Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-01-2004, 12:47
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
drezzz schreef op 28-01-2004 @ 11:24:
hehehe, mijn dreads zijn al zeker 15 cm gegroeid (mag ook wel, in 4 jaar)
maar 15 cm in vier jaar?!
mijne zijn nog maar heel kort, ik wil echt dat ze gauw langer worden maar 15 in vier jaar is niet echt veel.
Oud 28-01-2004, 14:59
slender_fungus
slender_fungus is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 25-01-2004 @ 18:41:
Ik zou nou niet gaan ontkleuren, vlak voor je dreads wilt zetten, aangezien je bij dreads zetten ook al permanentvloeistof gebruikt. Grote kans dat je dan geen haar meer overhoudt. Maar dreads moeten gewoon goed kunnen vervilten, lukt het niet goed, dan kun je beter dikkere dreads nemen, die vervilten beter, sneller en ze worden harder.
nou, eigenlijk gebruikten we geen permanent vloeistof tijdens het dreaden. is dat heel erg evil?

en ik heb pas 2 dikke dreads gezet, maar dat vond ze niet mooi omdat het er dan op dr hoofd zeg maar niet zo mooi uit ziet. zo'n heel groot vakje met 1 dread eruit.
Oud 28-01-2004, 15:17
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
slender_fungus schreef op 28-01-2004 @ 15:59:
nou, eigenlijk gebruikten we geen permanent vloeistof tijdens het dreaden. is dat heel erg evil?

en ik heb pas 2 dikke dreads gezet, maar dat vond ze niet mooi omdat het er dan op dr hoofd zeg maar niet zo mooi uit ziet. zo'n heel groot vakje met 1 dread eruit.
Na 2 jaar ofzo maakt het niet uit hoe of wat ze gezet zijn, maar in het begin zie je toch wel duidelijk verschil of er wel of geen permanentvloeistof in zit. Het pluist dan veeeel minder en je dreads zijn meteen strakker en blijven beter zitten. Bovendien vervilt je haar sneller, omdat permanentvloeistof je haarstructuur compleet veranderd en ook wel beschadigd, waardoor je haarschubben openstaan en dus sneller in andere haren vasthaken . ( vervilten dus )

dat is eigenlijk het grote verschil
Oud 28-01-2004, 15:38
drezzz
drezzz is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 28-01-2004 @ 13:47:
maar 15 cm in vier jaar?!
mijne zijn nog maar heel kort, ik wil echt dat ze gauw langer worden maar 15 in vier jaar is niet echt veel.
naja, dat is ook niet accuraat, ze zijn nu 15 cm langer ongeveer, maar ik heb ze halverwege een keer geknipt...
Oud 28-01-2004, 16:35
slender_fungus
Citaat:
the exploding boy schreef op 28-01-2004 @ 16:17:
Na 2 jaar ofzo maakt het niet uit hoe of wat ze gezet zijn, maar in het begin zie je toch wel duidelijk verschil of er wel of geen permanentvloeistof in zit. Het pluist dan veeeel minder en je dreads zijn meteen strakker en blijven beter zitten. Bovendien vervilt je haar sneller, omdat permanentvloeistof je haarstructuur compleet veranderd en ook wel beschadigd, waardoor je haarschubben openstaan en dus sneller in andere haren vasthaken . ( vervilten dus )

dat is eigenlijk het grote verschil
ah oke, dan gebruik ik dat wel voor de rest
en waar kan je zoiets kopen en hoe moet je dat dan precies gebruiken?
Oud 28-01-2004, 16:59
regardless
regardless is offline
Citaat:
drezzz schreef op 28-01-2004 @ 11:24:
hehehe, mijn dreads zijn al zeker 15 cm gegroeid (mag ook wel, in 4 jaar)

Je moet de schaar onder een touwtje zetten, en hem dan als het ware losvijlen (dus niet knippen). Als je die touwtjes er namelijk lang in laat zitten en je gaat er ook mee douchen enzo (vocht), heb je kans dat ze gaan rotten, en het laatste wat je wil is rottende touwtjes in je dreads.
Nou de touwtjes zitten ook vet strak er om heen dus ik vraag me af heo ik daar een schaar tussen krijg!
Oud 28-01-2004, 18:13
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
slender_fungus schreef op 28-01-2004 @ 17:35:
ah oke, dan gebruik ik dat wel voor de rest
en waar kan je zoiets kopen en hoe moet je dat dan precies gebruiken?
Kun je gewoon bij de drogist kopen (ongeveer 8 euro voor een pakje permanent- en fixatievloeistof). Gewoon doen wat er in de gebruiksaanwijzing staat. Als het touperen klaar is alle dreads op rollers draaien, dan permanentvloeistof erdoorheen, inwerken, uitspoelen, fixatievloeistof erdoorheen, inwerken, uitspoelen, rollers eruit en voilà.

@drezzz: gelukkig maar
Oud 28-01-2004, 22:51
slender_fungus
Citaat:
Nirvanaat schreef op 28-01-2004 @ 19:13:
Kun je gewoon bij de drogist kopen (ongeveer 8 euro voor een pakje permanent- en fixatievloeistof). Gewoon doen wat er in de gebruiksaanwijzing staat. Als het touperen klaar is alle dreads op rollers draaien, dan permanentvloeistof erdoorheen, inwerken, uitspoelen, fixatievloeistof erdoorheen, inwerken, uitspoelen, rollers eruit en voilà.

@drezzz: gelukkig maar
thnx, the exploding boy ook.
Oud 29-01-2004, 08:29
the exploding boy
Citaat:
regardless schreef op 28-01-2004 @ 17:59:
Nou de touwtjes zitten ook vet strak er om heen dus ik vraag me af heo ik daar een schaar tussen krijg!
moet eigenlijk zo los mogelijk doen, maar niet dat ze eruit vallen. krijg je tenminste geen dunnere uitgroei of deuken.
Oud 29-01-2004, 11:28
Verwijderd
moet je ff vragen of een heel handig en perfectionistisch persoon ze met een klein mesje of nagelriemschaartje ze eruit wil snijden of knippen (zo doe ik het altijd, met een chirurgen mesje)
Oud 29-01-2004, 11:34
wendysentjens
wendysentjens is offline
Hey wie heeft er hier dreads van de ahirpolice of wie kent iemand met dreads daarvan???
Weet iemand waar het prijsverschil inzit bij de kappers die dreads zetten??
xx wendy
Oud 29-01-2004, 14:48
marieke_temp
marieke_temp is offline
ik heb eergisteren mijn haar geverfd (met vieze chemische troep ipv henna omdat ik die sprietjes en takjes toch nog niet aandurfde) en naast dat ik een stuk heb overgeslagen (echt geen gezicht) zijn mijn dreadjes nu een stuk dunner dan eerst komt dit nog goed? en is dat alleen bij verven of ook bij wassen?
Oud 29-01-2004, 14:54
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
marieke schreef op 29-01-2004 @ 15:48:
ik heb eergisteren mijn haar geverfd (met vieze chemische troep ipv henna omdat ik die sprietjes en takjes toch nog niet aandurfde) en naast dat ik een stuk heb overgeslagen (echt geen gezicht) zijn mijn dreadjes nu een stuk dunner dan eerst komt dit nog goed? en is dat alleen bij verven of ook bij wassen?
toen ik ze had gewassen waren ze ook een stuk dunner(en langer)dus waarschijnlijk zijn ze wat uitgezakt
Oud 29-01-2004, 15:15
marieke_temp
marieke_temp is offline
Citaat:
Gadje schreef op 29-01-2004 @ 15:54:
toen ik ze had gewassen waren ze ook een stuk dunner(en langer)dus waarschijnlijk zijn ze wat uitgezakt
hmm jij hebt ze ook nog niet zo heel lang he? dan verwacht/hoop ik maar dat dat alleen de eerste wasbeurt(en) het geval is want echt mooi is anders (lang is leuk, maar dik is mooier)
Oud 29-01-2004, 18:00
regardless
regardless is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 29-01-2004 @ 09:29:
moet eigenlijk zo los mogelijk doen, maar niet dat ze eruit vallen. krijg je tenminste geen dunnere uitgroei of deuken.
Ja ik doe er zelf nooit touwtjes in dit is alleen de 1e keer bij het zetten dus gebeurd.
En een dunnere uitgroei heb ik zowiezo al.
Aan de ene kant wel jammer maar ik heb 107 dreads omdie allemaal zo bij te draaien als op dat plaatjes staat en dan ook nog 10 min. voor 1 dread, daar heb ik geen geduld voor hehe
Oud 29-01-2004, 19:30
Maija
Maija is offline
Mijn haar lijkt bijna lang genoeg voor dreads.. als mn voorste plukkies bij mn staart kunnen.. (verwacht nog 1 cm langer!! dus nog een maandje!! laat ik ze zetten!!)

weet alleen nog niet waar !! maar dat zie ik nog wel!!
Oud 29-01-2004, 19:37
the exploding boy
Citaat:
BizZz schreef op 29-01-2004 @ 20:30:
Mijn haar lijkt bijna lang genoeg voor dreads.. als mn voorste plukkies bij mn staart kunnen.. (verwacht nog 1 cm langer!! dus nog een maandje!! laat ik ze zetten!!)

weet alleen nog niet waar !! maar dat zie ik nog wel!!
ik zou dan iets langer doen, want dreads krimpen dan wel niet kilometers, maar wel ongeveer 2 cm. dus dan zou je plukjes net te kort zijn.
Oud 29-01-2004, 19:52
Verwijderd
check this out

Oud 29-01-2004, 19:57
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
marieke schreef op 29-01-2004 @ 16:15:
hmm jij hebt ze ook nog niet zo heel lang he? dan verwacht/hoop ik maar dat dat alleen de eerste wasbeurt(en) het geval is want echt mooi is anders (lang is leuk, maar dik is mooier)
ja, want ze zijn gewoon uitgezakt door t water, ik ga zo ook bij de kapper laten bijwerken, en dan hopen dat t niet meer gebeurd.
en voorlopig niet meer wassen totdat ze een stuk steviger zijn
Oud 29-01-2004, 20:44
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Gadje schreef op 29-01-2004 @ 20:57:
ja, want ze zijn gewoon uitgezakt door t water, ik ga zo ook bij de kapper laten bijwerken, en dan hopen dat t niet meer gebeurd.
en voorlopig niet meer wassen totdat ze een stuk steviger zijn
Je moet de shampoo er ook echt goed uitspoelen, vaak zakken ze ook uit doordat er toch nog resten shampoo in je dreads zitten. Bovendien zullen je dreads na het wassen het eerste jaar ofzo er altijd een beetje "uitgezakt" uitzien. Bij mij vooral de onderkanten, maar als mn dreads helemaal droog zijn (pas 1 dag later echt helemaal droog ) en ik heb ze wat gedraaid dan zien ze er weer normaal uit.
Misschien heb je ze ook te vroeg gewassen, hoe lang heb je je dreads al? Je schijnt ze pas na 3 maanden te kunnen wassen. Ik had mijne al na 3 weken gewassen maar niet alle dreads kunnen daar tegen waarschijnlijk.
Je kunt ze als je ze gaat wassen trouwens ook verstevigen met was elastiekjes op de plekken waar ze niet stevig zijn.
Oud 29-01-2004, 22:40
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 29-01-2004 @ 20:52:
check this out
[afbeelding]
[afbeelding]
vind je het lelijk? of mooi?

ik vind hoe ze dr dreads draagt afgrijselijk, maar haar dreads zijn wel hoe ik mijne uiteindelijk wil..de ene heel dun ander wat dikker en dunne puntjes/sliertjes <33
Oud 30-01-2004, 08:36
the exploding boy
Citaat:
CemetarySlut schreef op 29-01-2004 @ 23:40:
vind je het lelijk? of mooi?

ik vind hoe ze dr dreads draagt afgrijselijk, maar haar dreads zijn wel hoe ik mijne uiteindelijk wil..de ene heel dun ander wat dikker en dunne puntjes/sliertjes <33
idem hiero, nu nog langer zien te krijgen
Oud 30-01-2004, 09:09
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 29-01-2004 @ 21:44:
Je moet de shampoo er ook echt goed uitspoelen, vaak zakken ze ook uit doordat er toch nog resten shampoo in je dreads zitten. Bovendien zullen je dreads na het wassen het eerste jaar ofzo er altijd een beetje "uitgezakt" uitzien. Bij mij vooral de onderkanten, maar als mn dreads helemaal droog zijn (pas 1 dag later echt helemaal droog ) en ik heb ze wat gedraaid dan zien ze er weer normaal uit.
Misschien heb je ze ook te vroeg gewassen, hoe lang heb je je dreads al? Je schijnt ze pas na 3 maanden te kunnen wassen. Ik had mijne al na 3 weken gewassen maar niet alle dreads kunnen daar tegen waarschijnlijk.
Je kunt ze als je ze gaat wassen trouwens ook verstevigen met was elastiekjes op de plekken waar ze niet stevig zijn.
ik heb ze na 5,5 week gewassen dus ik denk iets te kort gewacht, maar ik werd gek van die schilfertjes.
ik had ook droogshampoo gekocht maar dat maakte t alleen maar erger.
ik heb ze dus ook gelijk maar bijgeknoopt...
ik vind ze eigenlijk nog steeds niet mooi...
te onproffessioneel...en ze pluizen
ik ga dus maar naar de kapper...
Oud 30-01-2004, 11:51
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Gadje schreef op 30-01-2004 @ 10:09:
ik heb ze na 5,5 week gewassen dus ik denk iets te kort gewacht, maar ik werd gek van die schilfertjes.
ik had ook droogshampoo gekocht maar dat maakte t alleen maar erger.
ik heb ze dus ook gelijk maar bijgeknoopt...
ik vind ze eigenlijk nog steeds niet mooi...
te onproffessioneel...en ze pluizen
ik ga dus maar naar de kapper...
Die schilfers zijn idd kut. Maar het is ook echt dat je hoofdhuid aan je dreads moet wennen. Ik dacht ook dat de jeuk bij mij nooit overging (had echt erge jeuk in het begin) maar nu heb ik er zowat geen last meer van Schilfers worden dan ook minder.
Droogshampoo lijkt me idd troep, heb het nooit geprobeerd maar het schijnt dat er allemaal witte vlokken in je dreads achterblijven.
Knopen is goed, worden ze alleen maar steviger van, en als ze eenmaal vervilt zijn ziet het er niet meer lelijk uit die knopen vindik.
Ik denk trouwens niet dat de kapper veel meer kan doen, het enige wat ze kunnen doen is bijknopen (kun je zelf dus ook) en touwtjes erin. Elastiekjes werken bij mij ook prima maar als je perse touwtjes wil kun je dat ook aan een handige vriendin vragen.
Oud 30-01-2004, 12:37
Ramble On
Ramble On is offline
Bij mij zie je de vakjes nog heel erg, vooral als ik mn uitgroei heb bijgewerkt. Komt dit doordat er elastiekjes bij mn hoofdhuid zitten? Ik zit erover te denken die eruit te halen, omdat mn dreads eigenlijk wel goed gaan na drie maanden en je die rechte vakjes dan misschien wat minder ziet. Weet iemand of het beter is ze erin te laten of dat het niet uitmaakt?
Oud 30-01-2004, 14:56
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 30-01-2004 @ 12:51:
Die schilfers zijn idd kut. Maar het is ook echt dat je hoofdhuid aan je dreads moet wennen. Ik dacht ook dat de jeuk bij mij nooit overging (had echt erge jeuk in het begin) maar nu heb ik er zowat geen last meer van Schilfers worden dan ook minder.
Droogshampoo lijkt me idd troep, heb het nooit geprobeerd maar het schijnt dat er allemaal witte vlokken in je dreads achterblijven.
Knopen is goed, worden ze alleen maar steviger van, en als ze eenmaal vervilt zijn ziet het er niet meer lelijk uit die knopen vindik.
Ik denk trouwens niet dat de kapper veel meer kan doen, het enige wat ze kunnen doen is bijknopen (kun je zelf dus ook) en touwtjes erin. Elastiekjes werken bij mij ook prima maar als je perse touwtjes wil kun je dat ook aan een handige vriendin vragen.
ik ga dus wel naar een kapper, ik heb ze zelf en door een vriendin laten zetten met totaal geen ervaring, dus ze zijn nogal slordig. dus als de kapper ze gewoon weer 'normaal'maakt kan ik t zelf ook beter bijhouden.
opzich heb ik niet echt jeuk, tenzij ik begin te krabben..
en misschien ligt t er ook aan dat ik geen elastiekjes heb...
Oud 30-01-2004, 15:29
frogged
frogged is offline
ik heb mijn dreads nu 8 maanden en de punten zijn nog punten. weet iemand of die bolletjes vanzelf komen of moet je die maken??
Oud 30-01-2004, 15:51
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
frogged schreef op 30-01-2004 @ 16:29:
ik heb mijn dreads nu 8 maanden en de punten zijn nog punten. weet iemand of die bolletjes vanzelf komen of moet je die maken??
zelf doen, op www.dreadheadhq.com staat t beschreven
maar ze zeggen dat t niet zo goed is ervoor...
ik doe t wel zo
Oud 30-01-2004, 16:10
Ramble On
Ramble On is offline
Idd niet doen wat op die site staat, namelijk punt in je handpalm tot een bolletje draaien. Ziet er eerst wel charming uit maar later breken de punten alleen maar af.
Oud 30-01-2004, 16:21
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 30-01-2004 @ 17:10:
Idd niet doen wat op die site staat, namelijk punt in je handpalm tot een bolletje draaien. Ziet er eerst wel charming uit maar later breken de punten alleen maar af.
het ziet er idd goed uit, en ja mn puntjes zijn kei broos...
Oud 30-01-2004, 16:29
marieke_temp
marieke_temp is offline
maar wat is er mis mee als de piekerige punten afbreken en er een mooie ronde dread overblijft? of gebeurt dat niet?
*heeft ook losse pluispunten*
Oud 30-01-2004, 16:39
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
marieke schreef op 30-01-2004 @ 17:29:
maar wat is er mis mee als de piekerige punten afbreken en er een mooie ronde dread overblijft? of gebeurt dat niet?
*heeft ook losse pluispunten*
Was het maar zo'n feest
Nee, het mooigedraaide bolletje breekt af en de dread wordt steeds korter. als het bolletje afbreekt blijft er dus again een 'losse pluispunt' over.
Oud 30-01-2004, 16:39
the exploding boy
Citaat:
Gadje schreef op 30-01-2004 @ 15:56:
ik ga dus wel naar een kapper, ik heb ze zelf en door een vriendin laten zetten met totaal geen ervaring, dus ze zijn nogal slordig. dus als de kapper ze gewoon weer 'normaal'maakt kan ik t zelf ook beter bijhouden.
opzich heb ik niet echt jeuk, tenzij ik begin te krabben..
en misschien ligt t er ook aan dat ik geen elastiekjes heb...
Beetje zonde om daarvoor naar de kapper te gaan. Is erg duur en als je gewoon iemand zoekt die er wel verstand van heeft kun je het daar vaak veel goedkoper laten doen. Kappers werken hoe dan ook alleen de uitgroei bij, maar niet losse plukken ofzo. Als je dat ook wilt, ben je echt veel meer geld kwijt. ( alleen bijwerken is al 50 ofzo per uur :\ ) .
Oud 30-01-2004, 16:46
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
the exploding boy schreef op 30-01-2004 @ 17:39:
Beetje zonde om daarvoor naar de kapper te gaan. Is erg duur en als je gewoon iemand zoekt die er wel verstand van heeft kun je het daar vaak veel goedkoper laten doen. Kappers werken hoe dan ook alleen de uitgroei bij, maar niet losse plukken ofzo. Als je dat ook wilt, ben je echt veel meer geld kwijt. ( alleen bijwerken is al 50 ofzo per uur :\ ) .
ja ik twijfelde eigenlijk al, kep er t geld niet eht bij.
ik wil dus ook mn losse plukken erbij laten doen...
maar ik ken niemand
Oud 30-01-2004, 17:48
tandenborstel
tandenborstel is offline
Weet iemand een afro shop voor dread shampoo in Amsterdam?
Oud 30-01-2004, 18:09
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
tandenborstel schreef op 30-01-2004 @ 18:48:
Weet iemand een afro shop voor dread shampoo in Amsterdam?
Ja, Suhail op de Albert Cuyp. Vanaf de tramhalte de Albert Cuyp oplopen en dan ergens midden/eind aan de linkerkant.
Oud 30-01-2004, 19:27
Verwijderd
ik heb net haar gekocht van echt mensen haar, ik had maar 20 cm nodig maar ik zit nu met 2 meter opgeschepen. Ik wil een pony, dus dat wordt met naald en garen, en dan knippen ben benieuwd of t me gaat lukken
Oud 30-01-2004, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 30-01-2004 @ 20:27:
ik heb net haar gekocht van echt mensen haar, ik had maar 20 cm nodig maar ik zit nu met 2 meter opgeschepen. Ik wil een pony, dus dat wordt met naald en garen, en dan knippen ben benieuwd of t me gaat lukken
haha gatsie , foto!
Oud 31-01-2004, 11:12
tandenborstel
tandenborstel is offline
Is het heel belangrijk om voor het zetten van dreads je haar te wassen met een dread shampoo, of maakt het niet veel uit??
Ik krijg namelijk vandaag dreads..
Oud 31-01-2004, 11:27
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
tandenborstel schreef op 31-01-2004 @ 12:12:
Is het heel belangrijk om voor het zetten van dreads je haar te wassen met een dread shampoo, of maakt het niet veel uit??
Ik krijg namelijk vandaag dreads..
volgens mij maakt t niet uit, dreadshampoo is ervoor dat je dreads goed blijven(en schoon) maar als je nog geen dreads hebt maakt t niet uit, lijkt mij
Oud 31-01-2004, 12:30
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 30-01-2004 @ 20:27:
JOW 2 METER! Wat moet je daarmee? Je schoenen poetsen terwijl je je reet kunt flossen?

Maar ik ben wel heel benieuwd naar het resultaat
Oud 31-01-2004, 14:57
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Mortie! Mortie!
Ik heb de neppies gekregen, ze zijn echt mooi en natuurlijk, iedereen denkt dat het echte zijn, which is good!
1001 x dank, zal straks eens een foto posten als ik niet te lui ben.
Heb jij je geld al?
Oud 01-02-2004, 01:48
phensicske
phensicske is offline
Ik heb vandaag mijn dreads 'gewassen', m.a.w. ik heb ze even ondergedompeld in mijn badwater. 't Gevolg is natuurlijk dat ze nu enorm pluizen, maar dit laat ik nog even zo.
Ik zou er dan best wax inwrijven zeker?

Nu ik zie hoe de topjes weer mooi opkrullen (mijn haar is van nature een beetje golvend), begin ik het jammer te vinden dat ik dreads heb.

Ik bedoel, ik vind het héél sjiek dat mensen zien dat je geen conservatieve meeloper bent of zo, dat ze zien dat je durft dreads dragen. Voor mij zijn de dreads een soort symbool voor respect jegens andere culturen. In feite staat dreads voor 'vrijheid' en achter dit idee sta ik eigenlijk ook.

Maar ik vind het erg vervelend dat sommige dreads veel te dun zijn en waarschijnlijk vanzelf zullen uitvallen, dat de onderkant van de dreads dikker zijn (wat wel goed is, maar!) en dan vanboven heel dun uitgroeien. Of dat sommige dreads reeds vanboven helemaal in elkaar genesteld zijn en dus als één dread zullen uitgroeien, met aan de uiteinden twee dreads.
Ik ben het beu om erin te werken en niet even helemaal onder de douche kan staan, zonder mijn dreads te beschermen.

Maar nu zijn er reeds delen geklit en ik heb reeds gezien van de fijnere dreads die ik uitkamde om er een grotere van te maken, dat ik meer dan de helft van het haar verlies.

Ik heb zowiezo niet veel haar en verloor even voor ik de dreads nam echt zorgwekkend veel haar eigenlijk, dus durf ik nu echt niet ze uit te kammen.

Wat zouden jullie doen? De dreads nog een kans geven? Ze laten bijwerken door iemand (tenminste als ik zo iemand vind)? Naar de kapper gaan om advies? Ze laten uitgroeien en dan de dreads afknippen?

Need advice...
Oud 01-02-2004, 09:03
DrEadLoCk-PuSsY
DrEadLoCk-PuSsY is offline
Citaat:
phensicske schreef op 01-02-2004 @ 02:48:
Ik heb vandaag mijn dreads 'gewassen', m.a.w. ik heb ze even ondergedompeld in mijn badwater. 't Gevolg is natuurlijk dat ze nu enorm pluizen, maar dit laat ik nog even zo.
Ik zou er dan best wax inwrijven zeker?

Nu ik zie hoe de topjes weer mooi opkrullen (mijn haar is van nature een beetje golvend), begin ik het jammer te vinden dat ik dreads heb.

Ik bedoel, ik vind het héél sjiek dat mensen zien dat je geen conservatieve meeloper bent of zo, dat ze zien dat je durft dreads dragen. Voor mij zijn de dreads een soort symbool voor respect jegens andere culturen. In feite staat dreads voor 'vrijheid' en achter dit idee sta ik eigenlijk ook.

Maar ik vind het erg vervelend dat sommige dreads veel te dun zijn en waarschijnlijk vanzelf zullen uitvallen, dat de onderkant van de dreads dikker zijn (wat wel goed is, maar!) en dan vanboven heel dun uitgroeien. Of dat sommige dreads reeds vanboven helemaal in elkaar genesteld zijn en dus als één dread zullen uitgroeien, met aan de uiteinden twee dreads.
Ik ben het beu om erin te werken en niet even helemaal onder de douche kan staan, zonder mijn dreads te beschermen.

Maar nu zijn er reeds delen geklit en ik heb reeds gezien van de fijnere dreads die ik uitkamde om er een grotere van te maken, dat ik meer dan de helft van het haar verlies.

Ik heb zowiezo niet veel haar en verloor even voor ik de dreads nam echt zorgwekkend veel haar eigenlijk, dus durf ik nu echt niet ze uit te kammen.

Wat zouden jullie doen? De dreads nog een kans geven? Ze laten bijwerken door iemand (tenminste als ik zo iemand vind)? Naar de kapper gaan om advies? Ze laten uitgroeien en dan de dreads afknippen?

Need advice...
Als ik jou was zou ik mijn hoofd kaal scheren. Zo te horen wordt het tog niets.
Oud 01-02-2004, 11:30
Ramble On
Ramble On is offline
Zo te lezen heb je geen zin meer in dreads, dus zou ik ze laten uitgroeien en afknippen. Dreads met flinke uitgroei vind ik ook wel leuk staan soms
Oud 01-02-2004, 13:27
Verwijderd
nou ff ge-experimenteerd met een pony, ik kan nu wel van die 2 meter allemaal verschillende pony's maken, maar ik kan neit kapperknippen dus ik kijk nog wel hoe ik dat ga doen...
ik heb t nog niet vast gemaakt met naald en draad maar gewoon met shuifjes:

en evelien, wat leuk dat je zo blij bent met je dreads
(maar ik heb t geld nog niet binnen, ik had je dreasds 24 jan op de post gedaan dus die hebben dr een week over gedaan, wanneer heb jij dat geld op de post gedaan?? Toch wel in een niet al te doorzichtige envelop )
Oud 01-02-2004, 15:01
Gadje
Gadje is offline
een vriendin van mij heeft een afspraak gemaakt met de kapper van www.dreadlocks.nl
en opzich wil ik ook mee om mn uitgroei weg te werkenen alle losse dingen en mislukte te maken(wat een kromem zin)
maar die fot's di er staan vind ik niet echt geweldig...
zijn ze te vertrouwen daar?of ken je nog andere adresjes?
in den haag?utrecht?amsterdam?
Oud 01-02-2004, 15:36
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Gadje schreef op 01-02-2004 @ 16:01:
een vriendin van mij heeft een afspraak gemaakt met de kapper van www.dreadlocks.nl
en opzich wil ik ook mee om mn uitgroei weg te werkenen alle losse dingen en mislukte te maken(wat een kromem zin)
maar die fot's di er staan vind ik niet echt geweldig...
zijn ze te vertrouwen daar?of ken je nog andere adresjes?
in den haag?utrecht?amsterdam?
Om de losse delen weer "mooi" te maken gooien ze volgens mij alleen maar een hoop Knottyboy in je dreads waardoor ze hardstikke vet worden (en wat je dus ook zelf kan). Nogmaals, en wat the exploding boy ook al zei, kappers doen alleen uitgroei (wat je zelf ook kan met rondjes draaien) en geen losse plukken.
Geldverspilling dus
Oud 01-02-2004, 15:49
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Nirvanaat schreef op 01-02-2004 @ 16:36:
Om de losse delen weer "mooi" te maken gooien ze volgens mij alleen maar een hoop Knottyboy in je dreads waardoor ze hardstikke vet worden (en wat je dus ook zelf kan). Nogmaals, en wat the exploding boy ook al zei, kappers doen alleen uitgroei (wat je zelf ook kan met rondjes draaien) en geen losse plukken.
Geldverspilling dus
Hoe doen jullie dat dan met de losse plukken?
Gewoon ze laten voor wat ze zijn?

(sorry voor mijn vorige bericht, maar ik zit ff in een dipje en zie dan gewoon niets meer zitten )
Oud 01-02-2004, 16:24
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
phensicske schreef op 01-02-2004 @ 16:49:
Hoe doen jullie dat dan met de losse plukken?
Gewoon ze laten voor wat ze zijn?

(sorry voor mijn vorige bericht, maar ik zit ff in een dipje en zie dan gewoon niets meer zitten )
Soms laat ik ze idd voor wat ze zijn, dan zijn het gewoon kleine plukjes die uit de dread steken, vind ik niet zo erg. En als ik zin heb draai ik er zo'n dreadballetje van en probeer ik die in de dread terug te stoppen, wat niet altijd lukt. Dit staat beschreven op www.dreadheadhq.com
Je kunt ze als je dreads vervilt zijn trouwens ook gewoon afknippen.
En wat ik las in jouw stukje, over die aan elkaar gegroeide dreads...ik had ook 2 aan elkaar gegroeide dreads en die heb ik bij de uitgroei gewoon doorgeknipt Zijn nu gewoon 2 dreads met aparte vakjes Dat kan denk ik alleen als je dreads wel een beetje stevig zijn, anders valt er misschien wel een hele pluk uit

Regels voor berichten