Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Om ff snel naar linux uit te proberen (zonder iets te instaleren) raad ik je aan om knoppix te gaan gebruiken.
Dit is een geweldige manier om aan linux te wennen. Vooral voor een beginner zoals jij en ik. Laatst gewijzigd op 21-01-2004 om 20:41. |
![]() |
|
(op verzoek van Admiral_Janeway)
http://www.linuxiso.org
||
Citaat:
![]() maar om het te leren is het gwoonweg ideaal, vooral omdat je (eigenlijk) niet op de hd kunt schrijven, dus kun je veel (heel veel) gwoon lekker proberen |
![]() |
||
Citaat:
En dan gewoon de iso van knoppix via vmware gaan laden, voor de optimale snelheid (zo heb ik het tot nu toe nog altijd gedaan) Stuur me maar een prive bericht, dan kan ik je wel verder helpen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() dus wat dat betreft is het niet nodig ![]() en ik weet onderhand wel wat je wel en niet kan doen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als hij windows kan instaleren, kan hij lycoris ook wel instaleren ![]() Laatst gewijzigd op 21-01-2004 om 21:43. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vind zelf wanneer je aan een linux wilt wennen, kan je als beste opzoek gaan naar een distro die bijna hetzelfde eruit ziet als je eigen os. Dat is het verschil niet zo groot. Gebruik dan deze os een tijdje en probeer dan langzaam over te schakelen een betere distro. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Linux is een kernel.
De Linux kernel kun je hier downloaden: http://www.kernel.org Alleen een kernel hebt je echter niks aan, dus [...]
||
![]() |
Citaat:
Deze kennis voegt niets toe voor de topicstarter en wij weten wel dat je ermee om kan gaan. En topicstarter zou ik inderdaad aanraden eens aan de slag te gaan met Redhat, maar dan moet ie wel eerst iets meer inlezen. suc6 d'rmee
||
![]() |
Citaat:
Ik raad je Knoppix aan. Gemakkelijk en gratis aan te komen (downloaden of online bestellen voor een paar euro) Gewoon cd erin en gaan met die banaan. Als het je wel wat lijkt kun je nog altijd iets anders proberen en anders cd wegdoen en gewoon weer verder gaan waar je mee bezig was. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met slechts een naam noemen kom je er niet mee ook daar ben ik het mee eens. Een review zoeken op het internet en aan de slag gaan lijkt me verstandiger, dus inderdaad verdieping. Een boek erbij kan ik ook van harte aanraden. Kortom, koop gewoon een commerciele (GNU/)Linux distributie en wanneer je het gezien hebt, begin dan met iets moeilijkers, bijv een community-driven of DIY OS zoals Debian GNU/Linux, Gentoo Linux of LFS.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hier kan je gewoon de iso selecteren, de rest regelt vmware vanzelf. En als je er problemen hebt, kan je me nog altijd pm'men hé. ennuh, brand de iso van knoppix niet op een cd-rw, want dan leest hij het niet goed. Laatst gewijzigd op 04-02-2004 om 08:02. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Linux]Audio- en Videokaartdriver installeren TopDrop | 9 | 20-03-2006 20:14 | |
Software & Hardware |
[Linux] Wachtwoord veranderen Verwijderd | 3 | 22-02-2006 06:45 | |
Software & Hardware |
[Suse Linux] SImpele vraag: Gedownload programma compilen Preaper | 8 | 15-03-2003 14:51 | |
Software & Hardware |
[RedHat] Linux installeren melkunielsie | 32 | 20-07-2002 18:47 | |
Software & Hardware |
gratis linux distributie downloaden Orion84 | 26 | 10-05-2002 06:51 | |
Software & Hardware |
Linux Redhat versie 7.2 tarekh16 | 2 | 06-03-2002 18:25 |