![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als alles in orde was hoefde ik daarna geen afspraak meer te maken en kon ik gewoon het recept halen bij de assistente.
|
![]() |
Laatst ben ik de eerste pil van mn strip vergete. Eigenlijk neem ik de pil altijd in voor ik naar bed ga. Maar omdat ik em vergat nam ik em de volgende dag om 4 uur s middags.
Als je in de eerste week de pil vergeet moet je 7 dagen vrijen met een condoom. Op de vierde dag na de vergeten pil had ik seks met mijn vriend. Maar het condoom scheurde ![]() Is de kans groot dat ik zwanger ben??? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb nu mijn eerste twee strips gebruikt van de pil. Hiervoor gebruikte ik dus nog niks. Na de eerste strip heb ik gewoon keurig mijn bloeding gehad, maar nu na de tweede strip gebeurd er niets. Ik had het al zaterdag of zondag moeten worden, en begin me een beetje zorgen te maken. Want is dit normaal? Ik heb keurig elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip een tablet genomen, dus daar ligt het niet aan. Ik weet wel dat de kans op zwangerschap heel klein is, maar toch. Wie weet hier meer van??
|
Ik slik nu al een jaar of twee / drie de pil (microgynon 30) en ik slik altijd op zondag de laatste pil van mn strip. Normaalgesproken werd ik dan op vrijdagmiddag ongesteld maar het wordt steeds vroeger, eerst was het donderdagavond en vorige week ineens donderdagochtend al. Opzich vind ik het niet echt erg ofzo maar ik vroeg me af of dit normaal is en of meer mensen dit hebben? Zou het komen doordat ik nu wat meer aan die pil gewend ben ofzo?
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik slik nu iets meer als een jaar microgynon 30 maar door de buikpijn die ik ervan kreeg heeft de dokter me lovette meegegeven. Nu heb ik mijn laatste strip van microgynon30 genomen en zit nu in de stopweek, dus hierna begin ik met mn nieuwe pil, alleen is die wel meteen veilig?? want ik dacht dat het zo'n 3weken duurde voordat hij écht veilig was?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik had begrepen dat een andere anticonceptiepil meteen veilig is als je met de strip begint onmiddelijk na de vorige strip, dus zonder stopweek. Of dat ook zo is als je wel een stopweek houdt weet ik niet, eigenlijk. Maar wel vreemd dat de dokter er niet eens bij zei hoe je over moest stappen en wanneer dat veilig was... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Vraagje:
Ik weet niet meer goed wanneer ik met mijn stopweek ben begonnen, en dus ook niet wanneer ik weer moet beginnen. Kan het kwaad om een of twee dagen eerder te beginnen? Ik wil liever niet te laat beginnen in ieder geval omdat de pil dan niet meer beschermd
||
Citaat:
||
Citaat:
met deze strip ben ik zondag begonnen, daarvoor geen stopweek gehad. sinds dinsdag ben ik ongesteld
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
als je de pil een beetje te laat inneemt is er meestal niets aan de hand
|
![]() |
Ik heb vrijdag de laatste pil van mijn eerste strip geslikt (Microgynon 30)
Maar als het goed is moet ik dus na 2 dagen mijn menstruatie krijgen, maar die is nog niet gekomen. Nou vroeg ik me af of jullie hiermee misschien ervaringen hebben? Blijft hij helemaal weg, of komt ie ineens middenin de voorjaarsvakantie ofzo? Omdat ik op de eerste dag van mijn menstruatie ben begonnen, zit er dus eigenlijk een week minder tussen dan normaal, kan het ook zo zijn dat ik dan volgende week ongesteld word? Alvast bedankt! (Ik kan trouwens niet zwanger zijn) |
![]() |
||
Citaat:
En je nieuwe strip begin je weer gewoon 7 dagen na je laatste pil. Ongeacht of en wanneer je ongesteld bent geworden.
|
Verwijderd
|
Ik had even gewoon een interessevraagje over de pil. Er staat in mijn bijsluiter, Microgynon 30, dat als je zwanger bent of denkt te zijn, de pil absoluut niet mag slikken. Maar wat gebeurt er als je dat toch doet? Word dan zwangerschap afgebroken ofzo?
*misschien staat dat al ergens in dit topic hoor, maar ik ben een beetje lui ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik ben misschien net een beetje te snel ongerust, maar het voelt allemaal een beetje vreemd ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het schijnt dat het slikken van hormonen pas tijdens de borstvoeding schadelijk kan zijn voor het kind. |
![]() |
|
ik heb een vraagje omdat ik een beetje onzeker ben over dit en toch enigzins wat zekerheid wil. ik heb 3 weken lang netjes m'n pil ingenomen en ben zaterdag ongesteld geworden. vandaag (dinsdag dus) was ik niet meer ongesteld. omdat ik bij mijn vriend was had ik daardoor mijn pil nog niet kunnen slikken meteen zodra ik dat wist omdat ik die vergeten was. ik heb rond 1 uur vandaag nog wel seks met hem gehad, en om 10 uur 's avonds pas de pil geslikt.
is er enige kans dat ik nu zwanger kan zijn? Edit: Ik slik trouwens al sinds februari 2002 de pil (Microgynon 30).
Laatst gewijzigd op 10-02-2004 om 21:55. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hallo mensen,
Ik heb een kort vraagje over de pil vergeten en het kan natuurlijk heel paranoïde lijken maar stel ik heb gelijk is het weer zo lullig ![]() Ik zit nu in de eerste week, derde dag van mijn mycrogynon 30 strip (de derde ooit zegmaar), en ik ben hem dus vergeten. Het probleem is alleen dat het advies luidt van minder dan 12 uur vergeten dan is het veilig als je komende week een condoom gebruikt, en meer dan 12 uur geleden is er kans op zwangerschap. Maar: het is dus ongeveer 12 uur geleden. En ik heb de laatste week wel seks gehad.. Ik neem mijn pil altijd tussen 7 en 9, maar ja nu snap ik dus waarom je het op 1 tijdstip moet doen maar dat zal nooit lukken ![]() Maar goed, net de dokter gebeld, zon chagrijnige assistente, en die ging een vaag verhaal ophouden en begreep er echt niets van volgens mij.. maar die zegt iig dat als ik komende week een condoom gebruik dat het veilig is.. Maar het ligt er dus aan of die 12 uur helemaal precies moet zijn of niet?? Ik ben nu een beetje in de war ![]() Heeft iemand dus een idee of het nog echt gevaarlijk kan zijn, en eigenlijk ook hoe je merkt of je zwanger bent als je de pil gebruikt? (Behalve een testje halen dan) Trouwens: ik heb het wel om een reden vergeten (5 uur s middags opstaan en verslapen zijn en haasten en s avonds pas om 12 uur terug en zo moe dat je weer in slaap valt) dus aub geen reacties van neem dan geen pil ofzo ![]() Alvast heel erg bedankt!! Liefs, Minni Ps: o ja, als je s avonds je pil neemt en je hebt s ochtends diarree kan dat dan ook gevaarlijk zijn? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En als je 's avonds een pil slikt en 's ochtends diarree krijgt, dan is dat nooit een probleem. Als je de diarree krijgt binnen 4 uur na het slikken van de pil, dan is er alleen een probleem als het echt heel erge ontzettende diarree is, zo erg dat je uitdroogt enzo. En als je de pil gebruikt en je raakt toch zwanger, dan blijft meestal je menstruatie uit en kun je het daar dus aan merken, maar dat gebeurt niet altijd, en nouja, dan moet je dus een testje doen of het merken aan je humeur ofzo. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Zwanger en pil ? helpsnel | 1 | 08-09-2008 23:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
Pil te vroeg ingenomen britje333 | 3 | 07-10-2007 18:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
maandstonden blijven weg. willow1 | 1 | 20-09-2005 08:28 | |