Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
nou, t handigste was all-inclusive geweest
maar anders: eten, ontbijt paar euro, middag, paar euro, savonds nog wat eurotjes, per dag moet je voor eten én 3 drankjes op 15 euro pp rekenen.(je kan t ook voor 10 doen, maar ook voor 20) Hangt er ook vanaf wat je eet en hoeveel etc etc ![]() Het eten en drinken is goedkoper dan in Spanje en Italie en Griekenland enzo, alhoewel t wel steeds duurder wordt, maar voorlopig ben je nog veel goedkoper uit. (je krijgt meer voor je geld) En uitgaan hangt er vanaf waar je heen gaat en wat je er allemaal drinkt... |
![]() |
||
Citaat:
andere drankjes zijn wel wat duurder.
||
Citaat:
||||
![]() |
Citaat:
![]() ik had t over cocktails etc. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ga ook (weer) naar Marmaris en ik kan niet wachten!
Ik ben vorig jaar in Marmaris geweest en het valt echt heel erg mee hoor. Ik vraag me sterk af waar men uitspraken als 'het gaat er steeds meer op Spanje lijken qua prijzen' vandaan haalt, Spanje is toch echt wel een beetje duurder hoor! Prijsindicatie vorig jaar (er is flinke inflatie dus het kan nogal verschillen met dit jaar) (als ik het me goed herinner): Flesje water 0,5 liter 1 miljoen, 60 eurocent Blikje Efes-bier bij appartementencomplex 0,5 liter 2 miljoen, 1 euro 20 Glas bier in kroeg 1,5 miljoen, 90 eurocent 3-gangenmenu inclusief drankjes gemiddeld zo'n 10-12 miljoen denk ik, dus zo'n 6 euro - 7 euro 20. Maximaal zul je voor een 3-gangenmenu ongeveer 10 euro kwijt zijn De barretjes en discotheken in Bar Street vragen geen entreegeld en de uitgaven van alcohol verschillen natuurlijk per persoon. Ik drink bijna geen alcohol, ik was aan flesjes water maximaal een euro of 3 per avond kwijt. Als je wel gewoon alcohol drinkt, dan raad ik je aan vooral Turkse alcohol te drinken (dus geen import). Alles wat import is, is erg duur. Als we een fishbowl bestelden, dan betaalde iedereen een euro of 2 denk ik, dan waren we met een groep van 8 personen. Er is ook een Nederlands restaurant, Mozart, waar het eten iets meer richting Nederlands prijspeil lag: zo'n 15 euro voor een diner denk ik. Als je appartement of hotel ver van Bar Street of de Boulevard vandaan is, betaal je dus elke keer taxi/dolmuskosten. Dat is echter héél erg goedkoop. Alleen als je in Içmeler zit, dan kunnen de taxikosten erg oplopen, is toch steeds een kilometer of 9. Waar verblijven jullie en wanneer gaan jullie?
||
Citaat:
Ik ben vorig jaar in het plaatsje naast Marmaris geweest, maar ging geregeld naar Marmaris toe en ging daar ook uit eten ed. Ik vond het toch wel heel wat duurder als een paar jaar terug. En Spanje is wat gezakt sinds de invoering van de euro, terwijl Turkije juist gestegen is in prijzen. Nog steeds wel wat goedkoper, maar ik vind echt dat het steeds meer op Spanje gaat lijken qua prijzen. Maar het maakt idd erg veel uit wáár je gaat eten en waar je je ontbijt en lunch en alles vandaan haalt.
||
![]() |
Citaat:
Verder heb je gewoon gelijk. Het ligt er natuurlijk (zoals al eerder gezegd is) wel aan wáár je gaat eten. De restaurantjes aan de haven en de boulevard zijn wat duurder dan de restaurantjes die wat verder van de échte drukte af liggen.
||
![]() |
Citaat:
De prijs/kwaliteitverhouding is nog stukken beter dan die in Spanje en Griekenland, alleen al als je de brochures bekijkt. |
![]() |
|
![]() |
Als een van je ouders turks is ben je al helemaal ziekelijk goedkoop uit
![]() maar ik weet alleen hoe het in istanbul is en voor de rest in niet toeristische gebieden... k denk dat ik als k 20 ben ofzo maar in istanbul ga wonen voor een tijdje... is echt te fucking mooie stad (moet k wel ff turks leren van mijn ma of pa...) 2 jaar geleden was het niet duur, maar t was wel heet, maar dat is het altijd... veel water en ijs gekocht. maar we hebben op de een of andere manier toch like (edit: *groot bedrag*) voor 2 weken er doorheen gesodemietert... met zijn 3en ![]() ... misschien toch niet zo goedkoop ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik ben in de herfst naar Marmaris geweest.
T'is niet erg duur, je moet alleen niet op terrasje gaan zitten op een heel druk punt, dan is het echt giga-duur.. De mannen daar zijn trouwens heel irritant. Ik werd steeds overal naar binnen gesleurd in winkeltjes, en ze blijven maar doorgaan als je niks wilt kopen... (ps. Heb dr wel een leuk vakantie vriendje aan over gehouden!!) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wel mooi en de omgeving is schitterend. Maar voor uitgaan kan je beter naar Alanya, is ook goedkoper dan Side. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Israelische vice-premier: Turkije moet bij EU hhendrikxx | 18 | 01-04-2010 17:58 | |
Uitbraak vogelgriep in Turkije Femme-Fatale | 35 | 11-01-2006 14:36 | |
Algemene schoolzaken |
[Enquete] Turkije Nyawa | 30 | 11-03-2005 14:18 | |
Turkije rijp voor onderhandelingen ^ | 129 | 26-10-2004 21:47 | |
[toetreding Turkije EU] Amnesty vreest dat Turkse voortgang stilvalt Gatara | 43 | 16-06-2004 11:43 |