Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik snap niet waarom je niet een RPM download van amsn? Dat is veel en veel makkelijker. amsn_blaat.rpm downloaden, in de console 'rpm -Ivh amsn_blaat.rpm' typen, de zaak wordt geinstalleerd en met 'amsn' kan je 'm starten. Dat werkt waarschijnlijk simpeler. Tot die tijd zou ik eerst eens gaan kijken of je een tutorial kan vinden over hoe je linux programmatuur installeert.
![]() |
![]() |
|
![]() |
unpacken
tar -zxf file.tar.gz cd nieuwe dir ./amsn krijg je een error heb je TCL of Wish niet geinstalleerd. de error gaat voor zich spreken zie ook less INSTALL less README cd docs; cat * | less enz
|
Hoe kom je erbij dat ik dit moet intypen: 'rpm -Ivh amsn_blaat.rpm'. Dat werkt niet als ik dat doe staat er unknown option. Hebben jullie wel gelezen dat ik RedHat 9.0 heb?? Kan iemand me wel vertellen hoe je het installeerd in de console. En er is geen map die docs heet in Linux. Ik begrijp er niets van
![]() |
![]() |
||
![]() |
letterlijk uit de faq van amsn.sf.net:
Citaat:
||
Citaat:
In debian is het alleen uitpakken, shortcut maken en gaan met die banaan, mits je gtk geinstalleerd hebt (dacht ik)
||
Citaat:
Als je voortaan software downloadt, pak dan geen source tarballs meer, maar leer eerst met het package systeem wat je distributie gebruikt werken. In dit geval bij Redhat, RPM. Download een RPM voor amsn die geschikt is voor RH 9.0, dan heb je gewoon een bestand wat al gecompiled is en je gelijk kan installeren mits de dependancies geregeld zijn, waar ik vanuit ga. Als je even op een rpmfind of via google zoekt vind je er al makkelijk eentje : http://dag.wieers.com/packages/amsn/ http://dag.wieers.com/packages/amsn/...0.dag.i386.rpm Download dat bestand naar bijvoorbeeld je home directory. Log dan in als root (met su in een terminal), en typ rpm -i <package.rpm> Als ik dan ook nog zelf even een tip mag geven, ik zou je sterk aanraden om bijvoorbeeld eens GAIM te proberen, daarmee kan je op zo'n beetje alle populaire protocollen, en het heeft een nette opgeruimde interface die wat meer met de rest van je Redhat systeem integreert. |
![]() |
|
Ik sluit me aan bij Screaming Slave, ik zou Windows gebruiken als ik jou was
![]() Anders, ga naar sites zoals http://www.linuxquestions.org/ en leer een beetje omgaan met je systeem en probeer te begrijpen hoe het werkt.... dat heb je overigens heel snel nadat je hem een paar keer compleet stuk hebt gemaakt. Maarre... ik zou toch zweren dat RH9 een eigen grafische package manager had die automatisch dependancies en andere problemen oploste, ala synaptic ? Zoek eens in je menu bij system administration of package management naar een programma wat zoiets kan doen, ik kan me bijna niet voor stellen dat dat er niet op staat. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |