Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2002, 05:21
Iotje
Iotje is offline
Dit is mijn zoveelste topic hier over hoe ik me voel. Dat zal wel zeurderig overkomen maar hier kan ik het kwijt.

Ik ben vannacht grotendeels wakker geweest. Dat is op zich nog niet zo erg, maar ik begin een soort aanvallen te krijgen. Het voelt alsof m'n hele lichaam gaat tintelen en dan krijg de neiging om mezelf te snijden, krassen, te slaan, alles zolang het maar pijn doet. Ik kan mezelf inhouden tot op een bepaald punt en dan draai ik door. En ik krijg ongeveer om de 10 minuten zo'n aanval. Ik word gek!!!
Kent iemand dit???
Oud 17-05-2002, 05:24
JJzD
JJzD is offline
nee'j
sorry

ik ken wel het pijn willen doen
Oud 17-05-2002, 18:57
Internationalist
Internationalist is offline
Heeft iemand ook enig idee hoe dit komt???
En waar kan ik hier meer info over vinden???

Ik=Iotje die vergeten is uit te loggen en dat nu gaat doen!!!
Oud 17-05-2002, 19:21
Cinamon
Cinamon is offline
dat heb ik ook!
alleen heb ik niet van die aanvallen
wel de hele dag door het gevoel
dat ik weg wil...
helemaal weg...
en ik weet van gekkigheid niet meer wat ik moet doen
en dan haal ik uit naar alles en iedereen
hmm...

sterkte...

Laatst gewijzigd op 17-05-2002 om 19:23.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 19:50
Frida
Frida is offline
Even een vraag. Hoe gaat het met emoties bij jou? Kan je die uiten? Krijg je de kans om emoties betreffende boosheid, jaloezie, angst, verdriet te uiten? Of stapelt het zich op?

Automutilatie komt bij veel stoornissen voor ( BV de borderline persoonlijkheidsstoornis enzo...) Het is niet zomaar te verklaren, die aanvallen die je hebt. Je kan er best eens met een dokter over praten? Of doe je dat al? Door onderzoeken e.d. weet men snel meer hoor.

Zo'n aanval he? heeft die gelijksoortige kenmerken als die van angst?
Kenmerken van angst: zweten, trillen, gespannen spieren, misselijk, duizelig, hartkloppingen, naar adem snakken, buikpijn, je onwerkelijk voelen of losgesneden van de wereld

Misschien ben je onbewust dingen waar een angst voor bestaat aan het verwerken, je emoties krijgen plots een kans om los te barsten ofzo?
Oud 17-05-2002, 21:16
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Je hoeft niet gek te worden...

Mja, weet ook niet zo heel veel te zeggen... maar jij bent niet iemand die hier weg moet, jij bent een goed persoon.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 00:04
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Humz ken ik niet hoor kep weleens last van dak een ander ontzettend pijn wil doen en dat die me helemaal door laat draaien maar bij mezelf niet sorry kan je niet helpen geloof ik!! maar alles komt vast goed!! suc6
Met citaat reageren
Oud 18-05-2002, 04:07
M@TRIX
M@TRIX is offline
hek ook nooit last van, eerder dak me erger aan vanalles dak liefst eerste de beste op ze muil timmer zoals bv bij t zakke voor me rijbewijs
Oud 18-05-2002, 14:13
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Frida schreef:
Even een vraag. Hoe gaat het met emoties bij jou? Kan je die uiten? Krijg je de kans om emoties betreffende boosheid, jaloezie, angst, verdriet te uiten? Of stapelt het zich op?

Ik kan m'n emoties niet altijd goed uiten maar het is ook niet zo dat dat in zeer sterke mate voorkomt. Wat meer mijn probleem is dat het bij mij vaak in een uitbarsting naar buiten komt.

Automutilatie komt bij veel stoornissen voor ( BV de borderline persoonlijkheidsstoornis enzo...) Het is niet zomaar te verklaren, die aanvallen die je hebt. Je kan er best eens met een dokter over praten? Of doe je dat al? Door onderzoeken e.d. weet men snel meer hoor.

Ik durf niet naar een dokter toe te stappen, ik heb liever niet dat ik met andere mensen er over praat dan met die die ik min of meer zelf uitgekozen heb. als ik met andere mensen er over praat komt dat niet altijd goed over. Ik denk bv. dat elk persoon die dit gelezen heeft zich er waarschijnlijk zich er iets heel anders bij voorstelt, terwijl de mensen met wie ik er over praat erbij zijn en het zien.

Zo'n aanval he? heeft die gelijksoortige kenmerken als die van angst?
Kenmerken van angst: zweten, trillen, gespannen spieren, misselijk, duizelig, hartkloppingen, naar adem snakken, buikpijn, je onwerkelijk voelen of losgesneden van de wereld

Misschien ben je onbewust dingen waar een angst voor bestaat aan het verwerken, je emoties krijgen plots een kans om los te barsten ofzo?
Ikk denk dat dat het ie idd.
Oud 18-05-2002, 16:09
Frida
Frida is offline
Citaat:
Iotje schreef:
Ik kan m'n emoties niet altijd goed uiten maar het is ook niet zo dat dat in zeer sterke mate voorkomt. Wat meer mijn probleem is dat het bij mij vaak in een uitbarsting naar buiten komt.
Dat bedoelde ik dus zo'n beetje. Als je problemen kent om je gevoel te uiten, emoties te laten zien aan andere ofzo.Dan stapelen die zich toch op. Dat kan ook onbewust zijn hoor . Dat je er zelf niet bij stil staat dat je bepaalde emoties in situaties gaat onderdrukken en het wél merkt als deze "losbarsten" dus naar buiten komen op een ander moment. EN idd dat is het probleem... Daar ervaar je nadelen aan, die uitbrastingen.
Maar om dat probleem aan te pakken moet je verder kijken, en je richten op een eerder uiting van emotie... Toch?
Als je in situaties meteen kan laten merken hoe je je voelt, dan worden deze niet opgestapeld

En hoe ga je plots minder problemen hebben bij het uiten van gevoel... Hmz echt niet hulp zoeken of iets dergelijks? Er zijn ook een hele boel cursussen enzo...

Citaat:
Iotje schreef:

Ik durf niet naar een dokter toe te stappen, ik heb liever niet dat ik met andere mensen er over praat dan met die die ik min of meer zelf uitgekozen heb. als ik met andere mensen er over praat komt dat niet altijd goed over. Ik denk bv. dat elk persoon die dit gelezen heeft zich er waarschijnlijk zich er iets heel anders bij voorstelt, terwijl de mensen met wie ik er over praat erbij zijn en het zien.

Ikk denk dat dat het ie idd.
Je durft niet naar de dokter maar andere mensen weten er wel over he? Misschien durf je wel/ voel je je er iets beter bij als er iemand met je meegaat die het dan wel al weet?
Als het dan even niet meer gaat heb je iig een steun

( Ik wil maar helpen hoor, ik denk ook maar simpel na, kwil niet iets fout zeggen want als dat gebreurd mag je me er echt op wijzen )

Frida.
Oud 18-05-2002, 17:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
uuhm, k geloof dat dit ook een psychologische kwaal is...

op zo'n lijst met kwalen stond ook bij: tintelingen in je lichaam... zoiets...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 10:42
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
*RainBow* schreef:
uuhm, k geloof dat dit ook een psychologische kwaal is...

op zo'n lijst met kwalen stond ook bij: tintelingen in je lichaam... zoiets...

dat heb ik ook, die tintelingen. Dat is zeer irritant...
Waar heb je dr iets over gelezen dan???Dat zou ik wel graag willen weten.
Oud 19-05-2002, 15:25
Parlaatje
Parlaatje is offline
alleen als ik niet mee rkan slapen snachts entog moe ben dan wordt ik HELEMAAL GEK
Oud 19-05-2002, 15:57
Iotje
Iotje is offline
Citaat:
Parlaatje schreef:
alleen als ik niet mee rkan slapen snachts entog moe ben dan wordt ik HELEMAAL GEK
Zowiezo als iets niet lukt en als ik al een beetje sjaggie ben flip ik helemaal de pan uit. ( is zeer vervelend voor bv. m'n vriend) .
Oud 21-05-2002, 13:42
Verwijderd
ja dat ken ik best wel.
op zo'n moment denk ik heel veel, en vooral dat ik gek ben/word. nu heb ik ze gelukkig niet zow vaak meer, en ik weet me nu te weerhouden van de verlangens naar pijn.
het beste is op zo'n moment afleiding te zoeken. iets waar je met je hele hoofd bij moet zijn. nou weet ik ook dat dat snachts heel moeilijk is, daarom ging ut bij mij snachts vaak fout, maar leg dan een of ander spelletje (misschien een gameboy of zown simpel dingetje met tetris ofzow) naast je bed. wil soms ook nog wel helpen. tja, wat het is weet ik niet, maar ik herken ut wel.
heel veel sterkte ermee!!!
knuf
mir
Met citaat reageren
Oud 22-05-2002, 08:38
Guineverea_witch
Guineverea_witch is offline
ik ken die aanvallen wel ,maar niet zo vaak gelukkig :lees m'n topic snijden.
Ik kan er ook niet mee stoppen,samen een psycholoogjuh pakken?*geintjuh*
Reageren

Regels voor berichten