Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2004, 20:14
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
De laatste tijd zijn er wel erg veel mensen die een nieuwe nick willen.

Kan er voor een nickchange niet beter een bepaald aantal minimumposts komen, 500 of 1000, zoiets?

Nu zijn er mensen met 20 posts die al een andere nick willen...
Dat levert heel veel werk op, en M&M raakt vol met nickchange-topics.

Daarover gesproken, zou het niet handiger zijn om voor alle nickchanges een algemeen nickchange-topic hier op BZ te maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2004, 20:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Voor ons is een nickchange weinig moeite, dus van mij hoeft dat niet zo. Geeft alleen maar meer administratieve rompslomp, maakt het ingewikkelder etc.

Gewoon een half jaar lid zijn, dan mag je éénmalig je nickname veranderen. Dat is redelijk helder en duidelijk.
Oud 01-02-2004, 20:23
Koen
Koen is offline
Een bepaald aantal posts als limiet stellen levert alleen maar spam op, zo leert ons het verleden. Dat is dus vaak niet erg verstandig.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 20:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Koen schreef op 01-02-2004 @ 21:23:
Een bepaald aantal posts als limiet stellen levert alleen maar spam op, zo leert ons het verleden. Dat is dus vaak niet erg verstandig.
Dat is zo (vroeger met signatures, 400 posts).

Maar dan punt 2, een nickchange topic? Dat zou M&M een stuk overzichtelijker maken.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 20:36
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 01-02-2004 @ 21:33:
Maar dan punt 2, een nickchange topic? Dat zou M&M een stuk overzichtelijker maken.
Je kan niet reageren op andermans topics, bij M&M.
Oud 01-02-2004, 20:36
Koen
Koen is offline
Binnenkort worden nickchanges geautomatiseerd en komt er geen forum topic of reply meer aan te pas. Dan kunnen leden zelf hun nickchange aanvragen via een webpagina.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 20:41
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 01-02-2004 @ 21:33:

Citaat:
Tofke_H schreef op M&M op 01-02-2004 @ 19:38:
Neen, want je kan niet in elkaars topics replyen op M&M.
Daarbij gaat het dan moeilijk worden om te kijken of iedereen zijn nickname is aangepast zoals men wilt.
En als laatste punt is het steeds met ups en downs die aanvragen. Nu zijn het er vele omdat ze het van elkaar zien, binnen kort valt dat weer stil totdat iemand weer de moed heeft om het te vragen.
Citaat:
Koen schreef op 01-02-2004 @ 21:36:
Binnenkort worden nickchanges geautomatiseerd en komt er geen forum topic of reply meer aan te pas. Dan kunnen leden zelf hun nickchange aanvragen via een webpagina.
euh... niet alle leden!
Oud 01-02-2004, 20:51
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline

Maar, 'niet alle leden'?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 20:57
martijn1985
martijn1985 is offline
De leden die korter dan een half jaar lid zijn waarschijnlijk niet
Oud 01-02-2004, 21:05
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Oh ja, natuurlijk.

Dan mag deze op slot.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:20
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 01-02-2004 @ 22:05:
Oh ja, natuurlijk.

Dan mag deze op slot.
waarom?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:25
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 01-02-2004 @ 21:57:
De leden die korter dan een half jaar lid zijn waarschijnlijk niet
Én degenen die al 'n nickchange hebben gehad.
Oud 01-02-2004, 21:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
kkkevin schreef op 01-02-2004 @ 22:20:
waarom?
Omdat beide vragen beantwoord zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:38
Wawl
Wawl is offline
Maar als dan alles toch geautomatiseerd wordt, waarom dan niet meerdere nickchanges mogelijk maken? Mensen die hun nick dan meerdere keren willen veranderen hebben dan de mogelijkheid dit te doen, én het vergt geen moeite van de plusjes meer.
Oud 01-02-2004, 21:43
Koen
Koen is offline
Citaat:
Wawl schreef op 01-02-2004 @ 22:38:
Maar als dan alles toch geautomatiseerd wordt, waarom dan niet meerdere nickchanges mogelijk maken? Mensen die hun nick dan meerdere keren willen veranderen hebben dan de mogelijkheid dit te doen, én het vergt geen moeite van de plusjes meer.
Het gaat niet om de hoeveelheid werk, alswel de onoverzichtelijkheid die nickchanges met zich meebrengen. Een 2e keer na een jaar kan ik me voorstellen, maar elk half jaar een nickchange, of misschien zelfs vaker, geeft chaos.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 21:52
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Koen schreef op 01-02-2004 @ 22:43:
Het gaat niet om de hoeveelheid werk, alswel de onoverzichtelijkheid die nickchanges met zich meebrengen. Een 2e keer na een jaar kan ik me voorstellen, maar elk half jaar een nickchange, of misschien zelfs vaker, geeft chaos.
Maar ook de leden wensen geen chaos, dat mag duidelijk zijn. Mensen veranderen hun nickname echt niet zomaar, want dat is inderdaad niet erg handig. Als men regelmatig een nickchange ondergaat dan blijft er ook weinig over van naamsbekendheid die toch gepaard gaat met een nickname.

Eventueel zou je dit ook in combinatie kunnen doen met bijvoorbeeld een jaar lidmaatschap. Dat je tussen elke nickchange een half jaar moet wachten alvorens je die naam weer wil veranderen. Dat zou het een en ander al wat draaglijker maken.
Oud 01-02-2004, 21:58
PV
PV is offline
Nickchanges moeten gewoon verboden worden.. simpel als wat. Je moet onderhand een lijst bij gaan houden met alle nickchanges om nog te zien wie wie is.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 22:00
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
PV schreef op 01-02-2004 @ 22:58:
Nickchanges moeten gewoon verboden worden.. simpel als wat. Je moet onderhand een lijst bij gaan houden met alle nickchanges om nog te zien wie wie is.
Waarom mogen leden zelf die keuze niet hebben om een nickchange te ondergaan?
Oud 01-02-2004, 22:02
Martin
Martin is offline
Citaat:
http://forum.scholieren.com/~koen/forum/nickchanges/

Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 22:17
PV
PV is offline
Citaat:
Wawl schreef op 01-02-2004 @ 23:00:
Waarom mogen leden zelf die keuze niet hebben om een nickchange te ondergaan?
Omdat het verwarrend is.

@ Martin; die link kende ik al maar die lijst is ook maar beperkt tot de laatste zoveel.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 22:22
graag gedaan
graag gedaan is offline
waar maak je je druk om, alsof jij het vervelend moet vinden dat M&M vol raakt je kan toch niet reageren.
Oud 02-02-2004, 06:18
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
PV schreef op 01-02-2004 @ 23:17:
Omdat het verwarrend is.
Dat is het toch ook voor die persoon? Hij raakt zijn naamsbekendheid kwijt. Daar komt nog bij dat dit eigenlijk totaal niet jouw probleem is en het is dus niet jouw verantwoordelijkheid om daarover te oordelen.
Oud 02-02-2004, 08:18
Manuzhai
Manuzhai is offline
Op GoT hebben ze een feature dat er in elke post bij staat (Was: oude nickname), bij de datum in de buurt, zou dat hier ook kunnen? Dan kun je dat meteen zien, wel zo makkelijk.
Oud 02-02-2004, 15:10
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Manuzhai schreef op 02-02-2004 @ 09:18:
Op GoT hebben ze een feature dat er in elke post bij staat (Was: oude nickname), bij de datum in de buurt, zou dat hier ook kunnen? Dan kun je dat meteen zien, wel zo makkelijk.
Waar dan?
Ik zou niet weten waar nog plek is, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 15:32
Verwijderd
Citaat:
Manuzhai schreef op 02-02-2004 @ 09:18:
Dat lijkt me overbodig. GoT is een forum met honderden malen meer gebruikers dan scholieren, zo'n kleine nickchange van een persoon zal dan wel opvallen (in de loop van de tijd)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2004, 16:36
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 02-02-2004 @ 16:10:
Waar dan?
Ik zou niet weten waar nog plek is, eigenlijk.
Naast de datum in de post (in het klein blauw) is volgens mij best nog wel wat plek? Maakt het wel lekker makkelijk, laat dat een maandje staan en iedereen weet wie het is.
Oud 02-02-2004, 16:52
Koen
Koen is offline
Probleem is dat Fb's daar 2 iconen meer hebben, waardoor dat voor Fb's iig niet meer past.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 17:31
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Citaat:
Koen schreef op 02-02-2004 @ 17:52:
Probleem is dat Fb's daar 2 iconen meer hebben, waardoor dat voor Fb's iig niet meer past.
dan zet je het onder de datum, of boven de avatar?
Oud 02-02-2004, 19:24
PV
PV is offline
Citaat:
Wawl schreef op 02-02-2004 @ 07:18:
Dat is het toch ook voor die persoon? Hij raakt zijn naamsbekendheid kwijt. Daar komt nog bij dat dit eigenlijk totaal niet jouw probleem is en het is dus niet jouw verantwoordelijkheid om daarover te oordelen.
Euh, die persoon kiest daar zelf voor, dus hij/zij moet niet zeuren over kwijtgeraakte naamsbekendheid.
Het is wel mijn "probleem" omdat je nu niet meer weet op wie je reageert enzo.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2004, 21:25
Manuzhai
Manuzhai is offline
Onder geslacht/leeftijd werkt inderdaad ook. En ben het met PV eens dat die persoon ervoor kiest terwijl het juist voor andere mensen belangrijk is te weten met wie ze te maken hebben.
Oud 03-02-2004, 15:17
Verwijderd
Als mensen naamsbekendheid willen behouden, kunnen ze toch hun oude nick een tijdje in hun sig zetten? Lijkt me onnodig om daar nog een speciale plaats voor te reserveren bij de nickname en avatar...
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 15:21
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 03-02-2004 @ 16:17:
Als mensen naamsbekendheid willen behouden, kunnen ze toch hun oude nick een tijdje in hun sig zetten? Lijkt me onnodig om daar nog een speciale plaats voor te reserveren bij de nickname en avatar...
dat lijkt mij ook ja.
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:19
Wawl
Wawl is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=740371

Ik vind het echt een beetje te ver doorgedraafd als je deze topic bekijkt.

Pas de naam van dat meisje gewoon aan, niemand die er last van heeft.
Oud 04-02-2004, 21:29
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Wawl schreef op 04-02-2004 @ 22:19:

2 keer voor 130 posts lijkt me niet zo'n slim idee.... en regels zijn regels, die gelden voor ieder1
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 04-02-2004 @ 22:19:

Je moet ergens een lijn trekken..
En ik vind iemand die hier al 3 jaar lid is en 50.000 posts heeft dan toch wel iets meer recht op zoiets hebben..
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 07:28
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
********** schreef op 04-02-2004 @ 22:45:
Je moet ergens een lijn trekken..
En ik vind iemand die hier al 3 jaar lid is en 50.000 posts heeft dan toch wel iets meer recht op zoiets hebben..
Mjah, zoals kkkevin al zegt. Regels zijn regels. Maar bevestigde een uitzondering de regel niet?
Oud 05-02-2004, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 05-02-2004 @ 08:28:
Mjah, zoals kkkevin al zegt. Regels zijn regels. Maar bevestigde een uitzondering de regel niet?
Ja, en wat krijg je dan
"Maar zij mocht het oooohooook"

Dat soort crap..
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 16:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
hmm, vind ik niet. Ik had bijvoorbeeld linda85 puur aangemaakt omdat ik ooit in een ver verleden snel een naam moest verzinnen om een huiswerkvraag te kunnen stellen. Drie jaar later heb ik nog steeds die naam, maar baal ik dat ik toen zo onorigineel was. Maar een nieuwe nick aan gaan maken na die jaren, tja..
Ik vind het toch wel handig dat ik mijn naam heb kunnen veranderen en zo zijn er waarschijnlijk nog zat.
De grens van een half jaar vind ik echter wel goed
Oud 09-02-2004, 08:40
light fighter
light fighter is offline
ik heb ook een nickchange gehad. Terwijl ik hier alng lid was en ik heb gewoon mijn oude nick nog in mijn sig staan. Omdat mensen dan ten minste nog weten wie ik ben....
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 15:55
grensgeval
grensgeval is offline
Citaat:
Wawl schreef op 05-02-2004 @ 08:28:
tuurlijk mogen er uitzonderingen zijn imho, maar dan niet voor iemand met weinig posts (ik heb er zelf ook niet veel, oke)

persoonlijk zou ik iemand met 10000+ posts eerder een 2de nickchange geven dan iemand met bijv 500 posts...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 16:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
Heeft het nut om een limiet te leggen op een aantal posts dat je hebt? Mijns inziens niet! Sterker nog, iemand met minder posts is minder bekend en een nickchange heeft dus minder gevolgen voor de rest van het forum (die niet meer bij kan houden wie wie is). HEt argument dat de FB's het te druk krijgen met nickchanges is ook onzin, kijk anar de praktijk. Zo vaak wordt het niet aangevraagd.

Zet het limiet op 1 keer per 3 maanden, zodat niemand echt kan doodraven en liggen kloten, maar kort genoeg om niet moeilijk te doen over een nickchange wat eigenlijk geen probleem is. Wederom met oog op de praktijk die laat zien dat er helemaal niet zoveel nickchanges voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:18
PV
PV is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 09-02-2004 @ 17:17:
Zet het limiet op 1 keer per 3 maanden, zodat niemand echt kan doodraven en liggen kloten, maar kort genoeg om niet moeilijk te doen over een nickchange wat eigenlijk geen probleem is. Wederom met oog op de praktijk die laat zien dat er helemaal niet zoveel nickchanges voorkomen.
Dat laatste is maar de vraag, ik weet niet of bijgehouden is hoeveel nickchanges er al zijn geweest, maar dat zal je nog tegenvallen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
click click click gemiddeld 1 per dag.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:27
Verwijderd
Citaat:
PV schreef op 01-02-2004 @ 23:17:
Omdat het verwarrend is.
Ik heb er nooit geen problemen mee hoor.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten