Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() 2/8mbit bijv. www.demon.nl 60,- per maand (oid) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Nee. Je kunt het ook bundlen, iirc met QoS.
Zo werkt het bij een sattelietverbinding ook. Dialup voor upstream, satteliet voor downstream.
||
![]() |
Citaat:
Laten we er even vanuit gaan dat je netwerk is: 192.168.1.x Router 1: 192.168.1.1 Router 2: 192.168.1.11 Pc 1 t/m 3 op router 1: 192.168.1.2/4 (router=gateway=192.168.1.1) Pc 4 t/m 6 op router 2: 192.168.1.12/14 (router=gateway=192.168.1.11) Het enige is dat je op de routers DHCP moet uitzetten, anders wordt het een zootje en werkt het niet meer. Alle pc's moeten dan ook een vast ip-adres hebben, anders werkt het niet. Maar 1 voordeel, in deze opstelling zitten alle pc's wel in hetzelfde netwerk, namelijk 255.255.255.0 Correct me if I'm wrong met de bovenstaande gedachte. Echter lijkt het me idd de goedkoopste EN makkelijkste oplossing om idd snel ADSL te nemen (1024/8192) van Demon of het 640/4096 abonnement van KPN. |
![]() |
|
het is niet de bedoeling om via 2 verbindingen te downloaden.
het zit als volgt: we hebben thuis 6 pc's 3 van mij, 1 van broertje en 2 van t bedrijf van mijn vader. mijn vader heeft op al het postpapier zijn @home email adres. mijn broertje download op peer to peer proggies. (dit is kut en krijg het niet aan het verstand gepeuterd dat dit alle "snelheid wegvreet"!) dus dan maar appart.... en ik doe veel met ftp. inderdaad is demon ideaal kwa snelheid. maar het lijkt mij makkelijk om mijn pa en mijn broertje op 1 verbinding te hebben en ik zelf op een andere. ik wil dan echter wel controle houden over alles wat op de andere pc's staat. en bestanden kunnen uitwisselen met elkaar. dit is dus min of meer de opzetting van het plan.... gaat dit werken?
|
![]() |
Ik heb niet echt veel verstand van en geen ervaring met netwerken, maar zou dit niet werken?
![]() ![]() En nog mijn excuses voor mijn slechte paint skills ![]() Laatst gewijzigd op 22-01-2004 om 21:04. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het hoogste wat ze bieden is 3Mbit downstream/384kbps upstream... voor €80 per maand. No thanks ![]()
|
![]() |
@ w4s4 cr4ft
ziet er leuk uit maar als computer 1/2/3 met 4/5/6 wil babbelen dan gaat dat via het internet. Veel leuker om dat via LAN te doen natuurlijk, gaat sneller en evt. privacy. Dus een lijntje tussen het netwerk van 1/2/3 en 4/5/6 lijkt me handig. Plus kun je ook nog 'ns fallover maken.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
http://www.ale.org/archive/ale/ale-2.../msg00218.html