Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-01-2004, 09:12
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Over een half jaar ben ik jarig. Nu kwam mijn vriend gister met het fantastische nieuws dat zijn moeder een verrassingsreisje heeft georganiseerd voor het gezin.
Ik vroeg wanneer dat 'geweldige reisje' zou plaatsvinden en hij noemde de data. En ja, dat betekend dat hij op mijn verjaardag weg is...

Ik voel me zo 'genaaid'! Vorig jaar was mijn verjaardag niet leuk omdat mijn broertje en vader en niet waren en nu is mijn vriend, die ik er het allerliefst bij wil hebben, er niet. En vergeet zijn moeder (die ik zie als 2e moeder en zij mij als dochter) mijn verjaardag.
Het is ook geheim waar ze naartoe gaan dus ik zie ook niet wat er zo geweldig is! Voor hetzelfde geldt gaan ze twee weken naar lutjebroek!

Maar ja mijn vriend zegt hierop dat hij het lullig vind maar dat hij deze kans niet wil laten gaan (dat vraag ik ook niet van hem).
Omdat mijn verjaardag toch op een doordeweekse schooldag is en daarnaast komen er nog veel meer verjaardagen, zegt hij.
Ik word hier zo boos om, om dit alles! Het vooruitzicht dat ik het met een telefoontje moet doen op mijn verjaardag maakt me zo verdrietig! Is dat normaal?
Wat zouden jullie doen/reageren....
Oud 21-01-2004, 09:16
Maarten
Maarten is offline
Ik zou er niet te zwaar aan tillen eigenlijk... Verjaardagen zijn eigenlijk zo geforceerd als het maar kan en als hij je goed steunt en je vaak opzoekt then who cares?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 09:38
Gothic
Gothic is offline
Ik vind dat je wat dramatisch reageert... je hebt toch meer mensen in je leven? En zo ontzettend belangrijk is een verjaardag toch niet? Je zegt dat je niet van hem vraagt dat hij niet gaat, dat zeg je omdat je begrijpt dat die reactie helemaal overdreven zou zijn... als je dat begrijpt, waarom til je er zo zwaar aan dan? Dan vier je het toch lekker een week eerder over later?
Oud 21-01-2004, 09:55
Bruut
Bruut is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 21-01-2004 @ 10:16:
Ik zou er niet te zwaar aan tillen eigenlijk... Verjaardagen zijn eigenlijk zo geforceerd als het maar kan en als hij je goed steunt en je vaak opzoekt then who cares?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 10:06
Verwijderd
Het ligt er maar net aan hoeveel waarde je hecht aan je verjaardage en aan t feit dat je vriend daar bij is. Mijn vriend bijvoorbeeld, die werkt in de horeca, dus ik ben het gewend als hij er niet is. Maar toch is het dan anders, ik kan het me voorstellen.
Praat er anders eens met zn moeder over, uit je verhaal maak ik op dat je een goede band met haar hebt. Probeer haar duidelijk te maken dat je het niet leuk vindt dat ze met jouw verjaardag wegzijn.

Of geef een groot welkom-terug-en-inhaal-van-verjaardag-feest, voor natuurlijk alleen je vriend en jou...
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 10:26
damaetas
damaetas is offline
ik geef niet zo veel om verjaardagen. op mijn verjaardag vorig jaar zat hij op mt Elbrus en ik zou het dit jaar helemaal niet erg vinden moest hij weer gaan klimmen zijn. ik ga al 4 jaar achtereen met een hoop vrienden een dgaje naar zee voor mn verjaardag en iedereen die tijd heeft (op 2augustus zijn er nogal veel mensen op vakantie enzo) komt, de rest ... boeie.
Oud 21-01-2004, 11:06
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
het is niet ideaal natuurlijk maar overdrijf je niet een beetje? als je perse jouw verjaardag met hem wilt vieren dan vieren jullie het op een andere dag ofzo
Oud 21-01-2004, 11:13
Verwijderd
't Is maar een verjaardag hoor!
Vier het samen met hem een weekje later, net of dat zoveel uitmaakt. Pff, je klinkt afschuwelijk verwend.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 11:37
Phileine
Phileine is offline
Jammer, maar helaas, hij belt je vast en gun hem die vakantie dan ook.
Oud 21-01-2004, 11:40
marlies
marlies is offline
jouw verjaardag is waarschijnlijk erg belangrijk voor je.
Ik denk dat jouw vriend en zijn moeder het niet doen om je te kwetsen. Kies met zijn 3en een andere dag af waarop jullie wat leuks gaan doen en beschouw dat als je verjaardag!
Oud 21-01-2004, 11:46
miekmuis
miekmuis is offline
Wat dacht je van een vriend die op je verjaardag de hele dag gaat volleyballen

Ik kan me goed voorstellen dat je er mee zit. Ik heb op mijn 17e verjaardag mijn vriendinnen amper gezien en voelde me daardoor zo alleen. Maar zoals hierboven al gezegd werd is dat maar net hoe zwaar je aan dat soort dingen tilt.

Wat misschien wel een idee is om het feest te vieren wanneer hij weer terug is. Ik neem aan dat je vriend jou verjaardag toch ook wel graag wil vieren?
Oud 21-01-2004, 11:49
Verwijderd
denk ook dat je er iets te zwaar aan tilt, tenslotte is je verjaardag ook maar gewoon een dag in het jaar! Snap best wel dat je het gezellig wilt vieren, maar dat hoeft dan toch niet vastgepint te worden op een bepaalde datum!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 12:17
Verwijderd
Is je vriend dan de enige die op je verjaardag kan komen? Nee toch? Dus eenzaam zul je in elk geval niet zijn. En het is een vakantie van een weekje, komop zeg - dan vier je het nog een keer met hem een paar dagen eerder of later.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 12:19
Verwijderd
Zoals al vaker gezegd is: ik zou de verjaardag later vieren. Zo raar is dat niet, mensen geven wel vaker een feestje op een andere dag dan dat ze jarig zijn. Meer kun je er niet aan doen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 12:21
Verwijderd
Dus hij moet een leuke vakantie maar laten schieten voor een dagje bij paps en mams op de bank met niet te vreten appeltaart? Lekker ego
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 12:27
juno
juno is offline
Het feit dat hij niet op je verjaardag komt betekent nog niet dat hij niet genoeg van je houdt. Het is maar een datum.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 12:29
Verwijderd
Precies. Misschien vindt hij verjaardagen wel vreselijk, en is hij heel blij dat hij nu een excuus heeft.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 13:55
koekiemonstertje
Thx voor de reacties!

Keb vandaag even nagedacht en ik overdrijf idd wel een beetje.
Toch zit me er nog steeds iets heel erg dwars.

Doordat hij nu al 2 weken vrij moet nemen gaat onze vakantie niet door. Hij wil/kan niet mee met mij of met mij en mijn ouders.
Hij wil namelijk ook nog met zijn vrienden (begrijpelijk ik namelijk ook) maar hij wil niet meer dan 3 weken vrij nemen...(hij kan wel maar wil niet...hij verdient goed)

Daarnaast wist hij van die vakantie al veel langer....Al weken! en hij komt nu pas met dit verhaal. Hij draaide eromheen, wist opeens niet meer om welke data het ging e.d. maar na lang vragen en zeuren kwam het hoge woord eruit...

Toch kwetst hij me hier mee omdat ik degene was die over de vakantie begon....anders had ik het nog niet geweten. Ook vroegen mijn ouders afgelopen weekend aan zijn ouders of ze al plannen hadden en toen zei zijn moeder doodleuk; Nee....Wat dus niet waar was....

Ik zie nu ook wel in dat me die verjaardag niks kan schelen....ik vier het gewoon op een andere datum....
Oud 21-01-2004, 13:57
Faery
Faery is offline
Waarschijnlijk had hij je reactie al lang voorzien en had daarom geen zin om het te melden.
Oud 21-01-2004, 14:00
koekiemonstertje
Citaat:
Faery schreef op 21-01-2004 @ 14:57:
Waarschijnlijk had hij je reactie al lang voorzien en had daarom geen zin om het te melden.
Ja dat denk ik ook maar hierdoor ga ik dus ook niet op vakantie met hem...dat vind ik erg jammer!
Oud 21-01-2004, 14:19
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 21-01-2004 @ 14:55:

Doordat hij nu al 2 weken vrij moet nemen gaat onze vakantie niet door. Hij wil/kan niet mee met mij of met mij en mijn ouders.
Hij wil namelijk ook nog met zijn vrienden (begrijpelijk ik namelijk ook) maar hij wil niet meer dan 3 weken vrij nemen...(hij kan wel maar wil niet...hij verdient goed)

Daarnaast wist hij van die vakantie al veel langer....Al weken! en hij komt nu pas met dit verhaal. Hij draaide eromheen, wist opeens niet meer om welke data het ging e.d. maar na lang vragen en zeuren kwam het hoge woord eruit...

Toch kwetst hij me hier mee omdat ik degene was die over de vakantie begon....anders had ik het nog niet geweten. Ook vroegen mijn ouders afgelopen weekend aan zijn ouders of ze al plannen hadden en toen zei zijn moeder doodleuk; Nee....Wat dus niet waar was....
Dit vind ik echt heel raar...

En wat Faery zegt kan, maar dat vind ik dan dus erg aso van je vriend..
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 11:05
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Nou nou wat een drama.

Ik ben dit jaar waarschijnlijk ook niet op de verjaardag van mijn vriendje, omdat ik (bewust) met mijn vriendinnen op vakantie ga en dat de enige tijd die kan tijdens zijn verjaardag is. Hij zit er eigenlijk ook niet mee en begrijpt het wel. Het is jammer, maarja, het kan niet anders.

Mijn zus is ook niet op mijn verjaardag dit jaar, omdat ze een weekendje weg is dan en dat ook het enige weekend was wanneer iedereen kon. Ze wilde het voor mijn verjaardag afzeggen, maar dat vind ik onzin. Het is maar een verjaardag... ik maak me daar niet zo druk om.

Daarom vind ik jou reactie ook nogal overdreven en egoïstisch. Laat hem lekker op vakantie gaan. Je ziet hem daarna toch gewoon weer?
Oud 22-01-2004, 11:52
koekiemonstertje
Citaat:
Knutselsmurfie schreef op 22-01-2004 @ 12:05:
Nou nou wat een drama.

Ik ben dit jaar waarschijnlijk ook niet op de verjaardag van mijn vriendje, omdat ik (bewust) met mijn vriendinnen op vakantie ga en dat de enige tijd die kan tijdens zijn verjaardag is. Hij zit er eigenlijk ook niet mee en begrijpt het wel. Het is jammer, maarja, het kan niet anders.

Mijn zus is ook niet op mijn verjaardag dit jaar, omdat ze een weekendje weg is dan en dat ook het enige weekend was wanneer iedereen kon. Ze wilde het voor mijn verjaardag afzeggen, maar dat vind ik onzin. Het is maar een verjaardag... ik maak me daar niet zo druk om.

Daarom vind ik jou reactie ook nogal overdreven en egoïstisch. Laat hem lekker op vakantie gaan. Je ziet hem daarna toch gewoon weer?
Als je even veder leest....
Op mijn eerste berichtje hoef ik geen racties meer! Ik weet al dat ik er een te groot probleem van maakte....maar het tweede berechtje, daar zit ik mee!
Oud 22-01-2004, 12:43
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 21-01-2004 @ 14:55:
Thx voor de reacties!

Keb vandaag even nagedacht en ik overdrijf idd wel een beetje.
Toch zit me er nog steeds iets heel erg dwars.

Ik zie nu ook wel in dat me die verjaardag niks kan schelen....ik vier het gewoon op een andere datum....
nou ik zou kwaad zijn,
zou hij bij mij echt niet moeten doen, 'k zou zo pissig zijn he, vooral omdat hij het zo lang heb verzwegen
als die ma van hem een beetje aardig is vraagt ze toch wel of jij meegaat
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 13:10
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef op 22-01-2004 @ 13:43:

als die ma van hem een beetje aardig is vraagt ze toch wel of jij meegaat
Ja dat dacht ik ook al.
Vooral omdat er stond: "zijn moeder (die ik zie als 2e moeder en zij mij als dochter)"..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-01-2004, 13:36
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Faery schreef op 21-01-2004 @ 14:57:
Geen zin om te melden? Wat is dat nou voor onzin. Als je een goede relatie hebt, dan bespreek je toch alles, of zie ik het nou verkeerd?

Ik vind het een beetje raar dat hij/zijn moeder niet heeft gevraagd of jij mee wilde. Of dat je vriend dat aan zijn ouders heeft gevraagd (dat zou mijn vriend iig wel doen).

Ik hoop dat je uiteindelijk wel mee mag, want jij hoort nu toch ook een beetje bij het gezin en als die moeder jou ziet als een dochter dan helemaal...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 13:39
koekiemonstertje
Fijn dat jullie mij snappen!

Daarnaast heeft mijn vriend nu ruzie met zijn moeder omdat ik niet mee mag....het gaat lekker...
Oud 22-01-2004, 16:03
Verwijderd
die ma ziet haar als dochter

Laatst gewijzigd op 02-09-2007 om 13:02.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:26
Verwijderd
Heb het er met hem over, maar gun hem die vakantie en vier het idd een week later lekker saampjes, maak het dan extra speciaal. En eis een extra bijzonder cadeautje uit het land (?) waar hij naar toe gaat op vakantie.

Dat hij het al langer wist van die vakantie, maar het je niet vertelde was misschien wel omdat hij het ook niet leuk vindt dat hij er niet is met je verjaardag en dat hij niet wist hoe hij het moest vertellen? Zou een logische verklaring zijn, denk ik.

Dat die moet niks tegen jouw ouders zegt, is misschien wel omdat ze het als verrassing wil houden oid. Vraag haar waarom ze het niet gewoon zegt, als je er mee zit.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
StefanLovertje schreef op 22-01-2004 @ 17:03:
die ma ziet haar als dochter
Dat zegt zij.

En al is het zo, dan nog: ze is haar dochter niet. Misschien dat die vrouw wel eens een keertje gewoon met haar eigen kinderen op vakantie wil, lijkt me niet zo heel vreemd. Maar wat de reden ook is, ik vind niet dat ze het hoeft te vragen om aardig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:30
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik zou er niet te zwaar aan tillen... ik ben zelf midden in de zomervakantie jarig en ik ben wel gewent dat er niemand is... het is wel jammer maar hoezo ga je niet met hem op vakantie... je zegt zelf dat jouw vakantie op een schooldag valt... er blijven dus nog genoeg weken over in de zomervakantie...

trouwens... ik ben er zelf niet op me verjaardag... maar ik zit daar niet mee dat ik het dan moet doen met een telefoontje dat doe ik al jaaaaaaaren van familie.... of ze vergeten het omdat je op vakantie niet echt de datum bij houd... en dan kome ze er 2 dagen later mee ofso
Met citaat reageren
Oud 22-01-2004, 16:34
Verwijderd
Wanneer het voor TS belangrijk is dat haar vriend er bij is, dan begrijp ik wel dat ze zich rot ed voelt door deze situatie. Dat ik of wie dan ook het misschien anders zou ervaren, dat doet er dan toch niet toe? Niet dat dat afdoet aan dat de reactie idd wel een klein beetje overdreven is. Maar dat realiseert ze zich zelf inmiddels ook.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 07:50
koekiemonstertje
Het rare is dat zijn ouders me al eens heeft meegevraagd op vakantie...Toen hadden ze nog niks geboekt maar ze wilde van mij weten of ik het leuk zo vinden, en tuiurlijk bvind ik dat leuk!
En hun leuk het ook allemaal leuk, het was zo van
Dat ben ik niet vergeten. Misschien is het fout van mij maar ik ging er een beetje vanuit dat ik deze zomer mee mocht.
Ik heb het idee dat ik iets fout heb gedaan want zo doet zo vaag!
Oud 23-01-2004, 12:31
Buffy
Buffy is offline
mijn vriend was vorig jaar met mijn verjaardag samen met een vriend van hem op vakantie naar mallorca. op mijn verjaardag zelf heeft ie me even gebeld en 4 dagen later toen hij weer thuis kwam heb ik mijn cadeautje gekregen.

tuurlijk vond ik het ook niet leuk, maar ik vond dat mijn vriend zijn vakantie niet om mijn verjaardag heen hoefde te plannen. dan maar een paar dagen later nog een ferme handdruk
Oud 23-01-2004, 20:51
Laïs
Laïs is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 21-01-2004 @ 10:16:
Oud 23-01-2004, 23:07
Faery
Faery is offline
Citaat:
xStefjuhx schreef op 22-01-2004 @ 14:36:
Geen zin om te melden? Wat is dat nou voor onzin. Als je een goede relatie hebt, dan bespreek je toch alles, of zie ik het nou verkeerd?
Crap. Als je weet dat iemand overdreven zal reageren valt de behoefte veelal weg om het überhaupt nog aan te kaarten.
Oud 24-01-2004, 14:27
snoodaard
snoodaard is offline
Citaat:
Faery schreef op 24-01-2004 @ 00:07:
Crap. Als je weet dat iemand overdreven zal reageren valt de behoefte veelal weg om het überhaupt nog aan te kaarten.
Kaarten, hehe.
Oud 24-01-2004, 14:37
amehoewla
amehoewla is offline
ik heb een tentamen de dag na mijn verjaardag dus doe er niets aan. vier ik het toch lekker een weekje later?

natuurlijk is het wel heel fijn als hij op je verjaardag komt, maar het is toch geen ramp?
Oud 24-01-2004, 20:19
oldt3
oldt3 is offline
AMAI

je wilt mijn verjaardag vorig jaar niet weten!!!!.Sinds dan beschouw ik het ook als een dag als een andere.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten