Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2004, 20:37
Verwijderd
De naam zegt het al
Wat vind je van musicals? Welke heb je gezien? Welke is je favoriet? En voor alle andere dingetjes die je kwijt wil over musicals
Advertentie
Oud 23-01-2004, 20:41
LaResistance
LaResistance is offline
Ik wil er wel degelijk wat over kwijt: musical in nederland stelt niks voor!

Hoeveel musicalsterren telt dit land nou eigenlijk? Bij gebrek aan talent zie je altijd maar weer die eeuwige ouwe taarten voorbij komen zoals Simone Kleinsma of een zogenaamd groen blaadje zoals Tooske. Ik geef er geen rooie cent meer aan uit.

Zo, en nu de liefhebbers
Oud 23-01-2004, 22:25
Ieke
Ieke is offline
En hier hebben we een apart forum voor: Toneel & Cultuur
F&tv -> T&C
Oud 23-01-2004, 22:36
Daangerous
Daangerous is offline
persoonlijk vind ik de elementen van musical kut, het is gewoon totaal niet mijn stijl.
waar ik me vooral aan erger is de volgorde van kwaliteit: zang-dans-acteren... aangezien ik nogal van toneel houd, KAN deze volgorde voor mij gewoon niet ...
verder ben ik nog nooit een musical tegengekomen waarvan het verhaal me helemaal greep, en me niet meer los liet. waarschijnlijk erger ik me te veel aan de "ik voel me kut, laat ik eens een liedje gaan zingen" opbouw, dan geloof ik het gewoon niet meer
Oud 23-01-2004, 22:51
Verwijderd
eigenlijk bedoelde ik meer films dan theater, maar dan maken we er maar gewoon een combinatie topic van ofzo
Oud 23-01-2004, 22:53
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 23-01-2004 @ 23:51:
eigenlijk bedoelde ik meer films dan theater, maar dan maken we er maar gewoon een combinatie topic van ofzo
voor mij is het voor musical-films idem dito
Oud 23-01-2004, 23:14
frozenfountain
frozenfountain is offline
Ehm ik ga niet álle musicals opnoemen die ik heb gezien. Welke ik wel de moeite waard vond: Elisabeth (de Duitste Elisabeth ook), Joe-de musical en Les Mis.

Oh ja, de films: Evita, Moulin Rouge, Grease en nog wat Bollywoodfilms (zijn ook musicals eigenlijk).

Laatst gewijzigd op 23-01-2004 om 23:18.
Oud 23-01-2004, 23:19
Daangerous
Daangerous is offline
en wat vond je er van, en waarom?
Oud 24-01-2004, 10:23
niña
niña is offline
ik kijk alleen naar film musicals. een meisje uit mijn klas was zo totaal devoot van heel musicalland dat dat mij al automatisch een afkeer bezorgde.
maar qua films: grease, moulin rouge, chicago.
vdr heb ik er niks mee
Oud 24-01-2004, 10:58
alpha
alpha is offline
Musical-films en 'echte' musicals vind ik wel echt heel veel verschil. Ik weet niet wat ik beter of mooier vind, het grijpt me allebei. Ik vind in musicals de combinatie dans-theater-zang mooi, ik houd van alledrie de dingen dus samen is het helemaal top!
Oud 24-01-2004, 11:05
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 24-01-2004 @ 00:14:
Ehm ik ga niet álle musicals opnoemen die ik heb gezien. Welke ik wel de moeite waard vond: Elisabeth (de Duitste Elisabeth ook), Joe-de musical en Les Mis.
Heb je de nederlandse Les Miserables gezien van JvdEnde?!!
Oud 24-01-2004, 15:24
frozenfountain
De combinatie zang, dans en acteren vind ik leuk. En nee ik heb niet de nederlandse Les Mis gezien
Oud 24-01-2004, 15:28
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 24-01-2004 @ 16:24:
De combinatie zang, dans en acteren vind ik leuk. En nee ik heb niet de nederlandse Les Mis gezien
Oh jammer, ik had wel willen horen wat je er van vond. Ik heb musicals pas nu ontdekt en merk nu hoeveel ik heb gemist de afgelopen jaren. Hoe was Joe? Ik vind de cd echt toppie! Staan daar nou alle nummers op van de hele musical? Ik heb de cd laatst bij de V & D gekocht.
Oud 24-01-2004, 15:31
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
alpha schreef op 24-01-2004 @ 11:58:
Musical-films en 'echte' musicals vind ik wel echt heel veel verschil. Ik weet niet wat ik beter of mooier vind, het grijpt me allebei. Ik vind in musicals de combinatie dans-theater-zang mooi, ik houd van alledrie de dingen dus samen is het helemaal top!
Hier ben ik het helemaal mee eens. Uhm, wat betreft musicalfilms vind ik die toch altijd iets minder omdat het niet 'live' is.
Oud 24-01-2004, 15:32
frozenfountain
Citaat:
heidi01 schreef op 24-01-2004 @ 16:28:
Oh jammer, ik had wel willen horen wat je er van vond. Ik heb musicals pas nu ontdekt en merk nu hoeveel ik heb gemist de afgelopen jaren. Hoe was Joe? Ik vind de cd echt toppie! Staan daar nou alle nummers op van de hele musical? Ik heb de cd laatst bij de V & D gekocht.
Joe was geweldig! Stanley Burleson is . Alle nummers staan erop ja. Wat is je favo nummer? Ik vind Inspiratie, Piloten sterven nooit en Ik leef voor jouw lach het leukst.
Oud 24-01-2004, 15:43
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Musicals zijn mijn leven....

Alleen ben ik het niet eens met de castings van tegenwoordig zoals tooske en jamai bla bla...

Maar goed de volgende musicals heb ik gezien:
Jeans9 & 13, chicago, grease, rent, titanic, saturday night fever, copacabana, doornroosje, rocky over the rainbow, aida, 3 musketiers, a chorus line, west side story, hamelen en nog meer maar kan ik ff niet opkomen....

Mijn favoriet is Rent, zoveel emotie en de cast was super en het verhaal was leuk de muziek was tof! Het decor was eentonig want er was maar 1 maar dat boeit niet want de rest compeseerde dat wel. Deze musical raakte me echt en als ik dat heb dan zit het wel goed..

Verder ben ik 2 keer naar het Musical awards Gala geweest en dat is echt DE usicalervaring... heel gaaf is dat!!

Mijn favo musicalster is Ellis van Laarhoven...
Tsja als je meer wil weten zeg et maar
Oud 24-01-2004, 15:49
Daangerous
Daangerous is offline
dan ben ik benieuwd wat jullie van mijn eerdere kritiek op musical vinden... serieus
Oud 24-01-2004, 15:49
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 23-01-2004 @ 21:37:
De naam zegt het al
Wat vind je van musicals? Welke heb je gezien? Welke is je favoriet? En voor alle andere dingetjes die je kwijt wil over musicals
Even alle vragen beantwoorden : )

Wat vind je van musicals?
Geweldig! Ik vind het vooral leuk om de cd te luisteren nadat je een voorstelling hebt gezien. Dan waan je je weer helemaal terug in het stuk.

Welke heb je gezien?
Titanic, Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer, Sound of music en De drie musketiers

Welke is je favoriet?
De drie musketiers
Oud 24-01-2004, 15:52
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 24-01-2004 @ 16:32:
Joe was geweldig! Stanley Burleson is . Alle nummers staan erop ja. Wat is je favo nummer? Ik vind Inspiratie, Piloten sterven nooit en Ik leef voor jouw lach het leukst.
Ik vind IK VROEG TE VEEL het mooist. Had je de originele cast? Ik las laatst iets over Simone die geblesseerd was geraakt ofzo en niet meer meespeelde? Ik ben echt superjaloers op je!! Ik had die musical verschrikkelijk graag willen zien. En je hebt de duitse Elisabeth gezien? Waren de duitse acteurs/actrices leuk? Cool! Wie heeft er nog meer musicals in het buitenland gezien?
Oud 24-01-2004, 15:54
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
Kiss Pookie schreef op 24-01-2004 @ 16:43:
Musicals zijn mijn leven....

Mijn favoriet is Rent, zoveel emotie en de cast was super en het verhaal was leuk de muziek was tof! Het decor was eentonig want er was maar 1 maar dat boeit niet want de rest compeseerde dat wel. Deze musical raakte me echt en als ik dat heb dan zit het wel goed..

Ik heb RENT niet gezien maar ik heb de cd gekocht en ga het binnenkort eens aandachtig beluisteren!
Oud 24-01-2004, 16:19
Verwijderd
goede musicals imo: west side story, miss saigon, phantom of the opera, cats, musical joe en elisabeth.

Een goede musical heeft een goed verhaal, goede muziek, en goede acteurs.
Oud 24-01-2004, 16:22
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Citaat:
heidi01 schreef op 24-01-2004 @ 16:54:
Ik heb RENT niet gezien maar ik heb de cd gekocht en ga het binnenkort eens aandachtig beluisteren!

Hij is echt super! maar om goed in de muziek te kunnen zitten had je toch het stuk moeten zien.. maar ja luister em maar

Ik snap niet hoe iemand de 3 musketiers de beste musical kan vinden...

Ik vond het de slechtse musical die ik heb gezien.... Het decor was mooi en daar hield het mee op... Het verhaal vind ik saai, de dans was zo ontzettend sommelig en haastig, Tooske vind ik bagger... Bastiaan ook. Het valt me op dat de mensen die meer musicals hebben gezien dat die het een kutmusical vinden en die nog niet zoveel hebebn gezien vinden hem fantastisch

Rent ga ik heeeel snel in New York zien.... Als ik eindelijk het geld heb

@daangerous:
Ieder mening verschilt maar ik ben wel benieuwd welke musicals e hebt gezien, want jou ´ik voel me kut en ik ga een liedje zingen´ theorie daar klopt geen zak van....

Misschien net met die musicals die jij hebt gezien maar goed

Van Joe de musical is zeker INSPIRATIE mijn favoriet!!!
Maar ik vond die hele cd wel mooi!
Oud 24-01-2004, 16:23
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 24-01-2004 @ 17:19:
goede musicals imo: west side story, miss saigon, phantom of the opera, cats, musical joe en elisabeth.

Een goede musical heeft een goed verhaal, goede muziek, en goede acteurs.

Je bedoelt toch niet de west side story uit America?? Die heb ik laatst gezien en ik vond hem bagger.. De cast was amper te verstaan ze dans zag er heeel erg onproffesioneel uit en ze droegen kleding alsof ze aan het repeteren waren

De NL´se WSS was wel tof!

Jeetje ik word echt kritisch

Wat vond iedereen van Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer? en dan met name de Ijsheks Wensela!
Oud 24-01-2004, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Kiss Pookie schreef op 24-01-2004 @ 17:23:
Je bedoelt toch niet de west side story uit America?? Die heb ik laatst gezien en ik vond hem bagger.. De cast was amper te verstaan ze dans zag er heeel erg onproffesioneel uit en ze droegen kleding alsof ze aan het repeteren waren

De NL´se WSS was wel tof!

Jeetje ik word echt kritisch

Wat vond iedereen van Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen meneer? en dan met name de Ijsheks Wensela!
ik heb het origineel op broadway gezien, met amerikaanse acteurs, die productie die hier was, had geloof ik oosteuropese acteurs
Oud 24-01-2004, 16:35
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Citaat:
trumpetlover schreef op 24-01-2004 @ 17:33:
ik heb het origineel op broadway gezien, met amerikaanse acteurs, die productie die hier was, had geloof ik oosteuropese acteurs
Nee waar ik laatst ben geweest was de versie met Broadway acteurs... Tsja misschien was ie op broadway wel anders
Oud 24-01-2004, 17:01
Verwijderd
je zou eens een opname moeten kopen, die gedirigeerd word door bernstein zelf
Oud 24-01-2004, 17:46
frozenfountain
Citaat:
heidi01 schreef op 24-01-2004 @ 16:52:
Ik vind IK VROEG TE VEEL het mooist. Had je de originele cast? Ik las laatst iets over Simone die geblesseerd was geraakt ofzo en niet meer meespeelde? Ik ben echt superjaloers op je!! Ik had die musical verschrikkelijk graag willen zien. En je hebt de duitse Elisabeth gezien? Waren de duitse acteurs/actrices leuk? Cool! Wie heeft er nog meer musicals in het buitenland gezien?
Ik had gelukkig wel de originele cast.

De duitste Elisabeth heb ik in Essen gezien. Omdat het in Nederland gestopt was en ik Pia Douwes nog een keer wilde zien. Ik vond de duitste iets mooier dan de nederlandse. Er zat ook een extra liedje in. De Weense Elisabeth had ik ook willen zien (ook met Pia Douwes).

Nog een duitse/duitstalige musical die ik wil zien in Tanz der Vampire. Ik kreeg een kopie van de cd, ik vond de nummers erg leuk.

Verder heb ik Beauty and the beast en Les mis in Londen gezien. Ik had echt crappy plaatsten, zat ongeveer een halve kilometer van het podium . Ik zou wel een musical op Broadway willen zien, met goede plaatsen.
Oud 24-01-2004, 17:49
frozenfountain
Citaat:
Kiss Pookie schreef op 24-01-2004 @ 17:22:
[...]Ik snap niet hoe iemand de 3 musketiers de beste musical kan vinden...

Ik vond het de slechtse musical die ik heb gezien.... Het decor was mooi en daar hield het mee op... Het verhaal vind ik saai, de dans was zo ontzettend sommelig en haastig, Tooske vind ik bagger... Bastiaan ook. Het valt me op dat de mensen die meer musicals hebben gezien dat die het een kutmusical vinden en die nog niet zoveel hebebn gezien vinden hem fantastisch [...]
Ik vond de Drie musketiers ook niet zo geweldig. Ik heb hem pas nog gezien. Toen had ik Joost de Jong als D'Artagan. Stanley Burleson als de kardinaal en Marleen van der Loo als Mylady. Ik vond dat zij het wel goed deden.
Tooske vond ik echt niks
Oud 24-01-2004, 18:56
alpha
alpha is offline
@ Daangerous: daar ben ik het dus niet mee eens, maar dat leek me wel duidelijk.

Verder had ik helemaal over de vraag welke musicals je gezien hebt heengelezen dus komt hier mijn, helaas korte, antwoord: Rent, Fame en Copacabana. Ik vond alledrie geweldig. Het waren alledrie kleine musicals, helaas, maar ook logisch omdat ik niet bepaald in de buurt van een groot theater woon en ik en mijn familie het er niet voorover hebben helemaal naar het Westen te reizen.
Mijn zussen hebben overigens in Londen de musical Starlight Expresse gezien, ze vonden hem helemaal geweldig en hebben de cd. Ik heb hem helemaal platgedraait en heb nu echt het gevoel dat ik hem ook al gezien heb. Hopelijk ga ik een keer naar Londen en draait 'ie dan.
Owja, ik heb in Berlijn trouwens de musical Wunderbar gezien. Gigantisch groot, gigantisch mooi. Ik volgde het hele verhaal niet aangezien het in het Duits was en ik dat niet kon toen, maar ik was zó onder de indruk! Ik zat vlak naast het orkest, die zat halverwege en kon dat helemaal volgen, aan de andere kant van de zaal zaten de pauken ed, dat kon ik zien, en het toneel was goed zichtbaar. Nee, over Wunderbar heb ik niets meer dan lof!
Oud 24-01-2004, 19:10
HelpMePlease
HelpMePlease is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 23-01-2004 @ 21:41:
Ik wil er wel degelijk wat over kwijt: musical in nederland stelt niks voor!

Hoeveel musicalsterren telt dit land nou eigenlijk? Bij gebrek aan talent zie je altijd maar weer die eeuwige ouwe taarten voorbij komen zoals Simone Kleinsma of een zogenaamd groen blaadje zoals Tooske. Ik geef er geen rooie cent meer aan uit.

Zo, en nu de liefhebbers

zo en bedankt! geef je helemaal gelijk! Tooske vind ik bagger.....maar echte talenten zijn er ook zeker wel! kijk naar Carolina dijkhuizen uit Aida en nu The lion king! hel-le-maal top! En chaira borderslee is ook niet slecht..wat dacht je van pia douwes? echt top! stanley burleson....ook goed. Maar af en toe denk ik echt 'is dit nou het talent wat je moet hebben?' als ik dan naar tooske kijk ja....
Oud 24-01-2004, 19:21
Daangerous
Daangerous is offline
Citaat:
alpha schreef op 24-01-2004 @ 19:56:
@ Daangerous: daar ben ik het dus niet mee eens, maar dat leek me wel duidelijk.
maar waarom, dat vroeg ik me af... ben je het niet met de volgorde eens etc...
Oud 24-01-2004, 20:41
Seven of Wands
Seven of Wands is offline
Muscial die ik gezien heb: Chicago en Drie Musketiers (op DVD)
Wat ik van Musicals vind: top! Vooral Pia Douwes
Mijn favoriet: 3M en Elisabeth, zowel de Dutise versie (Essen) als de Nederlandse versie (Scheveningen) en dan de duitse versie net iets mooier

Wat ik niet snap is jullie kritiek op de 3M. Ik heb de musical weliswaar alleen op DVD gezien, maar ik vond het toch goed afgezien van Doosje (=Tooske, maar dat begrepen jullie natuurlijk wel) en Bastiaan -> ik mag haar zangtalent niet (wat een vervelende R heeft zij zeg!) en zijn uitstraling niet (God, wat kan Bastiaan arrogant doen!)
Maareuh... wat maakt de 3M dan zo slecht? Het kunnen niet de choreografieën zijn,want als ik NIETS VAN STEEN, MANNEN , GELOOF MIJ en VECHT zeg -> die zijn toch geweldig
Aan de zang kan het toch ook niet liggen (behalve die van Doosje dan)?
En aan de decors kan het toch ook niet liggen, want die zijn best goed, toch?
Dus wat maakt de 3M dan zo slecht?

Verder wil ik nog kwijt dat het jammer is dat Nederland zo weinig musicaltalent heeft (of zeg ik nu iets heel doms?)
Ik bedoel: er duiken steeds dezelfde namen op in musicals, kijk maar!
Les Miserables: Pia Douwes + Simone Kleinsma (+ Stanley Burleson )
Chicago: Pia + Simone + Stanley
Het Spook van de Opera: Henk Poort
Grease: Pia (+ Stanley )
Fosse: Pia + Stanley + Simone
3M: Pia + Stanley + Henk Poort
Elisabeth: Pia + Stanley
Mamma Mia: Simone
enz. enz. enz.
In Duitsland heb je dit ook een tijdje gehad met Pia en Uwe Kröger. Niet dat ik het erg zou vinden als ze in ieder musicals Pia neer zouden zetten, hoor: OH, HOW I DO LOVE PIA DOUWES

Tot slot wil ik nog kwijt dat ik mijzelf plechtig heb voorgenomen om vanaf nu naar elke musical te gaan die uitkomt, zodat ik later geen spijt heb dat ik hem niet gezien heb (ik heb dit nu wel met Elisabeth + Fosse + de originele cast van Chicago ('k had Pia graag als Velma Kelly gezien, die ze nu op Broadway in Chicago gaat spelen -> jammer dat ik daar niet heen kan )).

Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 20:44.
Oud 24-01-2004, 21:13
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
Seven of Wands schreef op 24-01-2004 @ 21:41:
Maareuh... wat maakt de 3M dan zo slecht?
Ik vind 3M een geweldige musical maar ik heb er nog niet zo veel gezien. Ik moet wel zeggen dat ik het pas na het luisteren van de cd opeens prachtig begon te vinden en door de dvd was ik helemaal verkocht. De voorstelling zelf vond ik wel leuk maar ik was niet gelijk fan ofzo.

Oja, ik heb ook nog Saturday Night Fever gezien.
Oud 24-01-2004, 21:16
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 24-01-2004 @ 18:46:
Ik had gelukkig wel de originele cast.

De duitste Elisabeth heb ik in Essen gezien. Omdat het in Nederland gestopt was en ik Pia Douwes nog een keer wilde zien. Ik vond de duitste iets mooier dan de nederlandse. Er zat ook een extra liedje in. De Weense Elisabeth had ik ook willen zien (ook met Pia Douwes).

Verder heb ik Beauty and the beast en Les mis in Londen gezien. Ik had echt crappy plaatsten, zat ongeveer een halve kilometer van het podium . Ik zou wel een musical op Broadway willen zien, met goede plaatsen.
Elisabeth had ik echt heel graag willen zien. Ik wist trouwens niet dat Pia Douwes dezelfde rol in Duitsland had gespeeld! Man, ik loop echt achter op musicalgebied!

Is de engelse Les Mis leuker of de nederlandse? Heeft iemand Phantom in Nederland gezien. Dat is ook zoooo'n mooie cd. Was is jullie favo nr?
Oud 24-01-2004, 21:18
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
Seven of Wands schreef op 24-01-2004 @ 21:41:
Wat ik niet snap is jullie kritiek op de 3M. Ik heb de musical weliswaar alleen op DVD gezien, maar ik vond het toch goed afgezien van Doosje (=Tooske, maar dat begrepen jullie natuurlijk wel) en Bastiaan -> ik mag haar zangtalent niet (wat een vervelende R heeft zij zeg!) en zijn uitstraling niet (God, wat kan Bastiaan arrogant doen!)
Ik heb Bastiaan bij de artiesteningang ontmoet en hij is hardstikke aardig in het echt! Heel lief hoor. Ik vind hem

Welke acteurs/actrices hebben jullie allemaal in echt ontmoet?
Oud 24-01-2004, 21:36
Seven of Wands
Tuurlijk is Bastiaan lief en aardig: hij heeft 10 jaar 'verkering' met Laura Vlasbom, verwekt een kind bij haar en neukt vervolgens gewoon verder met de eerste de best collega- > wat een LUL is die vent (sorry voor het taalgebruik, maar dit moest er even uit)

Welke acteur/actrices ik weleens ontmoet heb: GEEN
Wie ik zou willen ontmoeten: PIA DOUWES, STANLEY BURLESON en UWE KROGER
Oud 24-01-2004, 21:39
Seven of Wands
Citaat:
heidi01 schreef op 24-01-2004 @ 22:16:
Elisabeth had ik echt heel graag willen zien. Ik wist trouwens niet dat Pia Douwes dezelfde rol in Duitsland had gespeeld! Man, ik loop echt achter op musicalgebied!
Pia heeft zelfs in Schevening, Essen en Wenen Elisabeth gespeeld. In totaal heeft zij zo'n 900x Elisabeth gespeeld!

Go on Pia!

Ik heb trouwens gehoord dat Elisabeth volgend jaar weer in Berlijn draait (hij vervangt daar Cats) en dat over 4.5 jaar (das nog best lang ) Elisabeth weer in Nederland komt: 'k hoop echt dat dat laatste waar is!
Oud 24-01-2004, 21:54
frozenfountain
Citaat:
heidi01 schreef op 24-01-2004 @ 22:16:

Is de engelse Les Mis leuker of de nederlandse? Heeft iemand Phantom in Nederland gezien. Dat is ook zoooo'n mooie cd. Was is jullie favo nr?
Je loopt inderdaad achter. En ik ook want ik heb The Phanton niet gezien (wel de film) en Miss Saigon ook niet. Ik heb wel de cd van The Phanton, en daarvan vind ik Denk aan mij het mooist.

En Pia Douwes is gewoon top!!

Ik was naar Musicalfriends in Concert geweest drie jaar geleden. Het was een heel knus klein concertje in het Werktheater in Amsterdam (waar Kopspijkers wordt opgenomen). Pia Douwes, Marleen van der Loo, Jeroen Phaff (Marleen en Jeroen zijn getrouwd) en nog iemand waarvan ik de naam ben vergeten.
Verder heb ik veel artiesten bij de artiesteningang ontmoet. Behalve Stanley Burleson.
Oud 24-01-2004, 22:00
frozenfountain
Citaat:
Seven of Wands schreef op 24-01-2004 @ 22:39:
Pia heeft zelfs in Schevening, Essen en Wenen Elisabeth gespeeld. In totaal heeft zij zo'n 900x Elisabeth gespeeld!

Go on Pia!

Ik heb trouwens gehoord dat Elisabeth volgend jaar weer in Berlijn draait (hij vervangt daar Cats) en dat over 4.5 jaar (das nog best lang ) Elisabeth weer in Nederland komt: 'k hoop echt dat dat laatste waar is!
Ik hoop het ook!!

(na vijf keer, heb ik er nog steeds niet genoeg van )

Laatst gewijzigd op 24-01-2004 om 22:03.
Oud 24-01-2004, 22:26
Kiss Pookie
Kiss Pookie is offline
Bastiaan Ragas : is een schande voor de nederlandse musical... In 3m zong hij vals hij leeft op zijn succesje van dat boyband, zijn acteerwerk is KUT! en in 3m springt hij als een of andere huppelkut over het podium alsdus bastiaan. Het is een arrogante lul... Hij neemt op afterpartys geen tijd voor zijn fans en kapt ze zo snel mogelijk af.

Pia Douwes : Ze heeft zeker tallent maar je moet van haar stem houden of niet en ik hou niet van haar stem maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik vind dat haar stem krijserig klinkt... Pia is ook een arrogant wijf... Sorry dat ik het zeg maar ik heb haar een par keer meegemaakt en ze kijkt je met die arrogante kop zo naar beneden dat je gewoon bang van haar word. Ze kan zeker dansen en acteren maar daar houd het voor mij op!

Tooske Breugem : Die is kwa performen nog de ergste! Ze heeft inderdaad die irriante ´R´ Ze kan absoluut niet acteren maar goed ik hou me kop verder over haar want dat lijkt me nu wel duiudelijk wat ik vanhaar vind.

Ook vind ik het stom dat Jamai voor Doornroosje is gecast! Hij heeft kwa acteren alleen als ervaring die stomme specsavers reclame... Sorry maar dat ziet er niet uit. Hij heeft geen musicalstem er zit totaal geen emotie in en hij gaat knappe prins jonathan spelen maar ik denk dat de rol van doornroosje beter voor hem is voorgelegt....

Ook vind ik het gezeur van gesprek aan musicaltalent in Nederland bull shit! Er is genoeg talent hier een paar van mijn persoonlijke favorieten:

Ellis van Laarhoven (o.a chicago, rent & hamelen)
Rene van Kooten(aida, hamelen)
Cystine Carreon(copacabana, achorus line)
Carolien Canters(ensemble chicago, copacabana)
Nurlaila Karim(rent, fame, rocky over the rainbow)
Edwin Jonkers(rent, copacabana)
Paul Boereboom(ensemble mama mia, copacabana)
Celine Purcell(sound of music, mama mia)
Simone Kleinsma(chicago, mama mia.....)
enz....
Als ik ze allemaal op moet noemen dan pm jeme maar

Veel van deze mensen zullen jullie niet bekend in de oren klinken en sommige wel... Sommige talenten krijgen niet eens de kans om hun echte talent te laten zien omdat ze niet bekend genoeg zijn en daarom dus mensen als jamai en tooske worden gecast. Eerst ging het bij een musical om de show en de perfomace en hoe het gebracht word, tegenwoordig kijken de producenten alleen erna hoe ze de meeste poen kunnen verdienen en daar worden sommige de dupe van...
In tegenstelling tot de mensen die nog niet veel musicals hebben gezien, die zijn minder kritisch en kennen alleen de musical hoe die nu is...

Oke ik zal nu ophouden met mijn lulverhaal, maar dit is mijn mening!
Oud 24-01-2004, 22:29
Daangerous
Daangerous is offline
Victor Löw, Pierre Bokma, Hans Kesting, Peter Tuinman, Linda van Dyck, Gijs Scholten van Aschat, Halina Reijn en Jochem Ten Haaf
Oud 24-01-2004, 22:47
frozenfountain
Citaat:
Kiss Pookie schreef op 24-01-2004 @ 23:26:
Verhaal
Ik ben het helemaal met je eens! Behalve dat van Pia dan, want ik vind haar stem wel mooi. Ze kan inderdaad arrogant kijken, maar ik heb haar meerdere keren ontmoet en ze was heel aardig.

Aan het talent lijstje wil ik nog toevoegen: Joost de Jong (ook vanwege zijn looks). En Annick Boer vond ik heel leuk in Titanic. Joke de Cruijf is ook goed.

Citaat:
de rol van doornroosje beter voor hem is voorgelegt....
Oud 25-01-2004, 09:58
Seven of Wands
Citaat:

Pia Douwes : Ze heeft zeker tallent maar je moet van haar stem houden of niet en ik hou niet van haar stem maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik vind dat haar stem krijserig klinkt... Pia is ook een arrogant wijf... Sorry dat ik het zeg maar ik heb haar een par keer meegemaakt en ze kijkt je met die arrogante kop zo naar beneden dat je gewoon bang van haar word. Ze kan zeker dansen en acteren maar daar houd het voor mij op!
Pia en ongenuanceerd zingen HAHAHAHA NIET DUS!

Ik weet niet of jij de nummers niets niets echt niets, mijn leven is van mij en tussen hemel en aarde uit elisabeth kent, maar hierin hoor ik toch echt geen krijserige zang Verder zou ik toch echt niet weten waar Pia wel 'krijserig' zingt...
Ze heeft, enkel en alleen, een zeer krachtig vibrato, misschien dat je dat krijserig vind???

Verder ben ik het natuurlijk wel met je eens dat Doosje Breugem en Bastiaan nooit op deze aardbol rond hadden mogen lopen

Oja... Kiss Pookie ik mis in je ' en rijtje' Stanley Burleson nog....

Laatst gewijzigd op 25-01-2004 om 15:49.
Oud 25-01-2004, 11:39
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
frozenfountain schreef op 24-01-2004 @ 23:00:
Ik hoop het ook!!

(na vijf keer, heb ik er nog steeds niet genoeg van )
Vijf keer! Zo veellll!!!!!

Welke cast heeft iedereen bij Elisabeth, Aida en 3M gezien?
Oud 25-01-2004, 11:39
heidi01
heidi01 is offline
Citaat:
Seven of Wands schreef op 25-01-2004 @ 10:58:
Pia en ongenuanceerd zingen HAHAHAHA NIET DUS!

Ik weet niet of jij de nummers niets niets echt niets, mijn leven is van mij en tussen hemel en aarde uit elisabeth kent, maar hierin hoor ik toch echt geen krijserige zang Verder zou ik toch echt niet weten waar Pia wel 'krijserig' zingt...
En dat liedje dat ze bij de opening van de allereerste Musical Awards zong was ook supermooi gezongen!
Oud 25-01-2004, 11:43
heidi01
heidi01 is offline
Over musical awards gesproken, vonden jullie het ook zo dom dat Angela Schijf twee jaar terug de award voor aanstormend talent ofzo had gewonnen. Ik vond dat werkelijk nergens op slaan. Ik bedoel, ze heeft daarna nooit meer in een musical gespeeld en ik hoorde dat ze ook helemaal niet kon zingen.
Oud 25-01-2004, 12:28
frozenfountain
Citaat:
heidi01 schreef op 25-01-2004 @ 12:39:
Vijf keer! Zo veellll!!!!!

Welke cast heeft iedereen bij Elisabeth, Aida en 3M gezien?
Ik had Pia Douwes (1 keer in Scheveningen en 1 keer in Essen), Marleen van der Loo (2 keer) en Maaike Widdershoven als Elisabeth.
En als de Dood had ik Stanley Burlseon (2 keer), Addo Kruizinga (2 keer) en Uwe Kröger (in Essen).

Bij Aida had ik: Rene van Kooten, Chaira Borderslee en Marleen van der Loo.

3M: Joost de Jonge, Tooske, Stanley Burleson en Marleen van der Loo.
Oud 25-01-2004, 12:32
frozenfountain
Citaat:
heidi01 schreef op 25-01-2004 @ 12:43:
Over musical awards gesproken, vonden jullie het ook zo dom dat Angela Schijf twee jaar terug de award voor aanstormend talent ofzo had gewonnen. Ik vond dat werkelijk nergens op slaan. Ik bedoel, ze heeft daarna nooit meer in een musical gespeeld en ik hoorde dat ze ook helemaal niet kon zingen.
Ik heb 42nd street niet gezien. Leek me ook niet zo leuk. Ik had ook gehoord dat Angela niet kon zingen. Wat stom dat ze dan een award krijgt voor aanstormend talent! Maar misschien dat ze nu wel weer in musicals gaat spelen....

Ik vond de Musical awards gala vorig jaar niet zo leuk eerlijk gezegd. Deed me niet aan een gala denken. Hoop dat het dit jaar leuker wordt. Met veel nederlandse producties!
Oud 25-01-2004, 16:45
Balance
Balance is offline
Ik heb gezien (op volgorde van mooist naar minst mooi):
Rex, Aida, Elisabeth, Saturday Night Fever, Fame (Engels), Sound of Music, Copacabana, Chicago, Grease (engels), A chorus Line.

Ben ook naar 'Musicals in Ahoy' geweest, waarin alle musicals met 1 of meer liedjes terug kwamen. Dat was echt super gaaf

De musicals die ik het mooist vind zijn vooral de musicals met een mooi verhaal en met goed acteerwerk. Rex bijvoorbeeld, had totaal geen dans en geen groot decor, en toch vond ik het nóg mooier dan Aida.

Op tv heb ik gezien: De Jantjes, Grease, West side story, Fame, Moulin Rouge, Annie, Evita
Oud 25-01-2004, 16:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
Bastiaan Ragas : is een schande voor de nederlandse musical... In 3m zong hij vals hij leeft op zijn succesje van dat boyband, zijn acteerwerk is KUT! en in 3m springt hij als een of andere huppelkut over het podium alsdus bastiaan. Het is een arrogante lul... Hij neemt op afterpartys geen tijd voor zijn fans en kapt ze zo snel mogelijk af.

Tooske Breugem : Die is kwa performen nog de ergste! Ze heeft inderdaad die irriante ´R´ Ze kan absoluut niet acteren maar goed ik hou me kop verder over haar want dat lijkt me nu wel duiudelijk wat ik vanhaar vind.

Ook vind ik het stom dat Jamai voor Doornroosje is gecast! Hij heeft kwa acteren alleen als ervaring die stomme specsavers reclame... Sorry maar dat ziet er niet uit. Hij heeft geen musicalstem er zit totaal geen emotie in en hij gaat knappe prins jonathan spelen maar ik denk dat de rol van doornroosje beter voor hem is voorgelegt....
Bastiaan: ik heb hem niet gezien in 3M dus daar kan ik geen oordeel over geven, maar in Aida vond ik hem geweldig. Hij speelde ontzettend overtuigend en zong erg mooi. Heb hem geen enkele keer op een valse noot kunnen betrappen, dus ik ben voor alsnog erg positief over hem.

Pia: vind ik ook erg veel arogantie uitstralen, maar dat is bij haar toegestaan, vind ik Zóveel ervaring en zó goed spel. Bovendien een stem, niet normaal. Absoluut niet krijserig, zoals jij het noemt, juist ontzettend mooi.

Jamai: Ook ik vind dat hij niet gecast had moeten worden voor zoiets, maar wil wel even rechtzetten dat hij weldegelijk meer acteerervaring heeft. Ik heb gelezen dat hij heel veel workshops en acteerlessen is gaan nemen, om het zo goed mogelijk te leren. Wat dat betreft was het dus niet helemaal terecht om te zeggen dat hij alleen die reclame heeft gedaan, maar alsnog vind ik niet dat hij in een musical thuis hoort.

Regels voor berichten