Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat: "Jehova is de naam van God in de bijbel (Psalm 83:18; Jesaja 26:4; Jesaja 42:8). In hele oude Hebreeuwse handschriften van de bijbel wordt deze naam duizenden keren genoemd in Hebreeuwse lettertekens: [...] . De goddelijke naam is een werkwoord, en wel de causatieve vorm in het imperfectum van het Hebreeuwse werkwoord voor 'worden'. 'Jehova' betekent dus 'Hij veroorzaakt te worden', God is de 'Veroorzaker'. Aangezien de nadruk van het Hebreeuwse werkwoord voor 'worden' op de toekomst ligt, houdt de naam vooral verband met Gods voornemens: hij is de Vervuller van Zijn voornemens. Veel bijbelvertalingen laten de goddelijke naam weg, dit tot groot ongenoegen van Jehova's Getuigen. Deze bijbelvertalingen hebben Gods naam vervangen door titels als Heer, meestal met hoofdletter(s) om duidelijk te maken dat er in de oorspronkelijke [...] tekst stond." Bron: (http://www.xs4all.nl/~mmix/pages/jehova.htm) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
@ D@mien: Je wordt lastig gevallen door Jehovagetuigen, die slechts een beperkte sekte binnen het christendom vormen, en je wilt gelijk een atheistische staat oprichten? Klein kind!
|
waarom loopt iedereen toch altijd zo ontzettend te zeiken over jehova's getuigen? natuurlijk is het vrij irritant als de enige wijze waarop je met ze in aanraking komt het moment is waarop ze een voet tussen je deur zetten, omdat ze je zo graag willen bekeren, maar net als in elke (tak van een) religie heb je ook bij de jehova's getuigen fanatiekelingen. Er zijn echter ook heel normale jehova's getuigen. geloof me.
@simshalom: quelle une absurdité... o en @TS; wat is je vraag nou precies? wie jehova is? jehova is God en of je daar in gelooft moet je volledig zelf weten. als je doelt op de vraag wat het geloof van jehova's getuigen inhoudt, moet je je vraag iets anders formuleren... |
![]() |
||
Citaat:
@Pete Bas: Het einde der tijden is nog lang niet in zicht, tenzij je daarmee de periode over 5 miljard jaar bedoelt als onze zon opzwelt tot een rode reus en de 4 binnenplaneten, dus ook onze aarde, zal verschroeien.
||
Citaat:
![]() ![]() over matheus: (kenmerken van het einde der tijden) aardbevingen zullen de weeen zijn (24:7) belachelijk natuurlijk, of die weeen zijn er al heel lang gieren hebben opeens interresse in aas(24:28) ![]() zon verduistert, maan schijnt niet(24:29) conclusie: het einde is pas over 5 miljard jaar, dan ontploft de zon ten tijde van het einde werken er mannen op het land, en malen er vrouwen met een molensteen(24:40/41) God mag wel opschieten met het einde, want binnenkort is de molensteen hopeloos uit de tijd dan stond er ook nog dat engelen onder trompetgeschal uit de hemel zullen komen. dit stukje staat bol van de elementen die ontzag moeten inboezemen, maar die elementen zijn tijdsgebonden. kom nou Bärry, ik stel voor dat we dit stukje, net als zovele stukjes uit de bijbel, eens lekker symbolisch gaan opvatten. want die molensteen ui de perfecte beschrijving komt mij niet bekend voor.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ik vermoed dat je me verkeerd begrijpt. wat ik absurd vind aan dat idee is dat jij veronderstelt dat het een verkeerde uitspraak van is... talen beïnvloeden elkaar, religie wordt op verschillende manieren geïnterpreteerd, enz. het jodendom is niet Het Grote Voorbeeld van Alle Religies dus de keuze van het woord jehova door de jehova's getuigen duidt echt niet op een mislukte poging zich met jet jodendom te linken of iets dergelijks. anders is niet automatisch verkeerd. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() overstromingen... wat is er godteken aan een overstroming. het is dus een teken van god als wij onze huizen op een stomme plek neerzetten? water stroomt nou een keer, soms over. als water ergens 2 meter stijgt, maar er staan geen huizen, is het geen overstroming. als water een halve meter stijgt, en daardoor een hoop huizen onderwater zet, is het wel een overstroming god manifesteerd zich in de infrastructurele achterlijkheid van de mens? das knap. (oe, de mens kan de natuur een keer niet meer de baas, vervelend, maar het is niet het einde van de wereld hoor)(letterlijk EN figuurlijk)
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Al het nadelige is de schuld van de mens/satan en als er wat goeds is, dan is et meteen god's werk...goedgelovige onzin..doe je ogen eens open...en schuif es niet alles op een god af...neem verantwoordelijkheid voor je eigen daden.. b. Je hebt geen geloof nodig om lief te zijn...genoeg ongelovigen die ook arme mensen helpen..Die missionarisen flikkeren zo vreselijk veel geld in kerken in de 3e wereld...laat ze van dat geld nou es wat fatsoenlijks te vreten kopen voor die mensen! maar nee....het overbrengen van een fabeltje is véél belangrijker dan dat de bevolking te vreten heeft...De katholieke kerk is zó vreselijk stinkend rijk dat ze waarschijnlijk in 1 klap heel Afrika kunnen voeden...doen ze dat? Maar dit draadje ging over de vervelende jehova's...laten we het daarbij houden...dit soort discussies worden vaak genoeg hier gevoerd...
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik vind het altijd wel leuk als die mannetjes langskomen met hun clowneske verhalen. Religie is sowieso al de grootste grap van het hele bestaan, en dan is het altijd leuk om een paar van deze fanatiekelingen (verbaal) de grond in te boren.
Misschien een idee voor op de brievenbus? Code:
NEE NEE Geen reclame Geen Jehova's een gat in de markt. |
![]() |
|
Wat een zeikneuzen hier. Als je Jehova's aan de deur krijgt, en je bent niet geïnteresseerd, dan zeg je gewoon dat je niet geïnteresseerd bent...
Lekker typisch weer, dat mensen het nodig vinden om -gezamelijk!- te zeiken en af te geven op iets wat zo ongelooflijk geen probleem is. We worden doodgebombardeerd met reclame en advertenties van onzuivere bedrijven die gruwelijk veel geld kosten en waar niemand op zit te wachten maar wij gaan zeiken op mensen die -zeker vanuit hun gezien- enkel het beste met ons voor hebben en op een ietwat onorthodoxe manier naar een betere wereld streven. Dat die manier, en het gedachtengoed, velen niet aanstaan is logisch, maar zo ongelooflijk uit verhouding met de indoctrinatie en het gezeur van bepaalde politici en beleidsmakers. Mijn god, dat je je druk kunt maken om jehova's die zo af en toe eens aanbellen. Get a life...
|||
Citaat:
God maakt op zoveel manieren zichzelf duidelijk als je maar wilt horen. maar niet iedereen wilt horen. en nee hij kickt er niet op als onschuldigen sterven nee. hij kickt er overigens net zo min op dat joodse tanks palestijnse arme huizen vernietigen. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
jíj vind het minder erg, maar de palestijnen denken het tegenover gestelde. wees toch niet zo subjectief in zulke dingen. het is allebei erg. verschrikkelijk. belachelijk. kansloos. net zoals die stomme discussies die er over gevoerd worden en de pogingen van beide kanten het te rechtvaardigen. het is zo hypocriet het wel erg te vinden als er israëli's sterven en het niet erg te vinden als er palestijnen sterven. echt een zieke redenering, als je het mij vraagt... |
![]() |
|
ik ga, als ze hier een keer aan de deur staan, als een lamme zak (zoals normaal dus) voor ze staan, hun aan gapen en NIKS zeggen....alleen maar kijken met mijn mond half open (owee als ze er iets in proberen te duwen). Ik ben benieuwd wat ze doen.
Btw: reverend: LOL die sticker wil ik ![]() edit: een joodse tank gemaakt van botten van joden? dan is het een joodse tank...maarja als je dood bent, ben je dan nog jood? |
![]() |
||
Citaat:
Meneer de Jehove Ik breng Het Licht: Ja maar wilt u dan toch ons foldertje lezen en dan komen we volgende week terug. NEE, ROT OP!
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jehova's getuigen Nienna* | 52 | 04-02-2013 17:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Jehova getuiges weigeren bloedtransfusie De Veroorzaker | 244 | 10-09-2009 11:43 | |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
De Kantine |
Geven Jehova's getuigen echt gratis bijbels weg? fizzle-fluffy | 72 | 04-01-2007 15:05 | |
Jehova's en bloedtransfusies Verwijderd | 85 | 04-05-2006 23:09 | |
Jehova's getuigen en liefde Skilly | 2 | 25-04-2006 15:13 |