Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2004, 18:04
Miracle
Miracle is offline
Je pil is als het goed is niet opgenomen binnen een half uur. (dat heeft met een hoop factoren te maken, dus dat kan ik eigenlijk niet met zekerheid zeggen). Zoek even in je bijsluiter op hoe erg het zou zijn als je je laatste pil gemist hebt, maar ik geloof niet dat dat heel erg is.
Oud 30-01-2004, 22:17
DnY
DnY is offline
Hoi, ik las een tijdje gelden een post van iemand die last had van bloedverlies (klein beetje) tot ±een week nadat haar menstruatie afgelopen zou moeten zijn.(Bij de allereerste strip.)

Mijn vraag is of dit de hele strip/volgende strip door kan gaan, en wanneer het echt op iets ernstigs duidt. Ik moet namelijk nog 5 pillen van mijn eerste strip en verlies dagelijks steeds ±1 druppel bloed. (is dit normaal?)
Oud 30-01-2004, 23:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
DnY schreef op 30-01-2004 @ 23:17:
Hoi, ik las een tijdje gelden een post van iemand die last had van bloedverlies (klein beetje) tot ±een week nadat haar menstruatie afgelopen zou moeten zijn.(Bij de allereerste strip.)

Mijn vraag is of dit de hele strip/volgende strip door kan gaan, en wanneer het echt op iets ernstigs duidt. Ik moet namelijk nog 5 pillen van mijn eerste strip en verlies dagelijks steeds ±1 druppel bloed. (is dit normaal?)
als het je eerste strip is dan kan dat ja.
in de pil zitten ontzettend veel hormonen en elk lichaam reageert daar anders op. Ze krijgt iig een enorme klap van die hormonen en dat moet even verwerkt worden. Ik zou gewoon je strip afmaken zoals het hoort en ook gewoon je stopweek houden. Als je daarna weer begint en je menstruatie normaal ongeveer opgehouden zou moeten zijn, maar de bloedingen blijven aan, dan zou ik je huisarts bellen. Denk niet dat het iets ernstigs zou kunnen zijn, maar hij heeft er verstand van en kan je dan zeggen hoe lang het nog zou kunnen duren.
Oud 31-01-2004, 13:43
Verwijderd
Citaat:
KizzeLientje schreef op 29-01-2004 @ 18:59:
Ik heb een klein vraagje
Heb net om 6 uur mijn pil genomen. De laatste van de strip.
Een half uurtje later kreeg ik een beetje zachte diarree .
Is de pil nu niet meer veilig,of is dat alleen bij serieuze diaree?
Dat is alleen bij acute, heel serieuze diarree. De pil doet er een uur of drie/vier over om helemaal te worden opgenomen, maar je eten doet er normaal gesproken anderhalve dag over om door je lichaam te reizen; met een beetje diarree is dat nog altijd minstens 1 dag, dus dan heeft de pil nog ruim voldoende tijd om opgenomen te worden.
Oud 31-01-2004, 13:44
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 29-01-2004 @ 19:04:
Je pil is als het goed is niet opgenomen binnen een half uur. (dat heeft met een hoop factoren te maken, dus dat kan ik eigenlijk niet met zekerheid zeggen). Zoek even in je bijsluiter op hoe erg het zou zijn als je je laatste pil gemist hebt, maar ik geloof niet dat dat heel erg is.
Dit klopt dus niet zie bovenstaande
Oud 31-01-2004, 13:58
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 31-01-2004 @ 14:44:
Dit klopt dus niet zie bovenstaande
dat is toch hetzelfde wat ik bedoelde?

Dat zo'n pil nooit zo snel opgenomen kan zijn.
Oud 31-01-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 31-01-2004 @ 14:58:
dat is toch hetzelfde wat ik bedoelde?

Dat zo'n pil nooit zo snel opgenomen kan zijn.
Nee, jij gaat er van uit dat zodra je diarree krijgt, alles eruit komt wat je een halfuur geleden gegeten hebt, en dat is dus niet zo. Het is nog altijd dat wat je minstens een dag geleden gegeten hebt. Dus dan maakt het niets uit of je een halfuur daarvoor de pil hebt geslikt, want die is gewoon nog lekker bezig met z'n reis door het lichaam.
Oud 31-01-2004, 14:23
Miracle
Miracle is offline
Ik snap werkelijk niet wat je bedoeld.

Jij zegt dat de diarree niet uitmaakt en ik ook. Alleen beschreef ik het misschien een beetje vaag (ik bedoelde niet helemaal wat ik schreef in m'n eerste post).
Oud 31-01-2004, 16:31
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 31-01-2004 @ 15:23:
Ik snap werkelijk niet wat je bedoeld.

Jij zegt dat de diarree niet uitmaakt en ik ook. Alleen beschreef ik het misschien een beetje vaag (ik bedoelde niet helemaal wat ik schreef in m'n eerste post).
Ah. Ik meende uit jouw post idd op te maken dat de diarree wél iets uitmaakte.
Oud 01-02-2004, 19:07
Verwijderd
Hmm, ik vraag me af.. Waar moet je de pil halen..
Ik bedoel; huisarts of kan het ook bij het inloopspreekuur?
Oud 02-02-2004, 11:24
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 01-02-2004 @ 20:07:
Hmm, ik vraag me af.. Waar moet je de pil halen..
Ik bedoel; huisarts of kan het ook bij het inloopspreekuur?
Als je de eerste keer een recept voor de pil gaat halen, als je dus wil beginnen met de pil moet je geloof ik een afspraak maken bij de huisarts. Althans dat was in mijn geval dan zo. Er werd toen naar verschillende dingen gekeken o.a mijn gewicht en wat besproken over het pilgebruik. Ik kreeg toen een recept voor 3 maanden en moest na die 3 maanden weer een afspraak maken.
Als alles in orde was hoefde ik daarna geen afspraak meer te maken en kon ik gewoon het recept halen bij de assistente.
Oud 02-02-2004, 14:15
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Laatst ben ik de eerste pil van mn strip vergete. Eigenlijk neem ik de pil altijd in voor ik naar bed ga. Maar omdat ik em vergat nam ik em de volgende dag om 4 uur s middags.

Als je in de eerste week de pil vergeet moet je 7 dagen vrijen met een condoom.
Op de vierde dag na de vergeten pil had ik seks met mijn vriend. Maar het condoom scheurde ...

Is de kans groot dat ik zwanger ben???
Oud 02-02-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:
AnNie! 16 schreef op 02-02-2004 @ 15:15:
Laatst ben ik de eerste pil van mn strip vergete. Eigenlijk neem ik de pil altijd in voor ik naar bed ga. Maar omdat ik em vergat nam ik em de volgende dag om 4 uur s middags.

Als je in de eerste week de pil vergeet moet je 7 dagen vrijen met een condoom.
Op de vierde dag na de vergeten pil had ik seks met mijn vriend. Maar het condoom scheurde ...

Is de kans groot dat ik zwanger ben???
Niet megagroot, want van 1 keertje onveilige seks raak je niet meteen zwanger en bovendien werkt de pil ook nog wel een beetje als je er eens te laat mee bent, alleen minder goed. Maar wel zo groot dat je beter een zwangerschapstest kunt doen.
Oud 02-02-2004, 15:56
Erbenda
Erbenda is offline
Ik heb nu mijn eerste twee strips gebruikt van de pil. Hiervoor gebruikte ik dus nog niks. Na de eerste strip heb ik gewoon keurig mijn bloeding gehad, maar nu na de tweede strip gebeurd er niets. Ik had het al zaterdag of zondag moeten worden, en begin me een beetje zorgen te maken. Want is dit normaal? Ik heb keurig elke dag op ongeveer hetzelfde tijdstip een tablet genomen, dus daar ligt het niet aan. Ik weet wel dat de kans op zwangerschap heel klein is, maar toch. Wie weet hier meer van??
Oud 02-02-2004, 16:32
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Je lichaam moet gewoon wenne aan de pil en daarom ben je nog niet ongesteld.
Ik word sowieso pas na 4 dagen na mn laatste pil ongesteld...
Ik zou me ECHT geen zorgen make want daardoor word je juist niet ongesteld...
Komt allemaal wel goed hoor!
Oud 02-02-2004, 16:56
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik slik nu al een jaar of twee / drie de pil (microgynon 30) en ik slik altijd op zondag de laatste pil van mn strip. Normaalgesproken werd ik dan op vrijdagmiddag ongesteld maar het wordt steeds vroeger, eerst was het donderdagavond en vorige week ineens donderdagochtend al. Opzich vind ik het niet echt erg ofzo maar ik vroeg me af of dit normaal is en of meer mensen dit hebben? Zou het komen doordat ik nu wat meer aan die pil gewend ben ofzo?
Oud 02-02-2004, 17:12
AnNie! 16
AnNie! 16 is offline
Ik heb dat ook wel is hoor...
Bij mij is het zelfs bijna altijd verschillend...
Het kan verschillende oorzaken hebben..
Als je een slechte weerstand hebt bijvoorbeeld dan word je meestal ook eerder ongesteld...
Oud 02-02-2004, 19:11
Verwijderd
Ik heb deze week - de menstruatie week- onzetttend veel last van spierpijn. Vooral 's ochtends en 's avonds is het niet uit te houden. Herkent iemand dit en hebben jullie tips?
Oud 03-02-2004, 06:34
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
AnNie! 16 schreef op 02-02-2004 @ 17:32:
Je lichaam moet gewoon wenne aan de pil en daarom ben je nog niet ongesteld.
Ik word sowieso pas na 4 dagen na mn laatste pil ongesteld...
Ik zou me ECHT geen zorgen make want daardoor word je juist niet ongesteld...
Komt allemaal wel goed hoor!
Ja, je had gelijk. Ik ben gisteravond nog ongesteld geworden...
Oud 03-02-2004, 09:18
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 02-02-2004 @ 20:11:
Ik heb deze week - de menstruatie week- onzetttend veel last van spierpijn. Vooral 's ochtends en 's avonds is het niet uit te houden. Herkent iemand dit en hebben jullie tips?
Heb ik ook, vooral in m'n benen, 's ochtends en 's avonds kan ik meestal alleen nog maar strompelen. Ik pak meestal Aleve, dat helpt vrij goed tegen menstruatiepijn, en zo ook tegen dat rottige spierpijngevoel. Verder helpt douchen & masseren ook wel..
Oud 03-02-2004, 21:32
Tigratjuh
Tigratjuh is offline
Ik slik nu iets meer als een jaar microgynon 30 maar door de buikpijn die ik ervan kreeg heeft de dokter me lovette meegegeven. Nu heb ik mijn laatste strip van microgynon30 genomen en zit nu in de stopweek, dus hierna begin ik met mn nieuwe pil, alleen is die wel meteen veilig?? want ik dacht dat het zo'n 3weken duurde voordat hij écht veilig was?
Oud 04-02-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Tigratjuh schreef op 03-02-2004 @ 22:32:
Ik slik nu iets meer als een jaar microgynon 30 maar door de buikpijn die ik ervan kreeg heeft de dokter me lovette meegegeven. Nu heb ik mijn laatste strip van microgynon30 genomen en zit nu in de stopweek, dus hierna begin ik met mn nieuwe pil, alleen is die wel meteen veilig?? want ik dacht dat het zo'n 3weken duurde voordat hij écht veilig was?
heeft je dokter dat niet uitgelegd?

Ik had begrepen dat een andere anticonceptiepil meteen veilig is als je met de strip begint onmiddelijk na de vorige strip, dus zonder stopweek. Of dat ook zo is als je wel een stopweek houdt weet ik niet, eigenlijk. Maar wel vreemd dat de dokter er niet eens bij zei hoe je over moest stappen en wanneer dat veilig was...
Oud 04-02-2004, 13:32
Nuck
Nuck is offline
Citaat:
Tigratjuh schreef op 03-02-2004 @ 22:32:
Misschien staat dat in de bijsluiter?
Oud 04-02-2004, 14:48
Tigratjuh
Tigratjuh is offline
nee vond ik ook al...
hij zei dat hij me een nieuwe pil zou geven, toen kreeg ik dus lovette en hij zei erbij dat ik er mee moest beginnen zodra de andere opwas..maar met of zonder stopweek ertussen heeft ie niks van gezegt toch maar ff terug dan
Oud 04-02-2004, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Tigratjuh schreef op 04-02-2004 @ 15:48:
nee vond ik ook al...
hij zei dat hij me een nieuwe pil zou geven, toen kreeg ik dus lovette en hij zei erbij dat ik er mee moest beginnen zodra de andere opwas..maar met of zonder stopweek ertussen heeft ie niks van gezegt toch maar ff terug dan
Bij de apotheek weten ze het ook
Oud 06-02-2004, 19:02
miekmuis
miekmuis is offline
Vraagje:

Ik weet niet meer goed wanneer ik met mijn stopweek ben begonnen, en dus ook niet wanneer ik weer moet beginnen. Kan het kwaad om een of twee dagen eerder te beginnen?

Ik wil liever niet te laat beginnen in ieder geval omdat de pil dan niet meer beschermd
Oud 06-02-2004, 23:05
freakinaround
freakinaround is offline
Ehm. kben nu aan de pil, maar toch ongesteld..hoe kan dat?
Oud 07-02-2004, 10:32
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 07-02-2004 @ 00:05:
Dacht je dat je niet meer ongesteld zou worden dan als je aan de pil bent????? Of bedoel je iets anders??
Oud 07-02-2004, 13:01
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 07-02-2004 @ 00:05:
Als je nog niet lang aan de pil bent kun je nog tussendoor bloedingen krijgen. Anders weet ik het niet, maar het lijkt me niks ernstigs. Tenzij je nu dagen achter elkaar heel hevig gaat bloeden natuurlijk.
Oud 07-02-2004, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 04-02-2004 @ 20:53:
Bij de apotheek weten ze het ook
En staat ook vaak in de bijsluiter.
Oud 07-02-2004, 15:17
freakinaround
freakinaround is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 07-02-2004 @ 14:01:
Als je nog niet lang aan de pil bent kun je nog tussendoor bloedingen krijgen. Anders weet ik het niet, maar het lijkt me niks ernstigs. Tenzij je nu dagen achter elkaar heel hevig gaat bloeden natuurlijk.
kben sinds de zomer aan de pil.
met deze strip ben ik zondag begonnen, daarvoor geen stopweek gehad. sinds dinsdag ben ik ongesteld
Oud 07-02-2004, 15:21
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
freakinaround schreef op 07-02-2004 @ 16:17:
kben sinds de zomer aan de pil.
met deze strip ben ik zondag begonnen, daarvoor geen stopweek gehad. sinds dinsdag ben ik ongesteld
Als je de pil doorslikt (je stopweek overslaat) dan kan het gebeuren dat je een doorbraakbloeding krijgt en dat je daarom nu dus ongesteld bent.
Oud 07-02-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 07-02-2004 @ 16:21:
Als je de pil doorslikt (je stopweek overslaat) dan kan het gebeuren dat je een doorbraakbloeding krijgt en dat je daarom nu dus ongesteld bent.
idd
Oud 08-02-2004, 12:40
Verwijderd
eh hoe weet je nou of je zwanger bent als je aan de pil bent (en m een keer te laat hebt ingenomen), word je dan gewoon niet ongesteld in je stopweek?
Oud 08-02-2004, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Rogue schreef op 08-02-2004 @ 13:40:
eh hoe weet je nou of je zwanger bent als je aan de pil bent (en m een keer te laat hebt ingenomen), word je dan gewoon niet ongesteld in je stopweek?
Als je de pil slikt en je blijft hem slikken, kan je volgens mij 'fake-ongesteld' worden...maar dat weet ik niet 100% zeker. Ik zou niet weten hoe je het dan weet...misschien doordat je op een gegeven moment aankomt en misschien andere klachten krijgt...? (Wel wat laat dan ed, maar ja...)
Oud 08-02-2004, 12:43
coecie
coecie is offline
Citaat:
Rogue schreef op 08-02-2004 @ 13:40:
je weet pas dat je zwanger bent als je een test laat doen

als je de pil een beetje te laat inneemt is er meestal niets aan de hand
Oud 08-02-2004, 14:42
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-02-2004 @ 13:42:
Als je de pil slikt en je blijft hem slikken, kan je volgens mij 'fake-ongesteld' worden...
ja dat dacht ik dus ook, hmm.
Oud 08-02-2004, 15:48
freakinaround
freakinaround is offline
ok, thx
Oud 09-02-2004, 17:37
Lovely007
Lovely007 is offline
Ik heb vrijdag de laatste pil van mijn eerste strip geslikt (Microgynon 30)
Maar als het goed is moet ik dus na 2 dagen mijn menstruatie krijgen, maar die is nog niet gekomen.
Nou vroeg ik me af of jullie hiermee misschien ervaringen hebben? Blijft hij helemaal weg, of komt ie ineens middenin de voorjaarsvakantie ofzo?
Omdat ik op de eerste dag van mijn menstruatie ben begonnen, zit er dus eigenlijk een week minder tussen dan normaal, kan het ook zo zijn dat ik dan volgende week ongesteld word?

Alvast bedankt!

(Ik kan trouwens niet zwanger zijn)
Oud 09-02-2004, 20:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
Lovely007 schreef op 09-02-2004 @ 18:37:
Ik heb vrijdag de laatste pil van mijn eerste strip geslikt (Microgynon 30)
Maar als het goed is moet ik dus na 2 dagen mijn menstruatie krijgen, maar die is nog niet gekomen.
Nou vroeg ik me af of jullie hiermee misschien ervaringen hebben? Blijft hij helemaal weg, of komt ie ineens middenin de voorjaarsvakantie ofzo?
Omdat ik op de eerste dag van mijn menstruatie ben begonnen, zit er dus eigenlijk een week minder tussen dan normaal, kan het ook zo zijn dat ik dan volgende week ongesteld word?

Alvast bedankt!

(Ik kan trouwens niet zwanger zijn)
De fout zit hem in dat je denkt dat je na 2 dagen ongesteld moet zijn. Dat is niet zo. Ieder meisje reageert anders op de pil. Sowieso kan je in de eerste maanden wat anders ongesteld zijn als dat je gewend was, maar daarnaast hoef je niet standaard na 2 dagen ongesteld te zijn. Ik bijvoorbeeld, ben het 4 dagen na m'n laatste pil. Er zijn ook mensen die het pas 6 dagen na hun laatste pil worden of mensen die het 1 dag na de laatste pil worden. Het is dus per persoon verschillend. Je zal snel genoeg merken hoe dat bij jou zit. Ik denk dat het met enkele dagen wel komt.
En je nieuwe strip begin je weer gewoon 7 dagen na je laatste pil. Ongeacht of en wanneer je ongesteld bent geworden.
Oud 09-02-2004, 20:35
Verwijderd
Ik had even gewoon een interessevraagje over de pil. Er staat in mijn bijsluiter, Microgynon 30, dat als je zwanger bent of denkt te zijn, de pil absoluut niet mag slikken. Maar wat gebeurt er als je dat toch doet? Word dan zwangerschap afgebroken ofzo?
*misschien staat dat al ergens in dit topic hoor, maar ik ben een beetje lui *
Oud 09-02-2004, 20:37
Lovely007
Lovely007 is offline
Citaat:
Balance schreef op 09-02-2004 @ 21:18:
De fout zit hem in dat je denkt dat je na 2 dagen ongesteld moet zijn. Dat is niet zo. Ieder meisje reageert anders op de pil. Sowieso kan je in de eerste maanden wat anders ongesteld zijn als dat je gewend was, maar daarnaast hoef je niet standaard na 2 dagen ongesteld te zijn. Ik bijvoorbeeld, ben het 4 dagen na m'n laatste pil. Er zijn ook mensen die het pas 6 dagen na hun laatste pil worden of mensen die het 1 dag na de laatste pil worden. Het is dus per persoon verschillend. Je zal snel genoeg merken hoe dat bij jou zit. Ik denk dat het met enkele dagen wel komt.
En je nieuwe strip begin je weer gewoon 7 dagen na je laatste pil. Ongeacht of en wanneer je ongesteld bent geworden.
oké, dank je wel
Ik ben misschien net een beetje te snel ongerust, maar het voelt allemaal een beetje vreemd
Oud 09-02-2004, 20:43
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mushu schreef op 09-02-2004 @ 21:35:
Ik had even gewoon een interessevraagje over de pil. Er staat in mijn bijsluiter, Microgynon 30, dat als je zwanger bent of denkt te zijn, de pil absoluut niet mag slikken. Maar wat gebeurt er als je dat toch doet? Word dan zwangerschap afgebroken ofzo?
*misschien staat dat al ergens in dit topic hoor, maar ik ben een beetje lui *
Nee de zwangerschap wordt niet afgebroken, dat zou wel heel makkelijk zijn. Maar door de pil door te slikken, krijg je allemaal overbodige hormonen binnen, teveel dus, en dat is gewoon niet goed/gezond. Je lichaam maakt uitzichzelf voor de zwangerschap hormonen aan en door de pil door te slikken, krijg je een soort overdosis... Hoe ongezond het is, ik heb werkelijk geen idee.
Oud 10-02-2004, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-02-2004 @ 21:43:
Hoe ongezond het is, ik heb werkelijk geen idee.
onder het kopje zwangerschap:
Citaat:
Voor zover bekend veroorzaken zowel het gebruik van de combinatiepil als het gebruik van de minipil en de prikpil geen schade aan moeder of foetus als de pil toch tijdens de zwangerschap is geslikt. Is er een spiraaltje in de baarmoeder aanwezig dan is er een verhoogde kans op een miskraam. Wordt het spiraaltje niet verijwderd in het begin van de zwangerschap dan bestaat er een kans op een ernstige infectie tijdens het tweede gedeelte van de zwangerschap.
Bron

Het schijnt dat het slikken van hormonen pas tijdens de borstvoeding schadelijk kan zijn voor het kind.
Oud 10-02-2004, 21:52
XzeoN
XzeoN is offline
ik heb een vraagje omdat ik een beetje onzeker ben over dit en toch enigzins wat zekerheid wil. ik heb 3 weken lang netjes m'n pil ingenomen en ben zaterdag ongesteld geworden. vandaag (dinsdag dus) was ik niet meer ongesteld. omdat ik bij mijn vriend was had ik daardoor mijn pil nog niet kunnen slikken meteen zodra ik dat wist omdat ik die vergeten was. ik heb rond 1 uur vandaag nog wel seks met hem gehad, en om 10 uur 's avonds pas de pil geslikt.

is er enige kans dat ik nu zwanger kan zijn?

Edit: Ik slik trouwens al sinds februari 2002 de pil (Microgynon 30).

Laatst gewijzigd op 10-02-2004 om 21:55.
Oud 10-02-2004, 21:59
marieke_temp
marieke_temp is offline
ligt er aan: wat was de laatste dag van je vorige strip?
Oud 10-02-2004, 22:14
XzeoN
XzeoN is offline
Citaat:
marieke schreef op 10-02-2004 @ 22:59:
ligt er aan: wat was de laatste dag van je vorige strip?
laatste pil vorige strip: dinsdag 3 februari
eerste pil nieuwe strip: dinsdag 10 februari
Oud 11-02-2004, 08:05
Verwijderd
Hallo mensen,

Ik heb een kort vraagje over de pil vergeten en het kan natuurlijk heel paranoïde lijken maar stel ik heb gelijk is het weer zo lullig

Ik zit nu in de eerste week, derde dag van mijn mycrogynon 30 strip (de derde ooit zegmaar), en ik ben hem dus vergeten. Het probleem is alleen dat het advies luidt van minder dan 12 uur vergeten dan is het veilig als je komende week een condoom gebruikt, en meer dan 12 uur geleden is er kans op zwangerschap.

Maar: het is dus ongeveer 12 uur geleden. En ik heb de laatste week wel seks gehad.. Ik neem mijn pil altijd tussen 7 en 9, maar ja nu snap ik dus waarom je het op 1 tijdstip moet doen maar dat zal nooit lukken

Maar goed, net de dokter gebeld, zon chagrijnige assistente, en die ging een vaag verhaal ophouden en begreep er echt niets van volgens mij.. maar die zegt iig dat als ik komende week een condoom gebruik dat het veilig is..

Maar het ligt er dus aan of die 12 uur helemaal precies moet zijn of niet?? Ik ben nu een beetje in de war

Heeft iemand dus een idee of het nog echt gevaarlijk kan zijn, en eigenlijk ook hoe je merkt of je zwanger bent als je de pil gebruikt? (Behalve een testje halen dan)

Trouwens: ik heb het wel om een reden vergeten (5 uur s middags opstaan en verslapen zijn en haasten en s avonds pas om 12 uur terug en zo moe dat je weer in slaap valt) dus aub geen reacties van neem dan geen pil ofzo

Alvast heel erg bedankt!!
Liefs, Minni

Ps: o ja, als je s avonds je pil neemt en je hebt s ochtends diarree kan dat dan ook gevaarlijk zijn?
Oud 11-02-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
XzeoN schreef op 10-02-2004 @ 23:14:
laatste pil vorige strip: dinsdag 3 februari
eerste pil nieuwe strip: dinsdag 10 februari
Dan ben je zelfs nog een dag éérder met de nieuwe strip begonnen dan nodig is. De stopweek mag gewoon 7 dagen duren hoor, daarom heet het ook 'week'; je hoeft niet met een nieuwe strip te beginnen zodra je menstruatie voorbij is.
Oud 11-02-2004, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Minni schreef op 11-02-2004 @ 09:05:
Hallo mensen,

Ik heb een kort vraagje over de pil vergeten en het kan natuurlijk heel paranoïde lijken maar stel ik heb gelijk is het weer zo lullig

Ik zit nu in de eerste week, derde dag van mijn mycrogynon 30 strip (de derde ooit zegmaar), en ik ben hem dus vergeten. Het probleem is alleen dat het advies luidt van minder dan 12 uur vergeten dan is het veilig als je komende week een condoom gebruikt, en meer dan 12 uur geleden is er kans op zwangerschap.

Maar: het is dus ongeveer 12 uur geleden. En ik heb de laatste week wel seks gehad.. Ik neem mijn pil altijd tussen 7 en 9, maar ja nu snap ik dus waarom je het op 1 tijdstip moet doen maar dat zal nooit lukken

Maar goed, net de dokter gebeld, zon chagrijnige assistente, en die ging een vaag verhaal ophouden en begreep er echt niets van volgens mij.. maar die zegt iig dat als ik komende week een condoom gebruik dat het veilig is..

Maar het ligt er dus aan of die 12 uur helemaal precies moet zijn of niet?? Ik ben nu een beetje in de war

Heeft iemand dus een idee of het nog echt gevaarlijk kan zijn, en eigenlijk ook hoe je merkt of je zwanger bent als je de pil gebruikt? (Behalve een testje halen dan)

Trouwens: ik heb het wel om een reden vergeten (5 uur s middags opstaan en verslapen zijn en haasten en s avonds pas om 12 uur terug en zo moe dat je weer in slaap valt) dus aub geen reacties van neem dan geen pil ofzo

Alvast heel erg bedankt!!
Liefs, Minni

Ps: o ja, als je s avonds je pil neemt en je hebt s ochtends diarree kan dat dan ook gevaarlijk zijn?
Die 12 uur is een best precieze grens, maar daarbij gaat het erom hoe laat je de vorige pil vóór deze slikte. Er mag maximaal 36 uur tussen twee pillen zitten . Dus als je eerst een pil slikte om 9 uur 's avonds, en vervolgens vergat je een pil en nam je 'm de volgende dag om 8 uur 's ochtends, dan telt dat als 11 uur te laat en is er dus niets aan de hand. Als je eerst een pil slikte om 7 uur 's avonds en de volgende vergat je eerst en nam je dan om 8 uur 's ochtends, dan telt het als 13 uur te laat en zou er wat aan de hand kunnen zijn. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben .

En als je 's avonds een pil slikt en 's ochtends diarree krijgt, dan is dat nooit een probleem. Als je de diarree krijgt binnen 4 uur na het slikken van de pil, dan is er alleen een probleem als het echt heel erge ontzettende diarree is, zo erg dat je uitdroogt enzo.

En als je de pil gebruikt en je raakt toch zwanger, dan blijft meestal je menstruatie uit en kun je het daar dus aan merken, maar dat gebeurt niet altijd, en nouja, dan moet je dus een testje doen of het merken aan je humeur ofzo.
Topic gesloten

Regels voor berichten