Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Wat doet radon in een kruipruimte...? Verder vraag ik me überhaupt af in hoeverre radioactieve stoffen bij redelijk lage temperaturen branden. Volgens mij is dat ook een deelantwoord op je vraag. De meeste stoffen die men radioactief noemt (alle stoffen zijn in zekere mate radioactief) reageren volgens mij niet in een verbrandingsreactie met zuurstof.
||
![]() |
Citaat:
Anders is het opzich ook wel handig om het WEl te ventileren. Want Radon veroorzaakt longkanker etc. |
![]() |
|
Op je eerste vraag is volgens mij wel een makkelijk antwoord te geven. Radioactieve deeltjes zijn namelijk erg zware deeltjes en die reageren niet zomaar met zuurstof (verbranding) en al zouden ze het doen dan zou dat nog niet zomaar betekenen dat je de straling kwijt bent. De reactie wordt alleen maar versnelt, dus krijg je evenveel straling in een kortere tijd. Geen goed idee lijkt me.
||
![]() |
Citaat:
Verder kunnen zware kernen wel oxideren, zoals roest, uraniumoxide, plutoniumoxide, ...
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] Radioactiviteit Peter1989 | 4 | 05-01-2013 16:23 | |
[NA] Radioactiviteit foxcat95 | 3 | 29-05-2011 14:33 | |
[ANW] inleiding voor PO (kernenergie) Sakurai | 11 | 18-05-2009 09:11 | |
[NA] Werkstuk radioactiviteit Chris-Verhoeckx | 6 | 02-04-2008 22:19 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
de bijbel klopt niet Korsakoff | 122 | 21-10-2003 17:18 | |
help!! verband radioactiviteit en wiskunde??¿¿ badboy4life | 4 | 07-03-2002 17:23 |