Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Dus: lezen ![]()
|
Ik ben ni voor de LPF.
Maar als je zegt dat hij op hitler lijkt dan is een drol nog slimmer als al jou hersencellen. Ik vind ook ni dat hij discrimineert, als je zegt dat Nederland druk is en dat je als oplossing de economische vluchtelingen weer naar hun eigen land wil sturen. Niet de asielzoekers, hij (zijn partij dan he) wil alleen betere controle of de assielzoeker in NL (nog) wel echte assielzoekers zijn, en niet dat ze in NL zijn om bijstandstrekkertje te worden. ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
had het hier bij moeten staan |
![]() |
||
PiM was geen racist en geen facist, maar het was een kwal een niet stabiele man met steeds veranderende meningen. Maar het was geen fascist of racist degene die dat beweert heeft een IQ van -100
Citaat:
|
http://library.thinkquest.org/17120/...nd/backg2.html
stukske over de putsch van 1923. ook een heel stuk dat ie toen al tegen communisten was. http://www.fsmitha.com/h2/ch13.htm : Hitler continued to call for a return to the classlessness and unity that had existed when the nation marched off to war er komt wel Hitler's obsessie voor het volk naar voren maja
||
Citaat:
![]() Maar als je ons een beetje kent zie je het 100% aan de manier van schrijven. Het is dus niet expres, maar natuurlijk wel verwarrend en debiel ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
er zijn wel degelijk overeenkomsten tussen deze twee personen. Aller eerst gebruikden ze de zelfde methode om aan stemmen te komen, (iets normaals maar tog) Beide gaven ze aan hoe slecht het wel niet ging met ghet land., beide hadden ze zeer rechtse gedachten, beide waren ze eerst communist,.
Voor de rest denk ik dat we te weinig info hadden over deze man, het had best kunnen zijn dat hij (net zoals hitler) steeds rechter en extremer word naarmate hij meer macht keeg. Had gekunt. Helaas (of gelukkig) zullen we daar nooit achter komen de vergeljking hitler/fortuyn begrijp ik wel maar ik denk niet dat hij erg realistisch is, de daden vana hitler waren wel een stuk erger dan die van fortuyn
|
![]() |
Het is niet zo zeer Fortuyn die rechtse ideeen had, het zijn eerder zijn voorstanders die het zo interpreteren. Neem een gemiddelde LPF-stemmer (of Fortuyn-voorstander) en vraag hem of haar waarom deze LFP stemt. 9 van de 10 keer krijg je te horen dat Nederland 'te druk' of 'vol' is. De zwakkelingen noemen dat dan ook zo, en rennen vervolgens snel weg bij de camera. De iets sterkeren zeggen gewoon dat er teveel buitenlanders in Nederland zijn, en dat daardoor de criminaliteit hoog is.
Dus misschien heeft Fortuyn niet direct zulke Hitler-uitspraken gedaan, zijn aanhangers kwamen wel in de buurt door de buitenlanders de schuld te geven van de criminaliteit (vergelijk Joden - economische crisis tijdens regime van Hitler). De vergelijking tussen Hitler en Fortuyn gaat dus op gebied van de personen zelf niet zozeer op, maar wel als je kijkt naar hoe makkelijk de aanhangers te beïnvloeden waren/zijn. (persoonlijk heb ik trouwens niks met Fortuyn; er is teveel criminaliteit ok, maar ligt niet aan (economische) vluchtelingen die de afgelopen jaren naar binnen zijn gekomen) ) |
![]() |
|
zoals ik al eerder zei, alle argumenten vallen samen onder de noemer populistisch rechts
ook bv dat hij aansluiting zocht bij de industrie voor geldschieters terwijl opgekomen word voor de middenstand en het volk benadrukt word. in een zin: rechts populistisch. simpel.
|
![]() |
Ook al zo'n fantastische opmerking: Fortuyn was een man van 't volk. Die gozer werd rondgereden in een slee, door een chauffeur. Woonde in een kast van een huis. daarnaast was ie homo (ook niet bepaald wat een meerderheid van de bevolking is) en durfde hij sommige wijken van Rotterdam gewoon helemaal niet in. Nee, klinkt echt als een man van 't volk....
|
![]() |
|
![]() |
Fortuyn - Hitler. Hoe kun je die nou vergelijken in onze maatschappij van politieke en maatschappelijke controle? Als je veel tv hebt gekeken in de tijd dat fortuyn het middelpunt was, had je gezien dat er bijna elke avond wel een interview met deze man was. Over zijn politieke standpunten, maar ook over zijn eigen leven en persoonlijkheid. Hitler ging volledig zijn eigen gang en er werd niet op zijn persoon gelet. Het enige wat de mensen aantrok was de rijkdom die hij hen beloofde. Fortuyn daarentegen is helemaal uitgediept. En je begrijpt ook wel dat niemand in een democratie zijn eigen gang kan gaan. Dus voor zo'n vergelijking had Fortuyn 60 jr eerder geboren moeten worden.
||
Citaat:
Fortuyn ging trouwens ook zijn eigen gang. dit onderwerp ook trouwens
||
Citaat:
PIM IS DOOD ![]() ![]() *vraagt zich af waarom er practisch geen enkel Pim stemmer NORMAAL reageert* *kijkt weerus naar de stelling ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Waarom zou je geen vergelijkingen mogen trekken, op wat voor gebied dan ook?
Sommige daden zijn anders, natuurlijk. Volgens mij zal ook niemand beweren dat hij de reïncarnatie van Hitler is. Wat echter wel degelijk mogelijk is, is een vergelijking van de razendsnelle opkomst maken. Of van de sociaal nationalistische uitgangspunten, die Fortuyn absoluut bezat. Hiermee probeer ik absoluut niet te zeggen dat hij ook mensen zou zijn gaan vergassen, of een europese oorlog zou veroorzaken. Hitler heeft ook z'n goede kanten gehad... Kortom, bekijk het niet alleen als een vergelijking om hem onderuit te halen. Een objectieve vergelijking kan nuttig zijn, en rationeel bekeken hoeft die absoluut niet fout te zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
hij wou een volkswagen voor iedereen iig ![]() ow, en ik geloof niet in "goed" en "kwaad"
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In die zin is hij absoluut met Fortuyn te vergelijken, met onrealistische programma's proberen de levensstandaard te verhogen op een in zijn ogen juiste manier. Fortuyn had echter nog niets bereikt, en natuurlijk wil ik niet de suggestie wekken dat hij op een zelfde manier zou zijn doorgeslagen, hoewel ik het ook niet uitsluit, dit zullen we echter nooit weten.
||
Citaat:
Fortuyn's plannen zijn inderdaad wel omschreven, maar vaak op een te vage toon. Weg met de bureaucratie! De mach aan het volk! Terugdringen van de niet opgeloste misdaden tot 15 %! Hoe hij dit allemaal wou realiseren is niet echt duidelijk gemaakt. Daarnaast veranderde hij ook constant van standpunten; kijk naar de wao. kijk naar asielbeleid.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|