik uit school kwam leerde ik ongeveer 2 uur, waarna ik de hele middag nog vrij had.
Helaas is het de afgelopen twee jaar behoorlijk drukker geworden en ben ik juist blij als ik weer 'gewoon' naar school mag en niet iedere dag tot een uur of 10 hoef te leren. Ik heb ook nog eens zo'n onmogelijke combinatie van vakken waardoor ik vorige toetsweek 6 schoolonderzoeken in één week heb en dat was echt bijna niet te doen... helaas is dit straks met het eindexamen ook het geval ![]() ![]()
|
mwah, het gaat. Heb aankomende week een toetsweek. In totaal 11 toetsen, waarvan er 7 een dossiertoets zijn. Daarnaast zit ik 3 dagen gewoon tot 14.20 op school. Zo relaxed vind ik het eigenlijk niet...
|
Het voordeel is dat je tussentijd geen gestres hebt met toetsen, maar nu is alles op een moment zonder dat we de tijd krijgen ons goed voor te bereiden voor zo'n stapel toetsen. Het enige wat wij krijgen, is de dag voor de eerste toetsweek-dag 's middags vrij.
![]()
|
Vroeger vond ik 't wel relaxed zo'n proefwerkweek, maar nu niet meer. Ik had 'm de afgelopen week, ik ben blij dat ik er nu weer voor ff vanaf ben. Elke dag om 6 uur half 7 op om nog ff te leren voor de toetsen die je die dag hebt, toetsen maken, naar huis en dan tot een uur of 10 leren voor de toetsen van de volgende dag. Ik ben gewoon de hele dag met leren bezig, dus daar is nix relaxed aan..
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
voor hoeft te leren ![]()
||
Citaat:
|
Toetsweek vind ik altijd wel fijn, lekker vroeg vrij en de hele dag de tijd om wat anders te doen.
Komende toetsweek vind ik echt totaal niet fijn, ben een half jaar niet naar school geweest dus moet nog 2 toetsweken inhalen en in aankomende toetsweek moet ik dus nog alle stof van die toetsen leren omdat ik nog niets heb gemaakt.. ![]() |
![]() |
|
Ik zelf vind compoweken erg leuk ja
![]() ![]() edit: vooral als ik zie dat ik nu 4 proefwerken heb deze week en heel de dag naar school moet. Dat is veel erger dan 2 proefwerken op 'n dag en dan heel de tijd vrij!
||
Citaat:
![]() toch alleen maar beter dat ze er rekening meehouden en dat je die middag vrij krijgt? beter dan niks.
|
![]() |
Pas sinds dit jaar is er op mijn school een zogenaamd 'interemezzo' ingevoerd. 4x per jaar proefwerken, meerdere op 1 dag (terwijl mijn school er juist om bekend stond dat er geen proefwerkweek was) en tussendoor ook nog proefwerken. En jawel, aankomende maandag begint hij. 3 dagen, 6 proefwerken..
![]() Relaxed; nee. Gestressed; ja ![]() En het 4e intermezzo is een week voor de zomer vakantie, dat is helemaal stressen. Voor mij zal dat echt defenitief zijn. ('moet ik wel of niet van school')
||
Citaat:
![]() Wij hebben op onze school 4 'intermezzo's'. In de vierde klas zijn de eerste en derde heel relaxed: 1 of geen SE, 2/3/4 proefwerken en nog twee dagen voor excursies of vrij ![]() Maar in de tweede en de vierde (volgende week dus de tweede) heb je 2 tot 4 examens (ik nu dus vier) en nog een aantal proefwerken (ik nu 3). En dat vind ik dus niet bepaald relaxt ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Bovendien geeft die fout goed aan hoe gestressed en zielig ik ben ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
De schoolangst is er nog steeds Eend | 39 | 10-09-2004 20:36 | |
Werk, Geld & Recht |
Kleedgeld Lobke1988 | 51 | 16-10-2003 19:35 |