|
|
Bekijk resultaten poll: Ballet = een topsport | |||
nee, ballet = voor watjes |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 15.49% |
mjah wel sport geen topsport |
23 | 32.39% |
ja!! als jeje er genoeg voor inzet wel! |
43 | 60.56% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Is dan nu Voetbal ook ineens geen topsport meer.......... |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik vind het moeilijk. Want wat is precies een sport? Ik ben er van overtuigd dat ballet heel veel van je lichaam vergt en ik zou de training ook zeker 'sporten' noemen. Maar aan de andere kant ben ik het ook wel weer eens met Alexanchez dat er helemaal geen wedstrijden zijn. Iets wat toch een belangrijk kenmerk is van sport.
Ballet heeft wel uitvoeringen en wat dat betreft vind ik het weer meer op toneelspelen lijken. Ik vind het dan ook zeker een kunst. Een sport vind ik twijfelachtig. OK, ik heb het even opgezocht: sport (de ~, ~en) 1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden Volgens de vet gedrukte gedeeltes zou het wel een sport zijn en volgens de schuine gedeeltes niet lijkt mij. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En een bakker moet ook elke dag evenveel ingredienten toevoegen om elke dag dezelfde smaak brood te krijgen, moet ook het brood in de oven in de gaten houden want het verschilt per keer of hoelang het erin moet. ![]()
||
![]() |
Citaat:
maar goed ik weet niet eens waarom ik reageer op iemand die topsport met bakken vergelijkt........................ ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik geloof niet dan een (prof)danser zo lang (elke) dag traint. Dat is bijna niet vol te houden. En daarbij is het het ook minder conditie gericht, althans dat lijkt mij. Daardoor is het makkelijker uit te houden. Niet dat ik wil zeggen dat het makkelijk is, maar minder zwaar (vergeleken met andere topsporten dan weer ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik vind de term "topsport" in zijn algemeen een beetje verkeerd. Als je het over topsport hebt lijkt het net alsof er een aantal bevoorrechtte sporten zijn. Alsof de ene sport beter is als de andere ofzo. Ik vraag me echt af waar die term vandaan komt.
||
Citaat:
Alle sporten hebben topsport denk ik. Het is gewoon een naam voor een groep mensen die de sport uitzonderlijk goed kunnen beoefenen. Tenminste dat zie ik zo, kan zijn dat jij dat anders ziet.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik ben niet snel aangebrand ik kom alleen op voor Supermach want ik vind jou opmerking nergens op slaan door te zeggen dat hij er open voor moet staan want misschien is hij dat wel hij zegt alleen dat hij het geen ruk aan vindt, dat moet jij respecteren en niet af gaan zeiken. Blijf iets langer op dit forum en je zult snel zien dat de ![]() Ik heb niks tegen jou ofzo hoor maar ik vond jou reactie nogal overtrokken en ook een beetje dom.
||
Citaat:
![]() [edit]ik heb het natuurlijk over de rolleyes, maar ik meen het allemaal niet zo serieus hoor ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Maar ik gebruik um idd maar ik weet wat ik zeg en zei niet helemaal volgens mij ![]()
|
In het topic "Stelling: Darten is geen topsport" wordt de definitie van sport volgens de Van Dale genoemd:
sport (de ~, ~en) 1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden Ik ben niet thuis in de balletwereld, maar volgens mij zitten er in ballet geen spel- of wedstrijdelementen. Tenzij er balletbattles plaatsvinden waar ik niks vanaf weet. Uitgaande van die definitie is ballet geen sport en dus ook geen topsport. Maar als je op hoog niveau aan ballet doet, is het natuurlijk wel een topprestatie.
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Dansen, sport? Sitia | 23 | 12-04-2005 21:39 |