Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Een instrument is enkel een gereedschap, het maakt niet zo veel uit welk instrument je speelt. Je kunt er in theorie alle soorten muziek mee spelen.
Natuurlijk heeft elk instrument z'n eigen kwaliteiten en eigenschappen, voordelen en nadelen. Je kunt met een dwarsfluit best in een groep wat spelen met andere lui. Je kunt er heel goed wereldmuziek, jazz of een of ander fusie tussen die twee en pop of rock mee spelen. Maar dit is eigenlijk alleen een goed idee als je het instrument leuk vind en je het ook redelijk beheerst. Hubert Laws doet dit bijvoorbeeld. Je moet je gewoon afvragen wat voor muziek je wilt spelen. Wil je zoals iedereen popcovers spelen, tja neem dan gitaar bass of piano/keyboard en ga dat doen. Zoek je een muzikale uitdaging ga dan iets anders spelen. Klassieke muziek vind je volgens mij niets, en dat is ook niet zo raar. De enige interessante toepassing voor een fluit in de klazssieke muziek is naar mijn mening is in een symfonieorkest. Een stuk zoals Ravels' Daphnis et Chloe ofzo. Maar dit is natuurlijk onmogelijk zelf te spelen. Je kunt heel goed in een of andere improvisatiegroep allerlei muziekstijlen combineren. Je kunt daarin elk instrument gebruiken. Maar dit eist natuurlijk wel creativiteit. Als je dan toch een ander instrument wil nemen zou je saxefoon kunnen nemen, die is een stuk beter toepasbaar in moderne muziek en nog steeds een blaasinstrument. En anders kan ik piano of gitaar aanraden. Daar kun je alles mee. Ook een basgitaar kun je in veel muzieksoorten gebruiken plus daar is altijd vraag naar. Ik zou mezelf gewoon afvragen: "Wat voor muziek wil ik spelen?" En dan het instrument kiezen dat daar het beste bij past en dat ook nog ruimte bied voor muzikale ontwikkeling naar andere genres. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Hoe voed jij je koters op? Nona | 77 | 04-06-2009 19:59 | |
De Kantine |
Het grote Weerwolfspel #47 Spelleider | 500 | 16-05-2008 11:53 | |
Liefde & Relatie |
Hoe is jouw relatie met je ouders? Verwijderd | 67 | 14-10-2007 12:36 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
ervaring met lees en vooral luister problemen Judy2 | 4 | 02-01-2005 12:13 | |
Muziek |
[muziekinstrument] Clarinet of saxofoon? Gatara | 85 | 03-06-2004 12:03 | |
De Kantine |
jouw vrienden als standaard voor de wereldbevolking Verwijderd | 36 | 12-05-2003 02:32 |