Citaat:
Q schreef op 10-02-2004 @ 13:02:
Ja ik had em helaas gemist 3 jaar geleden 
Maar ik werk in een mooie omgeving waar duidelijk is hoe computers de wereld overnemen en dat gaat echt niet zo snel en er zijn altijd mensen bij nodig. Wij hebben hier automatische kranen en automatische soort vrachtwagens en daar wordt constant aan gewerkt om te verbeteren of om repareren en noem het maar op. Het saaie eentonige (lees: domme) werk wordt nu gewoon door machine's gedaan zodat de mens minder zwaar lichamelijk werk hoeft te doen, beter toch ?
|
Voor nu misschien ja, maar hoe lang/ver gaat dit door? Het lijkt me dat we ooit op een punt gaan komen dat we te ver zijn gegaan in dit hele computergebeuren. Even er vanuitgaand dat de computers dan echt goed zijn, (bijna) geen fouten maken en niet voor een ramp zorgen als ze een keertje crashen of de stroom uitvalt dan zit je nog steeds met het 'probleem': wat gaan de mensen doen? (behalve de 50% die dan bezig zal zijn met het repareren van computer

) Waarom willen we dit? Het is natuurlijk lekker dat sommige rottige klusjes door een computer gedaan kunnen worden, maar ik krijg het gevoel dat we te ver aan het gaan zijn.