Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2004, 14:46
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-01-2004 @ 15:45:
En heeft Gauloises deze niet dan? Of 'mag' dat omdat het een 'linkse' mening betreft?
--> BZ
BARON
BARON is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-01-2004 @ 15:42:
Laten we ze allemaal vergassen en in kampen stoppen, sieg heil

Loser
Trieste idioot, er zit een wereld van verschil tussen vergassen en het niet toe laten van buitenlanders. Haal toch niet altijd de joden erbij, zeker uit de mond van een Israel hater klinkt dat erg hypocriet.
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-01-2004 @ 15:45:
Jij lult bagger, jullie moeten gewoon eens inzien waar het vandaan komt dat geweld in onze maatschappij zo gewoon geworden is die laatste jaren
Leg eens uit welke invloed de VS precies heeft, en vooral hou de VS juist de 'minderheden' in onze samenleving zo sterk beinvloed?
Oud 15-01-2004, 14:47
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-01-2004 @ 15:46:
--> BZ
Lekker makkelijk
Oud 15-01-2004, 14:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-01-2004 @ 15:47:
Lekker makkelijk
Da's een regel.
Oud 15-01-2004, 14:48
BARON
BARON is offline
Citaat:
En heeft Gauloises deze niet dan? Of 'mag' dat omdat het een 'linkse' mening betreft?
De tendens op dit forum is inderdaad dat moslims en links extremisten alles kunnen maken. Gelukkig is er op de site van nieuw rechts een plek gekomen waar men als autochtoon aangifte kan doen van discriminatie.
Oud 15-01-2004, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 15-01-2004 @ 15:44:
Beetje makkelijk vind je niet? Je kunt gewoon niet ontkennen dat we een probleem hebben met losgeslagen allochtone jongeren. Natuurlijk is die post van BARON veel te kort door de bocht, maar jouw reactie is van een nog veel lager niveau.
Weleens van Sarcasme gehoord, en verder zijn die allochtone jongeren helemaal niet zo'n groot probleem zoals jij en je rechtse medekliek het willen laten lijken, dat jij aan die gehypte allochtonen onzin meedoet. Weet jij überhaupt wat allochtonen zijn, we hebben er stapels van, fransen, duitsers, belgen, turken, grote groepen die niets verkeerds doen. Dat domme allochtonen gelul dat gaat alleen over een bepaalde groep marokanen, maar hier word gedaan of alle allochtonen maar criineel tuig zijn. Zie het eens in
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 15:48:
De tendens op dit forum is inderdaad dat moslims en links extremisten alles kunnen maken. Gelukkig is er op de site van nieuw rechts een plek gekomen waar men als autochtoon aangifte kan doen van discriminatie.
Fijn voor je. Kan ie weer on-topic?
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
BARON schreef op 15-01-2004 @ 15:48:
Gelukkig is er op de site van nieuw rechts een plek gekomen waar men als autochtoon aangifte kan doen van discriminatie.
Ma gik je d'r even op wijzen dat ik jouw reacties van ongeveer hetzelfde niveau als die van Gauloises vindt?
Oud 15-01-2004, 14:51
Verwijderd
Citaat:
Ik raad je aan uit te kijken

Jij doet alsof alle allochtonen tuig zijn, terwijl daar geen fuck van klopt, moet ik dat accepteren dat jij alle allochtonen over een kam gooit, terwijl wij allemaal weten dat het alleen om een kleine groep gekleurde mensen gaat waar jij en je rechtse medebroeders graag op kankeren, ik heb genoeg van dat gelul
Oud 15-01-2004, 14:54
suze02
suze02 is offline
Hallo experts!

Weleens bij nagedacht dat deze jongen helemaal geen pschychoot hoeft te zijn? Dat elk mens kan moorden ( en ik praat het niet goed) en dat je soms uit woede iets doet? Enig idee hoeveel mensen er in Nederland jaarlijks vermoord worden? Soms is er gewoon geen goede reden voor een gebeurtenis, daar bij nagedacht?

Punt: Je weet niet wat in die jongen om ging want hij heeft zijn bekkie nog niet open getrokken tot hij dat wel doet kan je blijven speculeren maar achter de ware reden kom je dan nog niet. Wat iedereen ook zegt.....je weet nooit wat er in iemand omgaat om het moment dat ze de trekker overhalen....

Allochtoon of Autochtoon.......
Oud 15-01-2004, 14:56
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-01-2004 @ 15:49:
Zie het eens in
Zeik niet, een aantal van m'n collega's zijn 'allochtoon'. Alleen wordt er over een allochtonenprobleem gesproken omdat er ongeveer massarellen uitbreken zogauw je het over een 'marrokanenprobleem' hebt.

Wat betreft dat sarcasme: hou dat lekker voor je, je trekt eigenhandig het niveau van dit forum een flink stuk omlaag met je getroll.
Oud 15-01-2004, 14:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-01-2004 @ 15:51:
Ik raad je aan uit te kijken
Voor jou?
Oud 15-01-2004, 15:09
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
suze02 schreef op 15-01-2004 @ 15:54:
Hallo experts!

Weleens bij nagedacht dat deze jongen helemaal geen pschychoot hoeft te zijn? Dat elk mens kan moorden ( en ik praat het niet goed) en dat je soms uit woede iets doet? Enig idee hoeveel mensen er in Nederland jaarlijks vermoord worden?
Ik zie de gemiddelde kollumse boerenzoon nog geen eerwraak plegen eigenlijk (behalve met eieren dan) ..

Wat een debielen leven er toch in dit land, een flinke stofzuiger erdoorheen zal velen goed doen.
Oud 15-01-2004, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 15-01-2004 @ 15:57:
Voor jou?
tuurlijk, wil je een afspraak maken?
Oud 15-01-2004, 15:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-01-2004 @ 16:10:
tuurlijk, wil je een afspraak maken?
Nee dank je, meeten doe ik alleen met interessante en fatsoenlijke mensen.
Oud 15-01-2004, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 15-01-2004 @ 16:12:
Nee dank je, meeten doe ik alleen met interessante en fatsoenlijke mensen.
typisch rechts mietje
Oud 15-01-2004, 15:27
EsRa
EsRa is offline
O.k. ik vind het ook super slecht wat die jongen heeft gedaan maar nu zul je wel weer veel van die dingen krijgen dat mensen zoiets krijgen dat alle Turkse mensen fout zijn enzow... Dus Niet!! 1 iemand maakt een hele grote fout en gelijk de hele gemeenschap krijgt op z'n flikker! Gelukkig werkt het zo niet!
Oud 15-01-2004, 15:36
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
EsRa schreef op 15-01-2004 @ 16:27:
O.k. ik vind het ook super slecht wat die jongen heeft gedaan maar nu zul je wel weer veel van die dingen krijgen dat mensen zoiets krijgen dat alle Turkse mensen fout zijn enzow... Dus Niet!! 1 iemand maakt een hele grote fout en gelijk de hele gemeenschap krijgt op z'n flikker! Gelukkig werkt het zo niet!
Maar helaas maken er wel veel van de gehele gemeenschap vaak fouten !
Oud 15-01-2004, 15:36
very drunk driver
very drunk driver is offline
das toch harstikke belachelijk beetje een moordenaar steunen. weet je wel wat die familie van die slachtoffers aan doet.

Steun voor schoolschutter gestopt

Gepubliceerd op donderdag 15 januari 2004

De politie heeft vanmorgen een stuk of dertig leerlingen uit elkaar gehaald die samen voor de school hun steun aan Murat wilden betuigen.
Murat is de 17-jarige leerling van het Terra College die zijn docent en onderdirecteur heeft neergeschoten in de kantine van de school.

De leerlingen sloegen op auto’s om hun steunbetuigingen kracht bij te zetten en ze riepen: ‘Wij willen Murat, we love Murat’. Op een groot papier stond eveneens ‘Murat we love you’.

De scholieren vinden dat er een verkeerd beeld ontstaat van Murat. Van Wieren, de vermoorde docent, zou het steeds op Murat gemunt hebben en daarom zag de jongen geen andere uitweg dan hem dood te schieten. Alle andere manieren om de problemen op te lossen zou hij al hebben geprobeerd.

Uit zijn dak
Enerzijds zou Murat volgens zijn vrienden geen vlieg kwaad doen, anderzijds noemen ze wel zijn opvliegend karakter. Zo zou hij volgens een 16-jarige vriend die ochtend voor de schietpartij nog uit zijn dak zijn gegaan toen de conciërge hem aansprak op het op de grond gooien van een peuk.

Ook durfde diezelfde jongen hem niet tegen te houden toen hij Van Wieren neerschoot uit angst zelf een kogel door zijn hoofd te krijgen.

Toch hopen ze dat hun vriend Murat snel weer terugkomt. Directeur G. van Miltenburg kwam naar buiten om de samengeschoolde leerlingen een hart onder de riem te steken. Het is volgens hem goed dat ze praten, wat ze ook zeggen.
Oud 15-01-2004, 15:39
Verwijderd
zo kan die wel weer:

Directeur doodgestoken op werk in Delft

Uitgegeven: 15 januari 2004 14:47
Laatst gewijzigd: 15 januari 2004 16:14

DELFT - De 56-jarige directeur van een schoonmaakbedrijf aan de Nijverheidsstraat in Delft is donderdagmiddag doodgestoken in zijn kantoor. Dat heeft een woordvoerder van de politie donderdag gemeld.

Begin van de middag zou de dader op het kantoor zijn aangekomen en in gesprek zijn gegaan met de directeur. Na een woordenwisseling trok de man een mes en stak de directeur neer. Op weg naar het ziekenhuis bezweek die aan zijn verwondingen, aldus de woordvoerder.

De politie heeft nog geen aanhoudingen verricht. Het is nog onduidelijk wat het motief van de dader is. De politie weet ook nog niet of de dader wellicht een werknemer of ex-werknemer van het bedrijf is.
Oud 15-01-2004, 15:41
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bah, het is weer helemaal zo als ik verwacht had. "Het is al de zoveelste allochtoon die zoiets flikt", "Al die moslims zijn crimineel", "ik haat allochtonen"...

Weet je wat? Als het je niet zint, moet jij maar eens de allochtoon gaan uithangen in een ander land. Als je net zo slecht ontvangen wordt als die mensen hier door de Nederlandse bevolking worden ontvangen, snap je wel waarom die mensen "dan maar" afstand nemen van ons en de "authentieke Nederlandse cultuur".

Deze mensen maken ook deel uit van onze samenleving en als je dat niet accepteert, hoor jij dus niet in deze samenleving. Het constant blijven roepen dat ze kut zijn en het agressieve gedrag naar allochtonen hier in Nederland maakt het deze mensen er niet makkelijker op. Dat is ook een reden waarom we met zoveel problemen kampen.

Onthoud nou maar eens dan het pure bullshit is dat allochtonen hier in Nederland ook maar het kleinste beetje minderwaardig zijn en dus alle kansen verdienen die wij ook verdienen. Daarnaast is het ook onzin dat hun aanleg voor crimineel gedrag hoger is, dat je het alleen al durft te zeggen doet mijn bloed al koken!

En als je het niet kunt accepteren, ben jij degene die niet in deze maatschappij hoort, niet iemand anders!
Oud 15-01-2004, 15:44
Gimme more beer
Citaat:
de ballonnenman schreef op 15-01-2004 @ 16:39:
zo kan die wel weer:

Directeur doodgestoken op werk in Delft

Uitgegeven: 15 januari 2004 14:47
Laatst gewijzigd: 15 januari 2004 16:14

DELFT - *knip*
Wat een bangmakerij! Ineens wordt die geweldsshit weer overal in de kranten gezet! Dat je het zoveel leest betekent niet dat het veel gebeurt, laat dat duidelijk zijn.

Maar we moeten hier met z'n allen iets aan doen, maak deze maatschappij een tolerante maatschappij en haal haat en verachting uit onze cultuur, dan kunnen we weer verder praten. En dan vooral iedereen die het waagt om te beginnen over "de allochtonen zijn de schuldigen"...
Oud 15-01-2004, 15:55
Genoeg geweest
Genoeg geweest is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 16:44:

Maar we moeten hier met z'n allen iets aan doen, maak deze maatschappij een tolerante maatschappij en haal haat en verachting uit onze cultuur, dan kunnen we weer verder praten. En dan vooral iedereen die het waagt om te beginnen over "de allochtonen zijn de schuldigen"...
Klinkt leuk en aardig, maar ik heb nog niet gelezen hoe je dat wilt doen.
Oud 15-01-2004, 15:56
EsRa
EsRa is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 15-01-2004 @ 16:36:
Maar helaas maken er wel veel van de gehele gemeenschap vaak fouten !
Sorry ik wil niet veel zeggen hoor maar er zijn genoeg Nederlanders die dezelfde fouten begaan als de buitenlandse mensen. Waarom moet je er altijd maar naar kijken of het iemand uit een ander land is of niet?! Waarom kun je ALLE mensen ((Allochtoon of niet...)) niet gewoon over 1 kam scheren?! Als iemand een fout begaat doet die dat om hoe die is en niet om z'n huidskleur...
Oud 15-01-2004, 15:56
Martian
Martian is offline
Makkelijk he, Amerika of 'de buitenlanders' de schuld geven?

Weet je, volgens mij ligt het gewoon aan onszelf.
Oud 15-01-2004, 15:57
Gimme more beer
Citaat:
Genoeg geweest schreef op 15-01-2004 @ 16:55:
Klinkt leuk en aardig, maar ik heb nog niet gelezen hoe je dat wilt doen.
Begin maar eens met het accepteren van buitenlanders in ons landje, tolereren dat ze er zijn en ze net zo behandelen als je ieder ander burger behandelt. Dan zijn we al een flink aantal stappen verder!
Oud 15-01-2004, 16:07
Genoeg geweest
Genoeg geweest is offline
Dus volgens jou is alle buitenlanderellende eigenlijk de schuld van de autochtone Nederlander, omdat we niet lief genoeg voor ze zijn?
Oud 15-01-2004, 16:08
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 15-01-2004 @ 16:36:

Toch hopen ze dat hun vriend Murat snel weer terugkomt.
Echt bijster slim zijn ze ook niet hor..
Oud 15-01-2004, 16:10
Gimme more beer
Citaat:
Genoeg geweest schreef op 15-01-2004 @ 17:07:
Dus volgens jou is alle buitenlanderellende eigenlijk de schuld van de autochtone Nederlander, omdat we niet lief genoeg voor ze zijn?
Ik zeg niet dat er minder problemen zouden zijn dan met ons Nederlanders, ik zeg alleen dat zij niet meer problemen veroorzaken dan wij doen! Gewoon naar jezelf kijken...

Als het zo doorgaat, krijgen we hier dezelfde situatie als in Hitler-Duitsland! En daar zijn wij zelf verantwoordelijk voor!
Oud 15-01-2004, 16:18
Hallelujah
Hallelujah is offline
Als je die vrienden van hem zo op het nieuws ziet word je daar echt helemaal gek van. Ze keken allemaal een beetje lacherig en rechtvaardigen de moord volledig

"Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. "Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens", zegt een van hen. "

Ik ben benieuwd of er wordt opgetreden als dat tuig morgen bij de herdenkingsdienst echt Murats foto mee gaan nemen. Dat kan toch niet man?! Echt respectloos!

kijk eens hier voor de gala fotoos op het Terra College. Weet je meteen hoe de sfeer daar is.
Oud 15-01-2004, 16:20
Hallelujah
Hallelujah is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 15-01-2004 @ 17:08:
Echt bijster slim zijn ze ook niet hor..
Nee anders zit je niet op het VMBO

Maar misschien krijgen ze nog gelijk ook...ik denk niet dat hij lang moet zitten
Oud 15-01-2004, 16:23
Johnnie-mannuh
Johnnie-mannuh is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 17:10:
Ik zeg niet dat er minder problemen zouden zijn dan met ons Nederlanders, ik zeg alleen dat zij niet meer problemen veroorzaken dan wij doen! Gewoon naar jezelf kijken...

Als het zo doorgaat, krijgen we hier dezelfde situatie als in Hitler-Duitsland! En daar zijn wij zelf verantwoordelijk voor!
ik kijk vaak naar mezelf, en er zijn genoeg nederlanders die iets willen bereiken in hun leven. Als die nu hier kwamen gewoon om iedere dag netjes naar hun werk te gaan, of van mijn part studeren, ok
Maar het probleem is juist het deel dat Dealt, én flink in de criminaliteit zit. Die zie je keer op keer weer terug komen

en daar heb ik zo'n hekel aan
Oud 15-01-2004, 16:26
EsRa
EsRa is offline
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 15-01-2004 @ 17:23:
ik kijk vaak naar mezelf, en er zijn genoeg nederlanders die iets willen bereiken in hun leven. Als die nu hier kwamen gewoon om iedere dag netjes naar hun werk te gaan, of van mijn part studeren, ok
Maar het probleem is juist het deel dat Dealt, én flink in de criminaliteit zit. Die zie je keer op keer weer terug komen

jah offcourse mij lijkt het dat iedereen wel een hekel heeft een dat deel, maar veel mensen hebben dan weer van die vooroordelen dat "dat vooral buitenlanders zijn" enzow en dat is helemaal niet zow. Nederlanders werken daar net zo hard aan mee!!!
Oud 15-01-2004, 16:30
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Hallelujah schreef op 15-01-2004 @ 17:20:

Maar misschien krijgen ze nog gelijk ook...ik denk niet dat hij lang moet zitten
Ik denk het wel.
Hoewel die jongen wel duidelijk in de problemen zat, dus zal de uiteindelijk straf lager zijn dan wanneer dat niet geval was, maar zit ie hoogstwaarschijnlijk wel vast aan een TBS-behandeling.

Ik vermoed dat ie als volwassene iig gestraft wordt. Net zoals dat het geval was bij die 16-jarige die op Veghel een schietpartij op school veroorzaakte (waarbij overigens geen doden vielen).

Maarja, da's pure speculatie
Oud 15-01-2004, 16:30
zlatani9
zlatani9 is offline
Citaat:
Hallelujah schreef op 15-01-2004 @ 17:20:
Nee anders zit je niet op het VMBO

Hij komt echt niet meer op die school hor.. misschien op eentje waar alle leraren kogelvrije vesten dragen..
Oud 15-01-2004, 16:32
Orion2003
Orion2003 is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 15-01-2004 @ 15:42:
Laten we ze allemaal vergassen en in kampen stoppen, sieg heil

Loser
Lekker beargumenteerd Gauloises, man wat kan jij hier overdreven op reageren. Wat BARON zegt is echt zo slecht niet, en ook niet voor alle allochtonen bedoeld. Hij zegt alleen dat de criminele allochtonen gewoon eens flink aangepakt moeten worden. Feit is dat er gewoon een harde kern criminele allochtonen is die een hoop problemen veroorzaken. Voor het grootste deel bestaande uit Marokanen en Antillianen. Nu heb je gelijk dat het maar een kleine groep is en de meerderheid gewoon leeft, maar betekend dat, dat we moeten gaan doen alsof ze er niet zijn? Ik ben het eigenlijk wel heel erg zat dat sommige mensen nog steeds hun ogen voor deze problemen sluiten. Waarom denk je dat sommige (denk eigenlijk wel veel) mensen de pest aan allochtonen krijgen.. precies omdat ze machteloos toezien dat die 'kleine' groep criminelen hun gang kunnen gaan en de stad teroriseren. Wanneer er een keer hard wordt ingegrepen tegen die groep, zullen de negatieve verhalen over allochtonen verdwijnen en zullen mensen dus ook niet zo negatief meer gaan denken. Ik zelf denk overigens dat ze dit niet alleen biij allochtonen maar ook autochtonen criminelen (jongeren) moeten aanpakken anders krijg je dat gezijk over 'discriminatie' weer. Wat mensen zoals jij huilend erbij trekken wanneer er ook maar een keer hard wordt opgetreden, of als er zelfs maar over gesproken wordt.

Wordt toch eens wakker, er moet wel degelijk iets gebeuren, en foei zeggen helpt niet. Oja en kom nu niet weer met zo'n zin aanzetten als hierboven en nee maak me nu ook niet uit voor racist, ik heb ook gewoon allochtonen vrienden ed. ik vervloek alleen die harde kern. Maar probeer ook eens wat argumenten te geven, en leg eens uit wat voor oplossing jij dan hebt voor dit 'allochtonen probleem'
Oud 15-01-2004, 16:32
Gimme more beer
Citaat:
Hallelujah schreef op 15-01-2004 @ 17:18:
kijk eens hier voor de gala fotoos op het Terra College. Weet je meteen hoe de sfeer daar is.
Sfeer ziet er vrij normaal uit. Moet je onze schoolfeesten eens bezoeken...
Oud 15-01-2004, 16:34
Gimme more beer
Citaat:
Johnnie-mannuh schreef op 15-01-2004 @ 17:23:

En het overgrote deel komt daar ook voor. Er is een klein deel en dat is bij ons net zo dat zich niet goed in een samenleving kan passen en dus problemen veroorzaakt.

Dat wordt opgeblazen en dus worden de problemen groter!
Oud 15-01-2004, 16:36
EsRa
EsRa is offline
Jah er is inderdaad een harde kern... Pas geleden gingen "racisten tegen allochtonen" vechten en toen kwam er politie by... Wat denk je dat ze doen?! Ze laten zichzelf in elkaar slaan! Dan denk ik echt zow van waar zijn we mee bezig hier in Nederland. Er moet dus echt wel hard opgetreden worden en dan niet alleen tegen allochtonen maar tegen ieder crimineel!
Oud 15-01-2004, 16:37
suze02
suze02 is offline
[QUOTE]OPGEROTH schreef op 15-01-2004 @ 16:09:
[B]Ik zie de gemiddelde kollumse boerenzoon nog geen eerwraak plegen eigenlijk (behalve met eieren dan) ..

Eeehm wie heeft het hier over eerwraak? Even beter lezen voordat je reactie geeft, ik had het over moorden in het algemeen. Wie weet had eerwraak hier niks mee te maken heb je het gevraagd ofzo?
Oud 15-01-2004, 16:41
Gimme more beer
Citaat:
EsRa schreef op 15-01-2004 @ 17:36:
Jah er is inderdaad een harde kern... Pas geleden gingen "racisten tegen allochtonen" vechten en toen kwam er politie by... Wat denk je dat ze doen?! Ze laten zichzelf in elkaar slaan! Dan denk ik echt zow van waar zijn we mee bezig hier in Nederland. Er moet dus echt wel hard opgetreden worden en dan niet alleen tegen allochtonen maar tegen ieder crimineel!
Mee eens, maar ook moet dan begrepen worden dat allochtonen net zo goed mensen zijn als wij dat ook zijn!
Oud 15-01-2004, 16:44
EsRa
EsRa is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 17:41:
Mee eens, maar ook moet dan begrepen worden dat allochtonen net zo goed mensen zijn als wij dat ook zijn!
Jah.... Als dat nou 's een keer zou gebeuren!!
Oud 15-01-2004, 16:48
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
EsRa schreef op 15-01-2004 @ 17:36:
Er moet dus echt wel hard opgetreden worden en dan niet alleen tegen allochtonen maar tegen ieder crimineel!
Kleine oeps?
Oud 15-01-2004, 16:53
Gimme more beer
Citaat:
tacidvs schreef op 15-01-2004 @ 17:48:
Kleine oeps?
Aangezien we het over criminele allochtonen hadden is de vergissing begrijpelijk en ga ik er vanuit dat iedereen weet wat er bedoeld wordt.
Oud 15-01-2004, 16:56
Martian
Martian is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 15-01-2004 @ 17:32:
Sfeer ziet er vrij normaal uit. Moet je onze schoolfeesten eens bezoeken...
Ik wou zeggen
Oud 15-01-2004, 17:00
Gimme more beer
Citaat:
Martian schreef op 15-01-2004 @ 17:56:
Ik wou zeggen
Maar omdat hij het op deze manier zei, denkt iedereen zo iets van "ook dat nog" en "zie je wel", terwijl er helemaal niets aan de hand is. Dat is wat je in dit zogenaamde "allochtonenprobleem" ook veel terugziet, mensen roepen dat er een probleem is en mensen zien het probleem ook ineens, terwijl het er eigenlijk niet is.

Goed voorbeeld dus...
Oud 15-01-2004, 17:15
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
aangezien deze topic alweer is uitgelopen tot "alweer een allochtoon" ga ik maar zeggen wat ik denk dat misschien WEL zou helpen voor die probleem jongeren.

Wat ik me wel afvraag is of de discussie ook zo heftig zou zijn geweest als een Nederlander het had gedaan (kleine kans want maar 20% was Nederlands op die school).

Je moet zulke ontspoorde jongeren op een bepaalde manier heropvoeden.
Ik heb genoeg van die etters hier uit de buurt (amsterdam-osdorp) zien opgroeien tot nu een getrouwde nette man. En dat omdat ze geholpen en gemotiveerd werden door een aantal mensen hier in de buurt die ze weer op het goede spoor brachten.

Maar het moet natuurlijk van beiden kanten komen als er mensen zijn die generaliseren en zeggen dat alle allochtonen hetzelfde zijn en slecht zijn schiet je natuurlijk ook niet op, hoe zou een "normale" allochtoon zich voelen als hij/zij zoiets hoort.
Oud 15-01-2004, 17:23
SuperS
SuperS is offline
als zijn voogd zegt dat de school hulp had moeten zoeken voor die jongen, en dat de school had moeten zien dat het niet goed met hem ging, dan denk ik bij mezelf, wiens taak is dat dan??

van de voogd toch?

en wat ik me afvraag is hoe die jongen aan een geweer komt, dat zegt lijkt mij genoeg erover dat hij geen lievertje is, en als dan mensen gaan roepen "we love murat" en ijskoud beweren dat het de leraar z'n eigen schuld is, dan vraag ik me af waar het heen moet met deze maatschappij.......
Oud 15-01-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Orion2003 schreef op 15-01-2004 @ 17:32:
Ik zelf denk overigens dat ze dit niet alleen biij allochtonen maar ook autochtonen criminelen (jongeren) moeten aanpakken anders krijg je dat gezijk over 'discriminatie' weer. Wat mensen zoals jij huilend erbij trekken wanneer er ook maar een keer hard wordt opgetreden, of als er zelfs maar over gesproken wordt.

Wordt toch eens wakker, er moet wel degelijk iets gebeuren, en foei zeggen helpt niet. Oja en kom nu niet weer met zo'n zin aanzetten als hierboven en nee maak me nu ook niet uit voor racist, ik heb ook gewoon allochtonen vrienden ed. ik vervloek alleen die harde kern. Maar probeer ook eens wat argumenten te geven, en leg eens uit wat voor oplossing jij dan hebt voor dit 'allochtonen probleem'
Punt 1. Er is geen allochtonen probleem, als jij het een allochtonen probleem noemt mijn goede vriend, dan zit de zaak al fout. Er is geen allochtonen porbleem, maar een probleem met een kleine groep die toevallig van buitenlandse komaf is. Al jij het een allochtonen probleem noemt, dan zeg jij als het ware dat alle allochtonen alleen maar voor criminele activiteiten zorgen.

Punt 2. Discriminatie is geen gezijk, kijk eens hoe dit gehele forum hier lekker buitenlanders en mensen van buitenlandse afkomst discrimineerd door te roepen dat er een allochtonen probleem is waarmee gezegt word dat alle allochtonen als het ware criminele trekjes vertonen.

Punt 3. Wat er moet gebeuren is dat iemand die de wet overtreed gestraft moet worden, net zoals iedereen die in dit land de wet overtreed.

Punt 4. Er moet geen oplossing komen voor een allochtonen probleem, want er is geen algeheel allochtonen probleem. Het is een kleine groep mensen met een andere huidskleur uit een grote groep waar jullie de hele tijd over zeuren.

Punt 5. Mensen die wel durfen stellen dat wij een "allochtonen probleem" hebben discrimineren er gewoon een eind op los zonder gegronde redenen, maar dat doen jullie nederlanders toch al graag, mensen van buitenlandse afkomst bashen en jezelf superieur voelen terwijl hier gewoon een discriminerende racistische cultuur aan het ontstaan is, daar ligt de fout, de waarheid over criminele allochtonen word simpoelweg overdreven.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten