Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Hou er verder rekening mee dat de formule E=m0c2 slechts een gevolg is van de 2 postulaten van de relativiteitstheorie. Een begrip als 'lokale tijd' komt ook in de theorie voor, maar heeft niet zo gauw direct iets te maken met die beroemde formule E=m0c2, d.w.z. het een volgt niet zomaar uit het ander. Tijd komt dus wel degelijk voor in de relativiteitstheorie, namelijk in de Lorentztransformaties. Maar goed, dat meldde B.B. ook al ![]()
||
Citaat:
Dan nu het natuurkundige begrip dimensie: in de natuurkunde bedoelen we met een dimensie een eenhedensoort die op een unieke wijze bij een grootheid hoort. Zo heeft de grootheid afgelegde weg de (lengte)dimensie L, de grootheid tijd de dimensie T en de grootheid massa de dimensie M. Omdat snelheid een afgeleide grootheid is (afgelegde weg per tijdseenheid) volgt hieruit dat snelheid de (natuurkundige) dimensie L*T-1 heeft.
|
Toch moet je in beide gevallen rekening houden met tijd, dus komt tijd er in voor.
Als je geen tijd hebt, kun je niet van vier dimensies spreken en als je geen tijd hebt kun je ook niet van snelheid spreken. Je hebt gelijk dat het er dus slechts als natuurkundige afgeleide grootheid in voorkomt, maar dit verandert niks aan het feit dat tijd een rol speelt in de formule. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
*maar goed, ik stel voor om dit verder te laten rusten*
||
Citaat:
|
Ik denk dat tijdreizen niet mogelijk is, iig niet naar de toekomst... de toekomst ontstaat uit de miljarden keuzes die worden gemaakt elke dag door de mensen, sommige keuzes klein, rechts af gaan of links af gaan en sommige groot. Die keuzes kunnen niet vast staan naar mijn mening, en goddank. En elke keuze heeft een rimpeleffect (gooi een hand met steentjes in het water) het heeft bijna altijd effect op andere mensen die onbewust ook weer het effect doorgeven. Al is het maar in de vorm dat je als fietser wil oversteken en je om het knopje drukt waardoor een auto moet stoppen... en hij wellicht te laat komt. Dus je kunt niet naar de toekomst omdat de toekomst nog niet is gevormd.
Het verleden zou kunnen, al zou ik niet weten hoe en met wat voor technologie, alleen dan is de vraag als je iets verandert in het verleden heeft het impact op het heden waar jij vandaan komt, als dat wel het geval is zal tijdreizen gevaarlijk kunnen zijn, alles heeft een effect dus ookal bots je tegen iemand op... je kunt het heden verandert hebben. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tijd is iets volkomen subjectiefs als je t mij vraagt...als ik iets leuk vind, lijkt voor mij de tijd sneller te gaan dan voor iemand die datzelfde niet leuk vind...dat is toch knap vreemd... ![]()
|
Ik las afgelopen week ergens deze zin:
als we in de toekomst in de tijd zouden kunnen reizen, waarom worden we dan nu nog niet bezocht door mensen uit de toekomst? Op zich een goede vraag, want hieruit blijkt (denk ik) in ieder geval dat nog niet alles gebeurd is. Dat wij dus gewoon hier en nu leven en dat de tijd met ons meegaat. Of we ooit in de tijd kunnen reizen weet ik niet, maar dan in ieder gevalk alleen naar het verleden. Naar de toekomst kan niet, omdat dat immers nog niet gebeurd is. Volgens mij kunnen we ook niet naar het verleden reizen, want naja, volgens mij gaat het gewoon niet. Misschien wel met je geest, maar niet met je hele lichaam in ieder geval. |
![]() |
|
Bijv. als je een glas drinken sneller beet kan pakken dan iemand het kan zien (oftewel de snelheid van het licht overtreffen, je voelt het glas en het drinken in je mond, maar je ziet het niet en ook je arm die het glas drinken pakt niet. Lijkt me behoorlijk beangstigend, gelukkig heeft niemand deze snelheid ooit behaald, zover ik weet. In dit geval voel je eerst het drinken dus je weet dat je in de toekomst het glas drinken gaat pakken. Best wel verwarrend...
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik vraag me trouwens af waarom mensen wel constant de neiging hebben zich af te vragen of we door de tijd kunnen reizen, maar niet of we door massa of temperatuur of een andere willekeurige grootheid kunnen reizen. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar verder is het waar. Een oneindige massa betekent dan ook een oneindig grote kinetische energie. Hoewel het nog niet bewezen is dat we altijd met eindige energiewaarden te maken hebt (omdat men nog niet zeker weet of het heelal nou wel of niet oneindig is, wat is me overigens niet kan voorstellen) zou het dan nog onmogelijk zijn. ![]() Laatst gewijzigd op 30-01-2004 om 14:53. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Welk filosofisch concept is het meest ergerlijk? Hannibal | 106 | 10-01-2006 14:14 | |
oplossing grootvader-paradox? dragonstorm | 36 | 01-07-2005 08:57 | |
John Titor, tijdreiziger? Just Johan | 146 | 28-10-2004 21:04 | |
tijd en ruimte I love stars | 64 | 11-09-2004 11:58 | |
reizen door tijd leilaaa | 85 | 06-07-2003 18:43 | |
Zou tijdreizen mogelijk zijn? sgoku01 | 81 | 12-02-2003 17:13 |