| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
Ik vind het vooral raar dat Bush het huwelijk iets heiligs tussen 2 mensen vindt. Terwijl je niet meer echt van iets heiligs kunt spreken als je in Las Vegas trouwt om een kind te verwekken bij de ander en dan weer te scheiden.
Het huwelijk stelt daar (en hier ook al een beetje) steeds minder voor, dus ik vind het hypocriet om dan te doen dat het huwelijk zo geweldig is en dat homo's daar afbreuk aan zouden doen. Los van het feit dat ik het huwelijk iets tussen 2 mensen vind, niet tussen 2 mensen van een ander geslacht. Als je van elkaar houd moet je kunnen trouwen.
|
|
|
|
Wat ik wel nog even gezegd wil hebben: wat is tegenwoordig nog de meerwaarde van trouwen nog? Behalve die ene "mooie" dag dan... Als je dan om administratieve reden verbonden moet zijn, is een formulier met 2 handtekeningen toch ook goed?
Kijk: Bush houdt het niet tegen dat 2 homo's samen zijn of wonen, dan maakt het toch ook geen fuck uit of ze kunnen trouwen of niet? Trouwen stelt toch al niets meer voor, zoals concito ook al een beetje aangaf...
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Maar ik moet ook zeggen dat het huwelijk hedendaags niet echt veel meer voorstelt. Mensen trouwen krijgen kinderen en gaan weer uit elkaar waar de kinderen weer de dupe van worden. Sommige mensen denken er ook echt niet meer bij na voor ze gaan trouwen. Maar goed een huwelijk vind ik meer iets symbolisch. Want waarom trouw je nou, omdat je van elkaar houd? dat kan ik ook wel zonder te trouwen.
|
|
||
|
Citaat:
I WANT HALF
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
![]() ontopic: het gaat hier niet om het trouwen voor de kerk, maar om het trouwen voor de staat. De kerk kan zijn eigen regeltjes maken, omdat een kerkelijk huwelijk niet rechtsgeldig is. Verder denk ik dat het huwelijk een stempel is op je liefde voor elkaar en aangezien vrouwen en mannen ook hun eigen geslacht kunnen liefhebben moeten ze ook kunnen trouwen. |
||
|
|
|
|
Ik denk dat alleen bush ongeveer in staat is om (naast de paus en de kerk) zo'n mening tot uitspraak te brengen. Maar dat hij het dan ook wil gaan verbieden in de wet......
Ik snap echt niet hoe hij zo iets kan zeggen als hij toch de volgende verkiezingen wil winnen. Zeker ook nu er overal het een klein beetje meer wordt geaccepteerd dan eerst. Het kan aan mij liggen maar ik snap het gewoon niet
|
|
||
|
Citaat:
En leer de smilies trouwens eens goed gebruiken, is heel irritant...
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hebben dat soort gasten geen eigen leven?? Maar idd, als je als homo in een kathiolieke kerk wil trouwen, ben je dom bezig, dat is zoiets moderns, daar krijgen ze allemaal hartkloppingen van........ |
|
|
|
|
Verwijderd
|
Goed gebruiken?!
En waar slaat dat nou weer op?! Een homo-huwelijk gaat voor mij gewoon te ver. Ze mogen van mij wel gewoon een relatie hebben, maar een huwelijk ...neej dat gaat te ver. Ik vind dat dat iets is voor man-vrouw. God heeft Eva en Adam als eerst geschapen, en niet Adam en Adam of Eva en Eva.
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
Verwijderd
|
Maar waarom zijn jullie gelovigen ( oeh wat fout!!! ) zo intolerant naar homo's toe, staat God niet ook voor liefde, die je kunt bezegelen met een huwelijk??
En anno 2004 zijn we hier allang gewend aan homo's, word het dan voor de verschilldende kerkelijke instanties ook niet eens tijd om mee te moderniseren??? |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
God staat inderdaad voor liefde en ik geloof dat God van al Zijn 'kinderen' houdt, dus ook van homo's. De kerkelijke instanties moeten inderdaad moderniseren. |
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Wat ik bedoelde met jullie gelovigen ( waarbij ik al aangaf dat het niet correct was ) is eigenlijk meer de mensen die zomaar kritiekloos en klakkeloos achter de pastoor/dominee/imam/rabbijn aanlopen, en diens interpretatie van de bijbel voor waar aannemen.
Als jullie daar zo fel op reageren, geeft dat wel te denken over jullie eigen positie in in jullie geloof, en deze discussie. Het was meer een constatering die ik doe, zonder te generaliseren. Als dit wel zo overkomt, lezen jullie mijn post niet goed, of voelen jullie je toch enigzins aangesproken, en wordt het tijd om daar eens over na te denken. |
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Vraag: was in Nederland het homo-huwelijk nou ook verboden? En zo ja: sinds wanneer niet meer? (ik wil een geschiedenislesje)
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Obama tekent VN-verklaring over homo-rechten Kitten | 9 | 20-03-2009 23:06 | |
| De Kantine |
Het Niet Grappig Topic maxwell | 59 | 02-07-2008 17:48 | |
Anti amerikaans... iceball | 452 | 02-02-2006 18:21 | |
het homohuwelijk pabostudent | 237 | 10-11-2004 14:31 | |
Homo-huwelijk volgens Bush en het Vaticaan Verwijderd | 8 | 31-07-2003 22:55 | |
het nieuws van de afgelopen 6 jaar Ninnoc | 16 | 26-05-2002 21:23 | |