Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2004, 10:35
Mira Dos Santos
Mira Dos Santos is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 15-01-2004 @ 11:36:
Ja, want een pasgeboren baby mag niet verdoofd worden, daar gaat-ie dood aan.
Waarom leef ik nou nog?

Maargoed ontopic: Gevoelloos is het er iig niet, en echt veel langer duurt het ook niet (voordat ze klaarkomen). Is mijn ervaring dan.
Oud 17-01-2004, 10:39
Verwijderd
Citaat:
Mira Dos Santos schreef op 17-01-2004 @ 11:35:
Waarom leef ik nou nog?

Maargoed ontopic: Gevoelloos is het er iig niet, en echt veel langer duurt het ook niet (voordat ze klaarkomen). Is mijn ervaring dan.
Oke, niet alle baby's gaan er dood aan . Maar als een baby net een dag oud is (en dat zijn baby's als ze meteen na de geboortre besneden worden) dan is het risico van de verdoving groter dan het risico van opereren zonder verdoving. Ik neem aan dat als een baby wordt geopereerd aan een open ruggetje of aan een orgaan ofzo, dat de baby dan wél verdeoofd wordt.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 11:59
Laudate Dominum
Laudate Dominum is offline
Nee; lekker met zalf enz.. Hij is tenminste volgroeid..
Oud 17-01-2004, 15:20
Jorryt
Jorryt is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 17-01-2004 @ 11:39:
Oke, niet alle baby's gaan er dood aan . Maar als een baby net een dag oud is (en dat zijn baby's als ze meteen na de geboortre besneden worden)
De jongetjes worden pas na een week besneden hoor
Oud 17-01-2004, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Jorryt schreef op 17-01-2004 @ 16:20:
De jongetjes worden pas na een week besneden hoor
Is dat zo? Ik had uit meerdere artikelen begrepen dat de baby-besnijdenis in Amerika zo gauw mogelijk na de geboorte gebeurt, zodat moeder en kind lekker snel weer terug naar huis kunnen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 23:07
TiggeWabbit
TiggeWabbit is offline
is er niemand van de dames het met me eens dat besneden gewoon leuker pijpen is? (en irritanter aftrekken...)
Oud 20-01-2004, 00:08
Mederiacvm
Mederiacvm is offline
Citaat:
TiggeWabbit schreef op 20-01-2004 @ 00:07:
is er niemand van de dames het met me eens dat besneden gewoon leuker pijpen is? (en irritanter aftrekken...)
Ik ben geen dame, dus die mag je me even uitleggen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 07:04
TiggeWabbit
TiggeWabbit is offline
Citaat:
Mederiacvm schreef op 20-01-2004 @ 02:08:
Ik ben geen dame, dus die mag je me even uitleggen
ik vind het er gewoon beter uitzien, dus das sowieso al aangenamer natuurlijk: het oog wil ook wat
bovendien is het vaak schoner
en verder: bij bepaalde bewegingen is afwezigheid van voorhuid uitermate irritant (vooral als het bij je eerste vriendje is en je toch al niet echt goed weet wat je er nou mee zou moeten doen)
Oud 20-01-2004, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Jorryt schreef op 14-01-2004 @ 11:31:
Besnijdenis wordt / werd vooral uitgevoerd, behalve dan op medische gronden, om het onaneren(=masturberen, aftrekken) tegen te gaan als de jongen daarvoor oud genoeg is. Idem bij meisjes in sommige Afrikaanse landen. Dat het gevoel minder is, dat is dus ook de bedoeling!
Joden worden ook besneden, namelijk omdat de besnijdenis een teken is van verbond met god. Je haalt een stukje van je lichaam af en niet te vergeten dat niet jij perfect bent, maar degene die je heeft gemaakt. Zo is er elke joods gebouw 1 inperfectie aangebracht, om dat aan te geven.
Ik zelf ben ook besneden, maar ik geloof verder niet in God zoals veel andere joden dat denken te doen. Ik ben verder wel traditioneel.

Amerikanen besnijden ook op grote schaal. Meestal niet als ze 8 dagen oud zijn, zoals bij joden, maar ze doen het wel, namelijk vanwege de hygiene! Het is veel hygienischer om een besneden penis te hebben.

Volgende keer wat beter geinformeerd zijn!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 11:55
Jorryt
Jorryt is offline
Citaat:
James_25cm_Bond schreef op 20-01-2004 @ 12:49:
Joden worden ook besneden, namelijk omdat de besnijdenis een teken is van verbond met god. Je haalt een stukje van je lichaam af en niet te vergeten dat niet jij perfect bent, maar degene die je heeft gemaakt. Zo is er elke joods gebouw 1 inperfectie aangebracht, om dat aan te geven.

Amerikanen besnijden ook op grote schaal. Meestal niet als ze (de jongetjes) 8 dagen oud zijn, zoals bij joden, maar ze doen het vanwege de hygiene! Het is veel hygienischer om een besneden penis te hebben.

Volgende keer wat beter geinformeerd zijn!
Ahum..ja... Jij weet er duidelijk meer van
Mag ik dan nog een vraag stellen: wanneer worden die Amerikaanse jongetjes dan besneden? Meteen na de geboorte?

Over het hygiene-aspect kunnen we twisten. Als we de handel elke dag even goed wassen is er volgens mij niks aan de hand.
Oud 20-01-2004, 11:57
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
Citaat:
Jorryt schreef op 14-01-2004 @ 11:31:
Besnijdenis wordt / werd vooral uitgevoerd, behalve dan op medische gronden, om het onaneren(=masturberen, aftrekken) tegen te gaan als de jongen daarvoor oud genoeg is. Idem bij meisjes in sommige Afrikaanse landen. Dat het gevoel minder is, dat is dus ook de bedoeling!
dus mijn ouders wilden niet dat ik masturbeerde!
Oud 20-01-2004, 12:01
Jorryt
Jorryt is offline
Citaat:
FaceTheTruth schreef op 20-01-2004 @ 12:57:
dus mijn ouders wilden niet dat ik masturbeerde!
Klopt...
Oud 20-01-2004, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Jorryt schreef op 20-01-2004 @ 12:55:
Ahum..ja... Jij weet er duidelijk meer van
Mag ik dan nog een vraag stellen: wanneer worden die Amerikaanse jongetjes dan besneden? Meteen na de geboorte?

Over het hygiene-aspect kunnen we twisten. Als we de handel elke dag even goed wassen is er volgens mij niks aan de hand.
Dat scheelt heel erg veel. Er is geen vaste dag, meestal tussen de geboorte en een half jaar, en een hele groep doet het nog in hun tienerjaren.
Abraham was geloof ik 100 jaar oud toen hij werd besneden, maar op 8 dagen oud doet het het minste pijn. Er wordt alleen vanafgeweken als het kind heel ziek is, geelzucht of zo.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten